تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری
تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری

تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری

آیا شما نیز تا بحال برایتان این اتفاق افتاده که در عین انتظار برای حاملگی، متوجه لکه یا خونریزی در قسمت واژن خود شده اید. به احتمال زیاد در چنین مواقعی ترس و اضطراب زیادی شما را فرا می گیرد و نمی دانید که آیا پریود شده اید یا این قاعدگی در بارداری است. حال اگر با تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری آشنا باشید، با دید بازتری به این مسئله می نگرید و از نگرانی هایتان کاسته می شود.

 از آنجا که غالبا اولین اقدام خانم ها در چنین مواقعی تحقیق و جستجو در اینترنت است، ما هم تصمیم گرفتیم تا اطلاعات موثقی را در مورد تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین، اگر همچنان سوال یا ابهامی در این زمینه برایتان مطرح شده است، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و در اسرع وقت پاسخ دریافت نمایید. 

چرا تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری مهم است؟

چرا تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری مهم است؟

برخی از خانم هایی که برای بارداری اقدام کرده اند، احتمالا این اتفاق پیش آمده باشد که با وجود آنکه منتظر تست بارداری و مثبت بودن آن هستند، پس از چند روز از لقاح متوجه خونریزی یا لکه بینی در ناحیه واژن خود شوند.

این امر طبیعتا ایجاد نگرانی هایی را ایجاد می کند و ممکن است که خانم مشکوک به بی نظمی در عادت ماهیانه شود. این تردید و شک غالبا موجب استرس و اضطراب در زنان می شود.حتی امکان دارد که تصور شود یک بارداری ناخواسته اتفاق افتاده است.

به همین دلیل است اگر در مورد تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری بیشتر بدانیم، از میزان این استرس ها کاسته خواهد شد. البته باید توجه داشت که چنین اتفاقی در همه بانوان مشاهده نمی شود و تنها حدود سه درصد از آن هاچنین امری را تجربه می کنند.

اما علت چیست؟ دلیل خونریزی لانه گزینی در واقع رفتن جنین و جای گذاری آن در بافت رحم می شود. یعنی حدود سه هفته بعد از سه لقاح، جنین تشکیل شده از لقاح اسپرم و تخمک به سمت بافت رحم حرکت می کند و با قرار گرفتن در آن، یک سری مویرگ ها پاره می شوند و خونریزی را بوجود می آورند.

تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری چیست؟

تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری چیست؟

با توجه به آنچه گفته شد، یکی از متداول ترین سوالات خانم ها این است که علائم و تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری در چیست و چگونه می توان که پریود شده ایم یا حامله؟

علیرغم آنکه بسیاری از سایت ها ادعا می کنند که خون لانه گزینی قهوه ایی یا شرابی رنگ و خون پریود قرمز روشن و صورتی می باشد، و خون می تواند در یافتن علائم بارداری کمک کننده باشد، اما در واقعیت این دو از لحاظ رنگ خون تفاوت خاصی ندارند و یک خانم نمی توند از این نظر مورد را تشخیص دهد. با این وجود، یکی سری نشانه های دیگر درباره وجود دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد.

  • در دوره لکه بینی لانه گزینی همانند دوران قاعدگی، درد عضلانی حس می شود، اما به اندازه و شدت آن نیست.
  • مدت زمان وشدت خونریزی کم تر از پریود است و معمولا در لانه گزینی، لکه بینی حدود 1 الی 3 روز طول می کشد.
  • در قاعدگی در بارداری لخته خون دیده نمی شود، اما در قاعدگی به طور معمول این اتفاق می افتد.
  • زمان خونریزی بارداری حدود 6 الی 12 روز پس از رابطه جنسی و قبل از عادت ماهیانه می باشد. بنابراین، می توانید محاسبه کنید که چه مدت زمانی از آخرین سکس تان گذشته است.
  • درد پریود شدید تر از خونریزی بارداری می باشد.
  • درد سینه در خانم ها هنگام در خونریزی لانه گزینی بیشتر از پریود بوده و معمولا پستان ها بزرگ و نوک آن ها تیره می شود.

علت قاعدگی در بارداری چیست؟

علت قاعدگی در بارداری چیست؟

نکاتی که در مورد تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری گفته شد، مربوط به نخستین روزهای بارداری بود. زمانی که هنوز شک داریم که آیا حامله هستیم یا خیر. اما یک مسئله دیگر که بانوان ممکن است با آن مواجه شوند، قاعدگی در بارداری  می باشد.

یعنی در هر سه ماهه بارداری، خونریزی با لکه بینی هایی را تجربه کنند که موجب نگرانی و آزار آن ها می شود. بسیاری نیز می پرسند که آیا چنین اتفاقی طبیعی است یا یک نشانه خطرناک به حساب می آید؟

حقیقت این است که در لکه بینی در هر دوره می تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. به عنوان مثال، مهم ترین علت لکه بینی یا قاعدگی در بارداری در سه ماهه اول بارداری، همان چیزی است که در توضیحات مربوط به تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری ذکر کردیم. یعنی جفت در حال جای گیری در رحم است و منجر به خونریزی می شود و جای نگرانی ندارد و نیازمند مراجعه به پزشک یا داروی خاصی نیز نیست. مگر اینکه زمان و شدت آن زیاد شود.

یک نکته مهم که در اینجا باید به آن اشاره کرد، این است لکه بینی های سه ماه اول حاملگی برای خانمی که تست بارداری او مثبت شده و در این مورد یقین حاصل شده است، یک نوع تهدید و خطر سقط جنین محسوب می شود. گرچه در 80 درصد موارد سقط جنینی اتفاق نمی افتد، اما توصیه می شود که برای احتیاط حتما در این دوران استراحت کافی را داشته و به مراقبت های بارداری نیز عمل نمایید.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم اطلاعات سودمندی را در رابطه تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری به شما عزیزان ارائه داده باشیم و پاسخ سوالاتتان تا را حد زیادی دریافت کرده باشید.

از انجا که خانم در چنین شرایطی نیازمند دریافت سریع اطلاعات و راهنمایی هستند، همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 آماده ارائه مشاوره به همه دوستان گرامی می باشند. برای این منظور می توانید به صورت تلفنی یا آنلاین با ما در ارتباط باشید.

تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری در چیست؟

در این مقاله می توانید مهم ترین تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری و لانه گزینی را مطالعه فرمایید.

در چه صورت قاعدگی در بارداری خطرناک است؟

لکه بینی در هر دوره می تواند دلایل خاص خود را داشته باشد. اما لکه بینی های سه ماه اول حاملگی برای خانمی که تست بارداری او مثبت شده و در این مورد یقین دار تا حدود 20% یک نوع تهدید و خطر سقط جنین محسوب می شود و بایستی مراقبت نماید.

اگر در مورد خونریزی و لکه بینی دروان بارداری با شک مواجه شدیم، چه کنیم؟

برای دریافت پاسخ های علمی و صحیح می توانید با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل فرمایید.

آیا رنگ خون را می توان تفاوت خونریزی قاعدگی و بارداری دانست؟

علیرغم برخی ادعاها در این زمینه، در واقعیت این دو از لحاظ رنگ خون تفاوت خاصی ندارند و یک خانم نمی توند از این نظر مورد را تشخیص دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

ترس کودکان از تاریکی

ترس کودکان از تاریکی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور