گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه
گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه

7 روش جهت گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه

ما در این مطلب سعی داریم به نکات مهم در رابطه با گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه اشاره کنیم. هر رابطه ای نیاز به گرم نگاه داشته شدن دارد؛ زیرا در غیر این صورت در آینده ای دور یا نزدیک شعله عشق آن خاموش شده و به سردی می گراید. در ادامه همراه ما باشید تا از نکات مهم در رابطه با گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه بیشتر بدانید.

 7 نکته برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه

نشان داده شده است که روابط سالم باعث افزایش شادی ما، بهبود سلامت و کاهش استرس می شود. مطالعات نشان می دهد که افراد دارای روابط سالم شادی بیشتر و استرس کمتری دارند. ما در ادامه قصد داریم نکاتی را برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه به شما بگوییم. این نکات در مورد انواع روابط صدق می کند: دوستی، روابط کاری و خانوادگی و شراکت های عاشقانه. پس اگر در سردی در روابط خود رنج می برید، می توانید در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری را بدست آورید.

انتظارات را واقع بینانه نگه دارید

 هیچ کس نمی تواند همان چیزی باشد که ما می خواهیم باشد. روابط سالم به این معناست که افراد را همانطور که هستند بپذیرید و سعی نکنید آنها را تغییر دهید.

برای رابطه وقت بگذارید

برای بودن با شریک تان وقت بگذارید و برای تمام کارهای تان برنامه ریزی کنید.

 انعطاف پذیر باشید

 طبیعی است که از تغییرات احساس ناراحتی کنید. روابط سالم امکان تغییر و رشد را فراهم می کند.

 قابل اعتماد باشید

 اگر با کسی برنامه ریزی می کنید، آن را دنبال کنید. اگر مسئولیتی را بر عهده گرفتید، آن را کامل کنید. روابط سالم قابل اعتماد هستند.

اهمیت صمیمی بودن در رابطه

 منصفانه بجنگید

بیشتر روابط دارای تعارض هستند. این فقط به این معنی است که شما در مورد چیزی اختلاف نظر دارید. این به این معنی نیست که شما همدیگر را دوست ندارید.

مسئولیت اشتباهات را بپذیرید

 اگر کار اشتباهی انجام داده اید عذرخواهی کنید.

 تایید کننده باشید

 به گفته جان گاتمن، محقق روابط، زوج های شاد به ازای هر 1 تعامل یا احساس منفی، 5 تعامل یا احساس مثبت دارند.

نکاتی برا پایداری روابط عاطفی

ما در موارد فوق سعی کردیم نکات لازم برای گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه را بررسی کنیم. حالا در این قسمت قصد داریم نکاتی را بررسی کنیم که به شما کمک می کند، روابط عاطفی پایدارتری را ایجاد نمایید.

 زندگی خود را متعادل نگه دارید

افراد دیگر کمک می کنند تا زندگی ما راضی کننده باشد اما نمی توانند هر نیازی را برآورده کنند. موارد مورد علاقه خود را پیدا کنید و درگیر آن شوید. روابط سالم فضایی برای فعالیت های بیرونی دارد.

پذیرش و قدردانی را تمرین کنید

 دیوید ریکو در کتاب خود با عنوان “چگونه در روابط بالغ باشیم: پنج کلید برای عشق آگاهانه” توضیح می دهد که دو مورد از کلیدهای عشق آگاهانه پذیرش و قدردانی است. در اینجا نقل قولی از ریچو آمده است که این ایده را بیان می کند: «در یک رابطه واقعی من و تو، ما به شکلی که در طبیعت حضور داریم، آگاهانه، بدون مزاحمت حضور داریم. ما به درخت توس نمی گوییم که بیشتر شبیه نارون باشد. ما بدون دستور کار، فقط با قدردانی با آن روبرو هستیم. “

 تشخیص دهید که همه روابط دارای فراز و نشیب هستند

 همانطور که نمی توانید انتظار داشته باشید که همیشه خوشحال باشید، نباید انتظار داشته باشید که رابطه شما به صورت مداوم در اوج باشد. وقتی تعهد بلندمدت به کسی می‌دهید، باید مایل باشید که با هم بر در بالا و پایین ها کنار بیایید.

دلایل صمیمت در رابطه

 از کلمه “ما” استفاده کنید

 دکتر تامار چانسکی توضیح می‌دهد که رابرت لونسون محقق و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، دریافتند زوج‌هایی که هنگام صحبت از کلمه «ما» استفاده می‌کنند، شادتر، آرام‌تر به نظر رسیده و به طور کلی از روابط خود رضایت بیشتری دارند. نسبت به زوج هایی که ارتباط آنها با ضمایر «تو» و «من» است، بیشتر خواهد بود.

دکتر چانسکی توضیح می دهد که کلمه “ما” یک تغییر دهنده بازی است. این یک برنامه ارتباطی را در مغز تنظیم می کند، به طوری که به جای اینکه در ذهنیت «تو در مقابل من» باشیم، در یک ذهنیت مشارکتی باشیم. این طرز فکر مشارکتی ما را دوست داشتنی تر و بخشنده تر می کند.

 برنامه سه روزه شکرگزاری را دنبال کنید

ریتا واتسون توضیح می دهد که داشتن نگرش سپاسگزار زندگی عاشقانه شما را احیا می کند. واتسون نشان می‌دهد که مطالعه‌ای شامل ۷۷ زوج متاهل دگرجنس‌گرا و تک‌همسر نشان داد که با ابراز قدردانی، «شرکت‌کنندگان گزارش کردند که احساس محبت بیشتری می‌کنند». او اینگونه ادامه می دهد:

آنها همچنین گزارش دادند که احساس آرامش، سرگرمی و غرور بیشتری داشتند. آنها شریک زندگی خود را بیشتر درک کرده و پاسخگویی بیشتری به هم داشتند.

برای اینکه قدردانی بیشتری را وارد رابطه خود کنید، او برنامه سه روزه قدردانی زیر را توصیه می کند:

روز اول: سه ویژگی مورد علاقه خود را در مورد شریک زندگی خود بیابید و تمام روز روی آن سه ویژگی تمرکز کنید.

روز دوم: سه ​​چیز را که در مورد شریک زندگی تان شما را عصبانی می کند، شناسایی کنید. حالا آنها را به خاطر این چیزها ببخشید.

روز 3: در تمام طول روز فقط کلمات محبت آمیز را به دیگری بگویید.

 نسبت 3:1 را حفظ کنید

 در طول روز ما تجربیات مثبت و منفی مختلفی داریم. این موضوع در مورد رابطه ما با طرف مقابلمان نیز صادق است. اکثر مردم فکر می کنند تا زمانی که تجربیات مثبت بیشتر از تجربیات منفی باشد، همه چیز خوب است. با این حال، این چنین نیست. این نسبت مثبت به منفی است که اهمیت دارد.

تحقیقات نشان داده است که نسبت جادویی برای شکوفایی یک رابطه 3:1 یا بالاتر است. یعنی برای داشتن یک رابطه سالم باید سه برابر بیشتر از تجربیات منفی با شریک زندگی خود تجربیات مثبت داشته باشید.

 تازگی را زنده نگه دارید

 یکی از جنبه های مثبت رابطه طولانی مدت با یک نفر این است که شما واقعاً یکدیگر را می شناسید. جنبه منفی این موضوع این است که تازگی از بین می رود و انسان ها تازگی را دوست دارند.

با این حال، راهی برای زنده نگه داشتن این تازگی وجود دارد. دائماً فعالیت های جدید را با هم امتحان کنید. این هیجان و عدم اطمینان ناشی از ناشناخته ها را ایجاد می کند، حتی اگر با کسی باشید که او را می شناسید.

 بازیگوشی را زنده نگه دارید

 همه ما صرف نظر از سن و سالمان عاشق بازی هستیم. برای زنده نگاه داشتن بازیگوشی کارهای زیر را انجام دهید: با هم خوش بگذرانید. انجام یک کار مسخره با هم؛ و فقط رها کن علاوه بر این، دفعه بعد که شریک زندگی تان چیزی می گوید که شما را آزار می دهد، سعی کنید به جای حالت تدافعی، با شوخی پاسخ دهید.

چطور صمیمت در رابطه را حفظ کنیم؟

 به همسرتان فضا بدهید

 آرتور شوپنهاور فیلسوف از خارپشت برای توضیح معضلی استفاده کرد که اغلب در روابط انسانی وجود دارد. دو جوجه تیغی که سعی می کنند گرم بمانند به یکدیگر نزدیک تر می شوند. با این حال، اگر بیش از حد به هم نزدیک شوند، با ستون فقرات خود به یکدیگر خار می زنند.

در روابط انسانی هم همین اتفاق می افتد، ما انسان ها علاوه بر این که نزدیک بودن به یکدیگر را دوست داریم، خواستار فضای بیشتری نیز هستیم.

 محبت فیزیکی روزانه به یکدیگر نشان دهید

 کوری فلوید، دکترا استاد دانشکده ارتباطات هیو داونز در دانشگاه ایالتی آریزونا  توضیح می دهد، مطالعات نشان می دهد که محبت فیزیکی فواید بی شماری دارد. هورمون‌ها احساس خوب را ترشح می‌کنند، فشار خون را کاهش می‌دهند، به رهایی از استرس کمک می‌کنند، خلق و خو را بهبود می‌بخشند و با رضایت بیشتر از رابطه مرتبط است.

نشان دادن محبت فیزیکی و ابراز عشق می تواند به آسانی بوسیدن، گرفتن دست، در آغوش گرفتن همسر و بسیاری موارد ساده دیگر باشد.

درباره روز خود صحبت کنید

چه یک روز خوب داشته باشید چه روز بد، در مورد آن با شریک زندگی خود صحبت کنید. به یاد داشته باشید که ارتباط پایه و اساس هر رابطه است. با نگه داشتن شریک زندگی خود استرس کمتری را احساس می کند و هر زمان که مشکلی برای شما پیش بیاید راحت تر خواهد بود. حتی می‌تواند به یک رابطه سالم‌تر منجر شود، زیرا شما دقیقاً می‌دانید دیگران چه احساسی دارند و چگونه فکر می‌کنند.

کلمات جادویی «دوستت دارم» را هر روز بگویید

مهم نیست که در اوایل روز توسط هر یک از طرفین گفته شده باشد. حداقل دو بار در روز این عبارت را تکرار کنید تا مطمئن شوید که آنها احساس خاص بودن و دوست داشتنی بودن می کنند.

گفتن اینکه چقدر یکدیگر را دوست دارید (در مقابل شریک زندگی خود یا نه) به او اجازه می دهد تا بداند که حاضرید برای آنها هر کاری انجام دهید. سپس، هنگامی که زمان وقوع اتفاق بدی فرا رسید، آخرین چیزی را که او از شما شنیده است به یاد بیاورید: «دوستت دارم». این به هر دوی شما کمک می کند تا احساس بهتر و شادتری داشته باشید زیرا نیمی از استرس را از بین می برد.

به یاد داشته باشید که گفتن “دوستت دارم” فقط در دوران نامزدی یا زمانی که قبلاً در یک رابطه هستید قابل استفاده نیست. گفتن این سه کلمه می تواند به تقویت هر رابطه ای کمک کند، حتی اگر فقط بین دو دوست یا خواهر و برادر بدون پیش زمینه جنسی باشد.

 با هم فیلم تماشا کنید

تماشای فیلم با شریک زندگی خود نه تنها شما را به هم پیوند می دهد، بلکه هر دوی شما را برای داشتن یک رابطه بهتر از همیشه ترغیب می کند. در این دنیای پر سرعت، تماشای چنین فیلم‌هایی به شما یادآوری می‌کند که قدردانی از حضور یکدیگر چقدر مهم است.

این می تواند یک فیلم مورد علاقه باشد که هر بار که با هم دعوا می کنید یا می خواهید استراحت کنید یا چیز جدیدی باشد که ارتباط عاطفی بین شما دو نفر ایجاد کند. لازم نیست هنگام تماشای یک داستان غمگین، اشک در بیاورید، زیرا در مورد پایان داستان نیست.

 او را با غذایی که دوست دارد غافلگیر کنید

چه طعم بستنی مورد علاقه او باشد و چه غذای ماکارونی، یک حرکت شیرین مانند پختن غذای خانگی مورد علاقه وی، برای نشان دادن عشق و قدردانی شما نسبت به یکدیگر کافی است. همچنین نشان می دهد که چقدر می دانید او چه چیزی را دوست دارد و چقدر تلاش کرده اید (و او واقعاً از آن قدردانی خواهد کرد!).

بهترین بخش این است که شما می توانید روش خود را برای انجام این کار شخصی سازی کنید. به عنوان مثال، اگر طعم بستنی مورد علاقه او خمیر بیسکویت چیپسی شکلاتی است، بدون اینکه او بداند بسته ای از این طعم ها را به خانه بیاورید تا وقتی در یخچال را باز کرد، ببیند که در جعبه ای با پاپیون منتظرش است!

 هر گونه مشکل کوچک را در اسرع وقت برطرف کنید

عدم رسیدگی به موقع به مسائل کوچک در نهایت باعث ایجاد مسائل بزرگتر می شود که بر روابط شما تأثیر می گذارد و بر روحیه کلی شما دو نفر تأثیر می گذارد. شما باید مثبت بمانید و آماده صحبت در مورد چیزهایی باشید که او را آزار می دهد یا او را ناراضی می کند. به عنوان مثال، شریک زندگی شما ممکن است در یک مهمانی یا رویداد خانوادگی شکایت هایی در مورد چیزهای اطراف شما داشته باشد (مثلاً اینکه شما چقدر نامرتب هستید یا شخص دیگری چقدر پرحرف است). چنین شکایت‌هایی اشکالی ندارد، اما نه اگر این فقط راهی برای فرار از صحبت کردن در مورد چیزی شخصی باشد که او را بیشتر آزار می‌دهد (یعنی نحوه رفتار شما با پولتان).

 به یکدیگر بگویید چه چیزی شما را خوشحال می کند و چه چیزی شما را به هم نزدیک می کند

اگر او برای شما گل خرید، به او بگویید چقدر برای شما مهم هستند! اگر برای شام آشپزی می کند، به او بگویید چقدر خوب است! لازم نیست با کلمات باشد، اعمال (و حتی حرکات) برای نشان دادن قدردانی نسبت به یکدیگر کافی است. این همچنین عشق شما را به یکدیگر تقویت می کند و نشان می دهد که مهم نیست که مسیر زندگی به کجا برسد، خوب یا بد، هیچ چیز بین شما دو نفر نمی تواند باشد.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب موارد مرتبط با گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه را بررسی کنیم و همچنین مواردی را که لازم است از پایداری روابط عاطفی بدانید، در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، با ما در تماس باشید.

برای گرم نگاه داشتن رابطه عاطفی بهترین راهکار چیست؟

راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله بهترین آن ها می توان به انجام فعالیت های مشترک، ارتباط خوب و غیره اشاره کرد.

آیا گرم نگاه داشتن رابطه عاطفی امری مهم در تمامی روابط عاطفی است؟

بله لازم است نکات لازم را در این رابطه بدانید. زیرا در غیر این صورت رابطه سرد خواهد شد.

آیا گرم نگاه داشتن رابطه فقط با اعلام دوستت دارم است؟

اعلام دوستت دارم یکی از کارهایی است که می توانید انجام دهید.

آیا دکتر فکر مشاوره گرم نگه داشتن رابطه را دارد؟

بله برای دریافت مشاوره در این حوزه می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور