جلوگیری از گریه
جلوگیری از گریه

بهترین روش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف

جلوگیری از گریه موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه علت گریه کردن و روش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف را بررسی کنیم.

گریه غیرقابل کنترل می تواند ناراحت کننده، شرم آور و خسته کننده باشد. درک اینکه چه چیزی باعث گریه می شود و یادگیری نحوه کنترل آن برای بسیاری از افراد سوال است که ما در این مطلب به آن می پردازیم.

اگرچه مزایای گریه کردن نیز کم نیست، اما اگر بیش از حد باشد قطعاً می تواند باعث بروز مشکلات بسیاری شود که یکی از آن ها خشکی چشم است.

مهم است که به یاد داشته باشید که گریه می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر باشد و اگر کسی مشکوک به این موضوع است، باید به پزشک خود مراجعه کند.

وش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف

انواع گریه

اشک پایه 98 درصد آب است و اشک احساسی حاوی پروتئین و هورمون است.

سه نوع اشک وجود دارد که انسان می تواند تولید کند که هر کدام هدف متفاوتی دارند.

اشک پایه

اشک پایه منجر به خشکی چشم نشده و همیشه در چشم وجود دارد. انسان روزانه حدود 5 تا 10 اونس اشک پایه تولید می کند.

اشک رفلکس

اشک رفلکس برای کمک به محافظت از چشم تولید می شود. اگر دود یا غبار وارد چشم شود یا تحریک شود، اعصاب قرنیه پیامی را به مغز می‌فرستد و اشک رفلکس ایجاد می‌شود.

اشک های احساسی

اشک های احساسی هنگامی که یک فرد احساساتی می شود تولید خواهد شد.

اشک از چه چیزی ساخته شده است؟

اشک از پروتئین، آب، مخاط و روغن تشکیل شده است. با این حال، محتوای آنها بسته به نوع اشک آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اشک های پایه 98 درصد آب بوده و اشک های احساسی حاوی چندین ماده شیمیایی، پروتئین و هورمون های مختلف هستند.

میزان استاندارد گریه کردن چقدر است؟

هیچ قانونی برای گریه بیش از حد وجود ندارد، اما هر گریه ای که بر زندگی روزمره تأثیر می گذارد باید به یک متخصص مراقبت های بهداشتی ارجاع داده شود.

هیچ قانونی در مورد اینکه چقدر گریه بیش از حد است وجود ندارد و اینکه آیا این یک مشکل است یا نه بستگی به احساس شخصی فرد دارد و اینکه آیا حملات گریه بر فعالیت های روزمره، روابط و سایر جنبه های زندگی روزمره تأثیر می گذارد یا خیر، باز هم بستگی به فرد دارد.

گریه کردن طبیعی است، همانطور که بسیاری از دلایل گریه کردن نیز طبیعی است. برخی از دلایل رایج گریه کردن یک فرد عبارتند از:

  • نا امیدی
  • ترس
  • دریافت خبر بد
  • دلتنگ کسی
  • یکدلی
  • خاطرات تلخ
  • خشم
  • شوکه شدن
  • احساس غرق شدن
  • یک فروپاشی رابطه
  • شادی
  • نکاتی برای کنترل گریه
  • رویکردهای ذهنی

روش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف

در این قسمت همراه ما باشید تا روش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف را بررسی کنیم.

  1. دور شوید

دور شدن از یک موقعیت، می تواند راهی مفید برای متوقف کردن بی قراری و اشک ریختن باشد. عصبانی شدن، ناراحتی یا ناامیدی بیش از حد می تواند باعث گریه شود، بنابراین به فرد توصیه می کنیم که تا جای ممکن از این موقعیت ها فاصله بگیرید.

  1. از کلمات استفاده کنید

عدم برقراری ارتباط صحیح می تواند منجر به عصبانیت و ناامیدی شود که می تواند میل به گریه را تحریک کند. یادگیری نحوه بیان واضح احساسات، حفظ آرامش و استفاده از کلمات می تواند به جلوگیری از اشک کمک کند.

  1. لوازم جانبی داشته باشید و از عوامل حواس پرتی استفاده کنید

داشتن چیزی برای خط زدن، توپ استرس یا چیزی که به صورت بصری به آن نگاه کنید ممکن است هنگام رفتن به موقعیتی که می تواند باعث گریه شود مفید است. حواس پرتی یکی دیگر از تکنیک های محبوب است. تمرکز روی یک فعالیت یا کار، گوش دادن به موسیقی نشاط آور یا شروع مکالمه نیز می تواند مفید باشد.

  1. به جای آن به چیزی مثبت یا خنده دار فکر کنید

سعی کنید افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید یا به جای آن به چیزهای خنده دار یا احمقانه فکر کنید. دیدن جنبه‌های خنده‌دار و سبک‌تر یک موقعیت استرس‌زا می‌تواند کار را آسان‌تر کند و مانع از گریه کردن افراد شود.

مزایای گریه کردن

  1. روی تنفس تمرکز کنید

نفس عمیق و تمرکز بر نفس کشیدن آرام می تواند به بازیابی کنترل کمک کند.

  1. پلک بزنید و چشم ها را حرکت دهید

حرکت چشم ها به اطراف و پلک زدن می تواند از ریختن اشک ها به بیرون جلوگیری کند.

  1. شل کردن عضلات صورت

وقتی فردی گریه می کند، صورتش متشنج می شود. تمرکز روی ماهیچه های صورت و آرام کردن آنها می تواند به جلوگیری از گریه کمک کند.

  1. از شر آن توده گلو خلاص شوید

گریه احساسی بر سیستم عصبی نیز تأثیر می گذارد. یکی از راه های واکنش آن باز کردن ماهیچه پشت گلو (به نام گلوتیس) است. به نظر می رسد که توده ای در گلو شکل می گیرد. جرعه جرعه آب، بلعیدن و خمیازه کشیدن می تواند به از بین رفتن توده کمک کند.

  1. کمی ورزش کنید

ورزش باعث آزاد شدن اندورفین های احساس خوبی می شود و حواس پرتی را از آنچه که باعث ناراحتی می شود نیز منحرف می کند.

چگونه از محرک ها اجتناب کنیم؟

صحبت کردن با کسی ممکن است یک استراتژی توصیه شده برای جلوگیری از محرک ها باشد.

اجتناب از محرک ها در مورد دانستن چیزهایی است که فرد را به گریه می اندازد و قادر به شناسایی آنها است. این امر مدیریت احساسات را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌توانند الگوهای فکری آشنا را مدت‌ها قبل از رسیدن به نقطه گریه تشخیص دهند و از آن جلوگیری کنند.

برخی از استراتژی ها عبارتند از:

تصدیق احساسات

گاهی اوقات گریه می‌تواند یک بازتاب باشد، زیرا افراد در تلاش هستند تا احساس خود را بپذیرند.

تلاش برای درک علت پریشانی و ارائه راه حل های عملی مفیدتر از پنهان کردن مشکل با گریه است.

اصلاح رفتار

اصلاح رفتار نیز یکی از استراتژی های مهم محسوب می شود.

از آنها خواسته شد تا بر روی افکار و اعمال خود تمرکز کنند و محرک هایی را که باعث گریه آنها می شود شناسایی کنند. انجام این کار آنها را قادر می‌سازد تا مکانیسم‌های مقابله‌ای را برای کمک به وجود آورند. هر چه فرد بیشتر این موارد را تکرار کند، کنترل بیشتری بر احساسات خود خواهد داشت.

صحبت کردن با کسی

صحبت کردن با کسی، خواه یک دوست قابل اعتماد، یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص آموزش دیده مانند یک درمانگر باشد، می تواند به فرد کمک کند تا مشکلات را حل کند، استرس را کاهش دهد و احساس آزادی بیشتری کند.

نوشتن آن

برخی از مردم می‌دانند که داشتن یک دفترچه یادداشت یا نوشتن احساساتشان راهی مفید برای کشف احساسات، یافتن الگوها و دیدن اینکه آیا دلیلی ریشه‌ای برای مشکلاتشان وجود دارد که نیاز به رسیدگی دارد یا خیر.

مزایای گریه کردن

گریه و سلامت روان

گرچه گریه بخشی عادی از زندگی است، اما گریه بیش از حد می تواند نشانه ای از چندین اختلال خلقی یا شخصیتی باشد که معمولاً برای کنترل به کمک حرفه ای نیاز دارد. برخی از اختلالات خلقی رایج عبارتند از:

مزایای گریه کردن

حتماً خیلی شنیده اید که افراد گریه را دلیلی برای سبک شدن می دانند. این موضوع واقعیت دارد و گریه می تواند یکی از راه های دفع سموم بودن و یا آزاد کردن انرژی های منفی باشد. در کنار این موارد شما می توانید با گریه احساسات افراد دیگر را منقلب کرده و برخی دیگر را تحت تاثیر قرار دهید. همچنین گفته می شود گریه می تواند منجر به کاهش احساس درد در افراد شود. اشک یکی از مکانیسم های دفاعی چشم نیز هست که با پاک کردن آن از میکروب ها کمک می کند. به همین دلیل گریه نوعی میکروب کش طبیعی نیز محسوب خواهد شد.

علت گریه کردن

گریه می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که این موارد شامل، گریه از روی درد، گریه از روی شادی و لذت، گریه از روی تغییر، گریه برای حسرت، برای کاهش استرس، برای تحت تاثیر قرار دادن و حتی گریه بی دلیل باشد.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی روش های جلوگیری از گریه و همچنین علت گریه کردن بپردازیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص روش های جلوگیری از گریه در شرایط مختلف و یا دیگر اطلاعات داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

آیا می توان از راهی قطعی برای جلوگیری از گریه استفاده کرد؟

به صورت کلی گریه ناشی از احساسات پیچیده انسان ها است و راهی قطعی برای آن وجود ندارد.

دلیل گریه چیست؟

ابراز احساسات، احساس درد، لذت و بسیاری از موارد دیگر دلایل گریه کردن هستند.

آیا گریه فایده ای هم دارد؟

بله می تواند میکروب های چشم را از بین برده و سموم بدن را دفع کند.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

مشاوره فردی

مشاوره فردی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور