راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار

7  اصل راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه

با توجه به آنکه راه اندازی کسب و کار جدید برای بسیاری از افراد تازه کار یک مسیر پیچیده و نا آشنا است، آگاهی از اصول مهم و به روز ضروری می باشد. چرا اگر بدون برنامه ریزی یا کسب اطلاعات به روز، به یک کار مشغول شد، احتمال مواجهه با شکست بالا خواهد بود. به این ترتیب، زحمات و سرمایه افراد هدر خواهد رفت. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله 7  اصل راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه را شرح دهیم.

اگر شما نیز می خواهید در میدان رقابت سنگین مشاغل امروزی، به درآمد و موفقیت قابل قبولی دست یابید، علاوه بر نکاتی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود، می توانید با کارشناسان کسب و کار دکتر فکر مشورت نموده و با جدیدترین متدهای بازاریابی آشنا گردید.

راه اندازی کسب و کار در منزل چه مزایایی دارد؟

راه اندازی کسب و کار در منزل چه مزایایی دارد؟

در دنیای امروز که انواع مشاغل در یک رقابت میدانی سنگین در حال تلاش برای پیشرفت کردند می باشند، آغاز و راه اندازی کسب و کار و همچنین موفق شدن در آن کار چندان راحتی نیست. به ویژه آنکه برخی از افراد، به ویژه خانم ها به دلایل مختلفی نمی توانند به شغل های بیرونی روی آورند.

به همین دلیل هم هست که اگر چرخی در اینترنت بزنید، خواهید دید که حجم عظیمی از مطالب و فیلم ها به پاسخ سوالات مهم قبل از انتخاب شغل و راه اندازی در در منزل با کمترین هزینه پرداخته اند.

با این وجود شاید بسیاری از افراد اطلاعات چندانی از چگونگی اینگونه مشاغل نداشته و تصور می کنند که جنبه های مثبت چندانی ندارند. در حالی که اگر به صورت جدی به این کارها نگریسته شود، مزایای زیادی از جمله موارد زیر را در بر خواهد داشت.

  • شروع کار با در آمد کمتر
  • پرداختن به امور خانه و خانواده
  • داشتن انعطاف کاری و برنامه ریزی
  • مستقل بودن نسبت به بسیاری از شغل های دیگر
  • امکان داشتن خلاقیت و ارائه ایده های نو
  • کمتر بودن مالیات
  • اضطراب و استرس پایین تر
  • انجام دادن راحت تر کارها و محیط آرام تر
  • بدون نیاز به تخصص یا تحصیلات آنچنانی
  • عدم نیاز به کسب مجوز در بسیاری از موارد

7  اصل راه اندازی کسب و کار در منزل

با وجود تمام اشتیاق و نیازی که برای راه اندازی کسب و کار حس می شود، اما تکنیک ها و فوت و فن های موفقیت در مشاغل برای بسیاری از افراد هنوز ناشناخته است. در ادامه به توضیح مهم ترین اصول شروع و ترویج کسب و کار که در مشاوره شغلی مورد تائید واقع شده، خواهیم پرداخت.

با دنیای مجازی و امکانات آن آشنا شوید

در حال حاضر بخش اعظمی از تمامی مشاغل دنیا از طریق اینترنت و فضای مجازی اداره می شود. حتی بزرگترین کمپانی ها نیز با سرمایه گذاری بر روی مهندسان کامپیوتر و کارشناسان آی تی، سودهای کلانی از این راه به دست می آورند. به طوری که اگر به آمارها نگاهی بیندازید، خواهید دید که از هر 10 نفر ثروتمندترین افراد جهان، 7 نفر آن ها از راه فناوری پول به دست آورده اند.

این یک مزیت بسیار بزرگ است که در اختیار تمامی مردم جهان قرار داده شده است. البته لازم نیست که شما برای راه اندازی کسب و کار خانگی لزوما به اندازه یک مهندس کامپیوتر در این زمینه آشنایی داشته باشید. بلکه تنها کافی است که با برخی از اپلیکیشن های مهم از قبیل اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ و یا حتی دیوار آشتی کنید و خود را به این دنیای بزرگ وارد نمایید.

بدین ترتیب، تنها با یک گوشی یا کامپیوتر آن هم در منزل و هر موقع از شبانه روز که بخواهید، کار خواهید کرد. برای مثال، اگر محصولی را آماده فروش دارید، در یک حوزه تحصیلی از دانش خوبی برخوردارید، یا می خواهید حرفه خود را به تعداد انسان های بیشتری معرفی نمایید، یک صفحه شخصی درست کرده و به جذب فالور بپردازید.

حتی می توانید بلاگر شوید و با ایده های خلاقانه دنبال کننده های خود را بالا برده و سپس با پذیرفت تبلیغ، درآمدهای بسیار بالا کسب نمایید. این مورد تنها به اینستاگرام ختم نمی شود. بلکه شما حتی با استفاده از درج آگهی در دیوار یا ایجاد یک کانال تلگرامی نیز خواهید توانست خود را به چند صد تا چند میلیون نفر بشناسانید.

البته نباید از همان ابتدا انتظار داشت که در گام اول هجومی از افراد مختلف از شما درخواست کار نمایند. بلکه با ممارست و یادگیری فوت و فن هایی که کارشناسان دکتر فکر د اختیار شما قرار می دهند، بخوبی از عهده این کار برخواهید آمد.

به منظور ارتباط با مشاوره شغلی تلفنی وارد لینک شوید

ثروت های خود را شناسایی کنید

7  اصل راه اندازی کسب و کار در منزل

اصلی ترین گام در راه اندازی کسب و کار برای هر فردی آن است که بداند در چه زمینه هایی استعداد و علاقه دارد. این همان ثروت اصلی هر شخصی می باشد. مهم نیست که بزرگترین استعداد شما در چه زمینه ایی است، مهم پر و بال دادن به آن و شکوفا کردنش خواهد بود.

اگر شناخت این مورد برایتان دشوار است، توصیه می شود یک دفترچه در مقابل خود قرار داده و در آن تمامی علایق، تجربه ها و آموزش هایی که تا بحال کسب نموده اید را در یادداشت نمایید. زمانی که شما در مسیری قرار می گیرد که آن را دوست دارید، انرژی دو صد چندانی برای آن خواهید داشت.

ممکن است یک خانم علاقه خاصی به خیاطی داشته باشد. این فرد اگر در این حوزه مشغول به کار شود و سعی در ترویج آن نماید، چه بسا موفق تر از مهندسی خواهد بود که هیچ علاقه ایی به رشته خود ندارد و صرفا به دلیل وجهه اجتماعی آن را انتخاب نموده است.

بعلاوه، افرادی که به کار خود علاقه ندارند، با کوچکترین شکست احساس سرخوردگی کرده و به زودی ناامید می شوند. در حالی که در صورت وجود علاقه، فوت و فن ها را حتی در سخت ترین روش ها نیز به دست خواهد آورد.

جهت بهره مندی از مشاوره روانشناسی آنلاین بر روی لینک کلیک نمایید

در زمینه مورد نظر خود آموزش ببینید

هیچ کدام از افراد موفق دنیا به طور مادرزادی موفق نبوده اند. هر کدام از ما اگر راه اندازی کسب و کار خاصی را داریم، بایستی در آن زمینه دانش و مهارت کافی را به دست آوریم. شاید خود ما نیز بتوانیم تجربه کسب کنیم، اما هزینه آن به ازای یک زمان طولانی است.

کسب راهنمایی و تجربه می تواند به اشکال مختلفی باشد. در دنیای امروز که امکانات گوناگونی در اختیارمان قرار دارد، یادگیری بسیار آسان تر از گذشته خواهد بود. حجم عظیمی از فیلم های آموزشی رایگان یا غیر رایگان که به راحتی در دسترس مان قرار می گردد.

همچنین، می توانید به صورت حضوری نیز نزد افراد خبره آموزش ببینید. مثلا، اگر قصد دارید لباس بفروشید، سری به تولیدی ها یا فروشگاه های موفق پوشاک بزنید و از نزدیک با نحوه برخورد یا رموز فروشندگی آن ها مطلع شوید.

اگر می خواهید یک کار هنری راب ه بازار عرضه کنید، از فیلم ها، کلاس ها یا مربیان آموزشی بهره ببرید. به طور کلی، سعی کنید از چند نفر راهنمایی بگیرید و یافته های خود را جمع آوری کنید. در نهایت، آن ها را روی کار خود پیاده سازی نمایید.

جهت دریافت مشاوره آنلاین در زمینه راه اندازی مشاغل وارد لینک شوید

نیازهای روز جامعه را بشناسید

متناسب با هر دوره زمانی، نیازهای جامعه نیز دچار تغییراتی می شود. مثلا، در گذشته اغلب خریدها به صورت حضوری انجام می شد، اما در چند سال اخیر بسیاری از خریدها اینترنتی شده است.

برای مثال، در همین دو سال اخیر با شیوع بیماری کرونا دیدیم که قرنطینه های خانگی ایجاد شد و بسیاری از مشاغل تعطیل گشت. چرا که کسی نمی توانست به صورت حضوری خرید نماید. در حالی که بتدریج اغلب شاغلان باهوش دریافتند که حتی در چنین شرایطی نیز می توانند خود را مطرح کنند.

به طوری که راه اندازی کسب و کار آنلاین بیش از پیش رواج یافت و اکثر مردم خریدهای خود را از هر نوعی به شکل اینترنتی انجام می دادند. بنابراین، حتی در بدترن شرایط نیز می توان خود را به سطوح بالا رساند.

مورد دیگر، شناخت نیازهای روز بازار ست. اینکه در حال حاضر بیشترین نیاز مردم چیست و به چه چیزهایی بیشتر توجه نشان می دهند. حتی می توانید به مدها و سبک های جدید نیز دقت کرده و بیشتر روی آن ها مانور دهید.

آگهی های استخدام را دنبال کنید

اگر سری به برخی از اپلیکیشن ها یا سایت ها بزنید، خواهید دید که آگهی های استخدام بسیاری منتشرشده است. به عنوان مثال، اگر به نویسندگی علاقه مند هستید یا در آن مهارت دارید، می توانید به عنوان محتوا نویس به استخدام سایت ها درآیید.

البته، اگر خودتان با نحوه طراحی سایت آشنا باشید که بسیار بهتر خواهد بود. چرا که یکی از گزینه های بسیار جالب برای راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه می باشد. همچنین، تایپ کردن نیز به عنوان یکی از انتخاب های سهل الوصول می باشد که به راحتی و تنها با چند جستجو منابع را خوهید یافت.

البته، باز هم تاکید می کنیم که بایستی به حیطه کاری علاقه داشته و حداقل آموزش های لازم را ببینید. نکته ایی که در مورد راه اندازی کسب و کار این چنینی مهم است، قابل اعتماد بودن کارفرماها و مدیران می باشد. مواظب باشید که در دام شرکت ها و موسسات فریبکار نیفتید.

روابط عمومی خود را تقویت نمایید

شما در هر شغلی که باشید، مطمئنا با افراد گوناگونی برخورد خواهید داشت. بسته به نوع کارتان ممکن استف لازم باشد که با یک تا چند صد نفر ارتباط برقرار نمایید. برای همین، بسیار مهم است که بدانید چگونه برای دوام و پیشرفت کارتان با دیگران رفتار نمایید.

از سوی دیگر، فنون مشتری مداری یکی از اصل مهم راه اندازی کسب و کار می باشد. اگر کار تولیدی را شروع کرده اید، اینکه بتوانید مصرف کنندگان را به سوی خود جذب کنید یک عامل کلیدی خواهد بود.

شما هر چقدر هم که تولید بالایی داشته باشید یا از محصولات با کیفیتی برخوردار نباشید، اگر مشتری مداری و جذب مشتری ضعیفی داشته باشید، شکست خواهید خورد. حتی نحوه آشنا کردن مصرف کننده با کالای شما نیز نیازمند هوش و خلاقیتتان خواهد بود.

این تنها مختص به کارهای تولیدی نیست. گاهی شغل شما ایجاب می کند که با سفارش انجام کار بگیرید. مثلا، ترجمه کنید یا محتوا بنویسید. اگر بخوبی نتوانید میان خواسته های کارفرما و نحوه انجام کار خود تعادل برقرار کنید، به زودی طرد خواهید شد. رفتارهای خشک و شکننده مناسب پیشرفت و راه اندازی کسب و کار نیستند.

تبلیغات را دست کم نگیرید

اگر بعد از اصل راه اندازی کسب و کار در منزل ، کلا یا محصول شما به دیگران معرفی نشود، چه فایده ایی خواهد داشت؟ اگر شما در یک زمینه دارای تحصیلات یا مهارت باشید، اما کسی از آن مطلع نشود، فایده اش چه خواهد بود؟ پر واضح است که تبلیغات بخش لاینفک اصل راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه به شمار می رود. اما چگونه تبلیغ کنیم؟ گاهی برخی گلایه می کنند که چرا با وجود زحمات و هزینه های بسیار، تبلیغاتشان پربازده نبوده است.

نخستین گام در تبلیغات موثر، شناسایی هدف و مشتری مورد نظر می باشد. اینکه کلا یا خدمت مربوطه بیشتر مورد استفاده کدام قشر از جامعه خواهد بود و چه کسانی بیشتر از آن استقبال می کنند؟ آیا مشتری شما خانم، آقا، کودک یا بزرگسال است اهمیت دارد. راه دسترسی به افراد مورد هدف شما از چه طریقی است؟

بنابراین، نکته کلیدی در یک تبلیغ پربازده شناسایی مشتری و متناسب با راه ارتباطی، به او اطلاع رسانی نمایید.

چند پیشنهاد برای راه اندازی کسب و کار در منزل

چند پیشنهاد برای راه اندازی کسب و کار در منزل

از آنجا که یکی از متدوال ترین سوالات راه اندازی کسب و کار مربوط به نوع شغل هایی است که در عین داشتن هزینه اندک، درآمد بالایی داشته باشد. طیف بسیار زیادی از مشاغل هستند که می توان در آن ها مشغول به کار شد. در زیر به چند نمونه از شغل های ساده و درآمدزا اشاره می کنیم. 

  • پشتیبانی از سایت در خانه
  • طراحی کاتالوگ در منزل
  • طراحی کارت ویزیت در منزل
  • ادمین اینستاگرام
  • ادمین تلگرام
  • طراحی روی سفال در خانه
  • تولید و پرورش گل و گیاه
  • ساخت باکس های هدیه در خانه
  • آرایشگری در خانه
  • نگهداری از حیوانات خانگی
  • ساخت قاب گوشی در خانه
  • مجسمه سازی در منزل
  • تایپ در منزل
  • گلدوزی در خانه
  • تولید ترشیجات در خانه
  • عروسک های بافتنی
  • قلاب بافی در خانه
  • گل سازی در منزل برای بانوان
  • نقاشی رنگ روغن در خانه
  • ویترای روی شیشه در خانه
  • طراحی لباس در خانه
  • تولید محتوا و نویسندگی
  • ساخت زیور آلات زینتی در خانه
  • پخت شیرینی و دسر در خانه
  • پرورش قارچ در خانه
  • بسته بندی خشکبار در خانه
  • بسته بندی حبوبات در خانه
  • شمع سازی در منزل
  • ساخت عروسک در خانه برای بانوان
  • خیاطی در خانه
  • کیف سازی در منزل

خلاصه مطالب

در مقاله ایی که خواندید، تلاش شد تا علاوه بر توضیح در مورد مزایا، به 7 اصل راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه پرداخته شد.

با این وجود، چنانچه به تازگی فارغ التحصیل شده اید و سرمایه اندکی دارید، خانم خانه داری هستید که از نظر زمانی دارای محدودیت می باشید، از تجربه کافی برخوردار نیستید یا … می توانید همه سوالات خود را با کارشناسان و مشاوران دکتر فکر در میان گذاشته و راهنمایی های به روز دریافت نمایید. همکاران ما در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 پاسخگوی سوالات دوستان گرامی خواهند بود.

اصول راه اندازی کسب و کار در منزل چیست؟

در این مقاله می توانید 7  اصل راه اندازی کسب و کار در منزل با کمترین هزینه را مطالعه فرمایید

مهم ترین اصل در راه اندازی کسب و کار چیست؟

اصلی ترین گام در راه اندازی کسب و کار برای هر فردی آن است که بداند در چه زمینه هایی استعداد و علاقه دارد. این همان ثروت اصلی هر شخصی می باشد.

چگونه استعداد خود را در زمینه شغلی شناسایی و پرورش دهیم؟

برای اطلاع از این مورد می توانید از مشاوره شغلی دکتر فکر بهره بگیرید.

بهترین کسب و کارهای خانگی کدامند؟

ما در این مقاله لیستی از بهترین مشاغل خانگی را ذکر کرده ایم که در صورت تمایل می توانید ان ها را مطالعه فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

زندگی موفق

سبک زندگی موفق با 10 کلید آموزنده

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور