مشاوره روانشناسی آنلاین
مشاوره روانشناسی آنلاین

مشاوره روانشناسی آنلاین

در کنار روش های مختلف مشاوره اعم از حضوری و تلفنی، مشاوره روانشناسی آنلاین یکی از بهترین شیوه ها برای دسترسی به روانشناسان در حوزه های مختلف و بهره مندی از راهنمایی های اختصاصی است. مزیت های این روش باعث شده است تا امروزه بسیاری از افراد براحتی و تنها از طریق ابزارهای اینترنتی و فناوری های جدید، با صرف زمان و هزینه کمتر، از انواع مشاوره روانشناسی آنلاین بهره مند شود.

سامانه دکتر فکر نیز با ایجاد پلتفرم های گوناگون این امکان را برای همه دوستان عزیز در سراسر کشور فراهم کرده است تا فقط با لمس باکس ” تماس با مشاور” از بین گزینه های موجود به دلخواه خود، مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی را انتخاب کرده و زمان مشاوره را به دلخواه خود تعیین نمایند.

مشاوره روانشناسی آنلاین برای چه مواردی است؟

مشاوره روانشناسی آنلاین یک تخصص عمومی و ارائه دهنده خدمات بهداشتی در روانشناسی حرفه ای است. این برنامه به چگونگی عملکرد افراد در هر سنی و شخصاً و در روابط شان متمرکز است. روانشناسی مشاوره به نگرانی های عاطفی، اجتماعی، شغلی، مدرسه و سلامت جسمی افراد در مراحل مختلف زندگی خود توجه می کند، با تمرکز بر فشارهای روحی زندگی و مسائل شدیدتری که ممکن است افراد به عنوان بخشی از خانواده ها، گروه ها با آنها مبارزه کنند. در مشاوره روانشناسی آنلاین آنلاین به افراد دارای مشکلات جسمی، عاطفی و روانی کمک می کنند تا احساس خوب آنها را بهبود بخشند، احساس پریشانی را کاهش دهند و بحران ها را حل کنند. آنها همچنین ارزیابی، تشخیص و درمان علائم شدیدتر روانشناختی را ارائه می دهند.

دانش تخصصی

در تمام مراحل رشد (به عنوان مثال، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سن بالاتر)، مشاوره روانشناسی آنلاین بر روی موارد زیر تمرکز می کنند:

جنبه های سالم و نقاط قوت افراد خواه به عنوان افراد، زوجین، خانواده ها، گروه ها یا سازمان ها دیده شود. تأثیرات محیطی موقعیتی (مسائل فرهنگی، جنسیتی و سبک زندگی تجارب و نگرانی های افراد را شکل می دهد).

مشکلات رسیدگی شده

مشکلاتی که در مشاوره روانشناسی آنلاین به آن ها پرداخته می شود

از منظر رشد (طول عمر)، محیطی و فرهنگی برطرف می شوند. آنها شامل موارد زیر هستند:

  • نگرانی های تعدیل مدرسه و شغل
  • تصمیم گیری در مورد شغل و کار و معامله با مدرسه، کار، انتقال بازنشستگی
  • مشکلات ارتباطی، از جمله مشکلات زناشویی و خانوادگی
  • یادگیری و کمبود مهارت معامله و سازگاری با ناتوانی های جسمی، بیماری یا آسیب
  • سازگاری فردی و اجتماعی
  • ایجاد هویت فرد
  • مشکلات دائمی در ارتباط با سایر افراد به طور کل
  • اختلالات روانی
  • مهارت ها و روش های استفاده شده

روش ها و تکنیک های مورد استفاده در مشاوره روانشناسی آنلاین شامل موارد زیر است:

مشاوره و روان درمانی فردی، خانوادگی و گروهی

مشاوره و روان درمانی فردی، خانوادگی و گروهی مورد دیگری است که در مشاوره ها به آن پرداخته می شود.

مداخله در بحران، مدیریت بلایا و تروما

 تکنیک های ارزیابی برای تشخیص اختلالات روانشناختی برنامه ها و کارگاه های آموزشی که مردم را در مورد بهداشت روان، مدرسه، خانواده، روابط و محل کار به مردم آموزش می دهد و آنها را آگاه می کند تا مشکلات ایجاد شود.

مشاوره روانشناسی آنلاین یک تخصص روانشناختی است که شامل تحقیقات و کارهای کاربردی در چندین زمینه گسترده است:

  • روند مشاوره و نتیجه
  •  نظارت و آموزش
  •  توسعه شغلی و مشاوره
  •  پیشگیری و بهداشت

 برخی از موضوعات وحدت بخش در میان روانشناسان مشاوره شامل تمرکز بر دارایی ها و نقاط قوت، تعاملات فرد و محیط، رشد تحصیلی و شغلی، تعاملات کوتاه و تمرکز بر شخصیت های دست نخورده است.

اصطلاح “مشاوره” اصالتاً آمریکایی است که توسط کارل راجرز ابداع شده است.در ایالات متحده، روانشناسی مشاوره، مانند بسیاری از تخصص های روانشناسی مدرن، در نتیجه جنگ جهانی دوم آغاز شد. در طول جنگ، ارتش آمریكا به موقعیت شغلی و آموزش بسیار نیاز داشت. در دهه های 1940 و 1950، اداره پیشکسوتان ویژه ای را ایجاد کرد به نام “روانشناسی مشاوره” (که اکنون به عنوان انجمن روانشناسی مشاوره شناخته می شود) APA تشکیل شد. انجمن روانشناسی مشاوره روانشناسان، دانشجویان و متخصصانی را که متعهد به ارتقا education آموزش و آموزش، تمرین، تحقیقات علمی، تنوع و علاقه عمومی در زمینه روانشناسی حرفه ای هستند، متحد می کند.

در دهه های اخیر، مشاوره روانشناسی آنلاین به عنوان یک حرفه گسترش یافته است و اکنون در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می شود.

اشتغال و حقوق

روانشناسان مشاوره بسته به خدماتی که ارائه می دهند و جمعیت مشتری که در آن خدمت می کنند، در شرایط مختلفی به کار گرفته می شوند. برخی از آنها در کالج ها و دانشگاه ها به عنوان معلم، سرپرست، محقق و ارائه دهنده خدمات استخدام می شوند. سایر افراد در عمل مستقل و با ارائه مشاوره، روان درمانی، ارزیابی و مشاوره به افراد، زوج ها خانواده ها، گروه ها و سازمان ها مشغول به کار هستند. فعالیت های اضافی که در آن روانشناسان مشاوره فعالیت می کنند شامل مراکز بهداشت روان جامعه، مراکز درمانی اداره جانبازان و سایر امکانات، خدمات خانواده، سازمان های نگهداری بهداشت، آژانس های توان بخشی، سازمان های تجاری و صنعتی و مشاوره در شرکت ها است.

میزان آموزش مورد نیاز روانشناسان براساس کشوری که در آن تمرین می کنند متفاوت است. به طور معمول، یک روانشناس دوره کارشناسی را به پایان می رساند و پس از آن 5-6 سال تحصیل و آموزش بیشتر، منجر به Ph.D می شود. در حالی که روانشناسان و روانپزشکان هر دو مشاوره ارائه می دهند، روانپزشکان باید دارای مدرک پزشکی باشند و بنابراین می توانند در مواردی که روانشناسان نیستند دارو تجویز کنند.

در سال 2020، متوسط ​​حقوق روانشناسان مشاوره در ایالات متحده 98620 دلار آمریکا بوده است.

مشاوره روانشناسی آنلاین ### انواع مشاوره روانشناسی آنلاین

رابطه درمانی و کاربرد آن در مشاوره روانشناسی آنلاین

رابطه بین مشاور و مشتری احساسات و نگرشهایی است که مشتری و درمانگر نسبت به یکدیگر دارند و نحوه بیان این احساسات و نگرش هاست. برخی از نظریه پردازان اظهار داشتند که ممکن است این رابطه در سه قسمت مورد تفکر قرار گیرد: انتقال و انتقال متقابل، اتحاد کاری و رابطه واقعی یا شخصی.

انتقال را می توان برداشت های تحریف شده مشتری از درمانگر توصیف کرد. این می تواند تأثیر زیادی در رابطه درمانی داشته باشد. به عنوان مثال، درمانگر ممکن است دارای ویژگی های صورت باشد که والدین را به مشتری یادآوری می کند. به دلیل این ارتباط، اگر مشتری احساسات منفی یا مثبت قابل توجهی نسبت به والدین خود داشته باشد، ممکن است این احساسات را به عهده درمانگر بگذارد. این می تواند از چند طریق بر رابطه درمانی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر مشتری پیوند بسیار محکمی با والدین خود داشته باشد، ممکن است درمانگر را به عنوان یک پدر یا مادر قلمداد کند و ارتباط قوی با درمانگر داشته باشد. این می تواند مشکل ساز باشد زیرا به عنوان یک درمانگر، داشتن روابط بیش از “حرفه ای” با مشتری اخلاقی نیست. این همچنین می تواند یک چیز خوب باشد، زیرا مشتری ممکن است در برابر درمانگر بسیار باز شود. به روشی دیگر، اگر مشتری با والدین خود رابطه بسیار منفی داشته باشد، ممکن است احساسات منفی نسبت به درمانگر را نیز پیدا کند.

نظریه دیگری در مورد عملکرد رابطه مشاوره به عنوان فرضیه پایگاه امن شناخته می شود که مربوط به تئوری دلبستگی است. این فرضیه پیشنهاد می کند که مشاور به عنوان یک پایگاه امن عمل می کند که مشتریان می توانند از آنجا کاوش کنند و سپس با آنها چک می کنند. مشخص شده است که دلبستگی ایمن به مشاور شخص و به طور کلی دلبستگی ایمن در ارتباط با جستجوی مشتری است. مشخص شده است که سبک های پیوست ناامن نسبت به مشتریانی که ایمن هستند، عمق جلسه کمتری دارند.

متغیرهای درمانگر

متغیرهای درمانگر شامل خصوصیات مشاور یا روان درمانگر و همچنین روش درمانگر، رفتار، جهت گیری نظری و آموزش است. از نظر رفتار درمانگر، تکنیک و جهت گیری نظری، تحقیقات در مورد پیروی از مدل های درمانی نشان داده است که پیروی از یک مدل خاص درمانی می تواند از نظر تأثیر بر نتیجه مفید، مضر یا خنثی باشد.

متغیرهای مشتری

مشخص شده است که ویژگی های مشتری مانند نگرش و سبک دلبستگی در جستجوی کمک در ارتباط با استفاده از مشاوره توسط مشتری و همچنین انتظارات و نتیجه است. انگ در برابر بیماری های روانی می تواند مردم را از تشخیص مشکلات و کمک گرفتن باز دارد. مشخص شده است که انگ عمومی در رابطه با خود انگ انگاری، نگرش نسبت به مشاوره و تمایل به کمک گرفتن است.

از نظر سبک دلبستگی، مشخص شده است که مشتریانی که دارای سبک اجتناب هستند، خطرات بیشتری و فواید کمتری برای مشاوره درک می کنند و کمتر به دنبال کمک حرفه ای، نسبت به مشتریانی که ایمن هستند، خواهند بود. کسانی که سبک دلبستگی مضطرب دارند، مزایای بیشتر و همچنین خطرات مشاوره را درک می کنند. آموزش مشتریان در مورد انتظارات از مشاوره می تواند رضایت مشتری، مدت زمان درمان و نتایج را بهبود بخشد و مداخله ای کارآمد و مقرون به صرفه است.

رابطه بین مشاور و مشتری احساسات و نگرشهایی است که مشتری و درمانگر نسبت به یکدیگر دارند و نحوه بیان این احساسات و نگرش هاست. برخی از نظریه پردازان اظهار داشتند که ممکن است این رابطه در سه قسمت مورد تفکر قرار گیرد: انتقال و انتقال متقابل، اتحاد کاری و رابطه واقعی یا شخصی. نظریه پردازان دیگر استدلال می کنند که مفاهیم انتقال و ضد انتقال منسوخ و ناکافی هستند.

انتقال را می توان برداشت های تحریف شده مشتری از درمانگر توصیف کرد. این می تواند تأثیر زیادی در رابطه درمانی داشته باشد. به عنوان مثال، درمانگر ممکن است دارای ویژگی های صورت باشد که والدین را به مشتری یادآوری می کند. به دلیل این ارتباط، اگر مشتری احساسات منفی یا مثبت قابل توجهی نسبت به والدین خود داشته باشد، ممکن است این احساسات را به عهده درمانگر بگذارد. این می تواند از چند طریق بر رابطه درمانی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر مشتری پیوند بسیار محکمی با والدین خود داشته باشد، ممکن است درمانگر را به عنوان یک پدر یا مادر قلمداد کند و ارتباط قوی با درمانگر داشته باشد. این می تواند مشکل ساز باشد زیرا به عنوان یک درمانگر، داشتن روابط بیش از “حرفه ای” با مشتری اخلاقی نیست. این همچنین می تواند یک چیز خوب باشد زیرا مشتری ممکن است در برابر درمانگر بسیار باز شود. به روشی دیگر، اگر مشتری با والدین خود رابطه بسیار منفی داشته باشد، ممکن است احساسات منفی نسبت به درمانگر داشته باشد. سپس این می تواند بر روی رابطه درمانی نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، مشتری ممکن است در گشودن در برابر درمانگر با مشکل روبرو شود؛ زیرا به پدر یا مادر خود اعتماد ندارد.

نظریه دیگری در مورد عملکرد رابطه مشاوره به عنوان فرضیه پایگاه امن شناخته می شود که مربوط به تئوری دلبستگی است. این فرضیه پیشنهاد می کند که مشاور به عنوان یک پایگاه امن عمل می کند که مشتریان می توانند از آنجا کاوش کنند و سپس با آنها چک می کنند. مشخص شده است که دلبستگی ایمن به مشاور شخص و به طور کلی دلبستگی ایمن در ارتباط با جستجوی مشتری است. مشخص شده است که سبک های پیوست ناامن نسبت به مشتریانی که ایمن هستند، عمق جلسه کمتری دارند.

مشاوره شغلی و حرفه ای و کاربرد آن در مشاوره روانشناسی آنلاین

انواع مختلفی از نظریه ها در زمینه انتخاب و توسعه شغلی وجود دارد. این انواع شامل نظریه های صفات و عامل ها، نظریه های شناختی اجتماعی و نظریه های رشد است. دو نمونه از نظریه های صفات و فاکتورها، که به عنوان تناسب فرد و محیط نیز شناخته می شوند، نظریه هالند و نظریه تنظیم کار است.

جان هالند شش نوع شخصیت و علاقه شغلی و شش نوع محیط کار را معرفی می کند که شامل موارد زیر می شود: واقع گرایانه، تحقیقاتی، هنری، اجتماعی، کارآفرینانه و متعارف. وقتی علایق شغلی فرد با انواع محیط کار وی مطابقت دارد، این تناسب محسوب می شود. مشخص شده است که همرنگی شغل و تحصیلات دانشگاهی را پیش بینی می کند.

تئوری تعدیل کارهمانطور که توسط رنه داویس و لوید لوفکوئیست ایجاد شده است، این فرضیه را مطرح می کند که مطابقت بین نیازهای یک کارگر و سیستم های تقویت شده رضایت شغلی را پیش بینی می کند و اینکه مکاتبات بین مهارت های کارگر و نیازهای مهارت شغلی رضایت شغلی را پیش بینی می کند. رضایت شغلی و رضایت شخصی با هم باید تعیین کنند که چه مدت شخص در یک شغل باقی می ماند. هنگامی که بین نیازها یا مهارتهای کارگر و نیازها یا مهارتهای شغلی اختلاف وجود دارد، در این صورت نیاز است که تغییر یا در کارگر یا در محیط کار ایجاد شود.

نظریه شغلی شناختی اجتماعی توسط رابرت دی لنت، استیون دی براون و گیل هاکت ارائه شده است. این تئوری کار آلبرت بندورا را در مورد خودکارآمدی انجام می دهد و آن را به توسعه علاقه، انتخاب و عملکرد گسترش می دهد. متغیرهای شخص در SCCT شامل باورهای خودکارآمدی، انتظارات نتیجه و اهداف شخصی هستند. این مدل همچنین شامل اطلاعات جمعیتی، توانایی، ارزش ها و محیط است. کارآیی و انتظارات نتیجه برای ارتباط متقابل و تأثیر بر توسعه منافع، که به نوبه خود بر انتخاب اهداف و سپس اقدامات تأثیر می گذارد، تئوریزه می شوند. حمایت ها و موانع زیست محیطی نیز بر اهداف و اقدامات تأثیر می گذارد. اقدامات با گذشت زمان منجر به عملکرد و ثبات انتخاب می شوند.

تئوری های پیشرفت شغلی مدل های حرفه ای را پیشنهاد می کنند که شامل تغییراتی در طول عمر است. مدل دونالد سوپر فرایند توسعه شغلی پنج مرحله ای مادام العمر را پیشنهاد می کند. مراحل رشد، اکتشاف، استقرار، نگهداری و از کار انداختن است. در طول زندگی، افراد نقش های زیادی دارند که ممکن است از نظر اهمیت و معنی متفاوت باشند. سوپر همچنین این نظریه را مطرح کرد که پیشرفت شغلی عملی از خودپنداره است. گوتفردسون همچنین فرایند تصمیم گیری شغلی شناختی را پیشنهاد کرد که در طول عمر ایجاد می شود. فرضیه می رود که مرحله اولیه رشد شغلی، ایجاد تصویر از خود در دوران کودکی است، زیرا دامنه نقش های احتمالی با استفاده از معیارهایی مانند از جنس، طبقه اجتماعی و اعتبار. در دوران نوجوانی و پس از آن، افراد مفاهیم انتزاعی مانند علایق را در نظر می گیرند.

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی ممکن است شامل ارائه اطلاعات شغلی، مهارت های مدل سازی، تمرینات کتبی و کاوش در اهداف و برنامه های شغلی باشد. مشاوره شغلی همچنین می تواند با استفاده از ارزیابی شخصیت یا علاقه شغلی، مانند شاخص نوع مایرزبریگز، که بر اساس نظریه روانشناسی کارل یونگ استوار است، یا پرسشنامه علاقه شدید، که از نظریه هالند استفاده می کند. ارزیابی مهارت ها، توانایی ها و ارزش ها نیز معمولاً در مشاوره شغلی ارزیابی می شود.

مهارت های اساسی یک مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

برای انتخاب یک مشاوره روانشناسی آنلاین خوب، لازم است ابتدا مهارت های اساسی یک مشاور را خوب بشناسید. به دلیل اهمیت این موضوع، ما در ادامه قصد داریم مهارت های اساسی یک مشاور را بررسی کنیم.

1. گوش دادن

مهارت گوش دادن، مهارتی است که نه تنها برای مشاوران، بلکه برای تمامی افراد در صورت داشتن، نوعی مزیت محسوب می شود. پی بردن به قدرت گوش دادن در افراد، از روی وضعیت بدنی و زبان بدنی مشخص خواهد شد. این موارد شامل، برقرار کردن ارتباط چشمی، نشستن کمی رو به جلو، تکان دادن سر، آرامش و بسیاری موارد دیگر می شود.

محتوا و فرایند دو منبع اصلی اطلاعات هستند که بیمار از آن ها صحبت می کند. به همین دلیل اگر مشاوره روانشناسی آنلاین آنلاین هستید، باید مراقب باشید که نه تنها به گفته های شخص گوش دهید، بلکه به کلمات، اصطلاحات و الگوهایی که فرد استفاده می کند گوش دهید، که می تواند بینش عمیق تری به شما بدهد. همچنین ممکن است تشخیص آنچه گفته نشده مهم باشد.

مشاوران همچنین باید توانایی یادآوری گفته ها را داشته باشند و آنچه را که گفته شد به طرق مختلف، با بیمار در میان بگذارند.

“فرایند” به کلیه ارتباطات غیرکلامی، از جمله نحوه ارائه محتوا، اشاره دارد. شما فقط نمی خواهید در مورد ارتباطات غیرکلامی خود آگاه باشید، اما بخش مهمی از گوش دادن آگاهی از بیماران است. این می تواند مضامین تکراری، زبان بدن، تعاملات و غیره باشد.

2. همدلی

همدلی به این معنی نیست که شما باید با بیمار همذات پنداری کنید یا تجربیات مشابه را به اشتراک بگذارید. شما در واقع نمی دانید که آنها چه احساسی دارند، اما مهم است که توانایی تشخیص تجربه دیگری را ایجاد کرده و سپس این ادراک را به فرد بازگردانید تا آنچه را که گفته اند روشن کنید.

مهارت های اصلی در برقراری ارتباط همدلی عبارتند از:

حضور غیر کلامی و کلامی، یعنی آنچه را که بیمار با او ارتباط برقرار کرده است، به زبان دیگر بیان کنید.

تأمل در احساس بیمار و همچنین پیامهای ضمنی، نیز به نوعی نشان دهنده همدلی است.این شامل رفتار ما است که به بیمار اطلاع می دهد که ما کاملاً به صحبت های وی توجه می کنیم.

پارافریز کردن نیز روشی یگر برای نشان دادن همدلی است. در پارافریز کردن، شما می خواهید بر روی کلمات کلیدی و ایده های اصلی که مشتری به شما ابلاغ کرده است تمرکز کرده و آنها را به صورت بیان شده و کوتاه شده به بیمار خود انتقال دهید. این نه تنها با مشتری شما ارتباط برقرار می کند که شما صحبت های او را شنیده اید، بلکه همچنین نشان می دهد سعی در درک عمیق تر او دارید.

پس به شما توصیه می کنیم، هر آنچه مشتری بیان کرده است گوش دهید و به خاطر بیاورید تا مطمئن شوید همه چیز را به خاطر آورده اید و هیچ جزئیات مهمی را از دست نداده اید.

تمام آنچه را که هنوز به آنها اعلام کرده اند را تا حد ممکن به طور خلاصه مجدداً بیان کنید. از کلمات کلیدی و ایده های اصلی که بیمار برای تکرار آنها به روش جدید استفاده کرده است، استفاده کنید.

بررسی ادراک این امکان را برای مشتری فراهم می کند تا دقت شما را در عبارت خود تأیید یا رد کند.

در مورد احساسات بیمار تأمل کنید، تا نشان دهید با وی همدل هستید. شما می خواهید آنچه را که مشتری مستقیماً از طریق کلمات و همچنین رفتارهای غیرکلامی در یک رویکرد محترمانه و آزاد به او اعلام کرده است، برگردانید. شما همچنین می خواهید در مورد آنچه مشتری شما از نظر عاطفی احساس می کند، درک کنید. برای شما به عنوان مشاوره روانشناسی آنلاین، ضروری است کلماتی را که برای برقراری ارتباط با مشتری خود انتخاب می کنید با احتیاط انتخاب کرده باشید. به همین دلیل استفاده از همان کلمات مشابه یا مشابهی که مشتری شما استفاده کرده است، مهم است.

شما باید به یاد داشته باشید که آنچه مشتری شما احساس می کند بسیار واقعی است و اغلب زمان آن بسیار عمیق است. انتخاب اشتباه کلمه اغلب ممکن است برای روند کار مضر باشد.

3. اصالت

برای نشان دادن اصالت، باید صادق باشید. راحت باش. اقدامات شما باید منعکس کننده کلماتی باشد که می گویید. ما باید در چیزهایی که می گوییم اصیل باشیم. آنچه می گوییم باید با رفتار ما جفت شود. به عنوان مثال، اگر ابراز کرده اید که از کمک به آنها در جستجوی همه مسائل راحت هستید و هنگامی که آنها در مورد یک موضوع خصوصی تر یا حتی صمیمی صحبت می کنند، متعجب یا ناخوشایند رفتار می کنید، این می تواند مانع پیشرفت باشد.

4. رعایت مثبت بدون قید و شرط

صرف نظر از آنچه گفته می شود، فرد احتیاج به مهربانی و ابراز علاقه کافی دارد. شما ممکن است مخالف باشید، یا اشکالاتی در استدلال آنها ببینید، اما کار شما این نیست که با مراجعین خود بحث نمایید، بلکه آنها را به آرامی تشویق کنید تا مسائل را از حیطه واقعیت ببینند. همه ما به تشویق و راهنمایی نیاز داریم تا به ما کمک کند همه چیز را از طریق واقعیت ببینیم.

تأیید كردن بیمار در آسیب، خوشبختی یا گیجی روش خوبی برای انتقال به بیمار است كه تجربه كردن این احساسات مشكلی ندارد.

5. تمرکز روی مشکل

مهم است که بر روی حقایق و احساسات خاص و مرتبط متمرکز باشید و از بحث خارج از موضوع، اظهارات گسترده یا صحبت در مورد مشاور به جای مشتری خودداری کنید.

به مشتری کمک کنید تا رشد را در یک زمینه خاص از چند بخش ارائه شده تشخیص دهد و دنبال کند.

هدف را برای مشتری و همچنین هدف و ساختار آن جلسه خاص را تکرار کنید.

سوالات و پیشنهادات خود را ارائه دهید تا به مشتری کمک کند حقایق، اصطلاحات، احساسات و اهداف را روشن کند.

6. سوالات را باز کنید

این یک روش مفید برای جلب مشتری شما برای روشن کردن یا کشف افکار و احساسات است. برای این کار بهتر است، هنگام پرسیدن سوال از وی، به گونه ای این کار را انجام ندهید که جواب ها محدود به یک بله و خیر شود.

هدف هدایت اندیشه و کاوش عمیق است. سوالات عمدی و هدفمند بپرسید.

هدف این نیست که آنها را مته کاری کنید. در واقع نباید با سوال پرسیدن، مشتری شما احساس کند که در یک جلسه بازجویی است.

شما باید بخواهید پاسخ بیمار را با یک عبارت پیگیری کنید، که ممکن است مشتری را به اشتراک گذاری بیشتر تشویق کند.

7. مشاور خود افشاگری

این زمانی است که مشاور احساسات شخصی، تجربیات زندگی یا واکنش های خاصی را نسبت به مشتری به اشتراک می گذارد. به عنوان یک روش معمول، فاش نشدن خود ایمن است مگر اینکه به دلایلی راهی دیگر برای تأمین نیاز بالینی وجود داشته باشد. در این صورت، این فقط باید شامل محتوای مربوطه باشد که برای ایجاد آنها در نظر گرفته شده است. اما توجه کنید، همدلی به معنای به اشتراک گذاشتن تجربیات یکسان نیست بلکه قادر است آنچه مشتری احساس می کند و فکر می کند را به روشی مراقبانه و درک شده برقرار کند.

8. تفسیر

هنگام تفسیر، مشاور می تواند دیدگاه جدیدی ارائه دهد، افکار یا احساسات را تحریک کند، یا توضیحی درباره رفتارها ارائه دهد. تفسیرها ممکن است به بیماران کمک کند چیزهایی را که به طور جزئی تقسیم کرده اند، بهم پیوند دهند، الگوها یا مضامین را آشکار کنند و می تواند یک روش جدید برای تفکر ارائه دهد. شما می خواهید مطمئن باشید که بیش از حد از تفسیر استفاده نمی کنید. زیرا این می تواند فرضی یا حتی اتهامی باشد.

9. دادن اطلاعات و حذف موانع تغییر

مشاور باید همراه با بیمار، مشکلات احتمالی را که ممکن است مانع روند رشد آنها شود، شناسایی کند و در مورد راه حل ها و گزینه های احتمالی فکر نماید.

وظایف مشاوره روانشناسی آنلاین چیست و این افراد دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟

روانشناسان مشق مهارت های بالینی و مهارت آموزی دارند تا به مردم کمک کنند یاد بگیرند که به طور موثرتری با مسائل زندگی و مشکلات روانی کنار بیایند. پس از سالها تحصیلات تکمیلی و آموزش تحت نظارت، آنها از ایالت خود مجوز ارائه خدمات مختلفی از جمله ارزیابی و روان درمانی را می گیرند. روانشناسان با استفاده از انواع تکنیک های مبتنی بر بهترین تحقیقات موجود کمک می کنند و ارزش ها، ویژگی ها، اهداف و شرایط منحصر به فرد کسی را در نظر می گیرند.

روانشناسان دارای مدرک دکتری از بالاترین سطح آموزش در بین تمام متخصصان مراقبت های بهداشتی برخوردار هستند.این افراد، پس از دریافت مدرک کارشناسی به طور متوسط ​​هفت سال را در آموزش و پرورش می گذرانند. APA تخمین می زند که حدود 106000 روانشناس مجاز در ایالات متحده وجود دارد.

افرادی که به عنوان مشاوره روانشناسی آنلاین شناخته می شوند، به افراد زیادی کمک می کنند و می توانند انواع مختلفی از مشکلات را درمان کنند. برخی از افراد ممکن است با یک روانشناس صحبت کنند زیرا مدت طولانی احساس افسردگی، عصبانیت یا اضطراب کرده اند. یا، آنها برای یک بیماری مزمن که زندگی یا سلامت جسمی آنها را مختل می کند، کمک می خواهند. دیگران ممکن است دارای مشکلات کوتاه مدت باشند که می خواهند در جهت یابی به آنها کمک کنند، مانند احساس غرق شدن در یک کار جدید یا ناراحتی برای مرگ یکی از اعضای خانواده.

روانشناسان می توانند به افراد کمک کنند تا یاد بگیرند که با شرایط استرس زا کنار بیایند، بر اعتیاد غلبه کنند، بیماری های مزمن خود را مدیریت کنند و آزمایش ها و ارزیابی هایی که می تواند به شما در تشخیص یک بیماری کمک کند یا در مورد نحوه تفکر، احساس و رفتار فرد به شما کمک کند. این آزمون ها ممکن است مهارت های فکری، نقاط قوت و ضعف شناختی، استعداد و ترجیح شغلی، ویژگی های شخصیتی و عملکرد عصب روانشناختی را ارزیابی کند.

روانشناسان تمرین می توانند به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی کمک کنند و از مجموعه ای از درمان های مبتنی بر شواهد برای کمک به مردم در بهبود زندگی خود استفاده نمایند. معمولاً آنها از درمان استفاده می کنند (که اغلب به آن روان درمانی یا گفتاردرمانی گفته می شود). انواع مختلفی از روش درمانی وجود دارد، اما روانشناس برای شناسایی بهترین روش برای حل مشکل فرد و متناسب با ویژگی ها و ترجیحات بیمار، با یک فرد همکاری خواهد کرد.

برخی از انواع متداول درمان، شامل درمان شناختی- رفتاری، بین فردی، انسانی، روان پویایی یا ترکیبی از چند سبک درمانی است. درمان می تواند برای یک فرد، زوجین یا حتی خانواده ها باشد. برخی از روانشناسان حتی برای استفاده از هیپنوتیزم آموزش دیده اند، که تحقیقات نشان داده است برای طیف وسیعی از شرایط از جمله درد، اضطراب و اختلالات خلقی موثر است.

برای برخی شرایط، درمان و دارو ترکیبی از متدهای درمانی هستند که بهترین عملکرد را دارند. برای افرادی که از دارو بهره مند می شوند، روانشناسان با پزشکان مراقبت های اولیه، متخصصان اطفال و روانپزشکان برای درمان کلی خود کار می کنند.

مدرک دکترا برای تمرین روانشناسی پس از گذراندن دوره کارشناسی حداقل به 4-6 سال مطالعه تمام وقت نیاز دارد. دوره های آموزشی شامل زمینه هایی مانند اخلاق، آمار، اختلافات فردی و مبانی زیست شناختی، شناختی- عاطفی و اجتماعی رفتار و همچنین آموزش های خاص در ارزیابی و درمان روانشناختی است.

مشاوره روانشناسی آنلاین کودک

روانشناسان کودک برای کمک به کودکان در درک آنچه در ذهن، بدن و زندگی آنها می گذرد به روشی که بتوانند درک کنند، آموزش دیده اند.

مشاوره کودک مواردی را نشان می دهد که بر رشد، سلامت روان و رفاه کودک تأثیر منفی می گذارد.

مشاوره کودک چیست؟

مشاوره کودک نوعی از درمان است که بر روی کودکان خردسال و نوجوانان مبتلا به یک یا چند بیماری روانی متمرکز است. همچنین به جوانانی که ضربه روحی را تجربه کرده اند و یا در یک محیط ناکارآمد یا استرس زا در خانه تجربه می کنند کمک می کند.

بسیاری از مسائلی که این کودکان با آن روبرو هستند همانند مسائلی است که بزرگسالان در زندگی روزمره با آن روبرو هستند. برخی از این مسائل مشترک شامل اضطراب، افسردگی و غم و اندوه است. هدف مشاوره کودک، تجزیه مشکلات به قسمتهای قابل کنترل است، بنابراین کودکان بهتر می توانند آنها را درک کرده و با آنها کنار بیایند.

مشاوران کودک چه کسانی هستند؟

مشاوران کودک متخصصان بهداشت روان هستند، که بینش بسیار خوبی در مورد رشد اجتماعی و عاطفی و سلامت روان کودک شما ارائه می دهند. درک این نکته مهم است که بسیاری از اوقات “اشکالات” در این مناطق ممکن است برای افراد نزدیک به کودک قابل مشاهده نباشد. اینجاست که مشاوران کودک وارد می شوند.

این افراد دانش و تخصص لازم را برای شناخت، شناسایی، تعیین دقیق، ارزیابی، تشخیص و درمان طیف وسیعی از شرایط بهداشت روان، مسائل سازگاری (طلاق، مدرسه جدید، قلدری، غم و غصه و …) و ناراحتی روانی دارند.

به طور خاص مشاوران کودک، که بعضاً به آنها به عنوان درمانگر كودك و روان شناس كودك نیز گفته می شود (بسته به سطح تحصیلات و پروانه کسب)، آموزش دیده اند تا “در ذهن بچه ها قرار بگیرند”، بنابراین آنها می توانند به کودکان كمك كنند تا آنچه در ذهن، بدن و زندگی آنها جریان دارد، بفهمند.

وظایف مشاوران کودک چیست؟

مشاوران کودک خدمات بسیاری را به جوانان آسیب پذیر انجام می دهند. از همه مهمتر، این متخصصان بهداشت روان با داشتن دانش کامل درمورد کمک به کودک شما می توانند از کمکی که برای حل مشکلات خود و از سرگیری یک زندگی سالم و تولیدی لازم است دریافت کنند. درک این نکته مهم است که کودکانی که از مشکلات روحی و روانی رنج می برند، ممکن است این نگرانی ها را با والدین خود نداشته باشند. این اتفاق نمی افتد زیرا فرزند شما شما را دوست ندارد. بلکه این اتفاق می افتد زیرا او می ترسد شما را ناامید کند.

بنابراین، هدف مشاوران کودک، کمک به کودکان برای تفسیر بهتر مسائلی است که آنها تجربه می کنند و یا ضربه ای که رخ داده است، به روشی که آنها بتوانند پردازش و درک کنند. وقتی مسائل اجتماعی و عاطفی و پریشانی روانی کودک درمان نشود، می تواند بر خواسته های آموزشی و نقاط عطف رشد او تأثیر منفی بگذارد.

از همه مهمتر، می تواند باعث تاخیرهایی شود که در بزرگسالی نیز وجود دارد. البته به یاد داشته باشید که کودکان در هر سنی، از کودکان نوپا و پیش دبستانی تا نوجوانان و نوجوانان، می توانند از جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین بهره مند شوند.

در نهایت، این نوع مشاوره با هدف کمک به کودکان در زمینه احساساتشان انجام می شود، بنابراین آنها می توانند زندگی سالم و عادی داشته باشند بدون تأثیرات طولانی مدت ترس، گیجی، اضطراب یا ضربه. خبر خوب این است که شما می توانید به سادگی، در سلامت روان کودک خود نقش مهمی داشته باشید.

اگر مشاهده کردید که رفتار کودک شما ناگهان و یا به طرز چشمگیری تغییر کرده است، یا مشکلی فرزندتان را دچار احساس “ناراحتی” کرده است، با یک متخصص اطفال کودک مشورت کنید یا برای ارزیابی دقیق تر به دنبال یک مشاور کودک باشید. قضاوت صحیح می تواند اطمینان حاصل کند که کودک شما بهترین درمان ممکن را برای شرایط یا مشکل خود دریافت خواهد کرد.

چه زمانی باید برای کودک خود مشاوره کودک بگیرید؟

وقتی کودکی از پریشانی ذهنی، اجتماعی یا عاطفی یا روانی و یا ضربه ای رنج می برد، کنار آمدن با آن دشوار است، به ویژه هنگامی که احساس می کنید هیچ کاری کار نمی کند یا هیچ کاری نمی توانید برای اصلاح شرایط انجام دهید. اینجاست که یک مشاور کودک می تواند بسیار سودمند باشد.

این متخصص بهداشت روان می تواند موارد اساسی را که بر سلامت و سلامتی کودک شما تأثیر می گذارد شناسایی کند، بنابراین او می تواند به سرعت درمانی را که برای بهتر شدن نیاز دارید، پیشنهاد نماید. واقعیت این است که بسیاری از کودکان قادر به پردازش کامل پیچیدگی های همراه با مسائل عاطفی و یا روانشناختی نیستند، بنابراین مشاوره ممکن است همان چیزی باشد که کودک شما برای کار در جهت تمامیت ذهنی نیاز دارد.

علاوه بر این، مشاوره کودک می تواند برای کودکانی که از اختلال وسواس فکری عملی، استرس پس از سانحه یا اختلال اضطراب عمومی رنج می برند بسیار ارزشمند باشد. در مورد والدین، ​​متخصصان اطفال و معلمان امری عادی است که در صورت احساس نیاز به کمک تخصصی برای کودکان، از خدمات مشاوره ای استفاده می کنند. چرا؟ خوب، زیرا مشاوران کودک می توانند علت اصلی پریشانی کودک شما را مشاهده، ارزیابی و شناسایی خواهند کرد.

برخی از رایج ترین موضوعاتی که مشاوران کودک درمان می کنند،عبارتند از:

  • غم و اندوه و مرگ یکی از عزیزان، حیوان خانگی، خانه و …
  • مشاهده یا تجربه یک واقعه ای آسیب زا
  • شرایط سلامت روان و پریشانی روانشناختی (به عنوان مثال اضطراب و افسردگی)
  • قلدری
  • آزار جنسی، عاطفی و یا جسمی
  • سو مصرف یا اعتیاد به مواد مخدر در خانواده

چگونه می توانید تشخیص دهید فرزند شما به مشاوره روانشناسی آنلاین نیاز دارد؟

خوب، برخی علائم وجود دارد که ممکن است نشان دهد کودک شما به مشاوره روانشناسی آنلاین نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر کودک شما به صورت ناگهانی دچار یک سری مشکلات شود، می توانید از مشاوره روانشناسی آنلاین کمک بگیرید تا به شما کمک کند. برخی از این شرایط شامل موارد زیر می شود:

  • پرخاشگری بدون دلیل
  • نشت ادرار
  • مشکل سازگاری با موقعیت های اجتماعی و یا موقعیت های جدید
  • کابوس های مکرر، ترس های شبانه ویا مشکلات خواب مانند بی خوابی
  • نمرات پایین یا افت تحصیلی ناگهانی
  • نگرانی و اضطراب مداوم
  • کناره گیری اجتماعی از فعالیت هایی که کودک شما قبلا دوست داشته
  • کاهش چشمگیر و یا ناگهانی اشتها و یا کاهش وزن شدید
  • انجام تکراری یک سری کارها مانند شستن دست
  • ایده ها یا افکار خودکشی
  • کودک شما به صداهایی که در سرش می شنود پاسخ می دهد
  • بیشتر وقت خود را در تنهایی سپری کند یا در انزوای داوطلبانه اجتماعی شرکت کند
  • مصرف الکل و یا مواد مخدر مانند سوءمصرف یا اعتیاد
  • دردهای جسمی

برخی از اهداف مشترک مشاوره روانشناسی آنلاین کودک چیست؟

اهداف معمول مشاوره کودک بسته به مسئله (های) کودک متفاوت است. با این حال، به طور معمول در زندگی کودک تمرکز دارد و به آن می پردازد که به طور قابل توجهی روی رشد، سلامت روان و رفاه او تأثیر می گذارد. هدف این است که به کودک کمک کنید تا ابزارها، تکنیک ها و روش هایی را بیاموزد که بتواند او را بهتر در برابر چالش هایی که پیش رو دارد آماده نماید.

بنابراین، یک هدف مشترک از مشاوره روانشناسی آنلاین کودک، کمک به کودک شما است که با موفقیت با شرایط چالش برانگیز را پشت سر بگذارد.

درمان اضطراب

یکی از اصلی ترین مزایای مشاوره برای کودکان این است که به آنها می آموزد چگونه می توانند به طور موثر پریشانی و اضطراب عاطفی را کنترل کنند. به طور خاص، کودکان می آموزند که چگونه از حملات جلوگیری کنند و از راه های سالم با اضطراب کنار بیایند.

به عنوان مثال، یک کودک مضطرب ممکن است تمرینات تنفسی، مدیریت استرس یا تکنیک های آرام سازی را برای زمانی که “کار می کند” بیاموزد، چگونه می تواند عضلات خود را کنترل کند.

مدیریت ضربه روحی

واقعیت این است که برخی از کودکان در معرض شرایط آزار دهنده ای قرار دارند.اتفاقاتی که هیچ کودکی نباید شاهد آن باشد یا تجربه کند. اثرات منفی و دلخراش ضربه می تواند شامل شوک، ناباوری، جدا شدن، بی حسی عاطفی یا اجتماعی، ترس، اضطراب و افسردگی باشد. متأسفانه، در بعضی موارد، می تواند منجر به اختلال استرس پس از سانحه PTSD شود.

علائم PTSD ممکن است تمایل شدید به اجتناب از افراد و یا مکان های مرتبط با تروما، خاطرات شدید و ناراحت کننده، بازگشت به عقب و یا کابوس های شبانه، مشکلات خواب مانند بی خوابی، عصبانیت، پرخاشگری و یا تحریک غیر قابل کنترل باشد. خبر خوب این است كه مشاوره كودكان می تواند به كودكانی كه از PTSD رنج می برند کمک نماید، احساسات، نگرانی ها و نگرانی هایشان را بیان كنند.

همچنین می تواند این افراد را ترغیب کند تا به جای نگه داشتن آنها در داخل بطری، احساسات خود را، بدون در نظر گرفتن آنچه هستند، به اشتراک بگذارند.

سرانجام، مشاوره می تواند به این کودکان کمک کند تا درک کنند که آنها مقصر آنچه برای آنها اتفاق افتاده است نیستند. آنها بازمانده هستند، نه قربانی یا عامل.

بنابراین به طور خلاصه، مشاوران کودک می توانند به فرزند شما بیاموزند که صحبت درباره آنچه برای او اتفاق افتاده اشکالی ندارد. در واقع، انجام چنین کاری خوب است و آنها می توانند به کودک شما انواع سازوکارهای مقابله ای را آموزش دهند. به عبارت دیگر، هنگامی که کودک شما حافظه یا فلش بکی را تجربه می کند که او را ناراحت می کند، می تواند ابزاری را برای مقابله با آن از جعبه ابزار خود داشته باشد.

این ابزارها ممکن است شامل تمرینات تنفس عمیق، وقت گذرانی برای تجدید گروه، صحبت با یک دوست یا یکی از اقوام مورد اعتماد در مورد احساس وی، تمرین روشهای کنترل استرس و آرامش، تمرکز بر نکات مثبت و نگاه به واقعه یا تجربه باشد.

طلاق

وقتی یک رابطه زناشویی به پایان می رسد، ممکن است برای کودکان بسیار آزار دهنده باشد. در حقیقت، معمول است که کودکان خود را مقصر طلاق می دانند. همچنین این احساس برای این کودکان امری عادی است که چون باعث پایان ازدواج شده اند، غیرقابل دوست داشتن هستند.

سپس نتیجه ناگوار طلاق وجود دارد که مسائل مربوط به حضانت فرزند می شود. گاهی اوقات توافق نامه حضانت دوستانه است، اما گاهی تنش زا است.

انتخاب یکی از والدین می تواند باعث احساس ناراحتی، اضطراب و گناه در کودکان شود، به خصوص وقتی که صحبت از کسانی شود که می خواهند با آنها زندگی کنند. علاوه بر این، کودکانی که انتخاب آنها با والدین یا خواهر و برادرشان همسو نیست، غالباً احساس غم، گیج و پریشانی می کنند.

خبر خوب این است كه مشاوران كودك می توانند به كودكانی كه طلاق گرفته اند، بیاموزند كه چگونه از طریق طیف وسیعی از فنون، مانند تنفس عمیق، هنر یا موسیقی درمانی، خود-مثبت كردن، با احساسات متناقض و گیج كننده خود كنار بیایند. صحبت کردن، ژورنالی کردن، ورزش کردن و صحبت کردن با یک دوست یا یکی از نزدیکان مورد اعتماد در مورد احساسات و افکار آنها.

غم و اندوه

مرگ یکی از عزیزان، حیوان خانگی، دوست، خانه، مدرسه ویا سلامتی می تواند به میزان قابل توجهی از غم و اندوه منجر شود. اگر برای یک بزرگسال ناراحت کننده باشد، برای کودکی که سطح بلوغ، تجربیات زندگی یا سازوکارهای مقابله ای که یک بزرگسال ندارد، ده برابر بدتر است.

در حقیقت، برای بچه هایی که روند عزاداری را پشت سر می گذارند، پیچیدن سر به دور بسیار دشوار است. در حقیقت، آنها ممکن است درگیر احساساتی گیج کننده، متضاد و متغیر مانند بی حسی، انکار، از دست دادن، غم، ناامیدی، افسردگی، اضطراب و عصبانیت شوند.

آنها دلشان برای شخص، حیوان خانگی، مکان یا چیزی که خیلی عزیز دوست داشتند تنگ شده اند و نمی دانند چگونه درد را به چیزی سالم تر منتقل کنند. این کودکان ممکن است الگوهای فکری غیرمنطقی ایجاد کنند مانند آنها نیز خواهند مرد یا شخص دیگری را که دوست دارند ترک خواهد کرد. آنها ممکن است صادقانه باور کنند که ضرر ناشی از کاری بوده است که آنها انجام داده اند یا انجام نداده اند. علاوه بر این، آنها ممکن است احساس گناه بی اندازه ای کنند که می توانستند کاری برای جلوگیری از ضرر انجام دهند، اما این کار را نکردند.

مشاوران کودک در حالی که به آنها آموزش می دهند احساسات متناقض و گیج کننده ای نداشته باشند، به آنها کمک می کند روند غم و اندوه را بهتر درک کنند. مشاوران برای کودکان توضیح می دهند که غم و اندوه یک احساس عادی است که اغلب موج می زند. آنها همچنین برای کودکان توضیح می دهند که مهم است که آنها را التیام دهیم تا از بین بروند.

این متخصصان همچنین کودکان را تشویق می کنند تا درمورد ضرر هرچه بیشتر و هرچه بیشتر صحبت کنند تا زمانی که قادر به پردازش آن به روشی باشند که برای آنها منطقی باشد.

در مورد اینکه چه مدت باید غمگین شد و هیچ راهی درست یا غلط برای انجام آن وجود ندارد. با این حال، مهم این است که شما به عنوان والدین مراقب فرزند خود باشید و اگر به نظر می رسد کودک هرچه بیشتر در حال غرق شدن است و بعد از یک سال قدم هایی در جهت بهبودی برنمی دارد، با یک مشاور کودک وقت بگیرید.

تغییر دادن

برای بسیاری از کودکان، تغییر (به عنوان مثال تغییر مدرسه، مهاجرت به شهر یا ایالت جدید، فرزندخواندگی یا ورود به سیستم نگهداری از خانواده، ازدواج مجدد، طلاق، رفتن به زندگی با یکی دیگر از بستگان، از دست دادن عزیز یا حیوان خانگی و غیره) می تواند آسیب زا باشد.

بزرگسالان، مانند من و شما، ابزاری برای پذیرش و انطباق با این تغییرات دارند، اما بسیاری از اوقات، کودکان این کار را نمی کنند. بنابراین، اگرچه ممکن است تغییرات به طور قابل توجهی توانایی عملکرد شما را مختل نکند، اما ممکن است کاملاً تأثیر متفاوتی بر روی کودک شما بگذارد.

چه تاثیری؟ خوب، کودکانی که تغییر قابل توجهی در زندگی خود تجربه کرده اند، ممکن است در بیان احساس واقعی خود نسبت به آن مشکل داشته باشند. به طور دقیق تر، یک تغییر بزرگ می تواند منجر به اضطراب، عزت نفس پایین، اعتماد به نفس، عدم اطمینان، اضطراب، افسردگی، ترس، هراس، نگرانی و یا عصبانیت نسبت به والدین خود و دیگران شود.

اگرچه این واکنش های طبیعی برای تغییر است، اما به طور کلی، بعضی از کودکان ممکن است به سختی خودشان را پشت سر بگذارند.

مشاوران کودک به کودکان می آموزند که چگونه با تمرکز بر جنبه های مثبت (و تغییرناپذیر) زندگی خود، با این تغییرات کنار بیایند. آنها همچنین به کودکان می آموزند که چگونه خود گفتاری مثبت را تمرین کنند، در حالی که احساس می کنند از همه تغییرات زندگی خود غرق شده اند.

عزت نفس پایین و اعتماد به نفس

حقیقت این است که برخی کودکان با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنند. وقتی این اتفاق می افتد می تواند منجر به اضطراب، افسردگی، سو مصرف مواد، اختلالات خوردن و حتی افکار خودآزاری و خودکشی شود. کودکی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است ممکن است احساس کند دوست نداشتنی، خالی و بی ارزش است.

در نتیجه، او ممکن است باور کند که عزیزان و دوستانش بدون آنها “بهتر” خواهند شد. مشاوران کودک می توانند به هزاران کودک در بهبود عزت نفس و اعتماد به نفس خود کمک کنند.

انواع مختلف مشاوره روانشناسی آنلاین کودک چیست؟

انواع مختلفی از مشاوره روانشناسی آنلاین کودک وجود دارد، مانند درمان شناختی رفتاری، درمان شناختی رفتاری متمرکز بر ضربه و درمان های جایگزین.

درمان شناختی-رفتاری (CBT)

هدف از درمان شناختی-رفتاری (CBT) کمک به کودکان در تغییر الگوهای فکری و رفتاری منفی از طریق طرح بندی مجدد طرز تفکر آنها درباره مسائل و رویدادها است. هدف کمک به کودکان در تبدیل افکار منفی به افکار مثبت است، بنابراین آنها می توانند پاسخ سالم تری به مسائل، خود و دنیای اطراف خود داشته باشند.

به طور دقیق تر، CBT کودکان را تشویق می کند تا سیستم اعتقادی خود را به چالش بکشند، وقتی این مسئله به خودشان می رسد، بنابراین آنها می توانند از طریق یک لنز واقع بینانه تر و مثبت تر، خود و وضعیت را دقیق ببینند. بنابراین، CBT می تواند ابزاری را که فرزند وی برای مقابله موثر با شرایط چالش برانگیز و استرس زا نیاز دارد، در اختیار شما قرار دهد.

درمان شناختی رفتاری متمرکز بر ضربه (TF-CBT)

هدف از درمان شناختی-رفتاری متمرکز بر ضربه (TF-CBT) کمک به کودکان در بهبود اثرات ضربه است. مشابه CBT، این مشاوران هستند.

به کودکان بیاموزید که چگونه آسیب دیدگی را به روشی واقع بینانه تر مشاهده کنند، بدون اینکه خود را سرزنش نمایند.

TF-CBT همچنین به کودکان تکنیک هایی را می آموزد که می توانند در صورت تجربه بازگشت به سیستم، با هدف کار کردن در آن خاطرات از یک مکان کنترل و درک، از آنها استفاده کنند. در نتیجه، TF-CBT می تواند به کودک شما امکان استفاده از این ابزارها را هنگامی که از حافظه تروما پریشان شده اند، بدهد.

درمان های جایگزین

کودکی که دچار مشکلات بهداشت روانی یا پریشانی روانشناختی است ممکن است از درمانهای جایگزین مانند موسیقی و یا هنر درمانی، ورزش، ورزش درمانی، حرکت درمانی، اسب درمانی، ذهن آگاهی و یا آب درمانی بهره مند شود.

چه چیزی را باید در یک مشاوره روانشناسی آنلاین کودک جستجو کنم؟

چندین چیز وجود دارد که باید هنگام جستجوی یک مشاوره روانشناسی آنلاین کودک در نظر بگیرید. در مرحله اول، مشاور باید مناسب کودک شما باشد. چرا؟ خوب، زیرا این احتمال وجود دارد که کودک شما از دیدن یک مشاور کودک ناراحت، مضطرب و یا کمی شرمنده شود. برای کودک ناشناخته و ترسناک است. یعنی من دیوانه ام؟ من و شما می دانیم که چنین نیست، اما ممکن است یک کودک اینگونه باشد.

بنابراین، مهم است که شما یک مشاور پیدا کنید که با فرزند شما “مش” شود. حقیقت این است که ممکن است مدتی طول بکشد تا کودک شما احساس راحتی کند، بنابراین مشاور باید بداند چگونه یخ را با او بشکند. اگر قطع ارتباط وجود داشته باشد یا کودک شما از مشاور خود ابراز ناراحتی یا نارضایتی کند، باید مورد دیگری را پیدا کنید. چرا؟ زیرا اگر کودک شما به مشاور خود اعتماد نکند، مشاوره نصفه خواهند ماند و به نتیجه نخواهد رسید.

علاوه بر این، مهم است که شما در مورد مشاوران بالقوه تحقیق کنید. مدارک تحصیلی، رویکرد و بررسی مشتری را در نظر بگیرید. همه آن موارد مهم هستند. همچنین ضروری است که مشاور در مشاوره کودک تخصص داشته باشد.

و از آنجا که سلامت روان و سلامتی کودک شما از اهمیت بالاتری برخوردار است، در بررسی منابع مشاور دریغ نکنید. اگر همه این موارد بررسی شد، قرار ملاقات با او را تعیین کنید.

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج به زوجین کمک می کند تا درگیری ها و سایر مواردی را که به مشکلات در روابط آنها کمک می کند، شناسایی و حل و فصل کنند. درمانگران به زوجین می آموزند که چگونه احساسات خود را بهتر منتقل کنند و برای ایجاد استراتژی های مقابله ای با یکدیگر همکاری کنند. مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج معمولاً به زوجین کمک می کند تعهد اولیه خود نسبت به یکدیگر را تجدید کرده و روابط خود را دوباره برقرار کنند. با این حال، مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج همچنین می توانند به زوجین کمک کنند تا دلایل نیاز به جدایی یا حتی پایان ازدواج را مشخص نمایند.

انواع مختلف مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج چیست؟

رویکردهای رابطه درمانی متنوع است و این نوع درمان می تواند به انواع مختلف روابط نه فقط ازدواج، کمک کند. خواه زن و شوهر شامل افراد مستقیم، LGBTQ، جوانان، افراد مسن یا نژاد مختلط باشند، زوج درمانی اغلب می تواند به این افراد کمک نماید.

مشاوره قبل از ازدواج

درمان قبل از ازدواج، نوع دیگری از مشاوره زوجین، به زوجین نامزد کمک می کند تا مسائل مربوط به روابط قبل از ازدواج زوجین را که ممکن است در جریان اتحاد بوجود بیایند، حل کنند.

خانواده درمانی

مشاوره یا درمان خانوادگی بیشتر از اینکه بین زوجین باشد، مسائل مربوط به کل خانواده را برطرف می کند. این نوع مشاوره گاهی اوقات همزمان با سایر روشهای درمانی از جمله مشاوره زوجین اتفاق می افتد، یا ممکن است روش اصلی درمان باشد.

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج شامل چه اقداماتی می شود؟

ازدواج یا زوج درمانی معمولاً روشهای زیر را در بر می گیرد:

شناسایی

همراه با زوجین، درمانگر یک مشکل خاص در رابطه را شناسایی می کند، مانند حسادت، مسائل کنترل، یا نگرانی های جنسی.

توسعه اهداف درمانی

 درمانگر با زوجین در جهت توسعه اهداف درمانی و تعیین اهداف كلی برای درمان كار می كند.

تمرکز روی راه حل

زوج درمانی نوعی درمان مبتنی بر راه حل است که به زوجین کمک می کند اولین قرار ملاقات روابط خود را اصلاح کنند.

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج به چه مسائلی رسیدگی می کند؟

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج می تواند طیف گسترده ای از مسائل زناشویی را درمان کند و حتی درمانگر می تواند از احتمال بالقوه مشکلات جلوگیری کند. مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج برای کمک به رایج ترین نگرانی های روابط، از جمله:

مسائل حسادت

 حسادت رابطه را برای هر دو شریک زندگی غیرقابل قبول می کند.

مشکلات مزمن سلامتی

نگرانی های جدی درباره سلامتی می تواند باعث ایجاد استرس در یک رابطه شود. درمان می تواند به زوجین کمک کند تا روش های کنار آمدن با سلامتی ضعیف را در یک یا هر دو شریک زندگی بیاموزند.

نگرانی های بهداشت روانی

 اگر فردی در این رابطه از افسردگی، اضطراب، روان پریشی یا سایر مشکلات روحی رنج ببرد، این مسئله بر شریک زندگی او نیز تأثیر می گذارد.

سو مصرف مواد

 مشکلات حل نشده دارو یا الکل می تواند به یک رابطه آسیب برساند.

مشکلات تعارض و خشم

 یک رابطه متخاصم و متضاد یکی از بزرگترین انگیزه های طلاق است. درمان به زوجین کمک می کند تا یاد بگیرند که به طور موثرتری مزاج خود را مدیریت کنند و با مخالفت کنار بیایند.

مشکلات پول

 روابط می تواند تأکید کند، رویکردهای مختلف زن و شوهر برای رسیدگی به پول یکی از شرکا ممکن است شریک زندگی دیگر را مقصر بداند، که ممکن است منجر به احساس اختلاف و کینه شود. مشاوره می تواند به زوجین کمک کند تا بهتر از پس فشارهای مربوط به مسائل مالی برآیند و راهکارهایی برای همکاری برای حل مشکلات مالی پیدا کنند.

فرزندپروری

 بسیاری از زوجین در مورد بهترین روش توافق ندارند. مسائل مربوط فرزندپروری منجر به اختلاف نظر و مشاجره می شود.

از دست دادن شغل

 از دست دادن شغل باعث می شود که شریک زندگی احساس گناه، اضطراب و افسردگی کند، همه اینها بر روابط تأثیر می گذارد. علاوه بر این، شریک دیگر، به عنوان تنها تأمین كننده، ممكن است احساس كینه، عصبانیت و استرس نماید.

آیا مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج برای حل مشکلات موثر است؟

مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج می تواند برای هر مشکلی موثر باشد. طبق گفته انجمن ازدواج و خانواده درمانگران آمریكا، زوج درمانی از میزان رضایت بالایی برخوردار است. داده های جمع آوری شده از زوجین واقعی که در مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج شرکت کرده اند از این رتبه بندی پشتیبانی می کند: بیش از 98 درصد گزارش کرده اند که از تجربه فوق العاده راضی بوده اند.

میزان موفقیت درمان در مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج به عوامل زیادی بستگی دارد. گاهی اوقات، یک شریک زندگی از نظر ذهنی و عاطفی رابطه را کنار گذاشته و تصمیم می گیرد که ازدواج را خاتمه دهد. برخی از عواملی که می توانند در اثربخشی درمان زوجین تأثیر بگذارند عبارتند از:

تعهد هر یک از شرکا به درمان و انگیزه برای تغییر – برای رسیدن به موفقیت، هر دو شریک باید انگیزه تغییر داشته باشند.

درجه ای که الگوهای ناسازگار در رابطه ریشه می یابد- زن و شوهر باید بتوانند الگوهای تعامل با یکدیگر را کاملاً ریشه دار کنند. برخی از زوجین به سادگی نمی توانند تغییر کنند یا تغییر نخواهند کرد.

سو abuse مصرف مواد و بیماری های روانی در حال انجام – اگر یکی از شرکا سو مصرف مواد یا بیماری روانی را درمان نکرده باشد، آن شریک باید به یک برنامه درمانی پایبند باشد تا مشکلات رابطه را با موفقیت حل کند.

خشونت خانگی – برای اینکه ازدواج درمانی مفید باشد، باید موارد خشونت خانگی بین شرکا را درمان کرد.

همانطور که مشهود است، مشاوره ازدواج یا زوجین روشی موثر برای انواع و اقسام زوجین برای کاهش یا حل تعارض در روابطشان است و در عین حال، مهارتهای جدیدی را برای کمک به آنها در تعامل با یکدیگر از طریق روشهای مثبت و سازگارانه فرا می گیرند. مشاوره کامل ازدواج معمولاً به زوجین کمک می کند تا روابط خود را تقویت کرده و پایه محکمی برای آینده مشترک خود بسازند.

روانشناسی ازدواج چیست؟

تعریف ازدواج معمولاً از منظر حقوقی است. در بسیاری از فرهنگ ها، گرچه نه همه، این تعریف بین زن و مرد است. ازدواج در وضعیت و در مقاطع مختلف اتفاق می افتد.

روانشناسی روی زوجین متمرکز است. محققان هر موقعیت قابل تصوری در مورد ازدواج را زیر سال می برند. مثلا:

  • چه چیزی دو نفر را دور هم جمع می کند؟
  • چه چیزی آنها را کنار هم نگه داشته است؟
  • چه چیزی آنها را از هم می پاشد؟
  • اتحادیه آنها چگونه بر سلامتی و خوشبختی آنها تأثیر می گذارد؟
  • چگونه طلاق بر متغیرهای مشابه تأثیر می گذارد؟
  • آیا ما قرار است یک همسر باشیم؟
  • فرزندآوری چه تاثیری بر پیوند ازدواج دارد؟
  • طلاق چه تاثیری بر فرزندان دارد؟
  • اقدامات دولت چگونه می تواند بر سلامت ازدواج تأثیر بگذارد؟
  • استرس چه تاثیری در رابطه دارد؟
  • کمبود صمیمیت چگونه بر رابطه تأثیر می گذارد؟
  • چه عواملی احتمال طلاق را افزایش می دهد؟
  • چگونه تربیت فرد بر روابط عاشقانه وی تأثیر می گذارد؟

 نظریه های مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج

ما در این قسمت قصد داریم نظریه هایی را که برای مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج از آن ها استفاده می شود، بررسی کنیم.

نظریه تبادل اجتماعی

نظریه تبادل اجتماعی بیانگر این است که در تعاملات بالقوه هزینه ها و فوایدی وجود دارد. افراد برای تعیین خطرات و منافع هر موقعیت را تجزیه و تحلیل می کنند. در یک رابطه زناشویی، این “الگوهای دوره ای معاملات منابع با ارزش، ملموس یا نامشهود، بین شرکا و پاداش ها و هزینه های مربوط به چنین معاملات است”.

خودافشایی شناختی

ادوارد وارینگ اظهار داشت که راه ایجاد صمیمیت از طریق افشای خود است. کمی شبیه بازی Newlywed است. بازی رومیزی شامل یک سری سوال است. اینها به شما امکان می دهد اطلاعات را درباره خودتان فاش کنید.

زوجین می توانند تنها با استفاده از این سوالات، به تنهایی بازی کنند و به اندازه راحتی آنها اکتشاف کنند. هر فرد چیزی راجع به خواسته ها، نیازها، آرزوها، نگرش ها، اعتقادات و خواسته های خود به اشتراک می گذارد.

به گفته Leeuw (2015) وارینگ صمیمیت را در هشت بعد تعریف کرد، که شامل موارد زیر می شود.

حل تعارض: زوجین به راحتی می توانند اختلاف عقاید را حل کنند.

عاطفه: میزان نزدیکی عاطفی زوجین.

انسجام: احساسی که هر دو زوج به ازدواج پایبند هستند.

جنسیت: چقدر نیازهای جنسی در ازدواج برقرار و برآورده می شود.

هویت: میزان اعتماد به نفس و عزت نفس زن و شوهر.

سازگاری: زوجین درجه می توانند با هم کار کنند و بازی کنند.

خودمختاری: چگونه زوجین از خانواده خود و فرزندانشان مستقل می شوند.

ابراز وجود: میزان اشتراک افکار، عقاید، نگرش ها و احساسات بین شرکا.

افزایش خودآگاهی شناختی زن و شوهر بهترین راه برای افزایش سطح صمیمیت آنها است (Waring، 1988.)

تئوری دوبلکس عشق

این نظریه توسط رابرت جی استرنبرگ توسعه یافته است و دو نظریه را با هم ترکیب می کند. اولین نظریه مثلث عشق دوم، نظریه عشق است. آنها با هم به عنوان تئوری دوبلکس عشق شناخته می شوند.

اولین مورد ترکیبی از سه عنصر، صمیمیت، اشتیاق و تصمیم تعهد است. مرکز صمیمیت، نزدیکی، اتصال و پیوند در رابطه است. این را به عنوان احساسی گرم و فازی که نسبت به یک شریک رمانتیک دارید، تصور کنید. عاشقانه، جاذبه جسمی و رابطه جنسی عنصر شور این نظریه را تشکیل می دهند.

قسمت آخر معادله، تصمیم و تعهد لازم نیست که با هم اتفاق بیفتند. به عنوان مثال، یک شخص می تواند تصمیم بگیرد کسی را دوست داشته باشد، اما یک تعهد طولانی مدت را دنبال نکند. همچنین می توان بدون اعتراف به عشق آنها به یک رابطه متعهد شد.

استرنبرگ ادعا می کند که هر یک می توانند جداگانه یا با هم رخ دهند. همچنین هشت ترکیب وجود دارد.

استفاده او از مثلث نشان دهنده تعادل یا عدم تعادل عناصر مختلف عشق است. اشکال مختلف مثلث تعادل های مختلفی از سه نوع عشق را نشان می دهد. هنگام تعادل، یک مثلث متساوی الاضلاع نشان دهنده رابطه عاشقانه است.

نظریه عشق به عنوان داستان

به زمانی که برای اولین بار خیال پردازی در مورد یک رابطه آینده را شروع کردید، فکر کنید. از چه مبنایی برای صلاحیت همسر بالقوه استفاده کردید؟ چگونه تصمیم گرفتید چه ویژگی هایی را می خواهید؟

از نظر برخی، رسانه ها و کتاب ها اساس این رابطه را ایجاد می کنند که عشق و روابط عاشقانه چیست. برای دیگران، این از طریق مشاهده دقیق روابط اطراف آنها است. دیگران ممکن است هر دو را با هم ترکیب کنند و دیدگاه خود را در انتخاب شریک زندگی شکل دهند.

روش گاتمن

جان و جولی گاتمن نظریه خانه ارتباط صوتی را ایجاد کردند. او و همسرش طی 30 سال روابط مختلفی را مطالعه کرده اند.

هدف از درمان کاهش تعارضات و افزایش صمیمیت است. این شامل تمرکز بر احترام و محبت است. پس از ارزیابی های اولیه، زوجین با یک درمانگر کار می کنند تا خانه خود را نوسازی کنند.

خانه هر زوج از هفت سطح تشکیل شده است که با اعتماد و تعهد احاطه شده اند. سطوح عبارتند از:

نقشه های عاشقانه بسازید – علاقه واقعی را به دنیای داخلی و خارجی شریک زندگی خود نشان دهید. رویاها، ارزشها و اهداف شریک زندگی خود را بشناسید.

علاقه و تحسین را به اشتراک بگذارید – اغلب محبت و احترام را با روش های کوچک برقرار کنید.

به جای دور کردن به سمت خود برگردید – شرکا تمایل دارند پیشنهادهای کوچک برای توجه یکدیگر ارائه دهند. به عنوان مثال، ممکن است فردی متوجه چیزی شود و به آن اشاره کند. اگر شریک دیگر این مسئله را تصدیق کند و پاسخ دهد، این رو به سمت است. اگر شریک زندگی به کاری که انجام می دهد ادامه دهد، این نمونه ای از رویگردانی است.

چشم انداز مثبت – این احساس لحظه هایی را که اتفاقات منفی در حال رخ دادن است، نادیده می گیرد. این فقط زمانی اتفاق می افتد که 1-3 در رابطه خوب کار کند. گاتمن این را یک بافر برای تحریک پذیری و فاصله احساسی می نامد.

مدیریت تعارض – دوستی اساس تنظیم تعارض است. زوجینی که سه ماده اولیه را دارند در هنگام درگیری تمایل به استفاده از شوخ طبعی و محبت دارند. شصت و نه درصد درگیری ها هرگز حل نمی شود. آنها مشکلات دائمی هستند که در هر رابطه ای وجود دارد.

زوجین اصلی یاد می گیرند که چگونه با گذشت زمان از طریق بحث و گفتگو کنار بیایند.

رویاهای زندگی را به واقعیت تبدیل کنید – زوج های اصلی رویاهایی را که زیرمجموعه درگیری است کشف می کنند. آنها آن آرزوها را گرامی می دارند.

معنای مشترک ایجاد کنید – زن و شوهر احساس می کنند که در حال ساختن چیزی با هم هستند. نقش آنها در این رابطه و بدون آن معنایی دارد که آنها را پشتیبانی می کند.

گاتمن چگونگی ایجاد ازدواج و تحقیقی را که از نظریه آنها پشتیبانی می کند، توضیح می دهد.

پنج زبان عشق

دکتر گری چاپمن پس از سالها مشاوره ازدواج پنج زبان عشق را توسعه داد. با توجه به اصول مسیحی، توجه به چگونگی برقراری روابط سالم، مهم است. چاپمن اشاره می کند که این زبانها در انواع دیگر روابط نیز کاربرد دارند.

وی تشخیص داد که پنج رفتار برای یک ازدواج سالم، شاد و طولانی مدت ضروری است.

  • عشق و تصدیق
  • یاد بگیرید که چگونه از طریق بخشش و عذرخواهی با شکست های خود کنار بیایید
  • یادگیری نحوه کنترل خشم
  • یادگیری نحوه گوش دادن
  • تحریکات جزئی را بپذیرید و بخندید

پنج زبان عشق عبارتند از:

کلمات تأیید – به یاد دارید که چگونه والدینتان به شما یاد دادند که “لطفا” و “متشکرم” بگویید؟ گاهی اوقات این نکته ساده را در روابط خود فراموش می کنیم. نکته آخر اینکه همه ما عاشق کلمات مثبت افرادی هستیم که به آنها احترام می گذاریم و آنها را دوست داریم.

هدیه – این همان چیزی است که به شخص دیگر می گوید که در مورد او فکر می کنی. لازم نیست یک هدیه حتماً گران باشد.

اعمال خدمات – انجام کارهایی مانند کارهای خانه برای همسرتان در این گروه قرار می گیرد. انجام این کارها بدون اینکه از آنها خواسته شود، حتی اگر این زبان عشق شریک زندگی شما باشد بهتر است.

زمان با کیفیت – گذراندن وقت بدون وقفه در کنار هم برای گوش دادن و صحبت کردن پیوندهای محکم تری ایجاد می کند.

لمس جسمی – گرفتن دست، بوسیدن، رابطه جنسی، در آغوش گرفتن و بازیگوشی همه از راه های ابراز عشق هستند.

انواع مختلف ازدواج چیست؟

روش های مختلفی برای بررسی انواع ازدواج وجود دارد. یک راه این است که ازدواج را به دو دسته تقسیم کنید: مدنی یا مذهبی. بسیاری از اتحادیه های مدنی دارای یک عنصر مذهبی هستند، اگرچه این ضروری نیست و مذاهب مختلف ازدواج های مدنی را به رسمیت می شناسند. ایالت ها معمولاً ازدواج های مذهبی را به رسمیت می شناسند، هرچند هنوز مجوز لازم است. این ساده ترین تمایز بین انواع ازدواج است.

تعاریف دیگری از انواع ازدواج وجود دارد. شامل، توصیف سبک ازدواج یا تعامل زن و شوهر در زندگی مشترک است.

چهار روش یا رویکرد اساسی در ازدواج وجود دارد:

چند همسری – یک مرد، بیش از یک همسر؛ این بیشتر به شورشی و غیرجنسی تقسیم می شود.

چندشکلی – یک زن، بیش از یک شوهر؛ این امر شامل ازدواج برادرانه و غیر برادرانه نیز می شود. اولی شامل چندین برادر با یک همسر است. بسته به سنت های فرهنگی، فرزندان پدر خود را انتخاب می كنند یا اینكه آئینی این امر را تعیین می كند.

موارد فوق اشکال چند همسری است.

ازدواج گروهی – دو یا چند زن و مرد به عنوان همسر مشترک با هم پیوند می خورند. کودکان به گروه تعلق دارند.

تک همسری – رایج ترین شکل ازدواج در جهان بین زن و مرد است. تک همسری دو نوع دارد: مستقیم و سریال. تک همسری مستقیم به دلیل مرگ یا طلاق اجازه ازدواج مجدد را نمی دهد.

یکی دیگر از مقوله های ازدواج که قابل ذکر است، ازدواج آزاد است. این نوع ممکن است شامل هر دو همسر باشد یا نباشد. به هر یک از طرفین اجازه می دهد با شخص دیگری غیر از همسر خود رابطه برقرار کنند. این توسط زن و شوهر خیانت محسوب نمی شود. آنها ممکن است این کار را به عنوان یک زوج نیز انجام دهند.

واقعیت های جالب از مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج

مردم چگونه تصمیم به ازدواج می گیرند؟ چه عواملی مهم هستند؟ مرکز تحقیقات پیو حداقل از سال 1990 این سوال و سوالات دیگر را از آمریکاییان پرسیده است. در اینجا برخی از یافته های آنها آورده شده است.

88٪ آمریکایی ها معتقدند عشق دلیل بسیار مهمی برای ازدواج است.

71٪ معتقد بودند که تأمین مالی خوب خانواده برای مردان بسیار مهم است.

64٪ گفتند که داشتن علایق مشترک به افراد کمک می کند تا ازدواج کنند.

61٪ معتقدند که یک رابطه جنسی رضایت بخش برای یک ازدواج موفق بسیار مهم است.

56٪ به اشتراک گذاشتن کارهای خانه را مواردی می دانند که به ازدواج افراد کمک می کند.

زندگی مشترک در ایالات متحده در حال افزایش است و در بین سنین 50 سال به بالا (2016) سریعترین رشد را دارد.

اکثر افرادی که پس از نسل خاموش (دهه 1920-اواسط دهه 1940) متولد شده اند معتقدند که زندگی مشترک به جامعه آسیب نمی رساند.

در سال 2014، 54٪ از زنان گفتند که نمی خواهند دوباره ازدواج کنند.

در سال 2015، 17 درصد از تازه عروس ها ازدواج کردند.

62 درصد آمریکایی ها از ازدواج همجنسگرایان در سال 2017 طرفداری می کنند.

در حالی که بسیاری از ازدواج ها بین افراد از آیین های مختلف انجام می شود، این در مورد سیاست صدق نمی کند. اکثر (77٪) جمهوری خواهان و دموکرات ها با کسی ازدواج می کنند که عقاید سیاسی آنها را در اختیار داشته باشد (2016).

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی جزییات مشاوره روانشناسی آنلاین آنلاین بپردازیم. انواع مخصوص مشاوره روانشناسی آنلاین، از جمله مشاوره روانشناسی آنلاین کودک و مشاوره روانشناسی آنلاین ازدواج را به صورت کامل بررسی کردیم. علاوه بر این جزییات کامل در رابطه بامشاوره روانشناسی آنلاین را در اختیار شما قرار دادیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص مشاوره روانشناسی آنلاین داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نحوه ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین چگونه است؟

در مشاوره روانشناسی آنلاین، احتمالا از افراد با یک فرم آنلاین اطلاعات دریافت و مشاوره داده می شود.

آیا مشاوره روانشناسی آنلاین توسط دکتر فکر ارائه می شود؟

بله برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

انواع مختلف مشاوره روانشناسی آنلاین چیست؟

مشاوره روانشناسی آنلاین، در حوزه کودک، ازدواج، وسواس، روابط و غیره ارائه می شود.

برای تایید اعتبار مراکز ارائه مشاوره روانشناسی آنلاین چه راهی وجود دارد؟

بهترین راه برای تایید اعتبار مشاوره روانشناسی آنلاین، بررسی پیشینه و مجوزها است.

3.7/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

عوامل استرس زا در خانه

مهمترین عوامل استرس زا در خانه و روش های کاهش آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور