برای ترک هروئین چه بخوریم؟
برای ترک هروئین چه بخوریم؟

برای ترک هروئین چه بخوریم؟

قطعا ترک هروئین روش های مخصوص به خود را خواهد داشت. برای اطلاع از اینکه برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟ دستور ترک هروئین در خانه و همچنین نحوه ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد ؟ این مطلب را از دست ندهید زیرا موضوعی است که در این مقاله بدان خواهیم پرداخت. علاوه بر مطالعه آن، برای دریافت مشاوره نیز می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

ترک هروئین

راه های مختلفی برای ترک ماده مخدر وجود دارد. هر کدام از راه ها و روش های درمانی می‌تواند نتایج متفاوتی را در پی داشته باشد. قطعاً اثرات مخرب مخدر هروئین موجب می شود تا افرادی که این ماده مخدر را مصرف می کنند، نسبت به ترک آن اقدام نمایند. قطعا متناسب با روش های درمانی مختلف مراحل آن نیز متفاوت خواهد بود.

یکی از انواع درمان هایی که برای ترک آگونیست افیونی از جمله آن موادی که شامل هروئین نیز می باشد می توان اشاره نمود. متادون یکی از از روش هایی است که برای ترک هروئین در نظر گرفته می شود. با توجه به اینکه در حال حاضر، قرص زیر زبانی بوپرنورفین در چرخه تولید دارو وجود ندارد و به همین دلیل در حال حاضر تنها متادون در برنامه درمان نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع متادون، برای ترک اعتیاد به دو هدف مورد استفاده قرار می گیرد که از جمله آن در سم زدایی  ۱۰ تا ۱۴ روز مقدار متادون به تدریج کاهش پیدا می‌کند و پس از آن به طور کامل قطع می شود. با توجه به اینکه سم زدایی صرفاً جزئی از یک برنامه زمانی بلندمدت و پیشگیری می باشد، به همین دلیل درمان کامل تلقی نخواهد شد. در واقع مدت متوسط  سم زدایی حدود ۲ تا ۳ هفته می باشد.

برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟

برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟
برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟

برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟ در درمان نگهدارنده مقدار دارو تقریباً به تدریج افزایش پیدا می‌کند تا جایی که علائم ترک مشهود نباشد و ولع مصرف مواد غیر قانونی نیز به واسطه مصرف متادون به حداقل ممکن برسد، درمان نگهدارنده به مدت طولانی برای حداقل چندین ماه و معمولاً بیش از یک سال و گاهی مادام از آن استفاده می‌شود.

با توجه به عوارض مصرف هروئین بر روی مغز  تلاش می شود تا بهترین راه ها برای ترک این ماده مخدر استفاده شود. به عنوان مثال در افرادی که به تشخیص مشاور ترک اعتیاد و یا روانپزشک نیازمند درمان دارویی می‌باشند، این دارو تجویز می شود و در صورت قطع درمان، اغلب پس از مدت بسیار کوتاهی برخی از افراد، به عود مجدد دچار می شوند و به صورت غیر قانونی مصرف خواهد نمود.

در صورت ختم درمان در این افراد مرکز درمانی برای پیگیری های بعدی و احیاناً شروع مجدد، درمان ضروری خواهد بود. لازم به ذکر است مصرف خودسرانه متادون، خصوصاً اگر به صورت غیرقانونی و از منابع ناشناس تهیه شود، بسیار خطرناک خواهد بود و گاهاً موجب اعتیاد به متادون نیز خواهد شد.

مزایا و مشکلات درمان نگهدارنده با متادون

درمان نگهدارنده با متادون برای ترک هروئین فواید زیادی را به همراه دارد که از جمله آن، می توان به این موضوع اشاره نمود که مصرف مواد غیر قانونی را کاهش خواهد داد و به زندگی بیمار ثبات بیشتری می بخشد. این مسئله موجب می‌شود تا تحمل درد بیمار برای ترک اعتیاد بیشتر شود و زندگی سازنده تری را تجربه نمایند.

ترک مواد با متادون، مصرف خودسرانه داروها را کاهش می‌دهد و به همین دلیل از ارتکاب اعمال غیرقانونی می کاهد. این مسئله موجب می‌شود تا رفتارهای پرخطر به خصوص تزریق مشترک همراه با خطر انتقال بیماری های خونی و پاتوژن خونی یا ایدز و هپاتیت کاهش پیدا کند. به همین دلیل برای کوتاه مدت بسیاری از درمانگران اعتیاد آن را توصیه می نماید.

بیماری و مرگ و میر ناشی از مواد را کاهش می‌دهد. بنابراین برای درمان نگهدارنده با متادون هم برای فرد و هم برای جامعه ثمربخش نخواهد بود و به همین دلیل درمان نگهدارنده با متادون، هر چند نوع وابستگی به این دارو است اما مساوی با اعتیاد تلقی نمی شود زیرا موجب کاهش مصرف ماده مخدر و نئشگی و خماری خواهد شد.

چه خطراتی برای افرادی که از متادون استفاده می کنند وجود دارد؟

خطرات زیادی می‌تواند در رابطه با درمان با متادون جهت ترک هروئین وجود داشته باشد که برای اقدام های پیشگیرانه و درمانی لازم است اقدام شود از جمله آن می توان : عدم آشنایی پزشک با دارو،  فارماکوکینتیک پیچیده و وجود بازار سیاه برای خرید و  قرار گرفتن متادون در اختیار افراد دیگر می توان اشاره نمود. بنابراین بهتر است مصرف خوراکی آن تحت درمان و از از بردن به منزل توسط فرد جلوگیری شود.

خطر بالای مسمومیت در ده روز اول درمان ترک هروئین وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود توضیح در مورد خطر مسمومیت به بیمار داده شود و مراقبت تنگاتنگ بیمار صورت پذیرد و همچنین دقت و ظرافت در تنظیم دوز درمانی به وجود آید. احتمال مسمومیت کودکان در اثر مصرف متادون وجود دارد و بنابراین توصیه می شود به دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

در صورتی که فرد، متادون را با چند ماده دیگر  به صورت همزمان مصرف نماید، این موضوع موجب می شود که گاها دچار مرگ شود. بنابراین برقراری ارتباط درمانی مناسب با بیمار و همچنین ارائه اطلاعات در مورد خطر مصرف چند ماده به طور همزمان و آموزش به فرد برای جلوگیری از این موارد ضروری می باشد.

دستور ترک هروئین در خانه

دستور ترک هروئین در خانه
دستور ترک هروئین در خانه

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در رابطه با ترک مصرف ماده مخدر همانند هروئین دارند؛ این است که به دنبال درمان اعتیاد بدون بستری شدن در کمپ با مدل ماتریکس  می باشند. افراد بدون اینکه به این موضوع توجه داشته باشند که چه دلیلی برای اعتیاد به این مواد مخدر وجود دارد؟ و یا اینکه فرد به چه میزانی تمایل به ترکیباتی مخدر دارد؟

حتی اگر بهترین روش های درمانی را در پیش بگیرید، اما فرد مقابل تمایلی به ترک ماده مخدر نداشته باشد، قطعاً دستور ترک هروئین در خانه نیز به شما کمکی نخواهد نمود.

توصیه ما به تمامی افرادی که خودشان معتاد به این ماده مخدر هستند و یا در اطرافیانشان افرادی وجود دارند که معتاد به مواد مخدر هستند. بدون اینکه با یک روان‌پزشک و یا درمانگر مشورت نمایند، هرگز به ترک خانگی خودسرانه اقدام نکنند. زیرا گاهی علاوه بر تأثیرات منفی جسمانی دچار تاثیرات منفی روانی نیز خواهد شد.

یکی از معضلاتی که در رابطه با ترکیب خانگی وجود دارد، این است که افراد به ظاهر نسبت به ماده مخدر گرایش کمی دارند و یا اینکه دیگر تمایلی به مصرف این ماده مخدر نشان نمی دهند، اما در حقیقت این موضوع و مشکل به وجود آمده این است که پس از از مدتی مجدداً رو به مصرف این ماده می آورند. زیرا تحمل مشکلات و یا راه های مقابله با مشکلات پس از ترک اعتیاد را نخواهند داشت.

ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد

همانطور که در  مقالات قبلی در رابطه با اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه  مطالبی را ارائه نمودیم؛ به این موضوع اشاره کردیم که مدت زمان ترک مصرف مواد مخدر بستگی بسیار زیادی به مدت زمان اعتیاد به آن و همچنین روش هایی که برای ترک اعتیاد در نظر گرفته می‌شود وجود خواهد داشت.

در رابطه با این سوال که ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد ؟ باید گفت ترک هروئین در صورتی که به روش های اصولی باشد و همچنین با کمک یک مشاور انجام شده باشد، مدت زمان کمتری را نیاز خواهد داشت. البته از این آمادگی روانی و تحمل فرد نیز عامل بسیار تعیین کننده ای در این زمینه خواهد بود. همچنین جهت اطلاع دقیق نیز می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

موضوع دیگری که علاوه بر مدت زمان ترک هروئین اهمیت ویژه‌ای دارد این است که خانواده فرد و دوستان او نسبت به حمایت او برای ترک ماده مخدر تلاش نموده باشند تا مصرف این ماده مخدر را کنار بگذارند تا قطعاً شرایط بهتری را در آینده تجربه نمایند و زندگی بهتری را داشته باشند. در عین حال فرد نیز باید خودش را برای مقابله با این سختی ها آماده نماید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با روش های ترک هروئین و اینکه برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟ دستور ترک هروئین در خانه چیست و ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد ؟ اطلاعاتی را ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

برای ترک هروئین چه بخوریم؟

در صورت تجویز پزشک و همچنین اجازه او برای مصرف مواد نگدارنده ممکن است داروهایی همانند متادون تجویز شود.

برای ترک هروئین چه قرصی بخوریم ؟

متادون می تواند یکی از موادی باشد که موجب سم زدایی در بدن شود و به بهبود شرایط فرد و جلوگیری از حال نئشگی و همچنین خماری را در پی داشته باشد.

چگونه می توان از دستور ترک هروئین در خانه مطلع شد؟

در رابطه با دستور ترک هروئین باید گفت، با توجه به میزان مصرف و نوع مصرف این موضوع می تواند متفاوت باشد و به همین دلیل بهتر است با یک مشاور ترک اعتیاد مشورت نمایید.

ترک هروئین در خانه چند روز طول می کشد ؟

بسته به نوع مصرف و میزان مصرف، مدت زمان ترک اعتیاد می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می توان گفت چند روز تا چند ماه بسته به شرایط فرد می تواند متفاوت باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور