مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان
مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان

مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان

مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان متفاوت می باشد. مدت زمان لازم برای فراموشی برای هر فردی با توجه به عوامل مختلفی متفاوت است. عوامل مختلفی در مدت زمان فراموشی عشق می تواند موثر باشد. همچنین راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق نیز با توجه به نوع عشق مختلف است. برای دریافت مشاوره در این زمینه نیز می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

چگونه می توان از مدت زمان فراموشی عشق اطلاع یافت؟

چگونه می توان از مدت زمان فراموشی عشق اطلاع یافت؟
چگونه می توان از مدت زمان فراموشی عشق اطلاع یافت؟

هر انسانی که از نظر روانی سالم باشد و مراحل مختلف زندگی را به خوبی طی نموده باشد، پس از گذشت مدت زمانی و رسیدن به سن خاصی علاقه مند به ارتباط با جنس مخالف خواهد بود و به طور طبیعی احساس و عاطفه را نسبت به جنس مخالف خواهد داشت که اگر این علاقه بسیار شدید شود، ما نام آن را عشق می نامیم.

گاهی این عشق یکطرفه و گاهی دو طرفه می باشد. گاهی برای افرادی که عشق دو طرفه را تجربه می کنند، به دلایل مختلفی ممکن است نتوانند هرگز به عشق خود برسند و به اصطلاح عامیانه ناکام بمانند. همین عدم رسیدن به عشق و علاقه و فردی که دوستش داری، موجب می شود که زندگی بسیار سختی را تجربه نمایند و گاهی فراموش کردن آن برایشان غیر ممکن خواهد شد.

در عشق های یکطرفه مدت زمان فراموشی عشق ، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. شاید در اطراف شما نیز افرادی وجود داشته باشند که به دلایل مختلفی با فردی که به علاقه مند بوده اند نتوانستند ازدواج کنند و یا عشق یک طرفه را تجربه نمودند، اما حال با وجود یک زندگی دیگر هنوز هم به فرد دیگر فکر می کنند و در خیالات خود با او زندگی می کنند. بنابراین مدت زمان لازم برای فراموشی عشق می تواند برای هر فردی متفاوت باشد و به دنبال آن، مایل به اطلاع از اینکه هنگام شکست عشقی چه کاری باید انجام دهیم؟ باشند.

مدت زمان فراموشی عشق

آیا عشق از بین می رود؟ آیا عشق می میرد و یا از بین می رود؟ گاهی تصور و دیدگاه ما این است که عشق از بین می رود. گاهی تصاویر آرامانی از عشق داریم و به همین دلیل گمان می‌کنیم که هیچگاه این علاقه از بین نخواهد رفت. حقیقت این است از دیدگاه روانشناسی عشق هرگز نمی میرد. بلکه به پدیده دیگری همانند دوستی بی تفاوتی و تنفر تبدیل می شود حتی اگر مدت زمان فراموشی عشق نیز سپری شده باشد.

برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است سوال دیگری را مطرح نماییم و آن هم اینکه چه مدت زمانی طول می کشد تا فردی که عزیزی را از دست داده است او را فراموش کند و یا دیگر برای او ناراحت نباشد؟ آیا می توان در این رابطه زمان ثابتی را گفت؟  آیا می شناسید افرادی را که در همان ماه اول توانسته‌اند با این موضوع کنار بیایند؟ و یا برای برخی حتی منجر به بیماری‌های روانی شده است؟

این موضوع نشان می‌دهد که ما نمی‌توانیم یک نسخه را برای همه افراد داشته باشیم و به همه آنها بگوییم که پس از گذر این مدت زمان شما به راحتی می توانید عشق خود را فراموش کنید چرا که با توجه به شخصیت، دیدگاه او، شرایط او و میزان علاقه به فرد مقابل می تواند این موضوع کاملاً متفاوت باشد. اما نرم و میانگین آن از شش یا هشت ماه تا سه سال می تواند این موضوع متفاوت باشد.

عوامل مختلف در مدت زمان فراموشی عشق

همانطور که ذکر شد، عوامل مختلف در مدت زمان فراموشی عشق می تواند تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال راه فراموشی هستید که دیگر هرگز به فردی که در گذشته به آن علاقه‌مند بوده اید فکر نکنید، کاملاً در اشتباه هستید. ما هیچ فردی را نمی توانیم فراموش کنیم. تنها می توانیم به او کمتر فکر کنیم. بنابراین مواردی که در ادامه ارائه خواهد شد، می تواند تعیین کننده این مدت زمان باشد.

میزان علاقه به فرد مقابل

میزان علاقه به فرد مقابل
میزان علاقه به فرد مقابل

در رابطه با مدت زمان لازم برای فراموشی باید اول از خود بپرسید تا چه اندازه به فردی که عاشق آن بودید علاقه دارید؟  گاهی اگر بخواهیم درجه بندی کنیم، شاید میزان علاقه ما به عشق نرسد و تنها در حدی باشد که ما آن را بتوانیم علاقه بنامیم.  به طور میانگین اگر بخواهید مدت زمان فکر کردن به فرد مقابل را بگویید، در طول روز چقدر قبل از ناکام شدن عشقتان به او فکر می گردید؟ او را در کنار خودتان تصور می‌کردید؟

قطعاً به میزانی که این علاقه بیشتر باشد، فراموشی آن سخت تر خواهد شد و هر چه مدت زمان بیشتری صرف اندیشیدن به او کنید، سخت‌تر خواهید توانست او را فراموش کنید یا به اصطلاح به او فکر می کنید. اما می می‌توان ایجاد مشکلاتی برای شما شود که به موجب آن بسیار دشوار می توانید با این مسائل کنار بیاید. و گاهی حتی ویژگی های عشق واقعی و راه های تشخیص آن را نمی توانید تشخیص دهید.

میزان ارتباط

یکی از مهمترین مواردی که پس از شکست عشقی افراد را بسیار آزار می دهد و به موجب آن احساس بسیار بدی دارند، این است که خاطرات گذشته دائماً برایشان مرور و تکرار می‌شود و به همین دلیل نمی توانند به راحتی با زندگی فعلی خود کنار بیایند و همچنین گاهی این مسئله موجب می شود که ازدواج بسیار سخت‌تری  با دیگران تجربه نمایند.

همانطور که در مقالات قبلی به موضوع 10 روش برای فراموش کردن معشوق قدیمی پرداختیم؛ هدیه هایی که از فرد دریافت نموده اید می‌تواند یکی از عوامل آزاردهنده برای شما محسوب شود. تحقیقات روانشناسی ثابت کرده است اگر این عشق به صورت فیزیولوژیک یعنی ارتباط جنسی وجود داشته باشد، فراموشی آن بسیار دشوارتر خواهد شد و به طور طبیعی با توجه به مدت زمانی که این رابطه ادامه داشته باشد، می تواند به همان اندازه فراموشی آن زمان بر شود.

دیدگاه و شخصیت فرد در مدت زمان فراموشی عشق تاثیر گذار است

از دیگر عوامل مختلف در مدت زمان فراموشی عشق می تواند در رابطه با فراموشی گذشته نام برد، دیدگاه فرد نسبت به این موضوع است. افرادی که تصور می‌کنند هرگز فرد دیگری را نخواهند یافت که همانند او بتوانند عاشقش باشند، قطعاً این فراموشی را بسیار دشوارتر خواهند کرد. و یا افرادی که تصور می‌کنند دنیا به پایان رسیده است و دیگر توان ادامه دادن به زندگی را نخواهند داشت.؛

اگر تصور می‌کنید که با رفتن او زندگی شما به اتمام رسیده است؛ شما در واقع  باید به دنبال 7 نشانه عشق بیمارگونه و راه های درمان آن باشید. گاهی حتی متاسفانه برخی از دختر خانم ها و آقا پسرها برای عدم از دست دادن فرد مقابل، رو به التماس و خواهش می آورند تا به هر قیمتی که شده، او را به دست آورند و بتواند زندگی خوبی را با او رقم بزنند. اما اگر شخصیت شما به گونه‌ای باشد که نتوانید به راحتی با این موضوع کنار بیاید آن را سخت تر می توانید آن را فراموش کنید.

راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق

راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق
راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق

در واقع راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق برای هر یک از زن و مرد می تواند از دیدگاه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گیرد. اما متناسب با عموم مردم، عمده ترین مواردی که وجود دارد و مطالبی را در ادامه به صورت تیتر وار و توضیحات مختصری اشاره خواهیم کرد تا بهتر بتوانید در این زمینه تصمیم‌گیری نمایید.

سوگ عشق را تجربه کنید

جالب است بدانید از نظر روانشناسان و مشاوران از دست دادن عشق همانند ازدست دادن یک عزیز می تواند روح و روان ما را به هم بریزد و به همین دلیل این مسئله موجب می شود ما احساس افسردگی و غمگینی بسیاری داشته باشیم به همین دلیل باید تجربه سوگ را به طور کامل داشته باشیم بدین معنا که برای او و عشق من کاملاً سوگواری کنیم و این موضوع از جمله مدت زمان فراموشی عشق خواهد بود.

این مسئله برای فرد می تواند موثر باشد. در واقع طبیعی است ما با از دست دادن فردی که بسیار به او علاقه مند بودیم و زندگی آینده مان را به او تصور نموده ایم، در حال حاضر به دلیل از دست دادن او، احساس غم و اندوه شدیدی داشته باشیم. به خودتان زمان دهید و اجازه دهید به طور کامل و این مسئله کنار بیاید و اگر لازم است گریه کنید و یا اندوهناک باشید.

برای کاهش مدت زمان فراموشی عشق منطقی باشید

یکی از بهترین راه هایی که می‌توانیم توصیه بکنیم این است که، به این مسئله کاملا احساسی نگاه نکنید و واقع بینانه به قضیه نگاه کنید، اگر عشقتان یک طرفه است. حتی در صورت به دست آوردن و ازدواج با فرد، باز هم هیچ گاه درگیر شما نخواهد بود و نمی تواند فرد با وفایی برای شما محسوب شود. با این روش تصور می کند که چیزی در زندگی او کم است و یا به هر بهانه‌ای تمایل دارید زندگی را خاتمه دهد.

یکی از اشتباهاتی که برخی از افراد در رابطه با عواقب عشق یک طرفه و راه های رهایی از آن این است، که مقابل از نظر روحی روانی و جسمی آسیب وارد کند و یا حتی اگر بخواهد ازدواج کنند جلوی او را بگیرند و اجازه ندهند زندگی خوبی را داشته باشد. در این شرایط نه تنها زندگی خوبی را تجربه نمی کنند، بلکه خودشان بیشتر از هر فردی این فکر انتقام آزارشان می‌دهد.

ویژگی های منفی را جایگزین ویژگی مثبت نمایید

همه ما زمانی که به فردی علاقمند می شویم و یا به اصطلاح عاشق می شویم، تمامی ویژگی های مثبت او را در ذهن داریم و او را به عنوان یک فرد کامل و بی نقص در ذهنمان تصور می‌کنیم اگر این تصور درست باشید، موجب می شود که علاقه بیشتری را با او نسبت به او تجربه کنیم اما هرگز گونه نخواهد بود و او نیز همانند ما یک انسان است بهتر است ویژگی‌های منفی را جایگزین ویژگی‌های مثبت نماییم.

به دنبال شروع رابطه جدید نباشید

در رابطه با روش های مختلف و درست پایان دادن به رابطه عاشقانه  نیازی نیست برای فراموش کردن او، با فرد جدیدی ازدواج کنید و یا خود را درگیر یک رابطه عاشقانه دیگری کنید. اگر رابطه جدید می تواند مشکل را حل کند، می‌تواند  یک راه حل منطقی باشد. اما در حقیقت این موضوع اتفاق نمی‌افتد و هرگز نمی تواند در رابطه با مدت زمان فراموشی عشق به شما کمکی کند.

بسیاری از زندگی های و ازدواج هایی که با همین دیدگاه آغاز شده و تلاش در فراموشی داشته اند، با شکست مواجه شده است و به همین دلیل هیچگاه نتوانستند مجدداً به زندگی عادی خود بازگردد و همیشه نشانه های رابطه قبلی می‌تواند در آینده و زندگی جدیدش بروز پیدا کند و به همین دلیل مشکلات بیشتر و جدیدتری را تجربه نماید.

تمامی یادگاری ها و آنچه از او دارید را کنار بگذارید

یکی از موارد دیگری که می تواند موجب شود شما مجدداً به همان رابطه قبلی بازگردید، مشاهده پروفایل ها و دیدن آنچه که او برای شما به عنوان هدیه خریداری نموده است می باشد، به همین دلیل مدت زمان فراموشی عشق را بیشتر می نماید. و همچنین سایر موارد دیگر باعث می شود که ما نتوانیم زندگی عادی و روزمره خود را داشته باشیم و برای فراموشی فرد مقابل بسیار دچار آسیب شویم و با سختی بسیاری برای ما همراه باشد.

بهترین روش این است که پیام ها، یادگاری ها و تمامی چیزهایی که می تواند نشانه ای از او باشد، را کنار بگذارید و یا دور بریزید. اگر تصور می‌کنید این اقدام نشانه های از ضعیف بودن شماست کاملاً در اشتباه هستید، زیرا هر یک از ما در گذشته خاطراتی داشتیم که فراموش نمودن کامل آنها مستلزم از دست دادن حافظه است و طبیعی است از هر یک از خاطرات احساس خوب و بدی را تجربه نمایید

برای کوتاه کردن مدت زمان فراموشی عشق از مشاور کمک بگیرید

برای کوتاه کردن مدت زمان فراموشی عشق از مشاور کمک بگیرید
برای کوتاه کردن مدت زمان فراموشی عشق از مشاور کمک بگیرید

جلسات درمانی مشاوره می تواند کمک بسیار زیادی به شما جهت بهبود رابطه و بازگشت مجدد به زندگی خودتان از نظر روحی و روانی داشته باشد. یک مشاوره شما را در مکان امنی قرار می‌گیرد که می توانید تمامی آنچه که در ذهنشان وجود دارد را بیان کنید زیرا این مسئله باعث می‌شود از نظر روحی و روانی بسیار آرام تر خواهید شد.

یک مشاور در طی جلسات مختلفی که دارد به شما کمک می کند تا بهترین راه ها را با توجه به شخصیت خود میزان علاقه و روابطی که در گذشته با فرد مقابل داشته اید، به خوبی بتوانید کنار بیاید و کاملاً این رابطه را به بهترین شکل سازماندهی کنید. در این زمینه می توانید از مشاوران ما که شماره آن ها در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

نکته : اگر وقتی فردی عاشق می شود و نمی تواند یا نمی خواهد با عشق رودررو شود، تصمیم می گیرد که آن را نابود کند وقتی در صدد این کار بر می‌آید، احتمال اینکه عشق از بین نرود یا به اصطلاح «نمیرد» وجود دارد. عشقی که نمرده اما فرد تصور می کند که مرده است، یک عشق زنده به گور شده خواهد بود و همین توانایی تجدید حیات را ممکن است داشته باشد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را ر رابطه با مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در رابطه با مدت زمان لازم برای فراموشی ، عوامل مختلف در مدت زمان فراموشی عشق و راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است، تماس حاصل نمایید.

مدت زمان فراموشی عشق در زنان و مردان چقدر است؟

این موضوع بسته به شرایط هر فردی می تواند متفاوت باشد. اما به طور معمول از هشت ماه تا سه سال می تواند متغیر باشد.

مدت زمان لازم برای فراموشی را چگونه کاهش دهیم؟

اگر بتوانید از کمک های یک مشاور در این زمینه بهره مند شوید، به راحتی می توانید مدیریت بهتری را برای این موضوع داشته باشید و در زمان کمتری او را فراموش کنید.

عوامل مختلف در مدت زمان فراموشی عشق چیست؟

شخصیت فرد، مدت زمان ارتباط، دیدگاه فرد نسبت به این موضوع و همچنین میزان علاقه و سن و جنسیت در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود.

راه های موثر در مدت زمان فراموشی عشق چیست؟

گذراندن زمان سوگ یکی از عوامل بسیار موثر در این زمینه می باشد. با این روش بهتر می توانید این دوره را سپری نمایید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور