ارضا نشدن زنان
ارضا نشدن زنان

ارضا نشدن زنان چه عوارضی دارد؟

یکی از اختلالات جنسی که عمدتا تاثیر منفی بر رابطه جنسی زوجین می شود، ارضا نشدن زنان است. البته عوارض روحی و جسمی ارضا نشدن به زن نیز نباید نادیده گرفته شودف چرا که اگر مورد درمان قرار نگیرد، نتایج نامطلوبی مختلفی به بار خواهد آورد. یک سری سوالات رایج در این زمینه تحت عنوان اینکه آیا ارضا نشدن زن باعث کمر درد ، سر درد یا دل درد میشود؟ نیز وجود دارد که نیازمند پاسخگویی از منظر علمی می باشد. 

در این مقاله قصد داریم تا مفهوم، انواع، دلایل و روش های درمان ارضا نشدن زنان را مورد بررسی قرار داده و اطلاعاتی را در این زمینه بهدوستان عزیز  ارائه دهیم. همچنین، چنانچه شما یا همسرتان با یکی از اختلالات جنسی مواجه می باشد، می توانید برای آگاهی از منشا و شیوه های درمان با مشاوران دکتر فکر در ارتباط باشید. 

منظور از ارضا نشدن چیست؟

در یک رابطه جنسی سالم و استاندارد بین دو جنس مخالف، زن و مر هر دو ارضا می شوند. منظور از ارضا شدن یا همان ارگاسم، حالتی است که در آن فرد به اوج لذت جنسی رسیده و احساس خوبی به او دست می دهد.

رسیدن به ارگاسم ( اوج لذت جنسی) در افراد مختلف با شدت، مدت و دفعات متفاوت حاصل می شود. اما گاهی امکان دارد که برای بعضی از افراد اوج لذت جنسی اتفاق نیفتد. در این میان زنان بیشتر از مردان دچار چنین مسئله ایی می شوند. به طوری که حتی با وجود تحریکات جنسی مناسب، اما زن نمی تواند به لذت کافی دست یابد.

اینگونه مشکلات در زمره اختلالات جنسی قرار داشته و به آن ها اختلال در عملکرد ارگاسم می گویند. به نحوی که انتظارات زنان از رابطه جنسی در ارضا شدن محقق نمی گردد . ممکن است بانویی در تمام زندگی خود هیچ گاه ارگاسم را تجربه نکرده باشد یا آنکه بتدریج و در اثر یک سری عوامل با چنین مشکلی مواجه شده باشد. 

انواع مختلف ارضا نشدن زنان

دلایل روحی ارضا نشدن زنان چیست؟

ارضا نشدن زنان همیشه به یک حالت نبوده و می تواند به چند شکل وجود داشته باشد. چرا که در عده ایی هرگز این احساس تجربه نشده و در برخی با تاخیر بسیار همراه است. از این رو نمی توان تمامی اختلالات ارگاسم یا همان آنورگاسمی را در یک دسته قرار داد، زیرا در نحوه درمان هر کدام نیز تفاوت هایی وجود دارد. به طور کلی این اختلالات را به چهار دسته زیر تقسیم بندی می کنند.

آنورگاسمی اولیه: در این نوع زن اصلا تجربه ارضا شدن را نداشته اند.

آنورگاسمی ثانویه: بر خلاف نوع اول، قبلا ارگاسم را تجربه می کرده است، اما اکنون این احساس را از دست داده یا به شدت قبل نمی تواند به این احساس دست یابد.

آنورگاسمی موقعیتی: از شایع ترین نوع ارضا نشدن زنان محسوب می شود و همانطور که از نام آن بر می آید، ممکن است فرد در یک موقعیت به ارگاسم برسد و در موقعیت دیگر خیر. منظور از این موقعیت ها، برخی تحریکات خاص، شریک جنسی و شرایط خاص می باشد.

آنورگاسمی عمومی: یعنی زن در هیچ شرایطی ارضا نمی شود. حتی اگر تحریکات جنسی فراوانی را داشته باشد.

دلایل روحی ارضا نشدن زنان چیست؟

مسلما به وجود آمدن اختلالا جنسی از هر نوعی، همچون اختلال نعوظ، دیر انزالی، زود انزالی و … دارای علت های خاصی است که یافتن آن ها می تواند به تسریع درمان کمک کند.  البته باید به یاد داشته باشیم که این دلایل بسته به نوع انورگاسمی متغیر است. چرا که اگر برای مثال ارضا نشدن زنان از نوع اولیه باشد، نمی توان علت آن را با آنورگاسمی موقعیتی یکسان دانست. همچنین، این علت ها می توانند ریشه روانی یا جسمی داشته باشند. در زیر به دلایل روانی ارضا نشدن زنان اشاره خواهیم کرد.

  • اضطراب: در یک تحقیق به اثبات رسید که دلیل ارضا نشدن زنان در نیمی از موارد، داشتن اضطراب می باشد. این اضطراب می تواند ناشی از باورهای مذهبی، سنتی، احساس گناه، شرم یا مسائل روزمره باشد.
  • تجربه یک آزار جنسی : اگر قبلا به زن تجاوز شده یا شریک جنسی اش او را مورد آزارهای جسمی و جنسی قرار داده باشد، باعث خودداری از به ارگاسم رسیدن خواهد شد.
  • نداشتن تحریکات کافی: تحریک یک موتور محرکه در ارضا شدن زنان محسوب می شود. فقدان آن سبب کاهش چنین اتفاقی خواهد شد.
  • بی صدا بودن در حین رابطه: داشتن صداهای تحریک آمیز در حین رابطه بسیار موثر می باشند. زنانی که احساسات خود را از طریق صدا یا کلمات بیان می کنند، راحت تر به ارگاسم می رسند.
  • نداشتن احساس خوب به بدن خود: زنانی که فکر می کنند اندام و بدن آن ها از نظر شزیک جنسی شان زیبا نیست، یک نوع آشفتگی و ناامنی را در خود احساس می کنند و نمی توانند بر سکس تمرکز داشته باشند.
  • ترس از نداشتن کنترل: با توجه به انکه فرد در هنگام تحریک و ارضا شدن برای لحظاتی تمام بدنش درگیر می شود و لرزش هایی را در بدن خود احساس می کند، ممکن است از چنین حالتی وحشت داشته باشد.

دلایل جسمی عدم ارضا در زنان

عوارض روحی ارضا نشدن زن چیست؟

  • داروهای مخل ارضا شدن زنان را مصرف می کنید: داروهای دارای سطح بالای پرولاکتین به سبب کاهش پروتئین مربوط به میل جنسی، به ارگاسم رسیدن را دشوار خواهند کرد. همچنین برخی دیگر از داروها از قبیل داروهای فشار خون، قرص تاخیری، قرص های ضد افسردگی، قرص ضد بارداری، ، و … همگی در کاهش توانایی ارگاسم موثر می باشند.
  • داشتن احساس درد: اگر قبلا در هنگام دخول یا ارگاسم دردی را تجربه کرده اید که برایتان زجرآور بوده است، احتمالا مجددا از این کار امتناع خواهید نمود.
  • نوشیدن کم آب: آب در جلوگیری از مشکلات جسمی همچون خستگی و یبوست تاثیر بسزایی دارد. در تحقیقات نیز نشان داده شده است که خوردن زیاد مایعات می تواند به ارگاسم رسیدن را تسهیل بخشد.
  •  
  • بیماری های واژینیسموس: برخی از اوقات با اینکه زن آماده تحریک است اما به دلیل منقبض شدن غیر ارادی واژن و یا بیماری واژینیسموس آلت مردانه نتواند دخول نماید.
  • گشادی واژن: در برخی از خانم ها دهانه و کانال واژن گشاد بوده و ارگاسم رخ نمی دهد. گشادی رحم معمولا در اثر بالا رفتن سن و زایمان های طبیعی ایجاد می شود. علاوه بر این، فیبروم رحم نیز در این زمینه مشکل زا خواهد بود. 
  • بزرگ بودن کلاهک کلیتوریس: ناحیه کلیتوریس اصلی محل برای تحریک جنسی زنان به شمار می رود. اگر تحریک پذیری این قسمت کم باشد، ارضا نشدن زنان بسیار محتمل خواهد بود.
  • درد و خونریزی های رحمی: بیماری های رحمی و عفونت های واژن به همراه خونریزی همگی در عدم لذت بردن از ارضا جنسی نقش دارند.
  • پایین بودن میزان اکسی توسین: اکسی توسین هورمونی است که به افزایش احساس شادی و عشق کمک می کند. کمبود چنین هورمونی می تواند لذت را از فرد بیرد. دلایلی همچون استرس در کاهش اکسی توسین دخیل می باشند.
  • یائسگی: یائسگی زنان نه آن ها تنها دچار سرد مزاجی خواهند شد بلکه ارضا شدن آن بسیار دیر اتفاق می افتد.
  • اختلالات هورمونی: اگر هورمون های جنسی در حد تعادل نباشد، کاهش میل جنسی را به همراه دارد.

آیا ارضا نشدن زن باعث کمر درد ، سردرد یا دل درد می شود؟

به تازگی یک تحقیق جالب در مورد رابطه کمردرد های مزمن و اختلال های جنسی انجام شد. در این تحقیق که در آن هر دو جنسیت زن و مرد وجود داشتند، مشخص شد که کمردرد، قابلیت های جنسیرا به طور بارزی کاهش می دهد. از سویی، زنان غالبا پس از رابطه جنسی دچار کمردرد می شوند که البته بسیار کوتاه مدت و موقتی می باشد.

اما یک سوال در اینجا مطرح می شود که آیا عکس این قضیه نیز مصداق دارد؟ یعنی آیا ارضا نشدن زن باعث کمر درد می شود؟ سوالات متداول دیگر در این زمینه که ممکن است از سوی خانم ها مطرح شود، این است که آیا آیا ارضا نشدن زن باعث سر درد و دل درد می شود؟ برای دریافت پاسخ این سوالات می توانید با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

عوارض روحی ارضا نشدن زن چیست؟

یکی از بزرگترین فواید رابطه جنسی احساس لذت و شادی برای هر دو طرف است این در حالی است که یکی از بزرگترین عوارض روحی ارضا نشدن زنان عدم تجربه این احساس ناخوشایند و حتی پیدایش علائم افسردگی است. علاوه بر این، از آنجا که ارضا شدن زن می تواند رابطه جنسی را برای مرد هم لذت بخش نماید، مسئله عدم ارگاسم می تواند نه تنها کیفیت سکس را پایین اورد، بلکه به تدریج منجر به سرد مزاجی مرد گردد.

همین امر خود در پایین آوردن اعتماد بنفس خانم تاثیر گذار است و ممکن است در خود احساس شرمندگی یا ناتوانی نماید. متاسفانه گاهی دیده می شود که این مورد بتدریج سبب دوری و حتی طلاق عاطفی زن و مرد می شود.

یک نکته دیگر در مورد عوارض روحی ارضا نشدن زن را می توان افسردگی و خستگی های بدنی دانست. انرژی های نهفته در بدن که با ارگاسم تخلیه می شوند، با تجمع خود موجب اضطراب، پرخاشگری و خشم خواهند شد.

درمان روحی ارضا نشدن زنان

درمان روحی و جسمی ارضا نشدن زنان

با توجه به آنچه گفته شد، عوارض ارضا نشدن زنان از مشکلات جسمی و روحی نشات می گیرد، برای درمان نیز برای درمان نیز به اقدامات روانشناختی، دارویی و پزشکی نیاز است. چه بسا اگر به یک سری نکات سلامت روانی رابطه جسمی توجه شود، لزومی به درمان های پزشکی نباشد. در ادامه با برخی از مهم ترین توصیه های روانشناختی جهت جلوگیری یا درمان ارضا نشدن زنان آشنا خواهیم شد.

  • به زوجین در مورد آناتومی بدن و نقاط تحریک پذیر و همچنین شیوه های صحیح ارتباط جنسی آموزش داده شود.
  • برای آمیزش جنسی وقت بگذارید: گاهی فعالیت های کاری، امور منزل، فرزند پروری و سایر کارها باعث می شود که تمرکز چندانی بر روی رابطه جنسی نباشد و حتی در هنگام آمیزش نیز تمرکز پایین باشد.
  • زمان و مکان مناسبی برای رابطه انتخاب نمایید: گرچه تصور عمومی این است که سکس باید در شب انجام شود، اما ممکن است که در آن هنگام خانم یا آقا خسته باشند و بدن نیز آمادگی کافی برای ارضا شدن را نداشته باشد. بر این اساس، اتاق، لباس ها و زمان مناسب برای رابطه جنسی را متناسب با احوالات یکدیگر انتخاب کنید.
  • اهمیت نوازش ها و معاشقه های قبل از رابطه: اگر مرد ضمن ارتباط کلامی و محبت آمیز، قسمت های حساس بدن را لمس یا نوازش نماید می تواند صمیمیت و لذت جنسی را افزایش دهد.
  • افزایش تشویق و کم کردن تعارضات: برای خانم ها بسیار مهم است که شریک جنسی آن ها را تحسین نماید. بعلاوه، اختلاف زن و شوهر زیاد باشد، لذت جنسی کم خواهد شد.
  • بدن خود را بشناسید: اینکه بدانید در چه نقاطی تحریک پذیری تا بیشتر است و آن را با شوهر خود در میان بگذارید، در احتمال ارگاسم بسیار تاثیر گذار است.
  • مراجعه به مشاور: چنانچه با وجود اقدامات لازم هنوز هم ارضا نمی شوید، حتما با یک مشاور صحبت کرده تا علت های روانشناختی را با راهنمایی او هموار نمایید.

درمان پزشکی ارضا نشدن زنان

  • درمان بیماری ها و اختلالات هورمونی: در علم پزشکی از داروها و تجهزات خاصی برای درمان دردهای مقاربتی، رفع لکه بینی یا خونریزی بعد از رابطه، رفع خشکی و آتروفی، رفع سوزش و خارش واژن، از بین عفونت ها و … استفاده می شود.
  • تزریق ژل به نقطه جی: نقطه جی برای به ارگاسم رسیدن زنان بسیار حساس است. در صورت تجویز پزشک با تزریق یک ژل خاص می توانید تحریک در این ناحیه را بیشتر نمایید.
  • گشاد کردن دهانه رحم: اگر دلیل ارضا نشدن زنان تنگی دهانه واژن یا سفت شدن لگن باشد، از یک سری دستگاه های برای کشش و کاهش حساسیت در وازن استفاده می شود.
  • تمرینات توصیه شده از سوی فیزیوتراپیست ها: فیزیوتراپیست ها یک سری روش ها و تمرین ها را جهت کشش و شل کردن عضلات سفت لگن تجوی می کنند.

سخن پایانی 

هدف ما در این مقاله این بود تا بدانیم که ارضا نشدن زنان چه عوارضی دارد؟ علاوه بر این، دلایل و شیوه های درمانی را نیز توضیح دادیم تا شما خوانندگان عزیز اطلاعات بیشتری در حیطه داشته باشید.

اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه می باشید یا به دنبال بهبود رابطه جنسی خود با همسرتان هستید، می توانید با کارشناسان حوزه زندگی زناشویی تماس گرفته و مشاوره تخصصی دریافت نمایید. 

ارضا نشدن زنان چه عوارضی دارد؟

عدم ارضا زن می تواند مشکلات روحی و جسمی گوناگونی را به وجود می آورد که در این مقاله عمدتا ذکر شده اند.

دلیل ارضا نشدن زنان چیست؟

عواملی همچون اضطراب، مشکلات واژینال و رحمی، برخی بیماری ها، تجربه آزار جنسی، یائسگی، اکسی توسین پایین و … همگی در به وجود آمدن چنین مشکلی دخیل می باشند.

چگونه می توان ارضا نشدن در زنان را درمان نمود؟

درمان این اختلال نیازمند اقدامات روانشناختی و پزشکی است. در مقاله کنونی می توانید آن ها را مطالعه فرمایید.

ارضا نشدن زنان در چند شکل وجود دارد؟

آنورگاسمی اولیه، آنورگاسمی ثانویه، آنورگاسمی موقعیتی و آنورگاسمی عمومی از مهم ترین انواع ارضا نشدن در زنان می باشد.

3.2/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور