دفع سریع مورفین از بدن
دفع سریع مورفین از بدن

روش های دفع سریع مورفین از بدن

امروزه گرایش به روش های دفع سریع مورفین از بدن طرفدارانی در میان افراد مبتلا به بیماری بیش از پیش شده و متخصصان نیز به دنبال بالابردن کیفیت و کاستن عوارض چنین شیوه هایی هستند. از آن جا که عوارض و مشکلات روش های نسبتا بالا می باشد و زمان زیادی را می طلبد، از راه های سریع تر استقبال بیشتری می شود. همچنین، برای برخی این سوال مطرح است که آیا دفع سریع مورفین از بدن در خانه یا از طریق ادرار امکانپذیر است یا خیر؟

با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی راههای دفع سریع مورفین از بدن پرداخته و از مزایا و معایب هر کدام مطلع شویم. علاوه بر این، از آنجا که گنجاندن تمامی مطالب تخصصی در این مقاله میسر نمی باشد، می توانید با مشاوران ترک اعتیاد دکتر فکر تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. 

آیا دفع سریع مورفین از بدن امکانپذیر است؟

راههای دفع سریع مورفین از بدن

عوارض و نتایجی که مواد مخدر بر روی بدن می گذارد، آنقدر مخرب و منفی است که همواره رها شدن از آن ها یکی از مهم ترین دغدغه های بشر بوده است. از سویی، مورفین به عنوان یکی از بدترین مواد از خانواده اپوئیدها که از گیاه خشخاش به دست می آید، در صورت سوء مصرف اثرات بسیار بدی را بر روی بخش های مختلف بدن می گذارد.

این ماده با حمله به سیستم عصبی مرکزی و برخی از گیرنده های مغز، باعث ایجاد اختلال در این قسمت ها شده و با پیامدهایی همچون دردهای شدید، سنگ کلیه، انقباض عضلات روده و حتی سکته قلبی می گردد. همچنین، به دلیل وابستگی که به این ماده ایجاد می شود، تاثیرات منفی بیش از پیش شده و به نوعی کنترل برخی از عملکردها را خود بر عهده می گیرند. از این رو، رها شدن از چنین حالتی برای شخص درگیر شده به آن دشوار خواهد بود.

همین علم را وارد عمل کرده تا راهکارهایی را برای دفع سریع مورفین از بدن و ترک اعتیاد آسان بیندیشد و بر روی بیماران معتاد به مواد مخدر اجرا نماید. البته در گذشته نیز داروهای مختلفی برای دفع این سموم به کار بسته می شد، اما عوارضی که با خود به همراه داشتند سبب میل به عدم استفاده از آن ها شده است.

علائمی همچون اضطراب، بی قراری، گرگرفتگی، حالت تهوع و استفراغ، اسهال، دردهای شدید، افسردگی، استرس و بی خوابی بعد از ترک اعتیاد، باعث برگشت بسیاری از افراد به مصرف می شد. این در حالی است که راههای جدید دفع سریع مورفین از بدن به کمتر کردن این عوارض جانبی کمک کرده و شانس ترک اعتیاد موفقیت آمیز و کاهش احتمال گرایش به آن را بوجود آورده اند. بدین ترتیب، معتادان نیز با مشکلات روحی و جسمی کمتری در مسیر ترک روبرو خواهند شد.

روش های دفع سریع مورفین از بدن چیست؟

سم زدایی با پیشگیری متفاوت است. سم زدایی در واقع فرایندی است که در آن از ابزارها و روش های موثر جهت رسیدن به بهبودی کامل کمک گرفته می شود. راههای دفع سریع مورفین از بدن به سه نوع تدریجی، سریع و فوق سریع دسته بندی می شوند.

بسته به شرایط بیمار و مدت زمانی که اعتیاد داشته است، ممکن است هر کدام از روش های مذکور به کار بسته شود. همچنین نوع ماده مصرفی نیز در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال زمان لازم برای ترک اعتیاد با ترک حشیش فرق دارد. اما به طور کلی، سه مرحله برای دفع سریع مورفین از بدن در نظر گرفته می شود.

ارزیابی: ابتدا گروه پزشکی سلامت جسمی و روانی شخص مود نظر را مورد ارزیابی قرار می دهند. آن ها از خون آزمایش می گیرند تا میزان ماده مخدر موجود در آن مشخص گردد. همچنین، در این مرحله مشخص می شود که چه داروها و به چه اندازه مورد نیاز می باشد.

پایدار سازی: در این مرحله بایستی داروها و درمانی که بر روی فرد صورت گرفته است، تثبیت شود. این گام برای جلوگیری از بروز اثرات نامطلوب می باشد. اگر علائم ترک خوشایند نباشند، برای او تجویزهای دیگری صورت می گیرد.

آمادگی برای درمان: حال اندازه گیری ها و ارزیابی های نهایی جهت آماده کردن بیمار برای بهبود علائم درمانی ترک انجام می شود. البته معمولا پزشکان بیمار را از فرایندها و اتفاقات طول درمان آگاه می کنند و اگر نیاز به بستری باشد نیز به آن ها می گویند.

سم زدایی تحت بیهوشی عمومی

سم زدایی فوق سریع یکی از شیوه های جدید جهت سم زدایی مواد مخدر به شمار می شور. در این روش از بیهوشی عمومی استفاده می شود تا زمان لازم جهت خارج کردن مواد سمی کاسته شود.

همچنین، کیفیت دفع سریع مورفین از بدن از این طریق بسیار بیشتر خواهد بود. از داروهای مختلفی در این شیوه استفاده می شود که از جمله آن ها می توان از نالترکسون یا نالمفن، بی‌حسی پروپوفول یا آرام‌بخش شدید میدازولام، اندانسترون ضد استفراغ، اکتروتید ضد اسهال و کلونیدین و بنزودیازپین‌ها برای سایر علائم ترک.

ادعا می شود که در راههای بیهوشی عمومی دفع سریع مورفین از بدن، تا ماه ها بعد سموم از بدن دفع شده و میلی به مصرف وجود نخواهد داشت. البته صحت این ادعاها هنوز نیاز به بررسی بیشتری دارد. اما به طور کلی، با این روش می توانند مواد افیونی که به پایانه های مغز چسبیده اند را دفع کرده و آن ها را بلوکه نمایند.

بدین ترتیب، مغز شروع به برگشت به حالت طبیعی قبلی خود خواهد کرد. معمولا عمل سم زدایی در 4 تا 6 انجام می گیرد، اما بایستی حتما بعد از آن نیز شخص مورد مراقبت قرار گیرد. البته در صورت ابتلا بودن به بیماری های قلبی، گوارشی و دیابت چنین روش توصیه نمی شود.

گرچه این دفع سریع و فوق سریع مورفین از بدن جذاب به نظر می رسد، اما خالی از اشکال و عوارض جانبی نیست. بنابراین، لازم است که قبل از هر گونه اقدامی ابتدا در مورد آن تحقیق کافی انجام شود.

سم زدایی با دارو

دفع سریع مورفین از ادرار

از جمله دیگر روش های دفع سریع مورفین از بدن به وسیله دارو می باشد. به نحوی که یک سری داروهای جایگزین تجویز می شود و شخص بایستی آن ها را در یک بازه زمانی و دوز مشخص مصرف نماید. این شیوه نیز از فواید و مضرات خود برخوردار است. این داروها نیز نقش سرکوب کننده میل به مرفین را بازی می کنند. از مهمترین این داروها موارد زیر می باشد. اما اکیدا توصیه می کنیم که حتما برای مصرف با پزشک مشورت کرده و در صورت تجویز او استفاده نمایید.

کلونیدن: از این دارو برای مواد مخدر دارای قدرت کمتر استفاده می شود.

متادون: تاثیر این داور به مراتب بیشتر بوده، به گونه ایی که نه تنها برای مرفین بلکه برای مواد قویتری همچون هروئین استفاده می گردد. بسته به شدت و طول علائم ترک، دوزهای متفاوتی تجویز می شود.

بوپرنورفین: این داروها به شکل قرص زیر زبانی می باشند.

نالتروکسون یا نالوکسون: از داروهایی هستند که همراه با کلونیدن در مقایسه با سایرین تاثیر بیشتری در دفع سریع مورفین از بدن دارند.

ترامادول: این دارو ضد درد محسوب می شود. البته این دارو مضراتی مشابه با تریاک دارد، به طوریکه گاهی ترک ترامادول نیز سخت می شود. اگر مایل به تشخیص افراد ترامادولی هستید، می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

چه عواملی بر دفع سریع مورفین از بدن دخیل هستند؟

اینکه دفع سریع مورفین از بدن تا چه حد موفقیت آمیز باشد و چه مدت طول بکشد به یک سری عامل بستگی دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدت و مقدار مصرف ماده مخدر: مسلما هر چقدر مدت زمات مصرف طولانی تر بود باشد، وابستگی بالاتر خواهد بود.
  • شرایط بیولوژیکی: اینکه شرایط و سابقه خانوادگی یا شخصی فرد چگونه بوده است می توان بر میزان وابستگی تاثیر گذار باشد.
  • داشتن برخی از اختلالات روانی و جسمی: شرایط روانی و فیزیکی بر میزان وابستگی موثرند.
  • استفاده سوء از چند دارو به طور همزمان: برای مثال اگر علاوه بر مورفین، الکل نیز مصرف شده باشد، وابستگی را شدیدتر خواهد کرد و این مورد بایستی حتما در هنگام سم زدایی مورد توجه قرار گیرد.
  • شرایط محیطی: دوستان، همسالان و محیط اطرف فرد بر روی میزان مصرف تاثیر دارد.

دفع سریع مورفین از بدن در خانه

دفع سریع مورفین از بدن در خانه

ممکن است برای برخی از افراد این سوال مطرح شود که آیا می توان بدون بستری شدن یا مراجعه به کلینیک ها، دفع سریع مورفین از بدن در خانه انجام شود. قبل از هر چیز باید بگوییم که تنها غیر ممکن، غیر ممکن است.

اما چنانچه بخواهیم منطقی نگاه کنیم، خواهیم دید که سم زدایی به همین راحتی ها هم نیست و نیازمند مراقبت های کارشناسی و پزشکی می باشد. چرا که در برخی از موارد، دفع سریع مورفین از بدن در خانه منجر به واکنش های نامطلوب جسمی و روحی وخیمی می شود.

از این رو توصیه می شود که از متخصصان این حوزه کمک گرفته شود. مشاوره ترک اعتیاد دکتر فکر می تواند شما را در این مسیر یاری داده و راهنمایی های لازم را در خصوص اصولی ترین راه ترک اعتیاد در خانه را ارائه دهد. با این وجود رعایت کردن موارد زیر می تواند در دفع هر چه سریع تر مورفین از بدن کمک کند.

  • آبا زیاد بنوشید.
  • زیاد ادرار نمایید.
  • به طور منظم ورزش و نرمش کنید.
  • مصرف برخی دم نوش ها از جمله دم نوش اویشن، شقایق نعمایی، مریم گلی، و … را فراموش نکنید.
  • اگر دکتر دارویی برایتان تجویز کرده به طور مرتب مصرف نمایید.
  • منشاهای استرس و تنش عصبی را بیابید و آن را رفع کنید.
  • تغذیه درست و سالم داشته باشید.

دفع سریع مورفین از ادرار

در توضیحات پیش نیز اشاره کردیم که خوردن آب زیاد برای دفع سریع مورفین از بدن ضروری است. دلیل آن هم خارج شدن مواد زائد از مسیر ادرار می باشد. به طور کلی، دستگاه های داخلی همچون کلیه وظیفه سم زدایی و دفع محصولات زائد به ویژه مواد سمی هستند.

از این رو، بهتر است که علاوه بر نوشیدنی هایی همچون آب و دمنوش، آب لیمو نیز نوشیده شود. بدین طریق، سموم امکان بیشتری برای خروج خواهند داشت.

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا روش های دفع فوق سریع، دارویی، در خانه و از طریق ادرار مورفین از بدن را ارزیابی کنیم و نکات مفیدی را به شما دوستان ارائه دهیم.

با توجه به آنکه تر اعتیاد فرایندی دشوار و پیچیده است، نه تنها مبتلایان به مواد مخدر بلکه اطرافیان آن ها به دنبال موثرترین و کم عوارض ترین شیوه ها می باشند. کارشناسان دکتر برای این منظور در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 در خدمت شما هستند تا متناسب با شرایط گوناگون، بهترین راهکارها و مشاوره ها را به تمامی دوستان در این زمینه ارائه دهند. 

روش های دفع سریع مورفین از بدن کدامند؟

مهمترین این روش های دفع سریع مورفین از بدن عبارتند از روش تدریجی، سریع و فوق سریع.

آیا دفع سریع مورفین از بدن در خانه امکانپذیر است؟

نمی توان گفت غیر ممکن است، اما برای پیشگیری از عوارض و خطرات احتمالی جسمی و روحی ناشی از از این کار بهتر است که تحت نظر یک متخصص باشید.

آیا دفع سریع مورفین از ادرار امکانپذیر می باشد؟

خوردن آب زیاد برای دفع سریع مورفین از بدن ضروری است. دلیل آن هم خارج شدن مواد زائد از مسیر ادرار می باشد.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد راه های دفع سریع مورفین از بدن چه باید کرد؟

دوستان گرامی می توانند بری آشنایی با روش های موجود و دریافت مشاوره با کارشناسان و روانشناسان دکتر فکر در ارتباط باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور