تنگ کردن واژن
تنگ کردن واژن

بهترین روش های تنگ کردن واژن + انواع آن

برای تنگ کردن واژن روش های مختلفی وجود دارد که ما قصد داریم در این مطلب به این موارد بپردازیم. قبل از هر چیز باید بدانید که شل شدن واژن نشانه منفی از سلامت واژن نیست. این نکته را از آن جهت می گوییم که برخی تصور می کنند اگر واژن شلی داشته باشند، یعنی سلامت واژن آن ها با مشکل رو به رو شده؛ در حالی که این موضوع تصوری کاملاً نادرست است. البته قبل از اینکه با انواع روش های تنگ کردن واژن آشنا شوید، بد نیست که از علل شل شدن واژن و همچنین روش های تنگ کردن واژن در خانه اطلاعاتی را به دست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

آشنایی با ویژگی های طبیعی واژن

واژن خاصیت ارتجاعی یا الاستیکی دارد. این به این معنی است که می‌تواند برای جا دادن چیزهایی که وارد می‌شوند تغییر کرده و دوباره به حالت اولیه خود بازگردد.

ممکن است با بالا رفتن سن یا بچه دار شدن واژن شما کمی شل شود، اما به طور کلی، ماهیچه ها درست مانند آکاردئون یا نوار لاستیکی منبسط و جمع خواهند شد.

قبل از اینکه به انواع روش های تنگ کردن واژن بپردازیم، لازم است در ابتدا بدانید که چیزی به نام واژن شل وجود ندارد. واژن شما ممکن است در طول زمان به دلیل سن و زایمان تغییر کند، اما کشش خود را برای همیشه از دست نمی دهد.

افسانه واژن “شل” در طول تاریخ به عنوان راهی برای شرمساری زنان به خاطر زندگی جنسی آنها استفاده شده است. از این گذشته، واژن “شل” برای توصیف زنی که رابطه جنسی زیادی با شریک زندگی خود دارد استفاده نمی شود. این در درجه اول برای توصیف زنی استفاده می شود که با بیش از یک مرد رابطه جنسی داشته است.

دومین مورد این موضوع است که بدانید واژن “سفت” لزوما چیز خوبی نیست

مهم است که بدانید واژن “سفت” ممکن است نشانه ای از یک نگرانی اساسی باشد، به خصوص اگر در حین دخول احساس ناراحتی کنید.

ماهیچه های واژن شما به طور طبیعی زمانی که برانگیخته می شوید شل می شوند. اگر علاقه مندی یا آمادگی جسمانی برای مقاربت نباشید، واژن شما شل نشده و کشیده نخواهد شد.

بنابراین، سفت شدن ماهیچه های واژن می تواند یک رابطه جنسی را دردناک یا غیرممکن خواهد کرد. تنگی شدید واژن نیز می تواند نشانه واژینیسموس باشد. به گفته دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، این یک اختلال فیزیکی قابل درمان است که از هر 500 زن 1 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

واژینیسموس دردی است که قبل یا در حین دخول رخ می دهد. این می تواند به معنای آمیزش جنسی، سر خوردن تامپون یا قرار دادن اسپکولوم در طول معاینه لگن باشد.

مورد سومی که لازم است در رابطه با ماهیت طبیعی واژن بدانید، این است که واژن با گذشت زمان تغییر می کند.

فقط دو چیز می تواند بر خاصیت ارتجاعی واژن شما تأثیر بگذارد: سن و زایمان. پس رابطه جنسی به صورت کلی تاثیری روی حالت واژن نخواهد داشت.

با گذشت زمان، زایمان و افزایش سن به طور بالقوه می تواند باعث شل شدن جزئی و طبیعی واژن شما شود. زنانی که بیش از یک بار زایمان طبیعی داشته اند، بیشتر در معرض ضعف عضلات واژن هستند. با این حال، افزایش سن می تواند باعث کشش اندکی در واژن شما شود، صرف نظر از اینکه بچه دار شده اید یا خیر.

تنگ کردن واژن در خانه

علل شل شدن واژن

در این قسمت همراه ما باشید تا علل شل شدن واژن را بررسی کنیم.

سن

ممکن است از دهه 40 سالگی تغییری در کشسانی واژن خود مشاهده کنید. به این دلیل که با ورود به مرحله قبل از یائسگی، سطح استروژن شما شروع به کاهش می کند.

از دست دادن استروژن به این معنی است که بافت واژن شما ویژگی های زیر را پیدا خواهد کرد:

  • نازکتر
  • خشکی
  • حالت اسیدی کم تر
  • حالت کششی کم تر
  • زمانی که به یائسگی کامل رسیدید، ممکن است این تغییرات بیشتر قابل توجه باشند.

زایمان

طبیعی است که واژن شما بعد از زایمان طبیعی تغییر کند. از این گذشته، ماهیچه های واژن شما کشیده می شوند تا به کودک شما اجازه دهند از کانال زایمان عبور کرده و از ورودی واژن شما خارج شود.

پس از تولد نوزاد، ممکن است متوجه شوید که واژن شما کمی شلتر از شکل معمول خود است. این کاملا طبیعی است واژن شما باید چند روز پس از زایمان شروع به برگشتن کند، اگرچه ممکن است به طور کامل به شکل اولیه خود برنگردد.

اگر چندین بار زایمان کرده اید، عضلات واژن شما به احتمال زیاد خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. اگر از این موضوع ناراحت هستید، تمرین‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای تقویت عضلات کف واژن قبل، در طول و بعد از بارداری انجام دهید.

چگونه عضلات واژن خود را تقویت کنیم؟

تمرینات لگنی یک راه عالی برای تقویت عضلات کف لگن شما هستند. این ماهیچه ها بخشی از هسته شما هستند و به شما کمک می کنند اندام دیگر را نیز سرحال تر نگاه دارید.

اگرچه تمرینات کف لگن می تواند به درمان بی اختیاری ادرار خفیف کمک کند، اما برای زنانی که نشت شدید ادرار را تجربه می کنند، مفید نیستند. پزشک می تواند به شما در ایجاد یک درمان مناسب کمک کند.

برای اطلاع از علائم عفونت قارچی واژن کلیک کنید.

تنگ کردن واژن در خانه با تمرینات کگل

ابتدا باید عضلات کف لگن خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار، در حالی که در حال ادرار کردن هستید، میانه جریان را متوقف کنید. اگر موفق شوید، ماهیچه های مناسب را کشف کرده اید.

پس از انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

موقعیتی را برای تمرینات خود انتخاب کنید. اکثر مردم خوابیدن به پشت را برای کگل ترجیح می دهند.

عضلات کف لگن خود را سفت کنید. انقباض را برای 5 ثانیه نگه دارید و دوباره 5 ثانیه دیگر استراحت کنید.

این مرحله را حداقل 5 بار پشت سر هم تکرار کنید.

با افزایش قدرت، زمان را به 10 ثانیه افزایش دهید. سعی کنید در طول کگل ران، شکم یا باسن خود را سفت نکنید. فقط روی کف لگن خود تمرکز کنید.

برای بهترین نتیجه، 3 ست کگل را 5 تا 10 بار در روز تمرین کنید.

علل شل شدن واژن

تنگ کردن واژن در خانه با مخروط های واژن

همچنین می توانید با استفاده از مخروط واژن، عضلات کف لگن خود را تقویت کنید. این یک جسم وزن دار به اندازه تامپون است که آن را در واژن خود قرار می دهید و نگه می دارید.

انواع روش های تنگ کردن واژن

شلی واژن چیست؟

شلی واژن زمانی است که به نظر می رسد واژن “شل” شده و می تواند بر سلامت جسمی، روانی و جنسی زن تأثیر بگذارد. همچنین به عنوان سندرم آرامش واژن یا VRS شناخته می شود. این بیماری معمولاً در نتیجه زایمان طبیعی رخ می دهد. با این حال، ممکن است در دوران یائسگی نیز ایجاد شود.

یک مطالعه نشان داد که حداقل 50 درصد از زنان پس از زایمان، احساس گرفتگی را گزارش می کنند.

چه چیزی باعث شلی واژن می شود؟

VRS اغلب بعد از زایمان طبیعی رخ می دهد.

پوست واژن شما حاوی کلاژن و الاستین است که به کشش و انبساط آن کمک می کند تا زایمان طبیعی را انجام دهد. با این حال، حتی با وجود کلاژن و الاستین، پوست فقط تا این حد می تواند کشیده شود.

به طور معمول (در اولین زایمان مادر) بافت زیرین کانال زایمان بیش از حد کشیده می شود و پاره می شود. پارگی های کوچک مقداری از کیفیت کشسانی واژن را کاهش می دهد، بنابراین نمی تواند به طور کامل به اندازه اصلی خود بازگردد.

اکثر مادران تا حدی این را تجربه خواهند کرد. برای برخی، علائم آنها پس از 3 ماه یا بیشتر کاهش می یابد. برای برخی دیگر، علائم ممکن است برای 6 ماه یا بیشتر باقی بماند.

علائم شلی واژن

علائم VRS عبارتند از:

  • مقاربت دردناک
  • خشکی یا عدم روانکاری
  • کاهش حس در هنگام مقاربت
  • مشکل در رسیدن به ارگاسم
  • بی اختیاری ادرار

انواع روش های تنگ کردن واژن

3 راه اصلی برای سفت کردن واژن بدون به خطر انداختن سلامت واژن وجود دارد. توجه داشته باشید که هر راه حلی برای همه کار نمی کند و قبل از هر کاری باید با پزشک خود صحبت کنید.

عمل جراحي

واژینوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی واژن، نوعی جراحی است که به طور خاص برای سفت کردن واژن طراحی شده است.

جراح تکه ای از پوست اضافی را از پشت واژن، هم در داخل و هم در دهانه واژن می گیرد. سپس بافت های زیر لایه بالایی پوست را به هم می دوزند. در نهایت، جراح پوست را روی بافت عمیق‌تر بخیه می‌زند.

بهبودی ممکن است مدت زیادی طول بکشد، بنابراین مهم است که به دقت بررسی کنید که آیا اکنون زمان مناسبی در زندگی شما برای دنبال کردن واژینوپلاستی است یا خیر. شما باید حداقل به مدت 6 هفته از فعالیت های شدید خودداری کنید.

توجه به این نکته مهم است که جراحی واژینوپلاستی فقط برای زنانی مناسب است که قصد بچه دار شدن ندارند.

برای اطلاع از روش های درمان واژینیت کلیک کنید.

تمرینات کف لگن

کف لگن شما گروهی از عضلات است که از رحم، مثانه و روده شما حمایت می کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد که تقویت کف لگن می تواند به احساس سفت شدن واژن کمک کند.

ماهیچه های کف لگن می توانند با ضربه های ناشی از زایمان ضعیف شوند. با تمرین این ماهیچه ها، می توانید شروع به بازتوانی آنها کنید و برخی از عملکردهایی را که ممکن است در حین زایمان از دست داده باشید، دوباره به دست آورید.

در حالی که Kegels ممکن است به شما کمک کند احساس سفت‌تر شدن داشته باشید و خود را حفظ کنید، تحقیقات نشان می‌دهد که ممکن است عملاً عملکرد جنسی را بهبود نبخشد، به این معنی که خشکی، مقاربت دردناک و مشکلات ارگاسم ممکن است ادامه یابد.

برای اطلاع از روش درمان ترشحات سفید واژن کلیک کنید.

درمان های لیزری

بر اساس آخرین تحقیقات، در حال حاضر موثرترین درمان غیرتهاجمی برای شلی واژن، درمان های تنگ کننده با لیزر است، به ویژه برای زنانی که می خواهند در آینده فرزندان بیشتری داشته باشند.

درمان های لیزری مانند Intimalase با قرار دادن اسپکولوم لیزر در کانال واژن انجام می شود. سپس لیزر از طریق اسپکولوم وارد می شود، جایی که انرژی گرمایی ساطع می کند و به لایه بیرونی بافت واژن به لایه های عمیق تر نفوذ می کند. انرژی گرمایی یک پاسخ درمانی را تحریک می کند و باعث می شود این بافت واژن کلاژن بیشتری تولید کند.

کلاژن جدید پوست را سفت می کند و توانایی طبیعی واژن شما را برای روان سازی افزایش می دهد.

ممکن است در طول عمل احساس گرم شدن ملایمی داشته باشید، اما نباید دردی احساس کنید. برای به دست آوردن بهترین نتایج، به احتمال زیاد به 2 یا چند درمان نیاز خواهید داشت.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی انواع روش های تنگ کردن واژن بپردازیم. همچنین روش هایی را برای تنگ کردن واژن در خانه ارائه دادیم و علل شل شدن واژن را نیز بررسی کردیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص انواع روش های تنگ کردن واژن داشتید که بی خطر نیز باشد، می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

آیا شل شدن واژن قابل درمان است؟

بله با یک سری روش های ساده و همچنین انواع جراحی ها قابل درمان است.

آیا شل شدن واژن بر اثر داشتن رابطه جنسی زیاد است؟

خیر سن و زایمان در ایجاد آن نقش مهم تری دارند.

آیا واژن خیلی سفت واژنی بی عیب و نقص محسوب می شود؟

خیر زیرا واژن خیلی سفت نیز همراه با مقاربت دردناک بوده و در حالت خاصی نوعی بیماری تلقی می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور