سقط جنین در دختر باکره چگونه است

سقط جنین در دختر باکره

سقط جنین در دختر باکره یکی ار موضوعات مهم است که می تواند عوارض زیادی در زمینه های مختلف به همراه داشته باشد. بهتر است بدانیم بر خلاف تصورات بسیاری از افراد احتمال حاملگی دختر مجرد در صورت فراهم بودن شرایط می تواند رخ دهد. در پاسخ به این سوال که آیا دختران باکره هم باردار می شوند باید بگوییم بله. در صورتی که منی به واژن راه پیدا کند، احتمال بارداری وجود خواهد داشت. چنانچه پیشاب حاوی اسپرم باشد نیز احتمال بارداری با پیشاب وجود خواهد داشت.

اگر در دوران عقد هستید و مایل به سقط جنین در دختر باکره می باشید، بهتر است بدانید که از لحاظ شرعی شما کار اشتباهی نکرده اید ولی سقط این جنین گناه است و ممکن است برای بارداری های بعدی شما را دچار مشکل نماید. از این رو ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سقط جنین در دختران باکره بپردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره سقط جنین با مشاوران دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

سقط جنین در دختر باکره با دارو ، عوارض جبران ناپذیری بر جای خواهد داشت.

عوارض سقط جنین در دختر باکره

عوارض سقط جنین در دختر باکره

مراکز غیر قانونی، یا به اصطلاح «مراکز زیر زمینی» اقدام به سقط جنین در دختران باکره می کنند. آنچه مشخص است غیر بهداشتی بودن این مراکز و همچنین غیرقانونی بودن آنهاست. متاسفانه گاهی این شرایط موجب می شود تا تبعات بسیار بدی برای یک دختر جوان که دچار بارداری شده است به وجود آید. همچنین این اقدام در برخی موارد منجر به ابتلا به بیماری های عفونی نیز شده است.

یکی از مشکلاتی که در رابطه با سقط جنین در دختر باکره توسط این مراکز وجود دارد، ناشناخته بودن آنها برای انجام تحقیقات و یا پیگیری آن می باشد. بسیار بدیهی است فردی که این عمل را انجام می دهد، لزوما ماما نمی باشد و به همین دلیل مطابق با گزارشات مشخص شده که چنین سقط جنین غیرقانونی، گاهی منجر به مرگ دختر جوان نیز شده است.

داروهایی که به صورت غیر مجاز در مراکز غیر مجاز به فروش می رسند، گاهی آنقدر مضر بوده که حتی سقط جنین را غیر ممکن می کنند. با توجه به نگرانی که دختران جوان باکره باردار دارند، به این مراکز و یا این داروها روی می آورند و همین استیصال و درماندگی موجب بروز اتفاقات غیر قابل جبرانی در فرد می شود.

برای اطلاع از بیست فایده رابطه جنسی بر روی سلامت زنان و مردان بر روی لینک کلیک کنید.

علت سقط جنین در دختر باکره 

گاهی ممکن است دختران در دوران عقد رابطه جنسی مقعدی را تجربه نمایید و یا اینکه حتی بدون سکس مقعدی، به هر دلیلی مایع منی وارد واژن آنها شده و بارداری صورت گرفته باشد. در این شرایط، احساس خجالت بر خانم حاکم می شود و برای از بین بردن این احساس، تلاش برای سقط جنین در دختر باکره می کنند که کاملا اقدام اشتباهی است.

اگر در دوران عقد می باشید و به هر دلیلی باردار شده اید، بهتر است بدانید فرزند شما حلال زاده است و به همین دلیل سقط آن کاملا گناه است. جامعه ما هنوز این موضوع را که در دوران عقد دختر و پسر «زن و مرد» شناخته می‌شوند و می توانند رابطه زناشویی برقرار کنند به طور کامل نپذیرفته است. اما مطابق با شرع و اسلام سقط جنین در این شرایط گناه است. 

تنها در مواردی که زنده ماندن جنین برای مادر خطر آفرین باشد می توان آن را توصیه نمود. یکی از مواردی که می تواند موجب سقط طبیعی جنین شود، خوردن چای زعفرانی است. البته در برخی موارد ممکن است این داروی طبیعی نیز موجب سقط نشود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در این موارد حتماً با پزشک خود یا کارشناسان ما در مرکز مشاوره دکتر فکر مشورت نمایید.

برای اطلاع از احتمال بارداری بدون دخول بر روی لینک کلیک کنید.

احتمال حاملگی دختر مجرد

احتمال حامگلی دختر مجرد

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما به وجود آید این است که آیا احتمال حاملگی دختر مجرد وجود دارد؟ ما در مقالات گذشته به طور کامل در این رابطه صحبت کردیم. بهتر است بدانید که در صورتی که مایع منی، اسپرم لازم برای باردار شدن را داشته باشد و قدرت باروری کافی باشد، این احتمال می تواند صورت پذیرد و شنیده های شما در این زمینه کاملاً درست است.

اگر دختر در دوران تخمک گذاری، یعنی به طور معمول دو هفته یا ۱۴ روز قبل از شروع پریود جدید به سر ببرد و مایع منی بتواند به واژن نفوذ پیدا کند احتمال بارداری بسیار زیاد خواهد بود. در صورتی که هیچ گونه دخولی وجود نداشته و یا اینکه رابطه جنسی مقعدی تجربه شده باشد منی می تواند وارد واژن شده در آن بلغزد و جای خود را کم کم باز کند و همین مسئله موجب فکر کردن به سقط جنین در دختر باکره شود.

نوع دیگر بارداری بدین صورت است که مایع منی در دستمال و یا دست فرد قرار دارد و به واژن نزدیک می شود و یا تماس مستقیم دارد. با توجه به اینکه اسپرم ها می توانند تا ۷۲ ساعت زنده بمانند و همچنین تخمک عمرش تا ۳۶ ساعت است، به یکدیگر برخورد کرده و تماس با یکدیگر موجب لقاح و تشکیل جنین می شود.

برای اطلاع از ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

احتمال بارداری با پیشاب

پیشاب چیست؟ مایعی که به هنگام تحریک و قبل از ازنال از آلت تناسلی مرد خارج می شود. در واقع پیشاب به صورت بی رنگ و شفاف است و در زمان تحریک بیرون می آید. این مایع حاوی تعدادی اسپرم بوده ولی کمتر از حدی که مایع منی اسپرم را با خود حمل می کند. اما سوال این است که احتمال بارداری با پیشاب چقدر است؟

مایع منی که از آلت مردان به هنگام انزال بیرون می‌آید، حاوی تعداد بسیار زیادی اسپرم است. اسپرم ها سبب ایجاد بارداری و تشکیل جنین می شوند، همانطور که گفتیم پیشاب نیز همانند منی می تواند دارای اسپرم باشد . چنانچه این اسپرم به قدر کافی باشند و به واژن هم نفوذ کنند می توانند برای تشکیل جنین در رحم آمادگی های لازم را ایجاد کند.

همانند آنچه در رابطه با تماس و نزدیکی مایع منی ذکر گردید، در واقع پیشاب نیز در صورتی که با واژن بتواند نفوذ پیدا کند و همچنین تماس لازم، می تواند منجر به بارداری دختر باکره شود. به همین دلیل است که داشتن هر گونه سکس برای دختران باردار نهی شده است و می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

جهت اطلاع از مهم ترین خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا بر روی لینک کلیک کنید.

عوارض سقط جنین در دختر باکره در علم پزشکی

خطرات سقط جنین در دختر باکره

عوارضی در رابطه با سقط جنین درمورد مادر وجود دارد که در ادامه به عوارض جدی سقط جنین اشاره خواهیم نمود. عوارض جدی سقط جنین شامل :

  • خونریزی
  •  عفونت
  •  شوک باکتریال
  •  خطر مرگ و میر مادر در بارداری های بعدی میزان ۲۰ درصد

عوامل ایجاد کننده سقط جنین در زنان را می توان به دو دسته عمده تقسیم نمود :

  •  نمو غیر طبیعی که در ۴۰ درصد مولد اختلال رشد منجر به تشکیل جنین خود به خود می شود.
  • ناهنجاری های ارثی و ژنتیکی جنین

جهت اطلاع از اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند بر روی لینک کلیک کنید.

 چه عواملی در مادر می تواند موجب سقط جنین شود؟

  •  بیماری های عفونی مادر همانند : سرخچه، تب مالت و عفونت های مقاربتی
  •  بیماری های مزمن ناتوان کننده در مادر: سل، سرطان، افزایش فشار خون و بیماری های کلیوی
  •  کم کاری‌های غدد: کم کاری تیروئید، دیابت
  •  مصرف دارو و عوامل محیطی: سیگار، الکل، داروهای ضد بارداری و محیطی نظیر سرب و آرسینگ
  •  عدم پذیرش ایمنی بدن : جنین از لحاظ ژنتیک یک عامل خارجی برای مادر است و بدن مادر بر آن آنتی بادی ساخته و جنین را دفع می کند.
  •  ناهنجاری های رحمی : رحم دوشاخ، فیبروم، چسبندگی رحم
  •  نارسایی های دهانه رحم : باز بودن بیش از حد دهانه رحم

 سقط جنین در دختر باکره زیر بیست سال و همچنین بالای ۴۰ سال بیش از دیگران می باشد.

برای اطلاع از ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

آیا دختران باکره هم باردار می شوند

آیا دختران باکره هم باردار می شوند

تا به اینجا، توضیحات لازم را در مورد احتمال بارداری دختران باکره و نحوه باردار شدن یک زن توضیح دادیم. فراموش نکنید که فیزیولوژی بدن برای یک ازدواج قانونی و همچنین یک رابطه ی نامشروع متفاوت نخواهد بود. بنابراین آنچه موجب بارداری می شود این است که اگر در زن و مرد آمادگی لازم فیزولوژی وجود داشته باشد، به راحتی می تواند موجب تشکیل جنین در رحم شود.

 باز هم تاکید می‌کنیم که اگر دختران در دوران تخمک گذاری باشند و قدرت اسپرم مردان برای باروری مناسب باشد، لغزنده بودن واژن موجب می شود تا اسپرم ها بتوانند خود را به رحم برساند و همین مسئله ترکیب اسپرم و تخمک را موجب می شود که در نتیجه پاسخ کاملی به سوال ما در رابطه با اینکه آیا دختران باکره هم باردار می شوند می باشد.

برای اطلاع از علائم بارداری خارج از رحم بر روی لینک کلیک کنید.

 انواع سقط جنین

اگر سقط جنین در دختر باکره عمدی و یا سهوی صورت بگیرد، می تواند عوارض خاص خود را داشته باشد. در صورتی که سقط جنین به خودی خود صورت پذیرد بدون اینکه از راه های دارویی یا مکانیکی استفاده شده باشد برای سقط جنین، از تخلیه رحم استفاده می شود. 

 سقط فراموش شده

جنین مرده و برای مدتی که ممکن است چندماه باشد، در رحم باقی می ماند و هنوز دفن نشده است.

 سقط کامل

 به دنبال خونریزی قبلی که به وجود آمده است، محتویات رحم به طور کامل می تواند خارج شود.

 سقط ناقص

اگر به هنگام خونریزی، دهانه رحم باز بوده و خونریزی زیاد و دردهای انقباضی در زیر شکم وجود داشته باشد، در این حالت مقداری از محتویات خارج شده و تعداد زیادی از محصولات در رحم باقی می ماند.

سقط غیرقابل اجتناب

خانم درد و خونریزی داشته و دهانه رحم باز می شود.

 تهدید به سقط مکرر

 بیش از یک بار سقط جنین در دختر باکره و سقط های پشت سر هم که احتمالاً به یک علت مشخص رخ داده است.

 سقط جنین در دختر باکره به صورت عمدی

 با دارو یا عمل جراحی قبل از زمانی که جنین بتواند زنده متولد شود رخ می دهد. این نوع سقط را می توان به دو دسته تقسیم می نمود :

  1. سقط درمانی
  2.  سقط غیر قانونی

 سقط درمانی 

سقط جنین در دختر باکره به صورت درمانی

 یکی از انواع سقط جنین که به صورت عمدی صورت می پذیرد، همین نوع می باشد. در واقع به منظور حفظ سلامت مادر در موارد زیر قابل انجام است.

  • زمانی که ادامه حاملگی و زندگی مادر را به مخاطره می‌اندازد و یا شدیداً به سلامتی او صدمه وارد می کند از پیشرفت آن جلوگیری به عمل می آید.
  •  زمانی که ادامه حاملگی منجر به تولد نوزادی با ناهنجاری های فیزیکی شدید و یا کند ذهنی همراه باشد.

برای اطلاع از اینکه فانتزی جنسی چیست بر روی لینک کلیک کنید.

 سقط غیرقانونی

در واقع سقط جنین هایی است که توسط پزشکان غیرمسئول یا افراد پزشک و با استفاده از امکانات غیرقانونی صورت می گیرد. و اکثرا توسط شخصی انجام می شود که مورد تائید قانون کشور نمی باشد. این گونه سقط های غیرقانونی، اغلب با خونریزی های شدید، عفونت، شوک عفونی و نارسایی حاد کلیه همراه است و در اکثر موارد منجر به مرگ می شود . 

نکته : شایع‌ترین علامت و نشانه سقط جنین خونریزی واژینال می باشد.

برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

 علائم سقط جنین در دختر باکره و زنان

  • خونریزی واژینال یکی از علامت های شایع می باشد که در صورت بروز آن حتماً به پزشک مراجعه نمایید.
  •  در صورت وجود لکه بینی بدون درد حتماً با پزشک مشورت کنید.
  •  چنانچه گروه خون مادر منفی است پس از سقط جنین برای تزریق به رگام باید با پزشک مشورت کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با عوارض سقط جنین در دختر باکره و همچنین احتمال حاملگی دختر مجرد ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با اینکه آیا دختران باکره هم باردار می شوند هستید، و اطلاع دقیق تری را در رابطه با احتمال بارداری با پیشاب می خواهید، می توانید با مشاوران دکتر فکر که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

سقط جنین در دختر باکره به چه صورتی امکان پذیر است؟

با توجه به عوارضی که در رابطه با سقط جنین غیر قانونی وجود دارد، به هیچ عنوان این کار توصیه نمی شود.

احتمال حاملگی دختر مجرد چقدر است؟

حاملگی بدون دخول و همچنبن باکره بودن دختر، چنانچه آمادگی تخمک گذاری و همچنین اسپرم کافی در منی وجود داشته باشد، قابل انجام است.

آیا دختران باکره هم باردار می شوند ؟

بله. در صورتی که مایع منی به واژن خانم از هر روشی بتواند نفود پیدا کند، این احتمال وجود خواهد داشت.

آیا احتمال بارداری با پیشاب وجود دارد؟

بله. در صورتی که پیشاب حاوی مقداری اسپرم باشد و بتواند وارد واژن شود، احتمال بارداری زیاد است.

4.1/5 - (8 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور