آموزش ثبت نام استخدامی آموزش پرورش در سنجش 1403

آموزش ثبت نام استخدامی آموزش پرورش در سنجش 1403

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش از طریق سایت سازمان سنجش و در تاریخ مشخص شده برای رشته‌های مرتبط با آموزش و پرورش مانند دبیری، آموزگاری، مشاوره و … انجام می‌شود. سازمان آموزش و پرورش به دلیل کمبود شدید نیروی انسانی در سال‌های اخیر، نیروی مورد نیاز خود را از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب می‌کند. اگر شما به شغل دبیری علاقه مند هستید، می‌توانید با ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شانس خود را برای معلم شدن امتحان کنید.

سازمان سنجش کشور ثبت نام اینترنتی استخدامی آموزش و پرورش را انجام می‌دهد. شما می‌توانید در تاریخ اعلام شده، جهت ثبت نام و شرکت در آزمون آموزش و پرورش اقدام نمایید. در ادامه، درباره زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرایط ثبت نام، مدارک و نحوه ثبت نام، رشته‌های مورد نیاز استخدام و منابع آزمون، توضیحات کامل و دقیقی ارائه شده است.

زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سنجش

زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در بازه‌های مختلف و با توجه به نیاز این وزارتخانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود. به عبارت دیگر، سازمان سنجش استخدامی آموزش و پرورش به عنوان مجری آزمون با انتشار یک اطلاعیه تاریخ دقیق ثبت نام استخدامی را به علاقمندان شرکت در این آزمون، اعلام می‌کند. افراد متقاضی می‌بایست در بازه زمانی معین شده، به سایت استخدامی سازمان سنجش مراجعه و تمام مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است مدت زمان اعلام شده معمولا برای چند روز تمدید می‌شود.

با توجه به اینکه آموزش و پرورش برای استخدام و جذب نیرو در هر یک از عناوین شغلی مورد نیاز، آزمون جداگانه‌ای برگزار می‌کند. زمان ثبت نام آزمون‌ استخدامی با توجه به عنوان شغلی مورد نظر، متفاوت خواهد بود.

همچنین، علاقمندان به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید قبل از ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز درباره شرایط لازم برای ثبت نام آزمون و فهرست رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش را مطالعه کنند. در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند برای ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش اقدام نمایند.

نتایج آزمون استخدامی اموزش و پرورش ابتدا به صورت اعلام کارنامه آزمون کتبی اعلام می‌شود. زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی معمولا یکماه بعد از برگزاری آزمون استخدامی است. داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده وارد سایت سازمان سنجش شوند و از طریق حساب کاربری خود، کارنامه آزمون خود را مشاهده نمایند.

زمان ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سنجش

شرایط ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سنجش

شرایط ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می‌شوند. داوطلبان برای قبولی و استخدام شدن در سازمان آموزش و پرورش باید کلیه شرایط شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داشته باشند.

شرایط عمومی ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

شرایط عمومی استخدامی آموزش و پرورش برای همه افراد شرکت کننده یکسان است.

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تایید در قانون اساسی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت سربازی (برای آقایان)
  • برخورداری از سلامت جسمی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن سوء پیشینه یا ممنوعیت استخدام در دستگاه‌های اجرایی
  • داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 40 سال تمام (برای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • داوطلب نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی دستگاه‌های اجرایی دیگر باشد
  • داوطلب نباید جزء نیروهای بازخرید یا بازنشسته دستگاه‌های اجرایی باشد

شرایط اختصاصی ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

شرایط اختصاصی استخدامی آموزش و پرورش با توجه به عنوان شغلی مورد نظر کمی متفاوت است. با این حال، برخی از موارد زیر در تمام عنوان‌های شغلی لحاظ شده است.

  • داشتن مدرک روخوانی یا روانخوانی قرآن
  • داشتن مدرک معتیر LCDL
  • بومی استان یا شهرستان انتخابی
  • عدم امکان انتقال داوطلب در یک استان
  • گذراندن دوره مهارت آموزی یکساله
  • داوطلبانی که مدرک تحصیلی آن‌ها جزء رشته‌های مندرج در دفترچه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش نیست، به شرط داشتن حداقل 2 سال سابقه فعالیت آموزشی با حداقل 10 ساعت تدریس در هفته (بر اساس قرارداد معتبر آموزش و پرورش) مجاز به ثبت نام در آزمون استخدامی هستند.
  • تغییر سمت از رشته آموزگاری به دبیری یا انتقال فرد به یک دستگاه اجرایی دیگر ممنوع است. تنها مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری می‌تواند در خصوص این موارد، مجوز صادر کند.

استخدامی اموزش پرورش

مدارک مورد نیاز برای استخدامی آموزش و پرورش در سنجش 1403

داوطلبان و علاقمندان به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بهتر است قبل از ثبت نام از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون اطلاع داشته باشند و آن‌ها را آماده کنند. فهرست مدارک مورد نیاز برای استخدامی آموزش و پرورش در سایت سنجش به شرح زیر است:

  • اسکن عکس 4*3 داوطلب
  • سریال ثبت نام (برای دریافت سریال ثبت نام باید مبلغ مشخص شده را به صورت آنلاین در سایت سازمان سنجش پرداخت نمایید)
  • اطلاعات هویتی داوطلب مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و …
  • اطلاعات تحصیلی مانند رشته، مدرک دانشگاهی، تاریخ فارغ التحصیلی و …
  • اطلاعات شغلی مانند سابقه، نوع سازمان، نوع قرارداد و …
  • اطلاعات مربوط به محل سکونت
  • مدارک مربوط به خدمت سربازی (داوطلبان مرد)
  • مدارک مربوط به سهمیه

مدارک مورد نیاز برای استخدامی اموزش و پرورش باید اصل و منطبق بر واقعیت باشد. همچنین، فایل عکس اسکن شده باید در اندازه و حجم خواسته شده باشد، در غیر اینصورت بارگزاری نخواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 در سایت سازمان سنجش

آشنایی با روند ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش و تکمیل صحیح آن بسیار مهم است. برای اطلاع و آگاهی بیشتر شما عزیزان، فرایند ثبت نام در آزمون استخدامی سازمان آموزش و پرورش به صورت کامل توضیح داده شده است. اما قبل از ثبت نام، باید هزینه مربوط به ثبت نام را از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب پرداخت و سریال ثبت نام را دریافت نمایید.

مرحله اول: وارد سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) شوید و از منوی سایت گزینه ” سایر ازمون های استخدامی” را انتخاب کنید.

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

مرحله دوم: بر روی آزمون عنوان شغلی مورد نظر خود کلیک کنید. به عنوان مثال “سیستم ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رسته شغلی اموزگار ابتدایی”

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

مرحله سوم: گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب و هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی پرداخت نمایید تا سریال ثبت نام در اختیار شما قرار بگیرد.

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

مرحله چهارم: به صفحه ثبت نام برگردید و وارد سامانه ثبت نام آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش شوید.

ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

مرحله پنجم: فایل عکس اسکن شده را بارگزاری کنید.

مرحله ششم: فرم ثبت نام را تکمیل و رشته شغلی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مرحله هفتم: اطلاعات درج شده را تایید کنید و شماره پرونده و کد رهگیری خود را دریافت نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون سنجش استخدامی آموزش و پرورش

متقاضیان آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید قبل از ثبت نام اطلاعات دفترچه آزمون استخدامی را به طور کامل و دقیق مطالعه کنند. اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون سنجش استخدامی آموزش و پرورش شامل شرایط عمومی و اختصاصی، مدارک مورد نیاز، رشته‌های مجاز به ثبت نام، سهمیه‌ها و امتیازات قانونی و … است. لینک دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش همزمان با ثبت نام در سایت سازمان سنجش که مجری برگزارکننده آزمون است، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی اموزش و پرورش 1403

هزینه مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدام معلم آموزش و پرورش هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. هزینه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش 1403 حدودا 370 هزار تومان است که متقاضیان باید قبل از ثبت نام، هزینه ثبت نام را به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت نمایند.

رشته های مورد نیاز برای ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش در سنجش

رشته تحصیلی داوطلبان شرکت کننده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید با عنوان شغلی مورد نیاز این سازمان هماهنگی داشته باشد. سازمان آموزش و پرورش هر ساله، فهرست رشته‌های مجاز به ثبت نام در هر شغل را در دفترچه ثبت نام آزمون قرار می‌دهد. توصیه می‌کنیم داوطلبان گرامی حتما دفترچه ثبت نام آزمون را با دقت مطالعه کنند تا از فهرست رشته‌های استخدام معلم آموزش و پرورش 1403 مطلع باشند.

منابع آزمون استخدامی اموزش و پرورش 1403

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش معمولا به همراه دفترچه ثبت نام آزمون، منتشر می‌شود. این منابع به دو گروه منابع عمومی و اختصاصی دسته بندی شده‌اند. منابع عمومی برای کلیه رشته‌ها مشترک است و موضوعاتی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و آمار مقدماتی و … را شامل می‌شود. منابع اختصاصی با توجه به هر یک از رشته‌‌های شغلی مشخص می‌شوند.

با توجه به اینکه منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 نسبت به دوره‌های گذشته تغییراتی داشته است، توصیه می‌کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با منابع عمومی و اختصاصی، دفترچه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش را با دقت مطالعه کنند.

جمع بندی ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش با برگزاری آزمون‌های کتبی و انجام مصاحبه، نیروهای مورد نیاز خود را جذب می‌کند. فرایند ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش کشور انجام می‌شود. علاقمندان به شغل معلمی در صورت داشتن شرایط لازم و منطبق بودن رشته تحصیلی‌شان با رشته‌های مجاز به ثبت نام می‌توانند با توجه به راهنمای بالا، در آزمون استخدامی اموزش و پرورش ثبت نام کنند تا در صورت کسب نمره قبولی در لیست نهایی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش قرار بگیرند.

سوالات متداول

1-دفترچه ثبت نام استخدامی اموزش و پرورش چه تاریخی منتشر می‌شود؟

دفترچه آزمون استخدام دبیران پرورشی، مشاوره، مستخدمی آموزش و پرورش در آذرماه سال جاری منتشر خواهد شد.

2-شرایط سنی ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

داوطلبان با حداقل 20 سال تمام و حداکثر 40 سال تمام(برای مدارک لیسانس و فوق لیسانس) مجاز به شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند.

 

3-دفترچه ثبت نام استخدامی آموزش و پرورش چه اطلاعاتی دارد؟

اطلاعات مربوط به شرایط ثبت نام، قوانین مربوط به سهمیه‌ها، فهرست رشته‌های مجاز هر عنوان شغلی مورد نیاز سازمان در دفترچه ثبت نام آزمون توضیح داده شده است.

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

7 روش درمان سریع کبودی ؛ درمان کبودی پوست بدن در خانه

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور