ویژگی های عشق واقعی

ویژگی های عشق واقعی و راه های تشخیص آن

ویژگی های عشق واقعی موضوعی است که ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد. اگر شما به دنبال اطلاع از نشانه های ویژگی های عشق واقعی هستید و نمی دانید که راه های تشخیص عشق واقعی چیست، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. ما قصد داریم در ادامه ویژگی های عشق واقعی را بیشتر برسی کنیم تا بتوانید عشق واقعی را از غیر واقعی تشخیص دهید.

 ویژگی های عشق واقعی و انواع آن

در هر رابطه عشقی که سه جزء اصلی عشق وجود دارد که شامل اشتیاق، صمیمیت و تعهد می شود. برخی تصور می کنند که رابطه بدون عشق نیز وجود دارد؛ در حالی که اینطور نیست و این نوع عشق است که می تواند متفاوت باشد. روابط عشقی بسته به وجود یا عدم وجود هر یک از این مولفه ها متفاوت است. اشتیاق به جذابیت شدید و فیزیکی که شرکای خود نسبت به یکدیگر دارند اشاره دارد. صمیمیت شامل توانایی به اشتراک گذاشتن احساسات، افکار شخصی و نزدیکی روانی با دیگری است. تعهد تصمیم آگاهانه برای با هم ماندن است. اشتیاق را می توان در مراحل اولیه یک رابطه پیدا کرد، اما صمیمیت طول می کشد تا ایجاد شود، زیرا بر اساس شناخت شریک زندگی است. هنگامی که صمیمیت برقرار شد، شرکا ممکن است تصمیم بگیرند که در رابطه باقی بمانند. اگرچه بسیاری موافق هستند که هر سه جزء برای یک رابطه مهم هستند، بسیاری از روابط عاشقانه از هر سه تشکیل نمی شوند.

دوست داشتن: در این رابطه صمیمیت یا شناخت دیگری و احساس نزدیکی وجود دارد. اما اشتیاق و تعهد اینطور نیست. شرکا احساس راحتی می کنند که خودشان باشند و اطلاعات شخصی خود را فاش کنند. دو طرف ممکن است احساس کنند که طرف مقابل آنها را به خوبی می شناسد و می تواند با آنها صادق باشد و اگر فکر کند آن شخص اشتباه می کند به آنها اطلاع دهد.

شیفتگی: شاید این نسخه استرنبرگ از “عشق در نگاه اول” باشد. شیفتگی شامل یک جاذبه فیزیکی فوری و شدید به کسی است. فردی که شیفته است به سختی به چیزی جز شخص مقابل فکر می کند. برخوردهای کوتاه بارها و بارها در ذهن فرد پخش می شود. شیفتگی نسبتاً کوتاه مدت است، شاید فقط چند ماه یا تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

عشق فریبنده: با این حال، برخی از افرادی که جاذبه فیزیکی قوی دارند، در اوایل رابطه متعهد نیستند. اشتیاق و تعهد جنبه هایی از عشق فریبنده هستند. صمیمیت وجود ندارد و تعهد زودرس است. شرکا به ندرت جدی صحبت می کنند یا ایده های خود را به اشتراک می گذارند. آنها بر جذابیت فیزیکی شدید خود تمرکز می کنند و با این حال یکی یا هر دو نیز از تعهدی پایدار صحبت می کنند. گاهی اوقات این به دلیل احساس ناامنی و تمایل به اطمینان از اینکه شریک زندگی در رابطه قفل شده است است.

عشق خالی: این نوع عشق ممکن است بعداً در یک رابطه یا در رابطه ای که برای برآوردن نیازهایی غیر از صمیمیت یا اشتیاق (پول، فرزندپروری، موقعیت) شکل گرفته است، پیدا شود. در اینجا، شرکا متعهد به ماندن در رابطه هستند (برای فرزندان، به دلیل اعتقادات مذهبی، یا به دلیل اینکه شاید جایگزینی وجود نداشته باشد)، اما ایده ها یا احساسات را با یکدیگر به اشتراک نمی گذارند و هیچ جذابیت فیزیکی برای یکدیگر ندارند.

عشق رمانتیک: صمیمیت و اشتیاق اجزای عشق رمانتیک هستند، اما تعهدی وجود ندارد. شرکا زمان زیادی را با یکدیگر می‌گذرانند و از صمیمیت خود لذت می‌برند، اما برنامه‌ای برای ادامه دادن «هر چه که باشد» انجام نداده‌اند. این ممکن است درست باشد زیرا آنها در موقعیتی نیستند که چنین تعهداتی را انجام دهند یا به این دلیل که به دنبال علاقه و نزدیکی هستند و می ترسند که اگر به یکدیگر متعهد شوند و شروع به تمرکز بر سایر تعهدات کنند، از بین برود.

عشق همراه: صمیمیت و تعهد از ویژگی های عشق همراه است. شرکا یکدیگر را دوست دارند و به یکدیگر احترام می گذارند و متعهد هستند که با هم بمانند. اما جذابیت فیزیکی آنها ممکن است هرگز قوی نبوده یا به تازگی از بین رفته باشد.

عشق کامل: صمیمیت، اشتیاق و تعهد در عشق کامل وجود دارد. این اغلب نوع ایده آل عشق است. این زوج شور و اشتیاق مشترک دارند.

عشق واقعی چیست؟

ویژگی های عشق واقعی

این روزها پیدا کردن عشق واقعی سخت است و حتی حفظ کردن آن سخت تر می تواند باشد. گاهی ما با تعداد زیادی از افراد روابط اشتباهی برقرار کرده و همچنین ممکن است مدت ها در حسرت عشق واقعی باشیم.

خوشبختانه، وقتی واقعاً عاشق هستیم، چند نشانه کلیدی وجود دارد که می توانیم به دنبال آنها باشیم. یافتن عشق واقعی در عصر مدرن سخت است.

جامعه مدرن پیچیده و ظریف است، با مجموعه‌ای از فشارها و استرس‌ها که می‌تواند همسویی و حفظ تعادل را دشوار کند. این جامعه سطحی تأکید زیادی بر ظاهر ما و زندگی مادی که می سازیم دارد، اما همیشه بر عشق واقعی و جایی که ایده های ما از این عشق در روح است، تأکید نمی کند.

برای یافتن عشق واقعی و پایدار در زندگی خود، باید تعاریف خود را از عشق تغییر دهیم. به جای اینکه آن را به عنوان یک مسابقه یا مجموعه ای از نشانگرهای مایل ببینیم، باید آن را به عنوان فرصتی برای دیدن، ارزش گذاری و پذیرش فردی که بتوانیم با او آینده ای مشترک بسازیم، ببینیم.

عشق این نیست که توقعات یا تله بگذاریم. عجله برای رسیدن به خط پایان یا رسیدن به هدف اجتماعی درک شده نیست. پیدا کردن کسی است که از زندگی همان چیزهایی را می خواهد که شما. کسی که شما را همان طور که واقعا هستید می بیند و تصمیم می گیرد به هر حال با شما آینده ای بسازد. عشق واقعی حمایت کننده است، درک است و صبور است. با این حال، مهمتر از همه، تحقق بخش است و منصفانه است. با دانستن نشانه های عشق واقعی، روابط پایدارتر و پایدارتری ایجاد کنید.

اگرچه ما معمولاً ممکن است عشق را برحسب ژست‌های بزرگ و نمایش‌های دراماتیک اشتیاق در نظر بگیریم، اما بسیار ظریف‌تر از آن است. وقتی کسی واقعاً شما را دوست دارد، توقعات خود را رها می کند و شما را همانطور که هستید می بیند. در ادامه همراه ما باشید تا راه های تشخیص عشق واقعی را بررسی کنیم.

ویژگی های عشق واقعی : توقع پایین

عشق واقعی در میان انتظارات یا استانداردهای غیرممکن زندگی نمی کند که اعتماد و ارتباط با یکدیگر را دشوار می کند. ما باید انتظارات خود را رها کنیم و شرکا و همسرمان را همان طور که واقعا هستند ببینیم و بپذیریم. عشق واقعی هیچ توقعی ندارد. این قرارداد نهایی “همانطور که هست” است. بدون قید و شرط و بدون محدودیت است. اگر واقعاً عاشق هستید، از تلاش برای تغییر طرف مقابل دست بردارید. اگر این قابل قبول نیست، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کنار بروید و فکر کنید.

ویژگی های عشق واقعی : عدم نیاز به پنهان کاری

افرادی که در میان عشق واقعی هستند، دیگر نیازی به پنهان کردن چیزها از یکدیگر ندارند. آن‌ها زندگی‌شان را آشکارا به اشتراک می‌گذارند، زیرا می‌خواهند و یاد گرفته‌اند که وقتی بتوانید آن را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید، رفتن راحت‌تر است. اگر شریک زندگی‌تان باعث شده است که ناامنی‌هایتان را فراموش کنید، یا متوجه می‌شوید که در شرایط سعادتمندانه‌ای از احترام متقابل زندگی می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد آزادانه خود را ابراز کنید، این نشانه آن است که با کسی سروکار دارید که واقعاً برای شما ارزش قائل است.

اصلی ترین ویژگی های عشق واقعی

ویژگی های عشق واقعی : احساس امنیت و آرامش

عشق واقعی یک راه خنده دار برای ناپدید کردن همه استرس های ما است. هنگامی که شما یک ارتباط واقعی را با کسی به اشتراک می گذارید، به نظر می رسد که تمام آن ترس ها و ناامنی های بد از بین می روند. به جای احساس حسادت یا مالکیت، احساس آرامش و امنیت می کنید. به جای احساس حسادت یا ترس، احساس قدرت و اعتماد به نفس می کنید. عشق واقعی به شما اطمینان می دهد که چه کسی هستید و به شما این امکان را می دهد که احساسات منفی را که می تواند برای دنیای درونی و بیرونی شما بسیار مضر باشد، رها کنید.

ویژگی های عشق واقعی : فشار برای بهبود

عشق می تواند یکی از دگرگون کننده ترین قدرت های این سیاره باشد. ما تقریباً هر کاری را برای عشق انجام می دهیم، از جمله بهبود خودمان از طریق رژیم غذایی، ورزش و حتی رشد درونی. ما نمی توانیم خودمان را برای به دست آوردن عشق تغییر دهیم، اما عشق زمانی ما را پیدا می کند که برای خودمان تصمیم بگیریم که می خواهیم بهتر باشیم. ما می‌توانیم دیدگاه خود را تغییر دهیم و در طول زمان یک همدلی غیرقابل درک ایجاد کنیم. وقتی خوشحالیم، احساس خوبی داریم؛ و ما به قول خود عمل می کنیم.

عشق بدون قید و شرط

اگرچه این کاملاً توضیحی است، اما تعداد کمی از مردم واقعاً معنی عشق بی قید و شرط را درک می کنند. عشق واقعی همیشه بدون قید و شرط است. وقتی می توانید یک نفر را کاملاً بدون اینکه از او انتظاری داشته باشید دوست داشته باشید، این عشق بی قید و شرط است. در واقع، شما حتی ممکن است در ازای آن انتظار محبت و توجه نداشته باشید. شما به سادگی از کائنات به خاطر حضور او در زندگیتان سپاسگزار هستید.

نیازهای دیگران مقدم بر نیازهای خود

در حالی که ممکن است مردم برای زنده ماندن در این دنیای بی‌رحم ذاتاً خودخواهانه رفتار کنند، اما در مورد عشق این به شما کمک نمی‌کند. اگر به طور غریزی تمایلی به قرار دادن طرف مقابل خود ندارید، این یک رابطه معمولی است، نه عشق. وقتی عاشق واقعی می‌شوید، واقعاً به شادی طرف مقابلتان حتی بیشتر از خوشبختی خودتان اهمیت می‌دهید و تمام تلاشتان را می‌کنید تا به او احساس ارزشمندی کنید.

عدم وابستگی

مطمئناً، همه ما می‌خواهیم دیگران همانطور که از آنها انتظار داریم رفتار کنند. ما می‌خواهیم آنها دلسوزتر، مهربان‌تر، صمیمی‌تر، باهوش‌تر، جاه‌طلب‌تر باشند. اما، همه اینها انتظارات است. توقعات چیزی نیست جز الزامات شما برای دوست داشتن یک نفر، که برخلاف عشق واقعی است. عشق واقعی هیچ توقعی ندارد. تمرکز روی دوست داشتن آنهاست و همین برای شما کافی است.

 عشق یعنی رها کردن

عشق نیازی به مالکیت ندارد و جایی برای حسادت ندارد. این به مردم اجازه می دهد که آزاد باشند. نیازی به محکم نگه داشتن و له کردن بال های شخص برای نزدیک نگه داشتن آنها نیست. عشق واقعی مالکیت نمی خواهد، بلکه می خواهد پرورش دهد.

 عشق واقعی مترادف با همدلی

همدلی توانایی درک موقعیت از دیدگاه شخص دیگر است. عشق همدلی عمیقی دارد. اگر واقعاً کسی را دوست دارید، فکر آسیب رساندن به او عملاً شما را خرد خواهد کرد. شما نمی توانید تصور اینکه آنها غمگین یا آسیب دیده اند را تحمل کنید. شما می خواهید آنها احساس خوبی داشته و شاد و موفق باشند.

راه های تشخیص عشق واقعی

عشق یعنی عضوی از یک تیم

عشق واقعی چیزی جز کار گروهی کامل نیست. شما باید بدانید که چه زمانی کنترل را به دست بگیرید و چه زمانی به عقب برگردید و به شریک زندگی خود اجازه دهید تا کنترل را به دست بگیرد. وقتی دو نفر واقعاً یکدیگر را دوست دارند، نقاط قوت (و ضعف) آنها در کنار هم قرار می گیرند و به آنها کمک می کنند تا مانند یک تیم کار کنند. آنها می دانند چه زمانی باید ساکت باشند و چه زمانی چیزهایی را که لازم است بیان کنند. هدف آنها این است که مانند یک ساز کاملاً کوک شده با هم کار کنند تا به اهداف خود برسند.

 عشق باعث می شود احساس رضایت کنید، نه اضطراب

بسیاری از مردم فکر می کنند که داشتن یک رابطه مساوی است با عشق، اما متاسفانه اینطور نیست. فقط به این دلیل که شما در یک رابطه هستید لزوماً به این معنی نیست که عشق واقعی بین شما دو نفر وجود دارد. اگر دعوا، حسادت، مالکیت، یا آزار کلامی، عاطفی یا فیزیکی وجود داشته باشد، این عشق نیست.

عشق تفاوت ها را می فهمد و می پذیرد

همه ما متفاوت هستیم. حتی دوقلوهای همسان هم همسان نیستند! همه ما تجربیات مختلفی داریم که درک ما از جهان را شکل می دهد. عشق واقعی دیگران را فقط به خاطر متفاوت بودن سرزنش نمی کند. وقتی واقعاً کسی را دوست دارید، تفاوت های او را می پذیرید.

 عشق یعنی با هم رشد کنیم

عشق واقعی همیشه منجر به رشد شخصی و معنوی می شود. این یک فرآیند طبیعی است که برای نزدیک شدن به خود واقعی شما ضروری است. هر موجود زنده ای برای زنده ماندن نیاز به رشد دارد. گیاهان، حیوانات و انسان ها. این باعث رشد طبیعی می شود که زندگی ما را با شادی و بی باکی پر می کند.

عشق منیت را نمی شناسد

هر زوجی چه عاشق باشند چه نباشند دعوا می کنند. مهم نیست که چه کسی مقصر باشد، جدا بودن از یکدیگر سخت است. این در مورد جنگیدن برای یکدیگر است، نه علیه یکدیگر.

 عشق یعنی داشتن احترام متقابل

برای حفظ عشق واقعی، احترام واقعی برای یکدیگر بسیار مهم است. در غیر این صورت قضاوت و ناراضی خواهید شد. احترام متقابل تنها با دادن فضایی برای رشد شخصی به یکدیگر و عدم عبور از مرزها است و مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد.

عشق شفا می دهد

عشق شفا می دهد. مهم نیست که چقدر عمیقاً آسیب دیده اید، قدرت عشق واقعی می تواند شما را شفا دهد و به شما کمک کند تا دوباره شادی را پیدا کنید. عشق باعث می شود احساس امنیت و محافظت کنید. با خود و دنیا احساس آرامش می کنید. وقتی عاشق هستید، بدون توجه به جایی که هستید، احساس می کنید که در خانه با محبوب خود هستید.

 عشق، همراهی را فراهم می کند

به عنوان انسان، ما به دنبال همراهی و چیزی جز حمایت از شرکای خود هستیم. عاشقان بدون توجه به هر چیزی تا آخر عمر در کنار یکدیگر می مانند. عشق واقعی لحظات خوب را جشن می گیرد و شانه ای برای گریه کردن در زمان های بد فراهم می کند.

عشق واقعی را فقط زمانی می یابی که با خودت در آرامش باشی. شما نمی توانید عشق یا شادی را با تعقیب افراد یا باج گیری عاطفی آنها برای بودن با شما پیدا کنید.

به یاد داشته باشید، عشق قدردانی، شادی و بخشش است. هر چیزی غیر از این، عشق نیست. اگر همه ما همدیگر را همانطور که خودمان را دوست داریم دوست می داشتیم، دنیا جای خیلی بهتری برای زندگی خواهد شد.

نشانه هایی که عشق واقعی را نفی می کند!

ویژگی های عشق واقعی را در موارد فوق بررسی کردیم. حال در این قسمت قصد داریم به بررسی نشانه هایی بپردازیم که نشان میدهد این عشق واقعی نیست و در واقع عشق از نوع بیمارگونه است.

غر زدن مداوم

غر زدن مداوم در هیچ رابطه ای عادی نبوده  و مطمئناً نشان دهنده عشق واقعی نیست. رفتارهایی مانند تقلب، بدرفتاری، تحقیر عاطفی و غیره همگی نشانه‌هایی هستند که نشان می‌دهد شخصی که با او سر و کار دارید واقعاً شما را دوست ندارد. این به این دلیل است که وقتی واقعاً کسی را دوست داریم، به راحتی و امنیت او به اندازه خودمان ارزش قائل هستیم. بنابراین، محافظت از آن و انجام هر کاری که می توانیم آگاهانه از آسیب رساندن به آن چیزها جلوگیری کنیم.

خوش بینی هذیانی

بین عشق واقعی و خوش بینی هذیانی تفاوت وجود دارد. این چشم انداز سمی زمانی رخ می دهد که ما از پذیرفتن هر گونه ایراد یا تلاش در جهت هر راه حلی خودداری می کنیم. فقط اگر در مورد مشکل صحبت کنید مشکل وجود دارد. بنابراین همه چیز بدتر می شود و احساسات به درون تغییر می کند – تا زمانی که با دو نفر روبرو شوید که غرق در پشیمانی و تحقیر هستند. خواستن بهترین ها برای رابطه یک چیز است، اما عشق واقعی کار می خواهد. نه خوش بینی کورکورانه و امتناع از دیدن چیزها به گونه ای که واقعاً هستند.

تبدیل شدن به یک شی

اگر احساس می کنید که در رابطه به یک وسیله جانبی یا یک شیء تبدیل شده اید، نشانه خاصی است که چیزی که تجربه می کنید عشق نیست. این زمانی اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنید در مواقعی که راحت است، یا احتمالاً زمانی که باید به نکته‌ای اشاره شود، بلند شده‌اید و پایین آورده‌اید. شما احساس نمی کنید برای آنچه واقعا هستید دیده شده یا برایتان ارزش قائل هستند. محبت در این نوع رابطه توخالی است و رضایت (از هر دو طرف) وجود ندارد.

به دنبال تأیید اعتبار

آیا شما فردی هستید که در نظرات یا محبت های دیگران اعتبار می یابد؟ شاید به دنبال این هستید که به کسی ثابت کنید اشتباه می کند یا به دنبال تأیید ظاهری خود از طریق یک رابطه عاشقانه هستید؟ به هر دلیلی، جستجوی این اعتبار می تواند شما را در شراکت های ضعیفی قرار دهد که مملو از هرج و مرج و آشفتگی است. تنها زمانی که یاد بگیریم چگونه بر قضاوت و تایید خود تکیه کنیم، می توانیم آزادی جذب افراد مناسب را به زندگی خود پیدا کنیم.

بهترین راه ها برای پرورش عشق واقعی و پایدار

ما در موارد فوق سعی کردیم به بررسی راه های تشخیص عشق واقعی از غیر واقعی بپردازیم. حال در این قسمت قصد داریم بهترین راه برای پرورش و ابراز عشق واقعی و پایدار را به شما بگوییم.

هنگامی که عشق را همان چیزی که هست دیدید، می توانید بر پرورش بیشتر آن در زندگی و روابط خود تمرکز کنید. تعاریف قدیمی خود را رها کنید و شروع به پذیرش کامل بودن خود کنید. عشق چیزی است که از درون به بیرون پرورش می یابد. از این تکنیک ها برای پرورش این عشق در زندگی و شراکت خود استفاده کنید.

 بر تمامیت درون تمرکز کنید

زمانی که با هرج و مرج و درد درونی سروکار دارید، ایجاد یک شراکت بلندمدت پایدار و عادلانه غیرممکن است. آشفتگی دنیای عاطفی درونی ما تا حد زیادی به روابط ما شکل می دهد. اگر می‌خواهیم شرکای بهتری باشیم که قادر به عشق ورزیدن و دوست داشته شدن (واقعی) باشیم، باید بر پرورش تمامیت از درون تمرکز کنیم.

به شخص دیگری نگاه نکنید تا شما را نجات دهد یا باعث شود احساس کنید زندگی معنا دارد. این چیزها مسئولیت شماست و هیچ کس دیگری نمی تواند آنها را برای شما فراهم کند. این منصفانه نیست که از یک شریک انتظار داشته باشید که بار عاطفی شما را برای شما حمل کند.

کار کنید تا کامل باشید. قبل از ساختن زندگی با شخص دیگری، برای التیام دردهای دوران کودکی و روابط گذشته خود تلاش کنید. شفا چیز قدرتمندی است و به ما این امکان را می‌دهد که به عنوان نسخه‌های بهتر و مناسب‌تری از خود به سراغ شرکای خود برویم. برای ایجاد یک لوح تمیز و قطع رابطه با گذشته خود تلاش کنید. اگر عشق واقعی می‌خواهید، در زمان حال حاضر باشید و بر تمامیت و عشق از درون تمرکز کنید.

 بدانید که هستید

قبل از اینکه بتوانید محبت بی وقفه خود را به کسی بدهید، باید بدانید که چه کسی هستید و از زندگی چه می خواهید. تنها زمانی که بدانید که هستید (و عاشق آن شخص شوید) می توانید تمام زیبایی، قدرت و انعطاف پذیری خود را به دیگری نشان دهید. از کسی انتظار نداشته باشید که حقایق درونی شما را برای شما فاش کند. بدانید که چه کسی هستید تا بتوانید از جایی با صداقت و قدرت دوست بدارید.

خودت را باور کن و دیگران را تشویق می کنی که به تو ایمان بیاورند. اگر خودتان را دوست داشته باشید، این کار را برای دیگران آسان تر می کنید که شما را دوست داشته باشند. دانستن اینکه چه کسی هستیم واقعاً قدرتمند است و آشکار کردن آن شخص به ما این امکان را می دهد که افرادی را جذب کنیم که از آن فرد منحصر به فرد تعریف می کنند. از کسی که هستی فرار نکن آن شخص را دوست داشته باشید و از آن عشق برای پرورش عشق رمانتیک بهتر استفاده کنید.

 گسترش مفاهیم عشق

همانطور که رشد می کنیم و پیر می شویم، ایده ها و دیدگاه های مختلف در مورد عشق به ما تغذیه می شود. در این میان دیدگاه‌های ناقصی هستند که می‌توانند منجر به روابط سمی و قلب‌های شکسته شوند. برای یافتن خوشبختی واقعی در یک رابطه، باید مفاهیم خود را از عشق گسترش دهیم و شیوه ای را که ارتباط واقعی و معنادار را می بینیم، دوباره تعریف کنیم.

قبل از اینکه به ایده دیگری در مورد یک رابطه عاشقانه بپردازید، کمی زمان بگذارید تا ایده های خود را در مورد عشق تجدید نظر کنید. یک رابطه عالی از نظر شما چگونه به نظر می رسد؟ صادقانه به چه چیزی از شریک زندگی خود نیاز دارید تا احساس کنید که دیده می شوید، ارزش گذاری می شوید و حمایت می شوید؟

ایده های خود را در مورد عشق گسترش دهید و آن آرمان ها و معیارهایی را که دیگر در خدمت شما نیستند رها کنید. شما وابسته به روابط والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان نیستید. شما حتی به استانداردهای جامعه هم پایبند نیستید. در مورد معنای عشق واقعی برای شما واقعی باشید و درک کنید که حق دارید دقیقاً همانطور که می خواهید دوست داشته شوید. برابری برای یک مشارکت متوازن کلیدی است.

تمرین پذیرش رادیکال

پذیرش رادیکال یکی از بزرگ‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانیم بر آن مسلط شویم و می‌تواند به طور چشمگیری روابط ما و نحوه نگرش ما به چیزهایی مانند عشق و صمیمیت را تغییر دهد. تنها زمانی که به طور کامل شریک زندگی خود را همان گونه که هستند بپذیرید، می توانید واقعاً او را دوست داشته باشید. در مورد شریک زندگی شما هم همینطور. تا زمانی که همه شما را کاملاً نپذیرند، نمی توانند واقعاً شما را دوست داشته باشند.

اگر به کسی متعهد هستید، متعهد شوید که او را همانطور که هستند دوست داشته باشید  نه آنطور که می خواهید باشد. نقاط ضعف آنها را به همان اندازه که نقاط قوت آنها را دوست دارید دوست داشته باشید و آنها را تشویق کنید تا نسخه بهتری از خودشان باشند.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که پذیرفتن رادیکال کسی به معنای چشم پوشی از قسمت هایی از او که سمی یا مضر هستند، نیست. ممکن است کسی را دوست داشته باشید بدون اینکه او را قادر کنید یا اجازه دهید با رفتار بد کنار بیاید. پذیرفتن یک نفر صرفاً به این معناست که بپذیری که تمامی افراد جنبه های مثبت و منفی را با هم دارند.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم  به بررسی ویژگی های عشق واقعی بپردازیم. اینکه عشق واقعی چیست؟ و ویژگی های عشق واقعی به صورت کامل توضیح داده شد. همچنین ما سعی کردیم، راه های تشخیص عشق واقعی از غیر واقعی را نیز بررسی کنیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص ویژگی های عشق واقعی و راه های تشخیص آن داشتید و یا اگر در رابطه ای هستید که نمی دانید چقدر واقعی است، می توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان نکات لازم را به شما آموزش دهند. به علاوه اگر حس کردید رابطه شما فاقد عشق است می توانید از راه های پایان دادن به یک رابطه عاشقانه نیز اطلاعات مفیدی را با مشاوره تلفنی بدست آورید.

 

آیا عشق واقعی ساختنی است؟

بله با راهکارهای ارائه شده می توانید عشق خود را پرورش دهید.

آیا عشق واقعی در طول زمان ساخته می شود یا از ابتدا خود به خود شکل می گیرد؟

هر دو صورت ممکن است اتفاق بیوفتد.

ویژگی های عشق واقعی چیست؟

عشقی که منجر به رشد بیشتر شما، احساس آرامش و شادی بیشتر شود واقعی است.

چطور عشق واقعی را از غیر واقعی تشخیص دهیم؟

برخی از راه ها در متن آورده شده است برای کسب اطلاعات بیشتر از آن می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

حسادت عاشقانه در زنان

نشانه های حسادت عاشقانه در زنان و راههای رفع آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور