جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

عوارض جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

آیا می دانید جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) چیست؟ با آنکه این عمل امروزه توسط بسیاری از خانم ها انجام می شود، اما همچنان اطلاعات در مورد آن ناقص است و معمولا زنان قبل و بعد از جراحی نگران می شوند. حال اگر بدانیم که علل ، عوارض و بهترین زمان برای انجام عمل و جراحی زیبایی واژن کدام است، با اطمینان بیشتری می توان برای آن اقدام خواهیم نمود.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات سودمندی را در این باره ارائه دهیم و شما را با جنبه های مختلف لابیاپلاستی آشنا نماییم. همچنین، اگر در این مورد با ابهام یا سوالی مواجه شدید، می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و تمام راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) چیست؟

جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) چیست؟

شاید تا بحال در مورد جراحی زیبایی واژن شنیده باشید. این جراحی که نام دیگر آن لابیاپلاستی نام دارد، جهت تغییر اندازه لابیاهای واژن صورت می گرد. لابیا در واقع دو زائده گوشتی کوچک می باشند که در دهانه رحم قرار گرفته و از دو نوع لابیای بزرگ و لابیای کوچک تشکیل شده اند.

لابیای بزرگ یا ماژور که بیرونی تر از لابیای کوچک است، از تپه ونوس روی استخوان شرمگاهی شروع می شود تا بخش پرینه دستگاه تناسلی زنان ادامه می یابد. وظیفه این قسمت محافظت از ساختارهای حساس داخلی می باشد. لابیای مینور نیز از دو لایه پوستی تشکیل شده که کوچک تر از لابیای ماژور بوده و از کلیتوریس تا پایین کشیده شده است.

کاری که در جراحی زیبایی واژن انجام می شود، اصلاح این لابیاها است که عمدتا بصورت کوتاه کردن می باشد. زیرا اغلب بانوان متقاضی مایل به کاهش اندازه لابیاهای خود هستند. البته به هیچ وجه نمی توان اندازه یا شکل ثابت و استانداری را برای لابیاها و رنگ واژن تعیین کرد. زیرا در هر خانمی ممکن است این ناحیه شکل و اندازه متفاتی داشته و زیبایی آن یا امر نسبی است. اما در مجموع اگر لابیاها بزرگتر از حد عادی باشند، جزء موارد نیازمند لابیاپلاستی می باشد.

علل انجام جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

دلایلی که خانم ها را به سمت جراحی زیبایی واژن می کشاند معمولا چندان حاد و بغرنج نیست. بدین مفهوم که بیماری خاصی موجب اقدام برای این عمل نمی شود. اما این بدان معنا نیست که عمل لابیاپلاستی لزوما تنها برای زیبایی و یا عدم اعتماد بنفس است. بلکه یک سری مشکلات ناشی از بزرگ بودن لابیاها ممکن است خانم ها را آزار دهد که به رایج ترین آن ها به شرح زیر هستند.

  • احساس درد و ناراحتی به علت بزرگ بودن لابیا در هنگام نشستن یا تمرینات ورزشی همچون دوچرخه سواری و اسب سواری
  • بیرون زدن یا مشخص بودن در زمان پوشیدن لباس های تنگ
  • عفونت، خارش در ناحیه تناسلی و تحریک های مکرر در اثر بزرگ بودن لابیاها
  • احساس درد و ناراحتی در زمان رابطه جنسی و نزدیکی
  • از شکل افتادن لابیاها به دلیل زایمان
  • اختلالات هورمونی
  • مشکل شدن رابطه های جنسی و احساس درد و سوزش به هنگام نزدیکی

روش های انجام عمل زیبایی واژن

علل انجام جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی)

جراحی زیبایی واژن به دو طریق قابل انجام است. یک روش آن به وسیله تیغ جراحی و شیوه دیگر با لیزر مونالیزا می باشد. یک تفاوت عمده در این دو روش آن است که جراحی با لیزر منجر به صاف شدن بیشتر لابیا می شود.

همچنین، در این مدل جراحی تعداد بخیه ها کمتر و فرم لابیا بهتر خواهد شد. مزین دیگر لابیاپلاستی لیزری کوتاه مدت بودن آن است و بیهوشی موضی استفاده می شود. اما نکته مهم این است که همه افراد نمی توانند عمل لیزر را انجام دهند. زیرا فرم، شکل و هدف از جراحی می تواند متفاوت باشد.

اما لابیاپلاستی با تیغ جراحی معمولا برای مواردی مناسب تر است که علاوه بر عمل لابیاها نیاز به عمل کلیتورپلاستی نیز می باشد. زیرا  برش ها میلی متری و نزدیک به هم است.

به طور کلی جراحی زیبایی واژن نیازی به بستری شدن ندارد و چند ساعت پس از اتمام آن می توان به خانه برگشت.

آیا جراحی زیبایی واژن باعث کاهش میل جنسی می شود؟

خوشبختانه عمل لابیاپلاستی به نحوی است که اعصاب تحریک پذیر و حساس ناحیه واژن آسیبی ندیده و کلیتوریس نیز که منشا اصلی تحریک جنسی در زنان است، هیچ گونه صدمه ایی نخواهد دید. بنابراین، از این حیث جای نگرانی نیست و پس از جراحی زیبایی واژن میل جنسی کاهش پیدا نمی کند.

حتی در مواردی که لابیاها بزرگ است، به دلیل تماس و اصطکاک دائم با لباس یا لمس آن ها، از میزان حساسیت کاسته شده و در نتیجه انتظار زن از لذت جنسی و به ارگاسم رسیدن بخوبی برآورده نمی شود. در حالیکه با لابیاپلاستی بواسطه کم کردن این اصطکاک می تواند به سهولت تحریک پذیری و ارگاسم کند.

تنها در صورتی بایستی نگران کاهش یا بی میلی جنسی بود که در ذهن مدام نگران باشیم یا وسواس فکری در مورد آسیب و کم شدن میل وجود داشته باشد. چرا که برخلاف آقایان که ارگاسم بیشتر فیزولوژیک است، اوج لذت جنسی خانم ها حاصل احساسات، مغز و جسم می باشد.

عوارض جراحی زیبایی واژن

عوارض جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن در اغلب اوقات رضایت بخش است و فواید بسیار زیادی دارد. چرا که نه تنها شخص در این ناحیه احساس راحتی و سلامت می کند، بلکه اعتماد بنفس بسیار بیشتری پیدا می کنند.

اما اگر در مورد عوارض این عمل نگران باشید، باید بگوییم که لابیاپلاستی هیچ گونه عوارض جانبی خاصی ندارد. به ویژه اگر وضعیت سلامت فرد قبل از جراحی مساعد باشد.

به عنوان مثال هر گونه عفونت در این ناحیه باید بوسیله معاینه تشخیص و رفع شود. زیرا در غیر این صورت بعد از عمل دچار عفونت واژن خواهید شد. برای این منظور بهتر است که عمل پاپ اسمیر انجام شود تا اطمینان بیشتری کسب شود.

البته باید در نظر داشته باشید که اگر نکات بهداشتی بعد از جراحی زیبایی واژن رعایت نشود، امکان دارد که با عفونت یا مسائل این چنینی مواجه شود.

آیا لابیاپلاستی برگشت پذیر است؟

بسیاری از خانم هایی که کاندیدای جراحی زیبایی واژن هستند یا آن را پشت سر گذاشته اند، این سوال برایشان مطرح می شود که آیا ممکن است که دوباره شکل واژن به حالت قبل برگردد یا خیر؟

این مورد بستگی به نوع عمل و نحوه انجام آن دارد. یعنی اگر پزشک بافت های لابیا را بخوبی برداشته و بافت اضافی دیگری باقی نمانده باشد، احتمال اینکه جراحی زیبایی واژن برگردد تقریبا غیر ممکن است.

به طور کلی جراحی زیبایی واژن نیازی به بستری شدن ندارد و چند ساعت پس از اتمام آن می توان به خانه برگشت.

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن

یکی از متداول ترین سوالات در لابیاپلاستی این است که بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن چه زمانی است؟

در پاسخ این سوال ابتدا خوب است که به سن مناسب این جراحی بپردازیم. نکته مهمی که در این باره وجود دارد این است که باید خانم باید حتما بلوغ جنسی را تمام کرده باشد، که البته این بلوغ در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور کلی محدوده سنی 18 تا 20 سالگی را برای بلوغ جنسی در نظر می گیرند. برای بانوانی که مسن هستند نیز معمولا جراحی زیبایی واژن توصیه نمی شود. زیرا در این سنین ترمیم بافت ها دیرتر اتفاق میفتد.

اما در مورد خانم هایی که زایمان طبیعی یا سزارین را پشت سر گذاشته اند هم توصیه می شود که هرگز پس از زایمان لابیپلاستی را انجام ندهند. بلکه بهتر است برای این منظور حداقل یک مهلت سه ماهه به بدن داده شود تا فرم طبیعی خود را مجددا پیدا کند.

نکته پایانی درباره بهترین زمان جراحی زیبایی واژن ، اتمام دوران قاعدگی می باشد. زیرا اولا این اطمینان وجود دارد که خانم باردار نیست و دوم آنکه تا زمان عادت ماهیانه بعدی می توان ناحیه عمل را خشک نگه داشت و از عفونت های ناشی از رطوبت جلوگیری نمود. بعلاوه، روزهای قبل از پریود معمولا با ورم و استرس همراه است و همین امر در میزان موفقیت آمیز بودن عمل موثر می باشد.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

خانم هایی که جراحی زیبایی واژن را انجام می دهند بایستی یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنند تا دچار مشکل یا عفونت نشوند. در ادامه این نکات را ذکر می کنیم.

  • بهتر است حداقل تا دو روز بعد از جراحی خانم استراحت نسبی داشته باشد
  • تا سه تا چهار هفته پس از عمل لابیاپلاستی نباید رابطه جنسی برقرار شود
  • واژن خشک نگه داشته شود و از رطوبت لباس های زیر جلوگیری گردد
  • بهتر است ناحیه عمل به صورت مرتب با آب ولرم اسپری و شستشو داده شده و سپس خشک شود
  • لباس های تنگ پوشیده نشود تا دوره ریکاوری طی شود
  • اجازه ندهند عفونتی در این ناحیه بروز کند
  • حمام کردن ایستاده بعد از سه روز بلامانع است
  • پیاده روی، تمرینات ورزشی و کارهای سنگین تا شش هفته پس از جراحی ممنوع می باشد
  • دیدم تورم و کبودی تا چهل روز بعد طبیعی می باشد
  • از نگاه کردن و بازدیدهای مکرر ناحیه عمل خودداری شود

سخن پایانی

امیداوریم با آنچه که در این مقاله خواندید، اطلاعاتتان در مورد علل و عوارض جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) بیش از پیش شده باشد و با دید بازتری به سمت چنین عملی بروید.

همچنین، اگر غیر از نکات ذکر شده همچنان برایتان سوال یا مشکلی در این زمینه مطرح شده است و نیازمند راهنمایی می باشید، می توانید براحتی از طریق تماس تلفنی و یا آنلاین با کارشناسان دکتر فکر در ارتباط بوده و به طور تخصصی اطلاعات دریافت نمایید. همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب آمداه پاسخگویی می باشند.

جراحی زیبایی واژن چیست؟

کاری که در جراحی زیبایی واژن انجام می شود، اصلاح لابیاهای مینور و ماژور است که عمدتا بصورت کوتاه کردن می باشد. زیرا اغلب بانوان متقاضی مایل به کاهش اندازه لابیاهای خود هستند.

بهترین زمان برای عمل زیبایی واژن چه زمانی است؟

از نظر سنی لازم است که خانم حتما بلوغ جنسی را کامل کرده باشد و برای سنین بالا نیز توصیه نمی شود.

علل انجام لابیاپلاستی چیست؟

در این مقاله می توانید دلایل گوناگون نیاز به عوارض جراحی زیبایی واژن را مطالعه فرمایید.

بعد از جراحی لابیا پلاستی چه نکاتی را باید عایت کرد؟

مهم ترین این نکات عبارتند از خشک نگه داشتن ناحیه عمل، پرهیز از رابطه جنسی و کار سنگین تا 4 هفته، نپوشیدن لباس های تنگ، استراحت و … است که در مقاله همگی ذکر شده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور