عشق بعد از ازدواج

روش هایی مناسب برای ایجاد عشق بعد از ازدواج

هر فرد ممکن است در زندگی مشترک با همسر خود دچار مشکل شود و با خود بگوید اگر قبل از ازدواج به هم علاقه داشتیم و با عشق با هم ازدواج می‌کردیم اینطور نمی‌شد. در صورتی که چنین نیست و حتی برای زوج‌هایی هم که قبل از ازدواج به هم علاقه‌مندند و با یک عشق آتشین به هم می‌رسند ممکن است بحث و ناراحتی پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم ابتدا شما را با عشق بعد از ازدواج آشنا کنیم و از روش‌های مناسب برای ایجاد عشق بعد از ازدواج صحبت کنیم تا به شما نشان دهیم برای ایجاد عشق و علاقه در رابطه‌تان حتما نیاز به داشتن یک رابطه‌ی عمیق قدیمی نیست.

شما اگر خودتان بخواهید می‌توانید به رابطه‌ی سردتان پایان دهید. در واقع اگر انتخاب شما درست باشد و برپایه‌ی معیارهای مناسب تصمیم به ازدواج با فرد مورد علاقه‌ی خود گرفته‌اید اما مدتی است احساس می‌کنید رابطه‌ی سرد و کسالت آوری دارید ما به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از روش‌هایی عشق بعد از ازدواج را تجربه کنید. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با عشق بعد از ازدواج

حتما شما هم این جمله را بسیار شنیده‌اید که می‌گویند عشق، بعد از ازدواج به وجود می‌آید. البته بهتر است این نکته را بدانید که این جمله به معنای تضمین به وجود آمدن عشق بعد از ازدواج نیست. از طرفی ازدواج بدون عشق هم خالی از ریسک نیست، چرا که تنها در صورتی می‌توانید به عشق بعد از ازدواج امیدوار باشید که در مراحل آشنایی قبل از ازدواج به ایجاد تفاهم و معیارهای مشترک بین خودتان اطمینان حاصل کرده باشید. همچنین نسبت به طرف مقابل حس خوبی داشته باشید و انتخاب درستی کرده باشید.

وجود عشق و علاقه‌ی قبل از ازدواج هم اگر واقعی باشد می‌تواند در به وجود آمدن عشق بعد از ازدواج کمک کند. در واقع عشق قبل از ازدواج به منزله‌ی نقطه‌ی آغازی برای شروع عشق و دوست داشتن واقعی است.

دلیل کم شدن عشق بعد از ازدواج

دلیل کم شدن عشق بعد از ازدواج

خیلی اوقات ممکن است یک زوج با وجود عشق فراوان نسبت به یکدیگرازدواج کنند، اما پس از مدت کمی که از ازدواجشان می‌گذرد دیگر خبری از آن عشق آتشین نیست، به نظر شما دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ در هر صورت در هر رابطه‌ای ایجاد اختلاف بین زن و شوهر امری طبیعی است و کم‌تر پیش می‌آید که زندگی بدون بحث و جدل باشد اما نکته مهم این است که بتوان این بحث و جدل‌ها را مدیریت کرد تا به جاهای باریک کشیده نشود.

همچنین هر رابطه در طول زندگی دچار فراز و نشیب‌های مختلفی همچون مشکلات اقتصادی، اختلافات فرهنگی و اعتقادی، اختلاف زن و شوهر بر سر خانواده و… وجود دارد. نکته‌ی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که طرفین فکر می‌کنند عشق و علاقه‌ی دوران دوستی قبل از ازدواج و نامزدی رابطه‌ی بعد از ازدواج را تضمین می‌کند و آن ها دیگر بعد از ازدواج مشکلی نخواهند داشت.

در صورتی که این‌ طور نیست و در دوران قبل از ازدواج دو طرف سرشار از شور و اشتیاق نسبت به یکدیگر هستند و هنوز زندگی زیر یک سقف را با یکدیگر تجربه نکرده‌اند. بنابراین تازه وقتی زندگی مشترک خود را شروع می‌کنند متوجه وجود مشکلات و مسئولیت‌های زندگی می‌شوند.

ممکن است عشق بعد از ازدواج از بین برود؟

اگر شما رابطه‌ی خود را بر اساس یک تصمیم درست و منطقی، در کنار عشق و علاقه به همسرتان شروع کرده باشید مطمئنا این عشق با ازدواج کردن هم از بین نمی‌رود. بنابراین، می‌توان این نتیجه را گرفت که اگر انتخاب شما درست باشد، بعد از ازدواج نیز با وجود مشکلات اولیه‌ی زندگی که برای هر شخصی ممکن است اتفاق بیافتد، عشق واقعی از بین نمی‌رود.

حتی با دیدن تغییر شخصیت بعد از ازدواج، همسرتان از میزان عشق و علاقه‌تان کم نمی‌شود و سعی می‌کنید عاقلانه با آن کنار بیایید. در واقع شاید کمی از رنگ و لعاب اولیه‌ی رابطه کم شود اما عشق واقعی پابرجاست، شما فقط باید همت به خرج دهید و با روش‌هایی مطمئن عشق و علاقه را دوباره ایجاد و حفظ کنید.

روش های طلایی برای ایجاد و حفظ عشق بعد از ازدواج

روش های طلایی برای ایجاد عشق بعد از ازدواج

روش‌های زیادی برای ایجاد عشق و علاقه بین همسر وجود دارد که شما بنا به خصوصیات اخلاقی خود و همسرتان می‌توانید به کار ببرید و روابطتان را گرم و صمیمی کنید. ولی مهم تر از ایجاد روابط عاشقانه، حفظ این عشق بعد از ازدواج است. در زیر روش های طلایی برای ایجاد عشق و محبت در روابطتان و حفط کردن آن را بیان می‌کنیم.

صحبت کردن

سعی کنید در طول روز زمانی را که با هم هستید زیاد صحبت کنید. شاید زن و شوهری که مدت زیادی از ازدواج آن ها میگذرد احساس کنند که دیگر حرفی با یکدیگر ندارند یا تلاشی برای صحبت کردن با هم نکنند. اگر شما هم احساس می‌کنید بعد از گذشت مدتی دیگر آنقدر با یکدیگر خودمانی شده‌اید که حرفی برای گفتن نمی‌ماند. بهتر است بدانید که یکی از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی همین باشد، پس سعی خود را بکنید.

به عنوان مثال اگر شما به عنوان خانم خانه متوجه تغییراتی در رفتار همسرتان شده‌اید بهتر است موضوع را با خودش درمیان بگذارید و در مورد تغییر رفتار مردان بعد از ازدواج با هم گفت‌و‌گو کنید. به مرورمتوجه اثر آن در گرمی روابط خود خواهید شد.

گوش دادن به صحبت‌های همسر

می‌توان گفت از مهم‌ترین راه‌های حفظ عشق بعد از ازدواج وقت گذاشتن برای همسر و گوش کردن حرف‌هایش است. زمانی که همسرتان با شما صحبت می‌کند به حرف‌هایش گوش کنید، ممکن است آن لحظه احساس کنید که این حرف‌ها را بارها شنیده‌اید. اما در نظر داشته باشید که او همسر شماست کسی که از هر چیزی در دنیا برای شما با ارزش‌تر است. بنابراین ارزش این را دارد که برای حر‌های تکراری او با جان و دل وقت بگذارید و از صحبت کردن او لذت ببرید.

مشورت کردن با همسربرای ایجاد عشق بعد از ازدواج

برای داشتن یک رابطه‌ی گرم و صمیمی سعی کنید در انجام کارها با همسرتان مشورت کنید. این مشورت می‌تواند در انجام یک امور کاری باشد یا حتی نظر‌خواهی برای دیدن برنامه‌ی تلویزیونی یا پختن غذا باشد. وقتی شما برای انجام کاری با همسرتان مشورت می‌کنید و نظر او را به کار می‌برید، در واقع به او این حس را القا می‌کنید که فرد مفیدی برای شما خواهد بود و همچنین نظر او برای شما اهمیت دارد.

البته در نظر داشته باشید که مهم‌تر از مشورت کردن، استفاده از نظرهای پیشنهادی همسرتان است، چون در نظر بگیرید که فردی در انجام کاری با شما مشورت کند سپس با فرد دیگری هم مشورت کند و نظر او را عملی کند در این حالت چه حسی به شما دست می‌دهد؟

گذاشتن قرار های غافلگیر کننده

گذاشتن قرار های غافلگیر کننده

با گذاشتن قرار‌های یک‌هویی و بدون برنامه همسرتان را غافلگیر کنید. برای روزی که می‌دانید همسرتان وقت آزاد دارد برنامه ریزی کنید. سعی کنید در آن روز کارهایی که دوست دارد برایش انجام دهید و جاهایی که دوست دارد بروید، تمام تلاش خود را بکنید تا یک روز خاص و به یاد ماندنی برایش بسازید. این اقدامات می توان یکی از ده روش جذاب برای ابراز علاقه به همسر محسوب شود.

علاقه نشان دادن به کارهایی که دوست دارد

یکی از کارهای ساده و بدون هزینه برای ایجاد عشق بعد از ازدواج می‌تواند همین علاقه نشان دادن به کارهایی که همسرتان دوست دارد باشد. امتحان کردن آن ضرر ندارد شاید با انجام آن علاوه بر نشان دادن عشق خود به همسر متوجه شدید که به عنوان یک تجربه‌ی جدید شما هم از انجام آن لذت می‌برید. توجه داشته باشید که معنای این کار تغییر دادن هویت خود نیست و فقط شما با انجام دادن آن، در گاهی اوقات به همسرتان نشان می‌دهید که برای خوشحال کردن او هر کاری انجام می‌دهید.

جشن گرفتن

اگر همسرتان هم نسبت به این کار بی‌علاقه نیست، سعی کنید روزهای خاص در زندگی‌تان مانند سالگرد ازدواج‌تان را جشن بگیرید. برای گرفتن جشن لازم به ریخت‌و پاش اضافی و اذیت کردن خودتان نیست. مهم است که به یکدیگر نشان دهید عشق زندگی هم هستید و روزی که با هم پیوند ازدواج بستید روز با ارزشی است.

انجام مسئولیت های سخت به جای همسرتان

یکی از راه‌های در دسترس برای ایجاد عشق بعد از ازدواج می‌تواند همین روش باشد. گاهی اوقات ممکن است فرد از انجام دادن کارهای روتین روزانه‌اش خسته شود و دوست داشته باشد کمی استراحت کند. در این زمان شاید برای همسرتان جذاب و خواستنی باشد که به جای او کارش را انجام دهید.

پختن غذای مورد علاقه همسرتان

گاهی اوقات برای نشان دادن علاقه‌ی خود نسبت به همسر می‌توانید غذای مورد علاقه‌اش را برایش بپزید. خوب است بدانید که غذا بیشتر از آن چه که فکر می‌کنید در ایجاد عشق و علاقه بین شما و همسرتان مؤثر است. تجسم کنید که همسرتان خسته و گرسنه از سر کار می‌آید و شما را در حال آشپزی غذای مورد علاقه‌اش می‌بیند، مسلما از این ابراز علاقه شما غرق لذت خواهد شد.

سفارش دادن غذا از بیرون

از راه‌های حفظ کردن عشق بعد از ازدواج می‌توان به این مورد هم اشاره کرد. ممکن است گاهی اوقات دوست داشته باشید در منزل خودتان غذای رستوران بخورید. بنابراین لازم نیست حتما به خودتان برای رفتن سخت بگیرید. می‌توانید غذای مورد علاقه‌ی همسرتان را از رستوران سفارش دهید و در محیط آرام‌بخش خانه، در کنار هم فضایی عاشقانه ایجاد کنید و غذایتان را میل کنید و از بودن در کنار هم غرق لذت شوید.

دیدن فیلم با یکدیگر

برای در کنار هم بودن برنامه‌ریزی کنید و ازلحظه‌هایی که در کنار هم هستید نهایت استفاده و لذت را ببرید. به عنوان مثال اگر هر دو شاغل هستید و ساعات کمی در روز در کنار هم هستید می‌توانید برای آخر هفته‌های خود برنامه‌های هیجان‌انگیز داشته باشید. دیدن فیلم‌های مورد علاقه‌تان در کنار هم کمک بسیاری به ایجاد عشق و علاقه بین شما می‌کند.

کنار گذاشتن گوشی

سعی کنید وقتی در کنار هم هستید تمام توجه و محبت خود را معطوف به همسرتان کنید. لوازم جانبی مانند گوشی که شما را نسبت به همسرتان بی‌توجه می‌کند از خود دور کنید. در دست داشتن گوشی وقتی در کنار هم هستید نه تنها باعث ایجاد عشق و علاقه بین شما نمی‌شود بلکه ممکن است توهین آمیز باشد و باعث ناراحتی طرف مقابل‌تان شود.

صحبت کردن درباره ی فانتزی ها برای تقئیت عشق بعد از ازدواج

صحبت کردن در مورد فانتزی ها

وقتی درباره‌ی فانتزی‌های یکدیگر صحبت می‌کنید درواقع نشان می‌دهید که طرف مقابل برای‌تان اهمیت دارد. همچنین صحبت کردن در مورد فانتزی‌ها باعث ایجاد اعتماد بین طرفین می‌شود. برای ایجاد عشق بعد از ازدواج بسیار مهم است که یک رابطه‌ی پویا و جذاب داشته باشید که جهت این کار بهتر است بیشتر در مورد فانتزی‌های یکدیگر صحبت کنید.

تعریف کردن از همسر

از مهم‌ترین روش‌های ایجاد عشق بعد از ازدواج تعریف کردن از یکدیگر است. تعریف و تمجید از همسر مخصوصا در جمع خانوادگی خود می‌تواند بسیار در ایجاد عشق و علاقه مؤثر باشد. وقتی شما از همسر خود تعریف می‌کنید؛ او احساس می‌کند که به او توجه می‌کنید و برای شما اهمیت دارد بنابراین همین باعث می‌شود که نسبت به شما دلگرم شود.

بی دلیل کادو خریدن

اگر همسرتان را دوست دارید و می‌خواهید عشق و علاقه بین‌تان تا پایان زندگی حفظ شود، بدون دلیل و مناسبت خاصی برایش کادو بخرید. شما با این کار به او نشان خواهید داد که خوشحال کردن او برای‌تان مهم است. قرار نیست این کادو بسیار گران‌قیمت یا بسیار ارزشمند باشد اما همین که باعث خنده رو لب‌های همسرتان شود ارزش دارد.

بوسیدن اثر گذارترین روش ایجاد عشق بعد از ازدواج

بوسیدن اثر گذارترین روش ایجاد عشق بعد از ازدواج

گذشتن زمان زیادی از رابطه‌ی شما دلیل خوبی برای این نیست که دیگر همدیگر را نبوسید. برای بوسیدن همسر هم وقت بگذارید و تمام عشق و علاقه‌ای را که به همسرتان دارید، از این طریق به او منتقل کنید.

گاهی اوقات وقتی رابطه طولانی می‌شود یک بوسه‌ی سطحی و عجله‌ای جای بوسه‌ی عمیق و جذاب اوایل ازدواج را می‌گیرد و ممکن است به مرور حذف شود. اگر قصد دارید گرمی رابطه‌ی خود را برگردانید همسرتان را ببوسید و به او یادآور شوید که هنوز هم بوسیدن او مانند اولین بوسه‌ی بعد از ازدواج برای‌تان جذاب و خواستنی است.

صداقت درباره‌ی احساس و عواطف واقعی‌تان نسبت به او

درباره‌ی احساسات و عواطف خود صادق باشید. دروغ گفتن و فیلم بازی کردن از نشانه‌های عدم صداقت در ابراز احساست و عواطف است. وقتی شما در یک رابطه دروغ می‌گویید حس بی‌اعتمادی را در رابطه افزایش می‌دهید که همین امر رفته رفته باعث ایجاد فاصله و تزلزل در رابطه می‌شود.

لمس کردن یکدیگر

تماس جسمی با یکدیگر باعث ترشح اندورفین که هورمونی خوشحال کننده است می‌شود و چه برای زن، چه مرد می‌تواند مفید باشد؛ پس سعی کنید دوباره مانند اوایل ازدواج یکدیگر را نوازش کنید. وقتی در کنارتان نشسته است گونه‌هایش را با نوک انگشتانتان لمس کنید یا با بوسه ای بر پشت گوش یا دست کردن در موهایش احساس و علاقه‌ی خود را به همسرتان منتقل کنید.

سخن آخر

هر رابطه با وجود داشتن عشق و علاقه‌ی فراوان ممکن است در مسیر سراشیبی قرار بگیرد و دچار مشکلاتی شود اما وظیفه‌ی شما این است که بتوانید با استفاده از توانایی و سیاست خود مشکلات کوچک و بزرگ را حل کنید و رابطه‌ی خود را حفظ کنید. برای حفظ کردن عشق بعد از ازدواج روش‌های مختلفی وجود دارد و این بستگی به روحیات و خلاقیت خودتان دارد که بتوانید با استفاده از این روش‌ها عشق و علاقه‌ی خود را به همسرتان ابراز کنید و باعث گرمی در رابطه شوید. باید روحیات و علاقه‌مندی های همسرتان را بشناسید تا بتوانید از این طریق او را خوشحال کنید.

به عنوان مثال یکی از روش‌های ایجاد عشق و علاقه می‌تواند جشن گرفتن باشد اما ممکن است همسرتان چندان علاقه‌ای به این کار نداشته باشد. بنابراین وقتی شما برای تولد او یا سالگرد ازدواجتان، با جشن گرفتن قصد سورپرایز او را دارید مممکن است چندان برایش جالب نباشد. پس برای ایجاد حفظ عشق بعد از ازدواج قدم اول شناختن کامل همسرتان است سپس برای اجرای روش‌ها اقدام کنید. امیدواریم این مقاله برای‌تان مفید واقع شده باشد، شما هم می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

مدتی است که با همسرم زندگی مشترکمان را آغاز کردیم با وجود عشق و علاقه‌ی فراوان قبل از ازدواج احساس می‌کنم بعد از ازدواج دوست داشتن‌ بینمان کم‌تر شده است چه راهکاری توصیه می‌کنید

در اکثر رابطه ها مخصوصا روابطی که با عشق و علاقه‌ی فراوان آغاز شده است این مسائل به وجود می‌آید، به این دلیل که وقتی دو طرف زندگی زیر یک سقف را آغاز می‌کنند تازه متوجه مسئولیت‌ها و مشکلات زندگی مشترک می‌شوند و از یکدیگر انتطار دارند که با وجود این مسائل مانند قبل ابراز علاقه و احساسات کنند. برای ایجاد عشق در زندگی‌تان سعی کنید تا جای امکان زمان با هم بودنتان را بیشتر کنید وقتی کنار هم هستید تمام ابزار مزاحم مانند گوشی را از خودتان دور کنید. برای همسرتان غذای مورد علاقه‌اش را بپزید. با یکدیگر قدم بزنیدو…

برای حفظ کردن عشق و علاقه بعد از ازدواج چه کاری انجام دهیم؟

برای ایجاد عشق بعد از ازدواج و حفظ کردن آن راه‌های زیادی وجود دارد و شما با توجه به شرایط خود و همسرتان می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر همسرتان به این کار علاقه دارد به بهانه‌ی مناسبت‌های مختلف مانند سالگرد ازدواج جشن بگیرید و از کنار هم بودن لذت ببرید بگذارید همسرتان بداند که چقدر برای شما با ارزش است و روز پیوندتان بهترین روز زندگی شماست. همچنین همدیگر را بغل کنید، با جان و دل به حرف‌هایش گوش کنید، در کارها از همسرتان مشورت بگیرید.

آیا عشق بعد از ازدواج از بین می‌رود؟

عشق بعد از ازدواج اگر واقعی باشد و بر اساس عقل و یک تصمیم درست و منطقی صورت گرفته باشد با گذشت زمان از بین که نمی‌رود، عمیق‌تر نیز می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور