تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم
تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم

تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم + انواع موادی که باعث قرمزی چشم می شوند

تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم، آن را به یکی از مشخصه های اعتیاد یا مصرف اینگونه مواد تبدیل کرده است و نه تنها پزشکان بلکه افراد عادی جامعه نیز با دیدن چشمان خون آلود می توانند براحتی به آن پی ببرند. در این میان، برخی از مواد مخدر اثرگذاری بیشتری نسبت به سایرین داشته و مشکلات بسیار شدیدتری را برای شخص بوجود می آورند.

در این مقاله ضمن آشنایی با تاثیر انواع مواد مخدر بر قرمزی چشم، نحوه عملکرد و اثر برخی از آن ها را بر روی بدن توضیح خواهیم داد. با این وجود، دوستان گرامی باید توجه داشته باشند که قرمزی چشم را تنها ملاک معتاد بودن افراد در نظر نگیرند و علائم دیگر را نیز واکاوی نمایند. 

تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم

تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم چگونه است؟

اثرات سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد به آن ها بر هیچ کسی پوشیده نیست. تغییراتی که این مواد بر روی جسم و روان می گذرانند، بتدریج براحتی در شخص مصرف کننده قابل مشاهده است. دلیل این تغییرات نیز سمومی است که به روش های مختلفی همچون تزریق، استشاق، خوردن یا استفاده موضعی از طریق مواد مخدر وارد جسم می شوند و عملکرد سیستم بدن را دچار اختلال می کنند.

این سوء مصرف می تواند آثار خود را بخوبی بر روی چشم نشان دهد. به عنوان مثال، مصرف یا اعتیاد به الکل در کوتاه مدت موجب گشاد شدن مردمک چشم، کندتر شدن واکنش آن، دید دوتایی، مشکل در بینایی شبانه، کاهش حساسیت چشمی در مقابل رنگ ها، خشکی چشم و … می شود.

در این میان، تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم را می توان یکی از بارزترین نشانه های مصرف مواد مخدر دانست که توسط اشخاص عادی نیز قابل مشاهده می باشد. البته در برخی از موارد، قرمزی چشم می تواند ناشی از مصرف برخی داروهای حساسیت زا یا آلرژی های فصلی و غذایی باشد. بنابراین، بایستی در این مورد اطمینان حاصل نمود و علائم دیگر را نیز مورد بررسی قرار داد.

انواع مواد مخدری که باعث قرمزی چشم می شوند

وقتی که سخن از از تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم به میان می آید، باید دید که منظور کدام مواد است. زیرا ما طیف وسیعی از مواد مخدر را در دنیا داریم که عوارض هر کدام ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

تاثیر کوکائین بر قرمزی چشم

انواع مواد مخدری که باعث قرمزی چشم می شوند

در بحث تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم کوکائین به عنوان یک نمونه بارز در این باره مثال زده می شود. این ماده می تواند در عرض 30 دقیقه پس از مصرف مردمک چشم را گشاد کرده و چشم در حالتی که به هنگام ترس واکنش نشان می دهد، درآید.

اما قرمز شدن چشم توسط کوکائین به این دلیل است که عروق خونی آن را گشاد کرده و سبب افزایش فشار خون در این ناحیه می شود. در نتیجه یک حالت قرمزی در چشم دیده می شود. به دنبال این مسئله، احتمال آسیب به قرنیه نیز افزایش خواهد یافت و بسیار خطرناک است.

خون آلودگی چشم در اثر کوکائین از چند ساعت تا چند روز نیز ممکن باقی بماند و هر چه مصرف بیشتر باشد، ماندگاری نیز بیشتر خواهد بود.

تاثیر ماریجوانا بر قرمزی چشم

ماری جوانا به دلیل داشتن چندین ماده فعال اعم از کانابینوئید در خود، تاثیرات نامطلوب بسیاری را در بدن شخص به جای می گذراد. کانابینوئید در واقع یک سری اثرات مشابه با ماده های طبیعی در بدن که مسئول گشاد کردن عروق خونی هستند تولید می کند. اما چون مقدار آن بیشتر از حد معمول است، سبب قرمزی می شود.

تاثیر حشیش بر قرمزی چشم

افرادی که حشیش مصرف می کنند، چشم آن ها پس از هر بار مصرف خرف و خون آلود می شود. نکته مهم آن است که تفاوتی میان مدت زمان یا طول دوره مصرف وجود نداشته و حتی اگر شخصی سال ها از این ماده استفاده سوء کرده باشد نیز چشمانش قرمز خواهد.

تاثیر مواد مخدر همچون حشیش بر قرمزی چشم همچون ماری جوانا و کوکائین است و با اتصال به گیرنده های کانابینوئیدی منجر به گشادی رگ های چشم و خونی شدن چشم می گردد.

تفاوت تاثیر مواد مخدر با عوامل دیگر بر قرمزی چشم چیست؟

 عوامل دیگر بر قرمزی چشم چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، ممکن است قرمزی چشم بخاطر عوامل دیگری باشد و نباید آن تصور نمود که مطلقا مصرف مواد مخدر موجب چنین پدیده ایی شده است. مسلما تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم با علائم دیگری نیز همراه است که با علائم آلرژی یا مصرف داروهای درمانی متفاوت است. البته باید توجه داشت که علائم مواد مختلف با یکدیگر در مواردی فرق دارد. اما در زیر ما به مهمترین این نشانه ها اشاره خواهیم کرد.

  • داشتن آبرزش بینی
  • لرزش یا تشنج
  • احساس کسلی یا خواب آلودگی
  • تغییر الگوی خواب
  • بوی بد لباس ها
  • کاهش یا افزایش وزن
  • وجود لک ها یا زخم های پوستی
  • عوض شدن عادت های روزمره
  • تغییر گروه دوستان
  • ضعف بدنی
  • بی مسئولیتی
  • افت کاری یا تحصیلی
  • پنهانکاری یا دروغگویی
  • انزوا و گوشه گیری
  • بی انگیزگی
  • تغییر برخی خلقیات و ویژگی های شخصیتی

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعه محتوای ارائه شده، توانسته باشید تا اطلاعات مفیدی را در مورد تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم دریافت نمایید.

متاسفانه اعتیاد که همه ما آن را به عنوان بلای خانمان سوز می دانیم، گریبانگیز بسیاری از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان شده است. بویژه مصرف مواد بسیار خطرناکی همچون هروئین، شیشه، کوکائین، تریاک، و الکل که حتی ترک آن ها نیز فرایند دشوار و پیچیده ایی دارد. چنانچه برای ترک اعتیاد یا رفع تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم خود یا عزیزانتان نیازمند راهنمایی و مشاوره می باشید، همکاران حوزه ترک اعتیاد دکتر فکر ما در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت صبح الی 12 پاسخگوی سوالات شما دوستان عزیز خواهند بود. 

چگونه مواد مخدر باعث قرمزی چشم می شوند؟

قرمز شدن چشم توسط مواد مخدر به این دلیل است که عروق خونی آن را گشاد کرده و سبب افزایش فشار خون در این ناحیه می شود. در نتیجه یک حالت قرمزی در چشم دیده می شود.

کدام مواد مخدر باعث قرمزی چشم می شوند؟

حشیش، کراک، کوکائین، ماری جوانا، الکل، بنزودیازپین ها، سیگار، مورفین، متادون از مهمترین مواد مخدری هستند که سبب قرمزی چشم می شوند.

چگونه قرمز چشم ناشی از مصرف مواد مخدر را از سایر عوامل تشخیص دهیم؟

در این مقاله اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب نمایید.

چگونه به کسی که می دانیم در اثر مواد مخدر چشمانش قرمز شده کمک کنیم؟

بریا دریافت راهنمایی و مشاوره در این مورد می توانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

4/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور