تست اعتیاد شیشه
تست اعتیاد شیشه

تست اعتیاد شیشه

تست اعتیاد شیشه می تواند در آزمایشگاه و یا در منزل انجام شود. 5 راه منفی کردن تست شیشه وجود دارد که اگر آن ها را بشناسید می توانید از تقلب های احتمالی جلوگیری نمایید. در بسیاری از آزمایشگاه ها ترفند منفی کردن تست شیشه مشخص می شود. در این مقاله خواهیم دید که روش تقلب در تست شیشه چیست و اطلاعات تازه ایی را در مورد آن کسب خواهیم نمود.

نکته جالب توجه آن است که انواع تست اعتیاد شیشه بر اساس مدت زمان طی شده از آخرین مصرف کارایی دارد. در این میان، بهترین و دقیق ترین تست اعتیاد شیشه ، تست مو می باشد که می تواند 90 روز از آخرین مصرف را نشان دهد یکی از اهداف مهم ما در اینجا آشنا کردن شما عزیزان با زمان تشخیص تمامی این آزمایش هاست. همچنین، اگر در این زمینه به سوالات بیشتری مواجه شدید، می توانید با کارشناسان دکترفکر در ارتباط باشید.

تست اعتیاد شیشه چگونه عمل می کند؟

تست اعتیاد شیشه چگونه عمل می کند؟

مت آفتامین ها از جمله رایج ترین مواد مخدر در کشور ما می باشند. دلیل این امر نیز غالبا قیمت ارزان و سهل الوصول بودن این ماده است. بیشترین کاربرد تست اعتیاد در آزمایشگاه های مراجع قانونی می باشد و توسط متخصصان حوزه علوم آزمایشگاهی به راحتی می تواند از طریق کیت تست اعتیاد و یک سری روش های دیگر، به وجود یا عدم وجود این مسئله پی ببرند.

تست های مت آمفتامین ها با استفاده از ادرار کاملا قابل تشخیص می باشد. کیت تشخیص اعتیاد شیشه در حقیقت یک غربالگری محسوب می شود و به سرعت اعتیاد فرد را مشخص نماید. استفاده از این نمونه، می تواند بدون وسایل آزمایشگاهی صورت پذیرد. دقت چنین تستی به علت آنتی بادی مونوکلونال است که باعث می شود به عنوان یک تست اعتیاد ادرار با دقت بالا شناخته شود.

در این روش، برای تشخیص این موضوع که آیا فردی دچار اعتیاد به شیشه است یا نه؟ به میزان مت آمفتامین در ادرار توجه می شود. به نحوی که اگر سطح مت آمفتامین به بیش از ml/ng 500 برسد، نشانه اعتیاد شیشه خواهد بود. در طی آزمایش، نمونه ادرار براساس خاصیت مویینگی حرکت می کند. بر این اساس، اگر مت آمفتامین در نمونه ادرار کمتر از ml/ng 500 باشد، جایگاه اتصال آنتی بادی پوشیده شده را اشباع نمی کند.

 نحوه گرفتن نمونه تست اعتیاد شیشه

نحوه گرفتن نمونه تست اعتیاد شیشه

خوشبختانه روش هایی وجود دارد که که اگر به درستی انجام شوند، برای شخص مصرف کننده، تست اعتیاد را مثبت می کند و در صورت عدم مصرف نیز نتیجه آن منفی می شود. برای انجام این تست بایستی به صورت زیر عمل نمایید.

  • برای انجام این تست حتما باید نمونه ادرار را در یک ظرف تمیز جمع آوری نمایید. امکان استفاده از این ادرار در هر زمان از روز قابل انجام می باشد و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • نگهداری این ادارار باید در دمای c°۸-۲  باشد.
  • در صورتی که نمونه ها را فریز کرده اید، لازم است قبل از انجام تست، ابتدا آن را ذوب کرده و ترکیب نمایید.
  • برای استفاده از نمونه ادرار بهتر است که از ظرف نمونه ادرار و یا یورین باتل استفاده کنید.

یکی از سوالات رایجی که در مورد تست اعتیاد شیشه پرسیده می شود این است که آیا ممکن است جواب تست منفی کاذب باشد؟ باید بگوئیم که در برخی از موارد به دلیل مصرف بعضی از داورها احتمال دارد که به اشتباه نشانه های افراد معتاد در تست نشان داده شود.در صورتی که در آزمایشگاه تست می دهید، حتما با مسئول آزمایشگاه حتما این موضوع را در میان بگذارید.

روش تقلب در تست شیشه

به طور کلی می توان گفت که گذشت 10 ساعت از آخرین مصرف فرد نشان دهنده اعتیاد او باشد. حدود 10 ساعت طول می کشد تا نیمی از دوز مصرفی متابولیزه از جریان خون خارج شود. در صورتی که به صورت خوراکی شیشه مصرف شود، غلظت اوج مت آمفتامین در جریان خون بین ۲.۶ تا  ۳.۶ ساعت و متابولیت آمفتامین در ۱۲ ساعت به اوج خود می رسد.

ماندگاری شیشه در ادرار 4 تا 10 روز است و اعتیاد قابل تشخیص می باشد. گاهی امکان تشخیص این ماده تا دو هفته پس از استفاده نیز وجود دارد. در واقع آزمایش های ادرار می تواند به طور معمول غلظت بیشتری از Methamphetamine را در مقایسه با سایر آزمایش های دارویی نشان دهد. زیرا متابولیت های دارو از طریق ادرار از بین برود.

شیشه چقدر در خون باقی می ماند؟ با توجه به اینکه آزمایش های اعتیاد با استفاده از روش های مختلفی می باشد، یکی از انواع آن نیز همین آزمایش خون است. در آزمایش اعتیاد به شیشه تشخیص خیلی سریع تر و دقیق تر صورت می پذیرد. مدت زمان نشان داده شده در این آزمایش از یک تا سه روز پس از آخرین استفاده آزمایش خون مثبت باشد.

امکان تشخیص بزاق دهان برای تست اعتیاد وجود دارد. در صورتی که آخرین بار یک تا سه روز مت آمفتامین مصرف نموده باشید، این مواد در بزاق دهان قابل تشخیص می باشد و به Methamphetamine saliva test شهرت دارد. میزان تشخیص اعتیاد فرد با استفاده از آزمایش مو تا 90 روز می تواند مشخص شود.

5 راه منفی کردن تست شیشه بشناسید

5 راه منفی کردن تست شیشه بشناسید

گاهی یکی از نگرانی ها در مورد تست شیشه این است که با وجود اطمینان از اعتیاد فرد، این موضوع نشان داده نمی شود و عدم محرز شدن آن مسئله می تواند به نوبه خود موجب ایجاد مشکلاتی برای فرد و خانواده اش شود. اما چرا این امر اتفاق می افتد؟ دلیل منفی شدن تست اعتیاد را در چننی مواقعی می توان از چند نظر مورد بررسی قرار داد.

1. مشکل نمونه گیری

در رابطه با امکان جابه جایی و تقلب در تست اعتیاد شیشه در حال حاضر، این احتمال به صفر و یا نزدیک به آن است. اما این موضوع به دلایل دیگری نیز می تواند رخ دهد. یکی از علت ها بروز خطا در نمونه گیری است. چنانچه دقت پایینی برای انجام نمونه گیری وجود داشته باشد، همچنین در صورتی که شما با نحوه انجام کیت تست آشنا نباشید، این خطا می تواند در منزل نیز به به وجود آید.

2. ایجاد مشکلات تکنیکی در تست اعتیاد به شیشه

همانطور که ذکر شد، یکی از مواردی که موجب اختلال در تست می شود، وجود مشکلات فنی است. نوار تست باید به مدت ده تا پانزده ثانیه در ادرار نگهداری شود. قبل از اینکه جواب تست را بخوانید، بهتر است ادرار در یک سطح صاف که از جنس غیرجاذب، قرار داده شود. برای انجام و تفسیر پاسخ نیز بایستی کمی صبر کنید و پس از آن برای انجام مجدد آن اقدام نمایید.

3. استفاده از رقیق کننده ها در تست اعتیاد شیشه

یکی دیگر از مواردی که می تواند موجب رقیق کردن تست ادرار شود، این است که فرد از قرص های روان کننده ها استفاده می کند و به همین دلیل پاسخ این تست منفی می شود.

گاهی مصرف زیاد آب و یا مایعات موجب منفی شدن جواب آزمایش می شود. برای تشخیص درست در این شرایط می توان از نوارهای کمکی برای تعیین سطح کراتین، نیترات و گلومات ادرار استفاده نمود.

4. تغییر سطح PH

از جمله 5 راه منفی کردن تست شیشه که باید بشناسید این است که اگر سطح PH تغییر کند، به احتمال زیاد منجر به منفش شدن تست اعتیاد می شود. این امر در بازه زمانی پنج تا نه روزه قابل تشخیص است و این تغییر موجب افزایش و یا کاهش میزان آن می شود.

5. استفاده از داروهای ضدبارداری و آبلیمو

یکی دیگر از باورهایی که در تست اعتیاد شیشه برای افراد ممکن است به وجود آید، این است که در صورت استفاده از آبلیمو و یا قرص های ضد بارداری می توان آزمایش را منفی نمود. اما این روش ها تنها بر روی PH ادرار تاثیر می گذارند و به همین دلیل در نتیجه اختلال ایجاد نماید. امکان تشخیص این اختلال می تواند با استفاده از روش های تایید نوار ادرار یا TLC نشان داده شود.

ترفند منفی کردن تست شیشه

ترفند منفی کردن تست شیشه
ترفند منفی کردن تست شیشه

یک نکته مهم قبل از اینکه از ترفند منفی کردن تست شیشه استفاده کنید را به خاطر داشته باشید. در صورتی که از این تکنیک ها بهره ببرید، بهرحال این احتمال بسیار زیاد خواهد بود که مسئولان آزمایشگاه به ایجاد این اختلال در آزمایش پی ببرند و در صورتی که شما برای انجام امور مربوط به استخدام و یا اینکه ازدواج به انجام این تست ها روی بیاورید، این مسئله می تواند موجب بدبینی بیشتر و حساسیت بیشتر شما شود.

بهترین را برای مشخص کردن روش تقلب در تست شیشه چیست؟

شاید شما در شرف ازدواج هستید و می خواهید که پاسخ تست اعتیاد طرف مقابلتان کاملا دقیق باشد و نگران هستید که مبادا تست اعتیاد شیشه نادرست باشد، توصیه ما این است که از تست مو استفاده نمایید. زیرا این روش یکی از دقیق ترین شیوه های تشخیص افراد شیشه ایی است.

با توجه به اینکه مدت زمان نشان دادن اعتیاد فرد در آزمایش های مختلف متفاوت می باشد، نمی توان در این رابطه به طور قطعی نظر داد. زیرا ممکن است فرد از ترفندهای انجام تقلب استفاده نموده باشد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که تست اعتیاد مو در مقایسه با سایر روش ها هزینه بیشتری می طلبد و برای انجام آن باید درخواست جداگانه ای به آزمایشگاه بدهید.

نحوه خواندن تست اعتیاد شیشه

پس از انجام تست اعتیاد شیشه ، شما دو نتیجه متفاوت دریافت خواهید نمود. یعنی پاسخ یا منفی خواهد بود یا مثبت. درصورتی که یک خط باید در ناحیه کنترل (C) و خط رنگی دیگر در ناحیه تست (T ) ظاهر شود، نشان دهنده غلظت متادون باشد.

میزان رنگ ایجاد شده در تست مشخص است اما به طور کلی می توان گفت در صورتی که خط رنگی کمرنگ شکل گرفته باشد، این موضوع نشان دهنده پاسخ منفی است.

تست مثبت را می توان زمانی تشخیص داد که یک خط رنگی در ناحیه کنترل (C) ظاهر شود و هیچ خطی در ناحیه تست (T) مشاهده نشود. همچنین، در صورتی که حجم ناکافی نمونه باشد یا روش اجرای آزمایش نادرست باشد، شایعترین خطا مربوط به عدم تشکیل خط کنترل (C) خواهد بود. در این صورت باید مراحل کار را مجددا مورد بازبینی قرار داد و رپیت تست را مجددا اجرا کرد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با تست اعتیاد شیشه مطالبی را ارائه نماییم. برای اطلاع از 5 راه منفی کردن تست شیشه بشناسید ویا اینکه می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با روش تقلب در تست شیشه را به صورت دقیق بشناسید کسب نمایید می توانید با ما در ارتباط باشید. کلیه اطلاعات مربوط به ترفند منفی کردن تست شیشه پس از تماس با کارشناسان ما امکان پذیر است.

تست اعتیاد شیشه چند نوع دارد؟

برای تشخیص اعتیاد فرد به شیشه از آزمایش خون، مو ، ادرار و همچنین بزاق دهان استفاده می شود.

چگونه می توان آزمایش اعتیاد به شیشه را دور زد؟

بهتر است ابتدا 5 راه منفی کردن تست شیشه بشناسید تا بتوانید این آزمایش را دور بزنید.

ترفند منفی کردن تست شیشه چیست؟

می توان در آزمایش های ادرار اختلالاتی به وجود آورید تا تشخیص آن با مشکل مواجه شود.

بهترین روش تقلب در تست شیشه چیست؟

بهترین راه تقلب در تست اعتیاد را می توان ترک آن دانست.

4.2/5 - (9 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور