رابطه لانگ دیستنس
رابطه لانگ دیستنس

رابطه لانگ دیستنس چه نوع رابطه ای است؟ مزایا و معایب آن

آیا می دانید که رابطه لانگ دیستنس چه نوع رابطه ای است؟ به ارتباطی که بین دو شخص از راه دور و با فاصله فیزیکی زیاد تشکیل می شود، رابطه لانگ دیستنس گفته می شود. این نوع ارتباط ممکن است به دلایل مختلفی بوجود بیاید. اما متداول ترین آن را می توان در روابط احساسی بین دو جنس مخالف مشاهده نمود. در ادامه خواهیم دید که معایب و مزایای این نوع رابطه چیست و با نحوه مدیریت آن آشنا خواهیم شد.

از آنجا که اینگونه روابط به موجب ترویج فضای مجازی بیش از پیش شده است، اگر در مورد جوانب مختلف آن آگاهی کافی وجود نداشته باشد، به نوبه خود می تواند زیانبار باشد. به همین دلیل، توصیه می شود که برای اخذ تصمیمات درست در رابطه لانگ دیستنس با روانشناسان دکتر فکر در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

رابطه لانگ دیستنس چه نوع رابطه ای است؟

گرچه اغلب ما شنیده یا دیده ایم که روابط احساسی یا عاشقانه از طریق معاشرت و صحبت رو در روی دو نفر شکل می گیرد، اما گاهی اوقات نیز امکان دارد که دو نفر در دو کشور یا استان متفاوت با یکدیگر در ارتباط بوده و ملاقات از نزدیک نداشته باشند. به چنین شیوه ارتباطی رابطه لانگ دیستنس می گویند.

البته این رابطه تنها به روابط احساسی یا عاشقانه بین دو نفر منحصر نمی شود، بلکه امکان دارد که فرزندی با خانواده اش، یا دو دوست با فوصل زیاد از هم نیز چنین رابطه ایی داشته باشند.

اما از آنجا که بیشترین شکل رابطه از راه دور بین دو جنس مخالف است، برداشت عمومی از آن ارباط عاطفی می باشد، که البته در دنیای امروز هم با تسهیل راه های ارتباطی شاهد افزایش روز افزون آن هستیم. به همین دلیل، در این مقاله نیز ما سعی می کنیم که رابطه لانگ دیستنس را بیشتر از منظر روابط عاشقانه مورد بررسی قرار دهیم.

به منظور دریافت مشاوره روابط عاطفی بر روی لینک کلیک فرمایید

رابطه لانگ دیستنس چگونه شکل می گیرد؟

مزایای رابطه لانگ دیستنس چیست؟

در سال های گذشته نیز روابط لانگ دیستنس وجود داشت، اما با میزان کمتر و روش های متفاوت تر. برای مثال، در گذشته افراد دور از هم تنها از طریق نامه با یکدیگر در ارتباط بودند، اما امروز راه های متفاوتی از قبیل تماس تلفنی، تماس تصویری، تماس صوتی آنلاین و چت وجود دارد.

علت های گوناگونی می توانند سبب شکل گیری رابطه لانگ دیستنس شود. به عنوان نمونه فردی به خاطر تحصیل، شغل، تجارت یا مهاجرت به کشور دیگر رفته و با دوستان، آشنایان و خانواده خود از راه دور ارتباط می گیرد. اما بیشترین عامل بوجود آورنده چنین روابطی، فضای مجازی است.

امروزه با وجود صفحات اجتماعی یا گروه های تلگرامی، افراد بسیاری از راه دور حتی بدون اینکه اصلا یکدیگر را از نزدیک دیده باشند، به یکدیگر علاقه مند شده و گفتگو می کنند. بویژه در میان جوانان که زمان بیشتری را در چنین فضاهایی سپری می کنند و اشتیاق بیشتری برای آشنایی با انسان ها و روابط جدید دارند.

جهت مطالعه مشاوره روابط عاطفی وارد لینک شوید.

مزایای رابطه لانگ دیستنس چیست؟

هر چند که رابطه لانگ دیستنس را نمی توان پدیده ایی نو و جدید دانست، اما به هر حال با گسترش و تنوع آن در دنیای امروز، نگاه عمومی به آن متغیر می باشد. برخی از افراد جامعه معتقدند که چنین روابطی پایدار و سودمند نیست، عده ایی نیز آن را مفید و جذاب می دانند. مطمئنا هیچ پدیده اجتماعی را نمی توان مطلقا خوب یا مطلقا بد دانست. اجازه دهید تا ابتدا در مورد مزایای رابطه لانگ دیستنس توضیح دهیم و سپس معایب آن را بررسی نماییم.

صبور بودن را یاد می گیرید

با توجه به آنکه زمان مکالمه و ارتباط در لانگ دیستنس به گستردگی رابطه نزدیک نیست، افراد قدر صحبت با یکدیگر را بیشتر دانسته و یاد می گیرند که در زمان های دوری چگونه احساسات خود را مدیریت نمایند.

برای مثال، ممکن است که شما یک پیام برای طرف مقابلتان ارسال کنید، اما او فورا به شما پاسخ ندهد. در چنین مواقعی، نیاز است تا دیگری را درک و انتظار نداشته باشیم که او هر لحظه که ما خواستیم در اختیارمان باشد.

به نوعی می توان گفت که صبوری لازمه چنین ارتباطاتی است. چرا که اگر قرار باشد به دلیل چنین تاخیرهایی شما دائما عصبانی شوید، مطمئنا رابطه دیر یا زود از هم گسسته خواهد شد. بعلاوه، تحمل در زمان دلتنگی نیز در قویتر شدن ما تاثیر گذار خواهد بود. بنابراین، برای دوام آن می بایست شکیبا بود.

از سوء استفاده های جسمی و جنسی کاسته می شود

داشتن و حفظ روابط عاطفی با مرزهای اخلاقی در هر حالت ضرورت محسوب می شود. اما واقعیت آن است که برخی از رابطه های میان جنس مخالف به سوءاستفاده های جسمی و جنسی منجر می شود که تاثیر منفی بر روی روح و روان نیز دارد.

این در حالی است که یک از مزایای مهم رابطه لانگ دیستنس، عدم امکان بروز چنین آزارهایی می باشد. چرا که راه ارتباطی تنها گفتگو و مکالمه خواهد بود. هر چند که اگر مدیریت رابطه لانگ دیستنس به درستی نباشد، احتمال سکس چت نیز در آن وجود دارد و به همین دلیل کنترل آن نیز باید به شیوه ایی دیگر صورت گیرد.

تمرینی برای یک رابطه پایدار است

برخی از از افراد به دلیل ترسی که از شکست عاطفی دارند، ترجیح می دهند تا وارد روابط عاشقانه نشوند. از طرفی عدم برخورداری از مهارت های اجتماعی یا برقراری ارتباط با دیگران نیز می تواند سبب شود سرخوردگی آن ها شود.

اما در رابطه لانگ دیستنس به دلیل آنکه زمان بیشتری برای پاسخ دادن و فکر کردن وجود دارد، بتدریج شیوه های درست مکالمه و صحبت آموخته می شود. بعلاوه، انعطاف پذیری و رشد فردی در چنین فضایی امکان رشد داشته و فرد بهتر می تواند برای دوام رابطه رفتار نماید.

لحظه های با هم بودن بیشتر قدر دانسته می شود

با توجه به کوتاهی مدت زمان گفتگو، دو طرف سعی می کنند تا صحبت های عمیق تر و مفیدتری داشته باشند.

همچنین، علیرغم روابط نزدیک که امکان دیدار بسیار بیشتر می باشد، در رابطه لانگ دیستنس بخاطر نبود چنین امکانی، طرفین سعی می کنند که از لحظات ارتباط نهایت استفاده را برده و آن را به خوبی بگذرانند.

معایب رابطه لانگ دیستنس

معایب رابطه لانگ دیستنس

با وجود مواردی که در مورد مزایای رابطه لانگ دیستنس ذکر شد، اینگونه روابط دارای معایب گوناگونی نیز هستند. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کینیم.

احتمال به وجود آمدن سوتفاهم

یکی از بزرگترین معایب رابطه لانگ دیستنس، سوء تفاهم هایی است که به موجب ارتباط نوشتاری به وجود می آید. برخی از اوقات ممکن است که ما یک پیام را بدون هیچگونه عصبانیت یا ناراحتی بنویسیم، اما چون از ایموجی لبخند یا سایر ایموجی ها مناسب استفاده ننموده ایم، به سادگی طرف مقابل را دچار سوء تفاهم خواهد کرد.

علاوه بر این، برداشت های اشتباه از منظور شخص مقابل خود زمینه ایجاد بحث و مجادله خواهد بود. البته این مورد نیز می تواند بتدریج و با بیشتر شدن شناخت، می تواند برطرف شود.

جهت کسب اطلاعات در مورد مشاوره روابط عاطفی بر روی لینک کلیک نمایید

احساس تنهایی

هر چقدر هم که یک رابطه لانگ دیستنس قوی باشد، اما داشتن احساس تنهایی در بیشتر مواقع حقیقت انکارناپذیر آن به شمار می رود. لحظاتی وجود دارد که شما دوست دارید فرد مورد علاقه تان در کنارتان باشد، با او صحبت کنید، از او راهنمایی بگیرید یا به صورت چشم در چشم مسئله را با او در میان بگذارید.

این در حالی است که در رابطه لانگ دیستنس چنین چیزی امکان ندارد و شما همیشه از این بابت محدودیت دارید. اینکه بخواهید در سفر یا لحظات خوش، شریک عاطفی تان را در کنار خودتان داشته باشید بسیار طبیعی است. اما در روابط از راه دور تنها می توانید درباره آن صحبت کرده یا توصیفش نمایید. احساس های دلتنگی مداوم را نیز باید به آن ها اضافه نمود.

احساس عدم امنیت و اعتماد

از آنجا که در رابطه لانگ دیستنس نمی توان شخص مقابل را دید، نمی دانید که او چه می کند و کدام فعالیت های او از دید شما مخفی است. به همین دلیل، شاید تفکرات و تصورات گوناگونی در ذهن ما عبور کند. برخی از آن ها موجب ترس و برخی سبب نگرانی می شوند.

به سبب همین مسئله، اعتماد کردن دشوار می باشد و حتی شاید حس حسادت را نیز در شما زنده کند. اینکه مدام به خو بگویید که شاید به فرد دیگری علاقه مند است یا با اور نیز ارتباط دارد، ذهن و روح شما آرزده خواهد کرد و این از نشانه های روابط عاطفی ناسالم می باشد. داشتن اعتماد لازمه یک رابطه پایدار و سالم است که بدون آن تنها سبب شکنجه روحی خود و طرف مقابل می شویم.

روابط لانگ دیستنس معمولا دوام کمتری دارند

اگر یک رابطه لانگ دیستنس به یک رابطه نزدیک تبدیل نشود، دور یا زود به اتمام خواهید رسید. زیرا هدف از ایجاد روابط عاطفی درست غالبا بودن در کنار یکدیگر می باشد. در حالی که اگر رابطه لانگ دیستنس به درازا بکشد، یکنواخت شده و دیگر خبری از جذابیت های گذشته نیست. به طور کلی، اینگونه روابط به ویژه برای آقایان تنها برای مدت خاصی ادامه دارد و کمتر پیش می آید که ادامه دار باشد.

اگر می خواهید بدانید که عشق اشتباه چیست؟ وارد لینک شوید

مدیریت رابطه لانگ دیستنس

مدیریت رابطه لانگ دیستنس

اگر قصد دارید رابطه لانگ دیستنس خود را ادامه دهید، بایستی برای دوام آن راهکارهای درستی داشته باشید. در زیر به برخی از مهمترین نکات مدیریت رابطه لانگ دیستنس را ذکر خواهیم کرد.

  • هدف از ایجاد رابطه را مشخص کنید و مطمئن شوید که در این ارتباط مقصودهای مشابهی را دنبال می کنید. ممکن است شما خود را تماما درگیر این رابطه نمایید، اما طرف مقابل تنها برا سرگرمی و گذران وقت با شما رد ارتباط باشد.
  • برای زمان های برقراری ارتباط برنامه ریزی داشته باشید. احتمال دارد هر کدام از شما دارای مشغله های خاص خود باشد و با توجه به شرایط زندگی یکدیگر، تصمیم بگیرید که در چه روز و ساعاتی مکالمه یا صحبت داشته باشید.
  • از زود قضاوت کردن بپرهیزید. اینکه در رابطه لانگ دیستنس امکان اطلاع از حقایق دشوار است، واقعیت دارد. اما نباید به حسادت های افراطی کشیده شود و موجب گردد تا دیگری در محدودیت قرار گیرد.
  • اگر دچار سوء تفاهمی می شوید، به طور واضح در مورد آن صحبت نمایید. اگر این سوء تفاهمات ادامه یابد، حتی با تمام شدن رابطه نیز می تواند تاثیرات منفی خود را در ذهن و روان شما به جای بگذارد. بعلاوه، استرس و اضطرابی که بخاطر چنین مسائلی بوجود می آید، آزاردهنده است.
  • نه کاملا مثبت اندیش باشید نه کاملا بدبین. اگر مدام با خود بگویید که او به من دروغ می گوید، نه تنها خودتان را زجر می دهید، بلکه به سمت همان فکر پیش خواهید رفت. از سوی دیگر، مثبت اندیشی بیش از حد نیز معایب خود را دارد و شاید شما را دچار دردسر نماید. بنابراین، بهتر است حد تعادل را رعایت کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله دیدیم که رابطه لانگ دیستنس چه نوع رابطه ای است؟ مزایا و معایب آن کدامند و چگونه می توان آن را مدیریت نمود.

چنانچه شما نیز در چنین موقعیتی قرار دارید یا می خواهید آن را آغاز نمایید، برای اینکه بهتر طرف مقابل خود را بشناسید و رابطه با کیفیت تری داشته باشید، می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 با مشاوران ما در تماس باشید.

رابطه لانگ دیستنس چه نوع رابطه ای است؟

به ارتباطی که بین دو شخص از راه دور و با فاصله فیزیکی زیاد تشکیل می شود، رابطه لانگ دیستنس گفته می شود.

مزایای رابطه لانگ دیستنس چیست؟

در این مقاله می توانید مهم ترین مزایای رابطه لانگ یستنس را مطالعه فرمایید.

معایب رابطه لانگ دیستنس کدامند؟

به وجود آمدن سوء تفاهم، احساس تنهایی، حس عدم امنیت و داشتن نگرانی، دوام کمتر را می توان از مهمترین معایب رابطه لانگ دیستنس برشمرد.

مدیریت رابطه لانگ دیستنس به چه نحوی است؟

جهت دریافت راهنمایی در مورد نحوه مدیریت و کنترل رابطه لانگ دیستنس با کارشناسان دکتر فکر تماس حاصل فرمایید.

4/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور