بهترین زمان برای بارداری جهت تعیین جنسیت جنین

بهترین زمان برای بارداری جهت دختر یا پسر دار شدن

سوال مشترک تمامی خانم هایی که قصد بارداری دارند این است که برقراری رابطه در چه زمانی احتمال بارداری را افزایش می دهد؟ و یا اینکه بهترین زمان برای بارداری چه موقعی می باشد؟ باید بگوییم افزایش یا کاهش احتمال بارداری به روز های سیکل قاعدگی خانم ها بستگی دارد، در برخی از روز ها این احتمال به حداکثر و برخی از روز ها به حداقل خود می رسد. ما در این مقاله قصد داریم به این قبیل از سوالات پاسخ دهیم و نحوه پیدا کردن بهترین زمان جهت اقدام به بارداری را به شما عزیزان توضیح دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای بررسی شرایط خود و مشاوره در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

بهترین زمان برای بارداری بعد از پریود

بهترین زمان برای بارداری بعد از عادت ماهیانه

همانطور که گفتیم در یکسری از روز های سیکل قاعدگی احتمال بارداری به حداکثر می رسد، این زمان بعد از اتمام پریود می باشد و هیچ وقت در روز های پریودی نیست. برای باردار شدن باید سلول جنسی مرد(اسپرم) و سلول جنسی زن(تخمک) لقاح پیدا کنند. مکانسیم تولید مثل خانم ها به این صورت است که در هر سیکل قاعدگی فقط یک تخمک از تخمدان ها آزاد می شود و حداکثر تا 24 ساعت بعد زنده می ماند، یعنی ممکن است زمانی که زوجین اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند تخمک زنده ای در لوله های رحمی زن برای لقاح وجود نداشته باشد. بنابراین بهترین زمان برای بارداری روز های نزدیک به روز تخمک گذاری آن ها می باشد.

پس در قدم اول باید نحوه مشخص کردن روز تخمک گذاری را توضیح دهیم. باید بدانیم که اولین روز پریود شدن همان اولین روز سیکل قاعدگی می باشد و تا اولین روز پریود بعدی ادامه دارد. روز تخمک گذاری 14 روز قبل از شروع سیکل بعدی می باشد. در خانم هایی که سیکل منظم و 28 روزه دارند، روز 14 سیکل آن ها روز تخمک گذاری است ولی برای خانم هایی که سیکل های کوتاه تر و یا بلند تر دارند به معنای این نیست که میانه سیکل آن ها هم روز تخمک گذاری است بلکه همانطور که گفتیم 14 روز قبل از شروع سیکل بعدی روز تخمک گذاری می باشد.

برای مثال خانمی که سیکل قاعدگی 21 روزه دارد، روز تخمک گذاری او روز 7 سیکل می باشد و یا خانمی که سیکل بلند 35 روزه دارد، روز 21 سیکل قاعدگی همان روز تخمک گذاری است. نکته مهم این است که برخی از بانوان به واسطه عوامل مختلفی مانند بیماری های سیستم تولید مثل، استرس بالا، ورزش های سنگین، مصرف الکل، کشیدن سیگار و یا هر بیماری دیگری سیکل قاعدگی منظم ندارند یعنی ممکن است گاهی سیکل 21 روزه، گاهی 28 روزه و بعضی اوقات سیکل 35 روزه داشته باشند، در این موارد خانم ها باید مدت زمان سیکل های قاعدگی خود را به مدت چند ماه یادداشت کنند و سپس عدد 17 را از کوتاهترین سیکل و عدد 11 را از بلند ترین سیکل خود کم کرده، حد فاصل این دو عدد به دست آمده روز هایی از سیکل قاعدگی هستند که احتمال بارداری به بیشترین حد خود می رسد.

همانطور که گفتیم تخمک از زمان آزاد سازی حداکثر تا 24 ساعت زنده و بارور می ماند، از طرفی اسپرم 5_3 روز توانایی زنده ماندن در سیستم تناسلی زن را دارد، بنابراین از 3 روز قبل از روز تخمک گذاری تا 1 روز بعد از آن برقراری رابطه جنسی محافظت نشده بهترین زمان برای بارداری است.

لازم به ذکر است که نباید برقراری رابطه در جهت اقدام به بارداری محدود به زمان تخمک گذاری شود زیرا هر چقدر تعداد دفعات رابطه و انزال مرد کمتر باشد ناخالصی مایع منی بیشتر و کیفیت و سرعت حرکت اسپرم ها کمتر می شود. به همین دلیل داشتن هر 2_1 روز یکبار رابطه جنسی به قدرت و احتمال باروری کمک می کند. جدای از کیفیت اسپرم ها، احتمال بارداری در دیگر روز های سیکل قاعدگی بانوان هم وجود دارد ولی میزان این احتمال کمتر است. پس بهتر است برقراری رابطه به بهانه های مختلف چند روز متوالی به تعویق نیفتد.

در همین مقاله توضیح دادیم که بررسی سیکل قاعدگی برای پیدا کردن روز تخمک گذاری استفاده می شود ولی راه های دیگری هم برای مشخص کردن این روز وجود دارد که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم:

بررسی دمای بدن

سنجش دمای بدن جهت بهترین زمان برای بارداری

در روز تخمک گذاری خانم ها دمای بدن آن ها حدود نیم درجه سانتی گراد افزایش پیدا می کند، بهترین زمان برای بارداری همان روز افزایش دمای بدن و 1 روز بعد می باشد. برای بررسی این افزایش دما خانم ها باید هر روز صبح به هنگام بیدار شدن از خواب قبل از انجام کار های روزانه و خارج شدن از بستر خواب دمای بدن خود را مورد سنجش قرار دهند.

بررسی ترشحات واژینال

ترشحات مخاطی رحم زنان بعد از پریود برای یک مدت کوتاه قطع می شود، سپس به تدریج ترشحات شفاف با غلظت کم تولید می شوند. خانم ها هر چه که به روز تخمک گذاری نزدیک شوند غلظت این ترشحات بیشتر شده و از شفافیت آن کاسته می شود.

برای اطلاع از زمان بروز نشانه های بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

این دو روش خیلی دقیق نیستند که بتوان با این بررسی های ساده در کمترین زمان روز تخمک گذاری را مشخص کرد، بنابراین احتمال خطا در انجام آن ها بالاست. به همین دلیل در ادامه مطلب به یک روش دقیق برای تشخیص روز تخمک گذاری اشاره می کنیم:

استفاده از کیت تخمگ گذاری

امروزه انواع مختلفی از کیت های تخمک گذاری وجود دارند که به صورت دقیق روز تخمک گذاری خانم ها را مشخص می کنند و بهترین راه برای تشخیص این روز هستند. مکانسیم عمل این کیت ها از طریق سنجش میزان هورمون LH ادرار می باشد. این هورمون در روز های عادی به مقدار کم در ادرار وجود دارند ولی در روز تخمک گذاری افزایش چند برابری داشته و به بیشترین حد خود می رسد. از این روز زنانی که سیکل قاعدگی منظم 28 روزه دارند از روز 11 سیکل باید از کیت استفاده کنند، با مثبت شدن این کیت بهترین زمان برای بارداری همان روز و 1 روز بعد است. برای خانم هایی که سیکل نامنظم و یا کوتاهتر و بلندتر از 28 روز دارند استفاده از کیت بعد از اتمام پریودی باید هر روز انجام شود و حتما طبق دستور استفاده نوع کیت انتخابی عمل کنند. در صورتی که چند ماه از کیت تخمک گذاری استفاده کردید و نتیجه مثبت نشد حتما به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

برای اطلاع از روش های جلوگیری از بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان برای بارداری دختر

بهترین زمان برای بارداری جهت دختر دار شدن

امروزه تعداد زیادی از زوجین به دنبال تعیین کنترل شده جنسیت جنینی که قرار است تشکیل شود هستند. راهکار هایی برای افزایش احتمال دختر شدن جنین وجود دارد ولی این احتمال به 100 درصد نمی رسد و فقط این شانس را افزایش می دهد. در ادامه مطلب به برخی از این راهکار ها اشاره می کنیم:

زمان برقراری رابطه

اسپرم مولد پسر قدرت زنده ماندن کم ولی سرعت حرکت بالایی دارد در حالی که اسپرم مولد دختر کاملا برعکس می باشد، بنابراین برای دختر دار شدن بهترین زمان برقراری رابطه 4_2 روز قبل از روز تخمک گذاری و 2 روز بعد از آن می باشد. در این بازه زمانی اسپرم های مولد پسر قدرت زنده بودن و باروری خود را از دست داده و تخمک رها شده در این سیکل قاعدگی آماده برای لقاح با اسپرم مولد دختر می باشد.

برای اطلاع از روش های جلوگیری از کم خونی در بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

رژیم غذایی

بررسی ها نشان داده که هر چه محیط سیستم تناسلی زن بیشتر اسیدی باشد اسپرم مولد پسر از بین رفته و شانس لقاح اسپرم مولد دختر بیشتر می شود بنابراین مصرف مواد غذایی، میوه و سبزیجات با خاصیت اسیدی برای دختر دار شدن توصیه می شود. میوه هایی نظیر توت فرنگی و پرتقال، سبزیجاتی مانند کلم بروکلی و اسفناج. همچنین مصرف بیشتر لبنیات به واسطه داشتن کلسیم به این امر کمک می کند. برای دختر دار شدن میزان مکمل ها و مواد غذایی حاوی منیزیم باید بیشتر در برنامه غذایی خانم ها قرار بگیرد و تاکید می شود مصرف نمک به حداقل برسد و بیشتر از ترشیجات استفاده شود.

برای اطلاع از روش های کنترل دیابت بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

عدم رابطه جنسی عمیق

همانطور که گفتیم اسپرم مولد دختر قدرت زنده ماندن بیشتری دارد بنابراین از پوزیشن هایی استفاده کنید که رابطه عمیق را ایجاد نمی کنند تا اسپرم مولد پسر قبل از اینکه به تخمک برسد قدرت باروری و ماندگاری خود را از دست داده و اسپرم مولد دختر به تخمک برسد.

برای اطلاع از فواید رابطه جنسی بر سلامت زوجین بر روی لینک کلیک کنید.

گرم نگه داشتن بدن مرد

در دمای بالای بدن مرد اسپرم های مولد دختر زنده می مانند. بنابراین بهترین زمان برای بارداری دختر می تواند بعد از دوش آب گرم مرد باشد. همچنین پوشیدن لباس زیر تنگ به گرم نگه داشتن ناحیه تناسلی مرد کمک می کند.

به ارگاسم نرسیدن زن

بررسی ها نشان داده که در زمان ارگاسم زن موادی که در محیط رحم ترشح می شوند سرعت حرکت اسپرم مولد پسر را بیشتر می کنند و شانس لقاح آن افزایش می یابد، بنابراین برای دختر دار شدن زن نباید به ارگاسم برسد.

برای اطلاع از بهترین ورزش دوران بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین زمان برای بارداری پسر

بهترین زمان برای بارداری جهت پسر دار شدن

مواردی که برای دختر دار شدن بررسی کردیم اگر برعکس به آن ها عمل شود احتمال پسر دار شدن بیشتر می شود. در ادامه مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم:

زمان برقراری رابطه

بهترین زمان برای بارداری پسر نزدیک به روز تخمک گذاری می باشد یعنی از 1 روز قبل تا 1 روز بعد، زیرا حرکت اسپرم مولد دختر کند بوده و اسپرم مولد پسر می تواند زودتر خود را به تخمک برساند.

رژیم غذایی

محیط قلیایی رحم زن اسپرم های مولد پسر را تقویت می کند بنابراین خودداری از مصرف مواد غذایی، سبزیجات و میوه های اسیدی به پسر دار شدن کمک می کند. عدم مصرف ترشیجات و لبنیات توصیه می شود. همچنین مصرف نمک و کافئین احتمال پسر دار شدن را بیشتر می کند.

برای اطلاع از عوامل تاثیر گذار بر رشد جنین بر روی لینک کلیک کنید.

برقراری رابطه جنسی عمیق

همانطور که گفتیم اسپرم مولد پسر قدرت زنده ماندن بالا و طولانی مدت ندارد ولی سرعت حرکت آن بیشتر است بنابراین پوزیشن هایی که باعث ایجاد رابطه عمیق می شوند می توانند اسپرم مولد پسر را به تخمک نزدیک کنند.

برای اطلاع از ایده های جدید روابط زناشویی بر روی لینک کلیک کنید.

دمای پایین بدن مرد

هر چقدر میزان دمای بدن مرد در هنگام رابطه جنسی کمتر باشد، احتمال زنده ماندن اسپرم مولد پسر و لقاح آن با تخمک بیشتر است.

به ارگاسم رسیدن زن

همانطور که گفتیم ماده ای در هنگام ارگاسم زن در رحم ترشح می شود به حرکت اسپرم مولد پسر کمک می کند، بنابراین برای پسر دار شدن زن باید در رابطه به ارگاسم برسد.

برای اطلاع از علل خونریزی بعد از رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است رژیم غذایی متناسب با دختر یا پسر دار شدن باید توسط پزشک و با توجه به آزمایشات تخصصی بانوان تجویز شود.

بهترین زمان برای بارداری از نظر پیامبر

بهترین زمان برای بارداری از نظر اسلام

آرزوی همیشگی پدران و مادران علاوه بر سلامت جسمی فرزندان، سلامت روح و صالح بودن آن ها می باشد. از نظر بزرگان دین همچون پیامبر اسلام می توان با انتخاب بهترین زمان برای بارداری زمینه صالح شدن فرزند را در هنگام شکل گیری نطفه فراهم کرد. به همین دلیل در ادامه مطلب به برخی از زمان هایی که از نظر پیامبر اسلام برای برقراری رابطه مناسب هستند اشاره می کنیم:

شب دوشنبه

فرزند حاصل از این رابطه حافظ کتاب خدا می شود و از هر آنچه که خداوند برایش مقدر می کند راضی می باشد.

شب سه شنبه

موجب پاک شدن زبان فرزند از دروغ، تهمت و غیبت می شود، خداوند او را با مشرکان عذاب نمی دهد و شهادت را روزی او قرار می دهد.

شب پنج شنبه

اگر فرزندی از این رابطه حاصل شود حاکم یا عالم می گردد.

روز پنج شنبه

هنگام زوال شیطان به این فرزند نزدیک نمی شود و سلامتی دین و دنیا نسیبش می شود.

شب جمعه

فرزندی خطیب و سخنور حاصل می گردد.

روز جمعه

موقع عصر فرزندی دانا و مشهور نسیب پدر و مادر می شود.

شب جمعه

بعد از نماز عشا فرزند شبیه به پدر و مادرش می شود.

برای اطلاع از بهترین زمان برقراری رابطه بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است که توصيه شده از برقراری رابطه در شب چهارشنبه، شب اول، وسط و آخر ماه قمری و نيز شب های ماه گرفتگی و طوفان های شديد خودداری کنند.

بهترین زمان برای بارداری دوم

بهرین زمان برای بارداری مرتبه دوم

سیستم بدن مادر در دوران بارداری و به هنگام زایمان دچار تغییراتی از جمله کاهش سطح ویتامین ها، املاح، آهن و… می شود، میزان هورمون های جنسی تغییر می کند و اضافه وزن رخ می دهد، بنابراین مادر بعد از زایمان نیاز به مدت زمان مناسبی برای بازیابی سلامت جسمی خود دارد.

برای اطلاع از علل سردرد بعد از زایمان بر روی لینک کلیک کنید.

برخی از مادران خواسته یا ناخواسته مدت زمان کوتاهی بعد از زایمان اول، دوباره باردار می شوند. سوال مهمی که پیش می آید این است که بهترین زمان برای بارداری دوم چه موقع است؟ باید بگویبم که حداقل زمانی که بعد از زایمان اول بدن نیاز دارد که به حالت عادی برگردد یعنی مواد مغذی مورد نیاز خود را به سطح نرمال برگرداند، سیستم تولید مثل بازیابی شود و اضافه وزن دوران بارداری از بین برود، 6 ماه است ولی بازه زمانی ایده آل برای اقدام به بارداری دوم معمولا 23_18 ماه بعد از زایمان اول می باشد.

همچنین باید بدانیم علاوه بر شرایط جسمی، مادر باید بتواند از لحاظ شرایط روحی آمادگی بارداری دوم و سپس مراقبت و تربیت دو فرزند کوچک را داشته باشد و ممکن است این آمادگی روحی بیشتر از 2 سال طول بکشد. در نتیجه بهترین زمان برای بارداری دوم به شرایط جسمی، روحی و تفاهم با همسر برای مراقبت و تربیت فرزندان بستگی دارد.

برای اطلاع از سونوگرافی های ضروری بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

لازم به ذکر است برخی از زوجین به دلیل بالا رفتن سن و یا وجود بیماری مانند مشکلات سیستم تولید مثل تصمیم به فرزندآوری با فاصله زمانی کم می گیرند، به این افراد توصیه می شود حتما با پزشک متخصص مشورت کرده و در گام اول سلامت جسمی مادر را بررسی کنند و در صورتی که این تصمیم ناشی از بیماری خاصی می باشد حتما تحت نظر پزشک اقدام به بارداری دوم کنند.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با بهترین زمان برای بارداری، عوامل زمینه ساز افزایش احتمال پسر یا دختر دار شدن، نظر پیامبر اسلام در مورد بهترین زمان برای فرزندآوری و زمان ایده آل بارداری دوم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. چنانچه در پیدا کردن بهترین روز برای اقدام به بارداری سوالی دارید و یا نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا تعیین جنسیت جنین واقعیت دارد؟

راه های مختلفی برای افزایش احتمال تعیین جنسیت دلخواه وجود دارد ولی گاهی خطا هم رخ می دهد

آیا برای بارداری دوم زمان مشخصی وجود دارد؟

خیر، بارداری دوم نیاز به بازیابی قوای جسمی و آمادگی شرایط روحی دارد که در هر فردی متفاوت است

آیا به ارگاسم رسیدن زن در تعیین جنسیت نقش دارد؟

بله، به ارگاسم رسیدن زن شرایط را برای حرکت اسپرم مولد پسر فراهم می کند

آیا در تمام روزهای سیکل قاعدگی امکان بارداری یکسان است؟

خیر، در روزهای نزدیک به تخمک گذاری احتمال بارداری به حداکثر می رسد

2.3/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

ترس کودکان از تاریکی

ترس کودکان از تاریکی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور