جواب نهایی کنکور ارشد
جواب نهایی کنکور ارشد

جواب نهایی کنکور ارشد 1403 کی میاد؟ sanjesh.org

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد و انتخاب رشته، داوطلبان باید منتظر جواب نهایی کنکور ارشد باشند. نتایج نهایی این آزمون طبق اطلاعیه سازمان سنجش در دهه اول شهریور ماه منتشر خواهد شد. داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org جواب نهایی کنکور ارشد خود را مشاهده کنند و در صورت قبولی، روند ثبت نام خود را دنبال کنند.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد 1403

  • با توجه به اینکه سازمان سنجش هر ساله اطلاعیه‌هایی در رابطه با مشخص شدن بازه‌های زمانی مختلف برای ثبت نام آزمون ارشد، اعلام نتایج اولیه و… در اختیار داوطلبان قرار میدهد، اما گاهی ممکن است به دلایل مختلفی جدول زمانبندی آن تغییر کند و نیاز به اطلاع رسانی مجدد باشد. در صورت هر گونه تغییر در زمان اعلام جواب نهایی کنکور ارشد توسط سازمان سنجش، زمان دقیق آن متعاقبا در این مقاله اعلام خواهد شد.
  • سال گذشته جواب نهایی کنکور ارشد در تاریخ 12 شهریور ماه در سایت سنجش منتشر شد. همانطور که انتظار می‌رفت و با توجه به اطلاعیه‌ جدید سازمان سنجش در رابطه با نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1403، زمان اعلام جواب نهایی کنکور ارشد در دهه اول شهریور ماه می‌باشد.
تاریخ اعلام نتایج اولیه تاریخ اعلام نتایج نهایی
8 خرداد ماه 1403 دهه اول شهریور ماه 1403

نحوه مشاهده نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق روال سال‌های گذشته جواب نهایی کنکور ارشد به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور به آدرس www sanjesh org اعلام نتایج ارشد می‌شود. در کارنامه نهایی، قبولی یا عدم قبولی داوطلب در کد رشته های انتخابی و جزییات نمره داوطلب قابل مشاهده است. از این رو داوطلبان میتوانند پس از انتشار کارنامه توسط سازمان سنجش، برای مشاهده جواب نهایی کنکور ارشد مطابق با راهنمای تصویری زیر اقدام نمایند.

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از بین گزینه های موجود بر روی گزینه « کارشناسی ارشد » کلیک کنید.نحوه مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1403
  • از منوی باز شده در این صفحه، گزینه « سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد » را انتخاب کنید.جواب نهایی کنکور ارشد
  • حال باید مجددا بر روی گزینه « سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد 1403 » کلیک کنید.جواب نهایی کنکور ارشد
  • در صفحه باز شده روی گزینه« ورود به سیستم » کلیک کنید.جواب نهایی کنکور ارشد
  • در این بخش دو روش برای مشاهده جواب نهایی کنکور ارشد وجود دارد، که در هر کدام از روش‌ها بعد از ثبت اطلاعات خواسته شده داوطلب، می بایست گزینه « ورود به سیستم » را انتخاب کنید.

✔️ روش اول: نیازمند وارد کردن شماره پرونده، کد ملی و سال تولد

✔️ روش دوم: نیازمند وارد کردن شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام

اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد 1403

  • وارد میز کار داوطلب شدید، اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه « مشاهده نتیجه نهایی » کارنامه خود را مشاهده کنید.کارنامه نهایی ارشد 1403
  • پس از مشاهده جواب نهایی کنکور ارشد خود، با کلیک بر روی گزینه « چاپ » در پایین صفحه، فایل pdf کارنامه در اختیار شما قرار میگیرد.

کارنامه نهایی ارشد 1403

گفتنی است با وجود بخش ″سیستم پاسخگویی سازمان سنجش″ داوطلبان میتوانند از طریق این بخش اعتراضات خود را نسبت به جواب نهایی کنکور ارشد ثبت کنند که در بخش‌های بعدی این مقاله به آن اشاره شده است.

اقدامات پس از مشاهده نتایج کنکور کارشناسی ارشد 1403

اقدامات-بعد-از-مشاهده-

پس از انتشار جواب نهایی کنکور ارشد داوطلبان به دو دسته تقسیم میشوند. داوطلبانی که پذیرفته شده‌اند و داوطلبانی که موفق به کسب نمره قبولی نشده اند. هر کدام از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون پس از مشاهده جواب نهایی کنکور ارشد خود اقداماتی را باید انجام دهند.

  • داوطلبان پذیرفته شده باید نسبت به رشته قبولی خود برای ثبت نام اقدام کنند، طبق اطلاعیه سازمان سنجش داوطلبان باید در روز معین با مراجعه به سایت دانشگاه پذیرفته شده اطلاعات لازم در رابطه با مدارک و فرایند نحوه ثبت نام را مطالعه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانند در نیمسال اول تحصیلی وارد دانشگاه شوند.
  • داوطلبانی که به هر دلیلی موفق به کسب نمره قبولی در کنکور کارشناسی ارشد نشده‌اند، در صورت علاقه میتوانند با مشاهده لیست رشته‌های بدون کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته 1403 در صورت خالی بودن ظرفیت برای پذیرش در این رشته ها اقدام کنند و شانس خود را برای پذیرفته شدن امتحان کنند.

اعلام نتایج ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد 1403

زمان اعلام جواب نهایی کنکور ارشد برای آن دسته از متقاضیانی که واجد شرایط استفاده از امتیاز استعداد‌های درخشان بوده‌اند و اقدامات لازم جهت پذیرش در دانشگاه آزاد را انجام داده‌اند، در نیمه اول شهریور ماه 1403 خواهد بود. تا داوطلبان زمان کافی برای ثبت نام و حضور در نیمسال اول تحصیلی را داشته باشند.

  • داوطلبان باید به موقع برای دیدن نتایج استعداد درخشان ارشد آزاد و دریافت کارنامه نهایی به سایت ″ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ″  مراجعه کنند. تا اقدامات لازم جهت ثبت نام را در زمان مناسب انجام دهند و در صورت معترض بودن نسبت به نتیجه، در زمان تعیین شده توسط دانشگاه آزاد اعتراض خود را در سامانه اینترنتی این دانشگاه ثبت کنند.
  •  لازم به ذکر است در صورتی ک پذیرش متقاضیان استعداد درخشان انجام شد و باز هم ظرفیت بعضی رشته‌ها تکمیل نشد، دانشگاه آزاد اقدام به جذب دانشجوی بدون کنکور در نیمسال دوم تحصیلی خواهد کرد. از این رو دانشجویانی که به هر دلیلی موفق به ثبت نام نشده اند، میتوانند دوباره برای استعداد درخشان نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه) اقدام کنند.

اعتراض به نتایج نهایی کنکور ارشد 1403

با توجه به امکان وجود اشتباه در کارنامه‌ها، داوطلبان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوابق تحصیلی، اشتباه در درصدها، وجود خطا در اعمال سهمیه‌های موثر و اطلاعات مربوط به نظام وظیفه آقایان، می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض خود تحت عنوان اعتراض به نتایج کنکور ارشد در سایت سازمان سنجش به نشانی″ sanjesh.org ″ اقدام کنند. پس از رسیدگی سازمان سنجش به اعتراض‌های جواب نهایی کنکور ارشد، داوطلبان میتوانند با مراجعه مجدد به سایت سنجش نتیجه اعتراض خود را ببینند.

  • همانطور که بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد، سازمان سنجش محدوده زمانی مشخصی را برای ثبت اعتراضات در نظر گرفت، بدیهی است بعد از انتشار جواب نهایی کنکور ارشد نیز زمانی را برای رفع نقص به وجود آمده در نظر خواهد گرفت.
  • سازمان سنجش هنوز بازه زمانی مشخصی را برای اعتراض به جواب نهایی کنکور ارشد اعلام نکرده، داوطلبان میتوانند پس از فعال شدن لینک اعتراض به نتایج نهایی آزمون ارشد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به بخش سیستم پاسخگویی اعتراض خود را نسبت به نتایج اعلام شده ارسال کنند.

برای دانلود فایل pdf مقاله جواب نهایی کنکور ارشد کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

7 روش درمان سریع کبودی ؛ درمان کبودی پوست بدن در خانه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور