با چه کسانی نباید ازدواج کرد
با چه کسانی نباید ازدواج کرد

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، ازدواج با مردان و زنان اشتباه

سوال با چه کسانی نباید ازدواج کرد به اندازه این پرسش که با چه کسی باید ازواج کرد و فرد مناسب من کیست، اهمیت دارد. زنان و مردان اگر با ویژگی های منفی و نامناسب طرف مقابل خود جهت زندگی مشترک آشنا شوند، خود بخود می توانند پازل های یک انتخاب خوب را بهتر را در کنار یکدیگر چیده و به یک زندگی موفق امیدوارتر باشند. از هیمن رو، این مقاله را به اینکه با چه زنان و مردانی نباید ازدواج کرد؟ اختصاص داده ایم.

همچنین اگر می خواهید در یک مشاوره تخصصی و اختصاصی، از ویژگی های یک همسر خوب متناسب با معیارها و خلقیات خود بهره مند شده و جوانب مختلف این انتخاب مهم زندگی را مورد بررسی قرار دهید، می توانید به مشاوران و کارشناسان دکتر فکر تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟

با چه کسانی نباید ازدواج کرد ؟

شاید اگر از همه انسان ها بپرسیم که سخت ترین و سرنوشت سازترین انتخاب زندگی چیست، قریب به اتفاق پاسخ دهند، ازدواج.

دلیل آن هم کاملا مشخص است. همسر کسی است که ما قرار است باقی عمر را در تمام لحظات تلخ و شیرین کنار او باشیم و اگر همخوانی خوبی وجود داشته باشد، طعم شیرین عشق بعد از ازدواج  را برای ما به ارمغان می آورد. در مقابل، اگر انتخاب نادرستی صورت بگیرد، بایستی در آینده با تبعات تلخ و ناگوار گوناگونی دست و پنجه نرم کرد.

از این رو، همانطور که آگاهی از فرد مناسب اهمیت دارد، باید دانست که با چه کسانی نباید ازدواج کرد . شاید شما هم به عنوان یک خواننده، در جستجوی اینکه با چه زنانی یا مردانی نباید ازدواج کرد؟ مقاله کنونی را برای خواندن انتخاب کرده اید. احتمالا هم سایت های مختلفی را خواهید دید که ویژگی های مختلفی را در این باب ذکر کرده اند.

اما حقیقت آن است که باید ها و نباید های انتخاب همسر برای هر شخصی متفاوت است و هیچ روانشناس یا مشاوری نمی تواند به اصطلاح نسخه واحدی برای همه بپیچد. ممکن است برای یک خانم، شوخ طبع و طناز بودن همسر مهم باشد، اما برای دیگری این یک ویژگی غیر قابل محسوب شود. یا اینکه مردی به دنبال یک زن مستقل و شاغل باشد، اما مرد دیگر چنین چیزی را نپذیرد.

بنابراین، هیچ مقاله یا مطلبی نمی تواند به طور واحد بگوید با چه کسانی نباید ازدواج کرد . اما برخی از ویژگی ها که عموما منجر به شکست در زندگی می شوند عمومیت داشته و برای اغلب مردم یکسانند. در زیر ما به مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟

بانوانی که می خواهند بدانند با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، بیش از هر چیز باید یک شناخت نسبی از خود به دست آورند و بدانند که از زندگی مشترک چه می خواهند. بهترین خصوصیات مردان برای ازدواج چیست، کدام رفتارها برایشان غیر قابل تحمل و کدام یک بی اهمیت است را از دیدگاه خود بشناسند. در غیر اینصورت، احتمال اینکه دچار اشتباه شوند زیاد است. ما برخی از مهم ترین ویژگی ها را درمورد سوال با کرد چه مردانی نباید ازدواج کرد؟ گردآوری کرده ایم.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟ مردان وابسته و غیر مستقل

استقلال چندین شکل و جنبه دارد. استقلال فکری، استقلال مالی، استقلال روحی و … همگی از مهم ترین فاکتورها برای تشکیل یک زندگی مشترک است. البته که وابستگی تا حد مناسب آن بسیار خوب و طبیعی است، اما مرد یا زنی که هنوز بلوغ عاطفی کافی پیدا نکرده است، وابستگی زیادی به پدر و مادر یا خانواده دارد.

این یعنی او پس از ازدواج هم باید تصمیمات زندگی خود را تحت نظر یا متاثر از آن ها بگیرد. حتی در برخی از موارد، این عدم استقلال و رشد یافتگی فکر به حدی است که فرد وابستگی شدیدی به همسر خود داشته و در همه موارد بایستی به او تکیه کند تا جرات انجام کارها را داشته باشد.

استقلال مالی نیز یکی از مسائل مهم است که در دوران پیش از ازدواج قابل تشخیص می باشد. بویژه، برای خانم هایی که می پرسند با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، دقت به این موضوع بسیار اهمیت دارد. زیرا وابستگی مالی زیاد نه تنها بخودی خود نادرست است، بلکه می تواند نشانه ایی از عدم بلوغ فکری و عاطفی نیز باشد. به طور کلی، مردانی که استقلال کافی ندارند، در برنامه ریزی دچار مشکل می شوند، نه گفتن برایشان دشوار است، اعتماد بنفس کمی دارند، نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارند.

مردهای معتاد

یکی از پاسخ های نسبتا قطعی اینکه با با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، مردان معتاد است. البته برخی از مردان معتاد به مواد مخدر و الکل ممکن است که در ابتدای آشنایی این قضیه را پنهان کنند. اما علاوه بر آزمایشات قبل از ازدواج، می توان از طریق نشانه های اعتیاد که همکاران ما در اختیارتان قرار می دهند، راحت تر به این مسئله پی ببرید.

اعتیاد انواع مختلفی دارد، که اعتیاد به شیشه، مصرف هروئین، کوکائین، تریاک، الکل و … از رایج ترین آن ها به شمار می رود. البته نمی توان گفت که همه افراد مثل هم هستند یا ترک امکانپذیر نیست، اما در حقیقت یک ریسک بزرگ محسوب می شود.

چیزی که سبب می شود تا ازدواج با معتاد از نظر بسیاری یک امر غلط باشد، این است که وابستگی به این مواد بسیار بالا بوده و ترک آن غالبا بسیار دشوار خواهد بود. حتی در صورت ترک اعتیاد نیز احتمال بازگشت به آن نیز وجود دارد. متاسفانه کمبودهایی روحی روانی و مالی که در اثر اعتیاد مرد یا پدر برای خانواده به وجود می آید، زندگی را بسیار سخت می کند. حتی احتمال بروز اختلالات جنسی نیز در اینگونه اشخاص زیاد خواهد بود. بطوریکه از جمله دلایل طلاق مربوط به اعتیاد است.

مردان شکاک و کنترل گر

زنانی که با مردان شکاک و کنترلر گر ازدواج می کنند، با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. شاید اگر از آن ها بپرسی که دلیل این همه کنترل و سوء ظن چیست، دلیل آن را عشق و حمایت از همسر یا خانواده بگذارند. اما حقیقت آن است که بسیاری از چنین اشخاصی دچار اختلالات شخصیت هستند که ناشی از دوران کودکی یا شرایطی است که در آن رشد یافته اند.

حال که می دانیم یکی از گزینه های پاسخ سوال با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، افراد شکاک است، خوب است که با نشانه های آن ها آشنا شویم.

  • دائما از شما در مورد اینکه کجا بوده اید، چه پوشیده اید، چکار کرده اید، و … سوال می پرسند.
  • از ظاهر و رفتارهایتان زیاد انتقاد می کنند.
  • از دوستان، خانواده و اطرفیان شما را جدا م یکنند.
  • به صورت مستقیم و غیر مستقیم از شما ایراد می گیرند.
  • به شما احساس گناه تزریق می کنند.
  • تهمت می زنند.
  • برای حریم شخصی تان ارزش قائل نیستند.
  • شما را مورد تمسخر قرار می دهند و سعی در کم کردن اعتماد بنفستان دارند.
  • از خشونت و عصبانیت برای غالب کردن حرفشان استفاده می کنند.

بی قید و بند

مردانی که به راحتی و خیلی زود با خانم ها صمیمی می شوند، با آن ها چت های غیر ضروری می کنند، احتمال اینکه در آینده به شما خیانت کنند در آن ها زیاد است. البته این بدان مفهوم نیست که صرفا صحبت یا معاشرت با جنس مخالف به معنای بی قید بندی است. بلکه وقتی صحبت از اینکه با چه کسانی نباید ازدواج کرد می شود، منظور مواردی که از حد متعادل خارج می شود.

مردان هوس باز معمولا تنوع طلبی جنسی بالایی دارند و حتی در صورتی که اوضاع زندگی مشترک و همسر بر وفق مراد باشد هم ممکن است به دنبال گزینه های جدید باشند. اینگونه مردان غالبا پنهان کار هستند و سعی می کنند تا با دروغ و پنهانکاری فعالیت ها و مسائل خود را را از شما پنهان نمایند.

مردان خشن

شاید عجیب باشد، ولی آقایان جدی و گاها خشن برای دختران و خانم ها دارای جذابیت می باشند. اما برخی از این مردان روی ترسناک خود را در زندگی مشترک نشان می دهند و با پرخاشگری های گاه و بیگاه موجب رنجش همسر و اعضای خانواده می شوند.

بیماری ها و اختلالات شخصیتی مختلفی می تواند زمینه ساز خشونت و پرخاشگری شود. به عنوان مثال، اختلال دو قطبی، افسردگی، تغییرات هورمونی، مشکلات دوران کودکی، عزت نفس پایین، اضطراب و استرس، مشکلات رابطه زناشویی و عاطفی، و … همگی در به وجود آمدن پرخاشگری نقش دارند. بنابراین، بسیار مهم است که کشف کنید که آیا خشونت مرد در اثر عوامل مقطعی است یا جزئی از شخصیت او می باشد.

مردان دروغگو

شاید اگر در جواب اینکه چه کسانی نباید ازدواج کرد بگوییم افراد دروغگو، بسیار بدیهی و واضح به نظر بیاید. همه ما از مضرات دروغگویی زند و مرد آگاهیم و می دانیم تا چقدر آسیب زا می باشد.

واقعیت این است که شناخت نشنه های دروغگویی در آشنایی یا روابط دوستی کوتاه مدت بسیار دشوار است و نیاز به معاشرت و تجزیه و تحلیل نسبتا طولانی مدت و دقیقی دارد. اما از جمله صفات مردان دروغگو به شرح زیر است.

  • از ارتباط چشم در چشم خودداری می کنند
  • صحبت ها و رفتارهایشان ضد و نقیض است.
  • در پاسخ سوال های شما معمولا برای لحظاتی مکث و سکوت می کنند.
  • در هنگام دروغ گفتن نفس کشیدن او سنگین می شود
  • موضوع را عوض می کند.

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

برای آقایان هم بسیار مهم است که بدانند با چه کسانی نباید ازدواج کرد و می خواهند که بدترین صفات در دختران یا خانم ها را بدانند. مجددا باید بگوییم که این معیارها نسبی است و بسته به دیدگاه مرد، صفات نامطلوب متفاوت است. ویژگی های که در تیتر با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟ ذکر شد، غالبا برای زنان نیز صدق می کنند. اما اصلی ترین ویژگی هایی که باعث می شود که یک زن برای ازدواج مناسب نباشد، به ترتیب زیر هستند.

زنان مادی گرا

مسلما تامین رفاه و هزینه های زندگی جزئی از ضروریات لاینفک زندگی می باشد. اما زنانی که بیش از حد به مسائل مالی اهمیت می دهند یا به اصطلاح مادی گرا هستند، معمولا شریک زندگی خوبی نخواهند بود.

آن ها دائما پول طلب می کنند و انتظارات نامعقولی از شوهر دارند. غالبا هم هیچگاه از شرایط خود راضی نیستند و همیشه در حال مقایسه کردن هستند. بویژه اگر در دوران کودکی و قبل از ازدواج مشکلات مالی زیادی را تجربه کرده و از شوهر توقع ارضا کردن همه کمبودهای خود را داشته باشند.

زنان حسود

حسادت ویژگی نسبی زنان عاشق است. اما اگر این حسادت بیش از حد معقول باشد، آزار دهنده خواهد بود. این نوع حسادت ها می تواند ناشی از عواملی همچون کمبود اعتماد بنفس، احساس نا امنی، وسواس فکری، شخصیت پارانوئید، و اختلالات شخصیتی باشد.

زنان حسود کنترل کمی بر روی رفتارهای حسادت آمیز خود دارند. به همین دلیل، غالبا بر سر مسائلی که آن ها را آزار می دهد خشمگین می شوند، قهر می کنند، از مرد فاصله می گیرند، غیبت می کنند، به فکر رقابت هستند، فرد مورد نظر را تحقیر می کنند و … . حتی این حسادت امکان دارد که به صمیمت در خانواده همسر ضرب زده و موجب به انزوا کشیدن شما شود.

زنان دهن بین

مردانی که کنجکاو هستند با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، توصیه می کنیم که از انتخاب زن دهن بین خودداری کنید. چنین افرادی معمولا بالغ نیافته اند و از اعتماد بنفس پایینی برخوردارند. معیارهای درونی آن ها بسیار متزلزل است و بسرعت تحت تاثیر نظرات دیگران قرار می گیرند.

این بی ثباتی باعث می شود که موقعیت فعلی و داشته ها هیچ گاه در آن ها احساس رضایت ایجاد نکند و مدام تصمیمات تازه بگیرند. شخصت پرورش نیافته و مسائلی از قبیل عدم تمرکز، یک نوع حالت کودکانه در آن ها ایجاد کند که قدرت ثابت قدمی را از آن ها می گیرد.

زنان سلطه گر

البته این مورد را نمی توان برای تمامی مردان بدن دانست. زیرا برخی از آقایان از زنان ریاست طلب خوششان می آید که البته میزان این قبیل مردان کم است. اما به طور کلی، توصیه می کنیم اگر می پرسید با چه کسانی نباید ازدواج کرد ، از زنانی که مرد ستیز یا فمنیست هستند، یا سلطه گری بالایی دارند دوری کنید.

آن ها می خواهند این سلطه را بر ابعاد مختلف زندگی اعم از اقتصاد، روابط با خانواده، روابط با دوستان، مسائل کاری، ویژگی های شخصیف رابطه جنسی، و … اعمال کنند. مخالفت با این افراد موجب خشم و عصبانیت آن ها می شود و به هر نحوی می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.

سخن پایانی

امیدواریم با خواندن این مطلب تا حدی توانسته باشیم شما را در یافتن پاسخ این پرسش که با چه کسانی نباید ازدواج کرد یاری داده باشیم.

اگر در شرف ازدواج هستید و در انتخاب همسر آینده خود دچار تردید می باشید، توصیه می کنید که از توصیه های مشاوران و روانشناسان که در این زمینه از دانش کافی برخوردارند استفاده نمایید و با اطمینان بیشتری تصمیم گیری نمایید. همکاران ما در تیم دکتر فکر، از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای کاری هفته آماده ارائه مشاوره ازدواج به تمامی هموطنان گرامی می باشند.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد؟

مردان وابسته و غیر مستقل، بدبین و شکاک، بی بند و بار، معتاد، دروغگو و … که در این مقاله به /ان ها اشاره شده است.

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

وجود برخی صفات از جمله مادی گرایی، دهن بینی، حسادت، سلطه گری، تنبلی، و … می تواند عاملی در زندگی ناپایدار باشند.

چگونه بدانم که شخص مورد نظر برای ازدواج با من مناسب است؟

برای دریافت مشاوره در این زمینه می توانید با مشاوران و روانشناسان خبره دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا مردان شکاک و کنترل گر برای ازدواج مناسب نیستند؟

خیر.زنانی که با مردان شکاک و کنترلر گر ازدواج می کنند، با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور