خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا
خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا

مهم ترین خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا

اطلاع از خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا در دورانی که تمام جهان با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، یکی از سوالات رایج محسوب می شود. چرا که رفع این نیاز در هر زمانی ضروری و لازم است. اما چند نکته مهم و اساسی که ذهن بسیاری از مردم را به خود مشغول کرده این است که چگونه می توان سلامت جنسی در زمان کرونا را حفظ کرد؟ و یا رابطه جنسی ایمن در زمان ابتلا به کرونا به چه شکلی است؟ آیا استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی ضروری است؟ و نحوه ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی چگونه است؟

پاسخ به این سوالات نه تنها از نظر آگاهی بخشی مهم به نظر می رسد، بلکه می تواند از میزان استرس های ناشی از برقراری سکس تا حد بسیار زیادی بکاهد. البته، تحقیقات راجع به خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا هنوز ادامه دارد و به علت تازه بودن این بیماری، دانشمندان ممکن است به نتایج جدیدی دست بیابند. اما با این حال، ما شما را در جریان تازه ترین یافته های علمی قرار می دهیم. همچنین، چنانچه در این زمینه با سوال یا ابهامی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا

خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا

دنیا به تازگی دچار یک سری تحولات تقریبا غیر منتظره شد که باعث سبک زندگی آدم ها دگرگونی های زیاد را به خود ببیند. ویروس کرونا، این ویروس ناشناخته، همان مهمان ناخوانده و خطرناک است که سلامت همه انسان ها را تهدید می کند. از این رو، نکات مهمی بسیار زیاد در رابطه با مراقبت های بهداشتی ارائه می شود و همگی سعی در کاهش احتمال انتقال ویروس دارند.در این میان، مراقبت از سلامت جنسی در زمان کرونا خود مورد توجه بسیاری از زوین و حتی نگرانی بیش از حد آن ها شده است.

از خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا می توان به بوسیدن و همچنین در اصطلاح لب گرفتن اشاره کرد. علیرغم آنکه همواره بر پیش نوازی قبل از رابطه تاکید می شود، اما به دلیل احتمال انتقال بیماری، بهتر است که زوجین مشکوک مبتلا ، از انجام این کار جدا خودداری کنند. چرا که یکی از راه های انتقال این ویروس، بزاق دهان است که در این شکل از رابطه کاملا قابل انتقال می باشد و می تواند موجب ابتلا شود.

اورال سکس یا همان سکس دهانی که برای آقایان به صورت سکس اورال واژینال و برای خانم ها به صورت سکس دهانی آلت جنسی آقایان می باشد، هنوز دقیقا مشخص نشده است که آیا می تواند موجب ایجاد مشکل شود یا خیر؟ برخی از یافته ها حاکی از انتقال ویروس از همین راه می باشد و در رابطه با برخی دیگر نیز هنوز تحقیق دقیقی در این مورد انجام نشده است.

خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا چه زمانی بیشتر می شود؟

خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا چه زمانی بیشتر می شود؟

یکی از سوالاتی که برای افراد ممکن است مطرح شود این است که آیا رابطه جنسی مقعدی و یا واژینال می تواند موجب انتقال ویروس شود؟ در این مورد هم باید بگوییم که هنوز تحقیقات به طور کامل این موارد را مشخص نکرده است و به همین دلیل نمی توان به طور قطع و یقین در این مورد اظهار نظر نمود. اما تحقیقات نشان داده است که ویروس کرونا در فضولات می تواند زندگی کند و قابل انتقال نیز باشد.

اگر همسر شما به ویروس کرونا مبتلا باشد، این ویروس به صورت بزاق دهانی منتقل شده و از جمله خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا محسوب می شود. به همین دلیل، به هیچ عنوان رابطه دهانی را توصیه نمی کنیم. همچنین موضوعی که باید به آن توجه نمایید، این است که گاهی در صورت انجام انواع دیگر سکس باز هم ممکن است شما به صورت ناخوداگاه مایل به برقراری سکس دهانی باشید.

متاسفانه برخی تصور می کنند که استفاده از کاندوم تنها برای جلوگیری از بارداری ناخواسته است و به همین دلیل مورد استفاده قرار نمی گیرد. بهتر است بدانید که کاندوم می تواند از انتقال بسیاری از ویروس ها جلوگیری نماید و به همین دلیل تنها این مسئله مربوط به پیشگیری از بارداری نمی باشد. از این روف استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی نیز ضروری به نظر می رسد.

پیشگیری از ابتلا به کرونا در سکس

  • برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سکس و انجام سکس بی خطر، خودداری از سکس دهانی را یا همان اورال سکس را فراموش نمایید. زیرا حتی ممکن است همسر شما هیچ علائمی از کرونا نداشته باشد، اما این ویروس از طریق دهان منتقل شود.
  • در صورت خود ارضایی، حتما وسایلی که از آن استفاده می نمایید را یک بار با آب و صابون کاملا تمییز نمایید و یا دستان خود را به خوبی بشویید.
  • بهترین فرد برای برقراری رابطه جنسی قطعا همسر شما خواهد بود، زیرا با او در حال زندگی می باشید و از انتشار این ویروس جلوگیری به عمل می آید.
  • در صورتی که با نزدیکان خود رابطه جنسی برقرار می نمایید، تلاش کنید خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا را به صفر برسانید تا از انتقال این ویروس جلوگیری نمایید.
  • چنانچه علائمی ناشی از ابتلا به این ویروس دارید، توصیه می کنیم که حتما دست نگه دارید و بهبودی کامل حاصل شود و پس از آن اقدام به برقراری رابطه نمایید.
  • از نظر فضای برقرار رابطه جنسی توصیه می نماییم که فضای مناسب را برای برقراری رابطه جنسی انتخاب نمایید.

ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی

ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی

شاید پس از اطلاع از خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا و اطلاع از موارد ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی ، برایتان این سوال مطرح شود که برای رفع نیاز خود چه اقدامی می توان انجام داد؟ آیا ترک رابطه جنسی در این دوران امکانپذیر و درست است؟ در این مورد باید بگوییم پاسخ یه این سوال بسته به شرایط شما می تواند متفاوت باشد. برای اطلاع دقیق ار می توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

ممکن است شما در گذشته به این ویروس مبتلا شده باشید و حال که بهبود یافته اید، دلیلی برای مراقبت و احتیاط نبینید. اما برخی از تحقیقات ثابت کرده است که احتمال اینکه افراد مجددا به این ویروس مبتلا شوند وجود دارد و بایستی همواره مراقب خطر ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی بود.

داشتن کمی خلاقیت برای برقراری رابطه جنسی می تواند به کاهش انتقال این بیماری کمک کند. سعی کنید برای پوزیشن ها و حالت هایی که از فانتزی های جنسی محسوب می شود، راهکارهای کم خطر بیابید.

سلامت جنسی در زمان کرونا

بسیاری از ما از فواید رابطه جنسی بر سلامت و بدن آگاهیم و می دانیم که باعث افزایش ایمنی بدن می شود. اما در صورتی که قرار باشد رابطه ای برقرار نکنیم، چه اتفاقی برای رابطه ما رخ خواهد داد؟ آیا این موضوع موجب ایجاد مشکلات روانی و فیزیولوژی برای فرد نخواهد شد؟ این موارد می تواند به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

انتخاب اینکه چه نوع رابطه ای داشته باشید به شما و همسرتان بستگی دارد. اما برای داشتن سلامت جنسی در زمان کرونا توصیه می کنیم که از بهترین راه ها و ایمن ترین آن استفاده نمایید. زیرا سلامت جنسی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

حقیقت این است که هیچ یک از ما از وجود این ویروس خوشحال نخواهیم بود. در هر صورت باید تلاش کنیم تا عملکرد ما به گونه ای باشد که کمترین مشکل را در آینده تجربه نماییم.

استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی

استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی

قطعا رابطه جنسی تنها نمی تواند به یک مورد خاص محدود شود و به همین دلیل اگر تصمیم به استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی دارید؛ باید یک نکته مهم را مد نظر داشته باشید. «آیا به هنگام برقراری رابطه جنسی هیچ گونه تماس دیگری با یکدیگر ندارید و تماس شما تنها محدود به نزدیکی می باشد؟».

انتخاب بهترین پوزیشن می تواند بسیار مهم باشد. چراکه اگر به عنوان مثال، پوزِیشنی را انتخاب می کنید که بر روی هم حالت دارزکش هستید، در این صورت، هرگز وجود کاندوم نمی تواند کمکی به شما بکند. چراکه دهان شما در موازی هم قرار میگرد و به طور ناخودآگاه ممکن است تنفس تان به دیگری انتقال یابد و همین مسئله خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا را موجب شود.

برای سکس دهانی می توان از انواع کاندوم استفاده نمود. اما شرط این ارتباط جنسی آن است که هیچ گونه رابطه ای لمسی دیگری وجود نداشته باشد. به عنوان مثال، در صورتی که یکی از اعضا کاندوم را در دست بگیرند، دیگری نیز مبتلا خواهد شد و همین مسئله خطر رابطه را بیشتر خواهد نمود. که به همین دلیل بهتر است تا اتمام بیماری صبر کنید.

رابطه جنسی ایمن در زمان ابتلا به کرونا

داشتن رابطه جنسی ایمن در زمان ابتلا به کرونا مشروط به تمامی موارد ذکر شده است. این موضوع می تواند به تصمیم و انتخاب شما نیز بسیار وابسته باشد. همچنین، اگر در گروه های پرخطر قرار دارید، توصیه می شود که از خطر ابتلا به این بیماری جدا خودداری و مراقبت نمایید تا دچار مشکلات بیشتری در آینده نشوید.

قطعا نیاز به برقراری رابطه جنسی یک میل طبیعی است که در همه افراد وجود دارد. اما در صورتی که پاسخ به این نیاز موجب مشکلات غیر قابل جبران در شما یا شریک جنسی و حتی خانوادتان شود، توصیه می کنیم که از برقراری آن به شدت پرهیز نمایید و تلاش کنید تا سلامتی خود را به طور کامل حفظ نمایید.

اگر شما و یا همسرتان از جمله گروه های پرخطر می باشید و یا اینکه بیماری های جسمانی دارید، بایستی به دنبال یک رابطه امن باشید و قبل از برقراری رابطه، حتما آزمایش های لازم را برای اطلاع از ابتلا و یا عدم ابتلا به این ویروس داشته باشید. همچنین برای جلوگیری از خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا بهتر است چنانچه علائم ابتلا به این ویروس خود مشاهده می نمایید، حتما برای رفع آن اقدام کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا ارائه نماییم. برای اطلاع از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سکس و همچنین کسب اطلاعات در رابطه با نحوه ابتلا به کرونا در هنگام رابطه جنسی ، شرایط سلامت جنسی در زمان کرونا و چگونگی استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی برای رابطه جنسی ایمن در زمان ابتلا به کرونا با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان از خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا اطلاع یافت؟

برخی از مواردی که می تواند خطراتی را برای زوجین ایحاد نماید را در این مقاله آن ها را فراهم نموده ایم. همچنین می توانید با مشاوران ما نیز در این زمینه در ارتباط باشید.

راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا در سکس چیست؟

رعایت بهداشت فردی و همچنین نداشتن سکس دهانی برای هر دو زوج می تواند از موثرترین راه ها محسوب شود.

آیا حفظ سلامت جنسی در زمان کرونا امکان پذیر است؟

داشتن رابطه جنسی ایمن در زمان ابتلا به کرونا بسیار سخت و در برخی موارد غیر ممکن است. اما استفاده از برخی پوزیشن های سکس می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

آیا استفاده از کاندوم برای فرد کرونایی می تواند موثر واقع شود؟

در صورتی که یکی از زوجین به این ویروس مبتلا باشد، حتی با وجود استفاده از کاندوم نیز این ویروس می تواند منتقل شود.

5/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور