نقاط حساس بدن زن
نقاط حساس بدن زن

آشنایی با نقاط حساس بدن زن و ضرورت شناخت آنها

آشنایی با نقاط حساس بدن زن می تواند به داشتن یک رابط جنسی لذت بخش و دستیابی به ارگاسم کمک نماید. تحقیقات نشان داده است که زوجینی که در حین سکس بر روی نقاط تحریک پذیر یکدیگر مانور بیشتری می دهند، دارای عملکرد جنسی بهتر و طولانی بوده و این رضایت بر سازگاری و جذابیت های جنسی آن ها می افزاید.

از آنجا که سیستم های بدنی متفاوت است، شاید میان نقاط حساس بدن زن تفاوت هایی وجود داشته باشد. اما به هر ترتیب، یک سری نواحی در تمامی خانم ها وجود دارد که از تحریک پذیری بسیار بالایی برخوردارند. در این مقاله با این قسمت ها آشنا خواهیم شد و توضیح می دهیم که شیوه برقراری ارتباط با هر کدام چگونه است.

رابطه بین شناخت نقاط حساس بدن زن و رابطه جنسی

رابطه بین شناخت نقاط حساس بدن زن و رابطه جنسی

داشتن یک رابطه جنسی خوب به چندین عامل بستگی دارد. زن و مرد به دلیل تفاوت های روحی و جسمی، هر کدام نیاز به عواملی خاص جهت برانگیختکی و رسیدن به ارگاسم دارند.

در این میان، یک تفاوت عمده در زنان این است که برای رسیدن به اوج لذت جنسی به زمان بیشتری نیاز دارند و از همه مهم تر باید توسط شریک جنسی خود برانگیخته شوند تا این احساس را بدست آورند.

این برانگیختگی با لمس، نوازش، مالش، بوسیدن و یا حتی لیسیدن برخی نواحی زودتر حاصل می شود و لحظات زیبایی را نه تنها از نظر روانی، بلکه روحی فراهم می آورد. زیرا یک رابطه جنس ایده آل و مطلوب برای زن ترکیبی از محبت های عاطفی و رضایت های جنسی است.

زمانی که بر روی نقاط حساس بدن زن فشار و لمسی وارد می شود، به علت عصب های زیادی که در این نواحی وجود دارد، اطلاعات به مغز فرستاده می شود و با افزایش جریان خون در مخچه، احساسات برانگیخته می شوند. 

از این رو، بسیار مهم است که مرد و شریک جنسی با نقاط حساس بدن زن آشنا شده و در حین نزدیکی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. این نکات برای کاهش بی میلی جنسی بسیار موثرند. 

آشنایی با نقاط حساس بدن زن

 نقاط حساس بدن زن

یک تحقیق در کانادا به منظور آشنایی با نقاط حساس بدن زن و عوامل تحریک کننده انجام شد که هدف اصلی آن پیدا کردن نواحی دارای بیشترین حساسیت یا کمترین حساسیت بود. در این آزمایش 30 زن شرکت کردند و از طریق لمس و ارتعاش ابزارهایی خاص، بر روی بخش های مختلف میزان تحریک پذیری مورد سنجش قرار گرفت.

آن ها تحریکات را به مدت 30 ثانیه ادامه دادند و 5 ثانیه منتظر واکنش خانم ها بودند. نهایتا مشخص شد که کلیتوریس و نوک سینه خانم ها دارای بیشترین حساسیت، و شکم از کم ترین میزان برخوردار بودند. در این میان، چندین نقطه دیگر شناسایی شد که در ادامه آن ها را با جزئیات توضیح می دهیم.

 

کلیتوریس از حساس ترین نقاط بدن زن

اگر بخواهیم در مورد بارزترین نقاط حساس بدن زن صحبت کنیم، شاید بتوان کلیتوریس را در اولویت آن ها قرار داد. کلیتوریس دارای 8000 پایانه عصبی است که در تمامی خانم ها ایجاد تحریک های زیادی می کند.

شاید در مراحل ابتدایی پیدا کردن آن کمی دشوار باشد، اما مرد با راهنمایی های زن می تواند به آنجا دست یاید. در واقع کلیتوریس در قسمت بالایی باله های واژن یعنی محل اتصال آن ها قرار گرفته و بسیار انعطاف پذیر می باشد. حتی این نقطه به ارگاسم در کمترین زمان کمک شایان ذکری کرده و لذت را به اوج می رساند. برای تحریک نیز بهتر است که نوک انگشتان برای چرخاندن آن ها کمک بگیرید.

نوک سینه ها

بازی با سینه های به خانم ها حس خوشایندی را منقل می کند. در این میان، نوک سینه ها به علت گیرنده های عصبی زیاد از نقاط حساس بدن زن می باشند.

بطوریکه گاهی حتی برخی از خانم ها پس از بازی کردن با نوک سینه به تنهایی به ارگاسم می رسند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر عمل جراحی در این قسمت صورت گرفته یا دردی در این ناحیه احساس می شود، بایستی با آن ها به نرمی برخورد نمود.

در سایر شرایط نرمال، نوازش کردن ، نیشگون گرفتن از آن، مکیدن، بوسیدن، دمیدن با نفس گرم، یا با دندان به آرامی گاز گرفتن سینه زن او را در رسیدن به ارگاسم با لذت هر چه تمام تر کمک می کند.

تپه ونوس یا تپه شرمگاهی

بخش بالای واژن که برآمده است و در جلوی استخوان شرمگاهی قرار دارد، به عنوان یکی دیگر از نقاط حساس بدن زن محسوب می شود. این ناحیه نیز به دلیل پایانه های عصبی موجب پاسخ های جنسی را تقویت می کند. برای تحریک آن نیز می توانید از ماساژ به همراه کمی فشار استفاده نمایید. حتی لمس از طریق دهان نیز برای زن بسیار لذت بخش خواهد بود.

لب های واژن 

دو لب بزرگ که لب های کوچک واژن را احاطه کرده اند و در اطراف دهانه آن قرار دارند را لب های ماژور واژن می نامند. در برخی از خانم ها این لب ها کوچک و در برخی بزرگ می باشند. اما به هر صورت از نقاط حساس بدن زن محسوب می شوند.

بخش داخلی ران

با ضربه زدن به بخش های داخلی ران ها می توانید تحریک زیادی را در بدن خانم ایجاد کنید. یا اینکه انگشتان خود را به سمت پایین ران بکشید و به آرامی به طرف واژن بروید. این کار در ایجاد آمادگی و بالا بردن هیجان بسیار موثر است و می تواند باعث طولانی تر شدن مدت زمان رابطه جنسی نیز شود.

زیر بغل

شاید نتوان گفت که زیر بغل از نقاط حساس بدن همه زن ها باشد، اما عمدتا در آن ها ایجاد حس خوشایندی می کند. چرا که زیر بغل بسیار حساس است و حتی گاهی موجب قلقلک و خنده می شود. دست ها و انگشتان را به آرامی بکشید تا لذت بخش تر باشد. البته اگر طرف مقابلتان نسبت به این بخش واکنش بدی نشان داد، بهتر است که دیگر آن را ادامه ندهید.

قسمت های پشتی گردن

کلیتوریس از حساس ترین نقاط بدن زن

پشت کردن دارای پایانه های عصبی بسیاری است و می تواند لمس های ظریف را نیز احساس کند. این قسمت از نقاط حساس بدن زن محسوب شده و اگر مرد به آرامی با نوک انگشتان از پایین به بالا یا بالعکس بکشد، به تحریک خانم کمک خواهد کرد. البته این حساسیت در برخی از زن ها بیشتر از سایرین است و حتی می تواند بیشترین لب ها ایجاد حساسیت کند.

گوش ها

گوش ها از حساسیت فوق العاده ایی برخوردارند و براحتی تحریک می شوند. به همین دلیل عمدتا از گوش به عنوان نقاط حساس بدن زن برای شروع یک رابطه جنسی لذت بخش یاد می کنند. تنفس های آرام، زمزمه یا لمس ظریف به علت پوست حساس و گیرنده های زیاد عصبی، به زن حس خوشایندی را منتقل می کند. بوسیدن یا لیس زدن نوک لاله گوش نیز برای بازی با این بخش بسیار خوب است.

مچ دست

شاید جالب باشد که مچ دست، یعنی جایی ضربان گرفته می شود از نقاط حساس بدن زن به شمار می رود. برای تحریک می توانید در حالی که نگاه های محبت آمیز و شهوت آمیزی به همسرتان می کنید، این ناحیه را با انگشتانتان لمس نمایید. اگر از زبان و یا لب ها برای لمس آن کمک بگیرید نیز تحریک بیشتر خواهد بود.

کف دست و انگشتان

دستانتان را در دست خانم قرار بدهید و انگشتانتان را لای انگشتان او قرار دهید. در این حین اگر تماس پوستی با سایر بخش های بدن برقرار شود، لذت بالا می رود. قلقلک دادن کف دست با انگشتان هم فکر خوبی است و حتی می توانید انگشتان او را به داخل دهان فرو برده و بمکید.

باسن

اغلب افراد بخوبی می دانند که باسن جزء نقاط حساس بدن زن است و عموما لازمه داشتن داشتن یک سکس لذت بخش می باشد. متخصصان معتقدند که گونه های باسن با کارهایی مانند ضربه زدن و ایجاد صداف و همچنین ماساژ دادن تحریک زیادی را به خانم منتقل می کنند.

لب ها

لب ها از شهوانی ترین و جذابترین نقاط حساس بدن زن می باشند و اغلب از سوی آقایان نیز استقبال خوبی از آن ها صورت می گیرد، بوسیدن همسر برای آن ها لذت بخش است.  لب ها ابزار خوبی برای معاشقه به حساب می آیند که علاوه بر ابراز محبت، با چند روش می توان با آن ها احساس لذت را منتقل نمود. لب گرفتن و بوسیدن لب دختر ، گیرنده های حساس را بیدار می کند.

نقطه جی

نقطه جی یا همان  نقطه گرافنبرگ یکی از شناخته شده ترین نقاط حساس بدن زن در سکسولوژی است. این ناحیه که بین دهانه واژن و پیشاب راه قرار دارد، حدود 8-5 سانتیمتری از دیواره جلویی واژن فاصله دارد. برای لمس آن می توان دو بند انگشت را داخل واژن برد. اما این نقطه در برخی از بانوان وجود ندارد و به همین دلیل نتوان آن ها را از طریق تحریک کرد. 

پوست سر و موها

بازی کردن با موها و دست کشیدن بر روی پوست سر می تواند احساس لذت بخشی را به خانم ها انتقال دهد. البته این قسمت را نمی توان از اصلی ترین نقاط حساس بدن زن دانست، اما واکنش های مثبتی را در او بوجود می آورد. 

پرینه

پرینه مکانی بین مقعد و واژن است. این بخش در برخی از خانم ها کوچک و در برخی بزرگ می باشد و شکل یکسانی در همه بانوان ندارد. بافت نازک آن براحتی تحریک پذیر است و یکی از قویترین نقاط حساس بدن زن می باشد. بنابراین، آقایان می توانند با لمس این قسمت از طریق دو انگشت، خانم را برانگیخته کنند.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه فرمودید، این مقاله به آشنایی با نقاط حساس بدن زن و ضرورت شناخت آنها پرداخت و تلاش شد تا حساس ترین بخش ها را همراه با روش برانگیختن مورد بررسی قرار دهیم.

اگر شما به عنوان یک خانم یا آقا از رابطه جنسی خود رضایت کافی را نداشته و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شوید، می توانید از طریق مشاوره جنسی دکتر تمامی سوالات خود را مطرح کرده و راهنمایی های لازم را ردیافت کنید. همکاران مجرب ما در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 پاسخگوی تمامی سوالات می باشند. 

نقاط حساس بدن زن چیست؟

در این مقاله می توانید اصلی ترین نقاط حساس بدن در خانم ها را مطالعه فرمایید.

چرا یافتن نقاط حساس بدن زن برای تحریک جنسی مهم است؟

زمانی که بر روی نقاط حساس بدن زن فشار و لمسی وارد می شود، عصب های زیادی این نواحی اطلاعات را به مغز فرستاده و با افزایش جریان خون در مخچه، احساسات برانگیخته می شوند. 

آیا سینه ها در زنان تحریک جنسی ایجاد می کنند؟

نوک سینه ها به علت گیرنده های عصبی زیاد از نقاط حساس بدن زن می باشد. بطوریکه گاهی حتی برخی از خانم ها پس از بازی کردن با نوک سینه به تنهایی به ارگاسم می رسند.

اگر یک خانم با لمس نقاط حساس تحریک نشود، چه باید کرد؟

چنین مواردی باید تحت بررسی متخصصان و درمانگران قرار بگیرد تا بتوان راهکار لازم ارائه داد. مشاورین جنسی دکتر شما را در این زمینه یاری می دهند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور