حمایت از همسر

راز و رمز حمایت از همسر + پیامدهای عدم حمایت از همسر

نحوه حمایت از همسر موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما قصد داریم در ادامه راز و رمزهای حمایت از همسر، بهترین روش های آن و پیامدهای عدم حمایت از همسر را شرح دهیم.  پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه جلب حمایت همسر و راه حل هایی برای عدم حمایت شوهر از همسر در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را بدست آورید.

چرا حمایت از همسر مهم است؟

اگر بخواهیم در مورد فواید حمایت از همسر بگوییم باید ساعت های بسیاری را صرف صحبت کنیم. ولی به صورت خلاصه می توان گفت، جامعه امروز به این نکته پی برده است که جهت رشد و توسعه بیشتر هم مردان به حمایت زنان و هم زنان به حمایت مردان احتیاج دارند و این موضوع بسیار مهمی است که نه تنها در کانون خانواده و در سیاست گذاری های اجتماعی نیز باید به آن توجه شود.

مطالعه ای که اخیراً توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شده است نشان می دهد کسانی که می گویند از شخصی برخوردارند که می تواند برای حمایت عاطفی به او تکیه کنند، سطح استرس کمتری داشته و پیامدهای مرتبط با آن بهتر از افرادی است که از حمایت عاطفی برخوردار نیستند. آنها همچنین کمتر احتمال دارد که بگویند سطح استرس آنها در سال گذشته افزایش یافته است و کمتر احتمال دارد که استرس مانع از ایجاد تغییرات مثبت در شیوه زندگیشان  شود.

کارشناسان می گویند پشت هر مرد موفق یک همسر حامی است، اما در دنیای امروز عکس آن نیز صادق است. شرکتها همچنین به اهمیت شروع مجدد زنان پس از استراحت پی برده اند. نها باگاریا، موسس و مدیرعامل، JobsForHer، که یک بستر ارتباطی برای زنان تازه کار است، می گوید: “اگر شما یک زن متاهل هستید که به دنبال شروع مجدد شغل خود پس از استراحت هستید، حمایت همسرتان در حفظ ذهن شما و از نظر عاطفی، در حالی که بارها به دنبال کار می گردید، بسیار موثر است.

همه ما مناطقی داریم که در آن احساس ناامنی می کنیم و اغلب مانع از انجام کارهای مثبتی می شود که دوست داریم انجام دهیم. به همین دلیل گفته می شود که پتانسیل نهفته در همسرتان ممکن است منتظر کلمات دلگرم کننده شما باشد.

این موارد تنها مربوط به حوزه شغلی و کاری بود. در حالی که بحث حمایت از همسر می تواند بسیار گسترده تر باشد و تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی را در بر بگیرد. به طور مثال همسر شما زمانی که به هر دلیلی اشتباهی را مرتکب شده و یا شرایطی ناخوشایند را تجربه می کند، تنها به حمایت شما به عنوان همسر احتیاج دارد و این فرقی نمی کند که او مرد یا زن باشد.

نحوه جلب حمایت همسر
 

بهترین روش های حمایت از همسر چیست؟

حال که اهمیت حمایت از همسر را درک کردید، نوبت این است که بهترین راه های حمایت از همسر را نیز بشناسید. در ادامه همراه ما باشید تا این راه ها را بررسی کنیم.

به او با حرف دلگرمی دهید

یکی از موثرترین راه ها برای کمک به همسر، ارائه کلمات دلگرم کننده است. کلمه تشویق به معنای “ایجاد شجاعت” است. همه ما دارای مناطقی هستیم که در آن احساس ناامنی می کنیم و شجاعت نداریم و این عدم شجاعت اغلب مانع از انجام کارهای مثبتی می شود که ما دوست داریم انجام دهیم. پتانسیل نهفته در همسرتان ممکن است منتظر کلمات دلگرم کننده شما باشد.

هنگامی که کلمات مثبت دریافت می کنیم، تشویق می شویم که به دنبال رویاهای خود باشیم. هنگامی که یک مرد در ارتقاء در محل کار موفق نمی شود، ممکن است احساس کند که یک شکست خورده است. اما وقتی همسرش می گوید: “تو هنوز قهرمان شماره یک کتاب من هستی” ، او این شجاعت را پیدا می کند که با ناامیدی خود کنار بیاید و ادامه دهد.

شاید همسرتان از پتانسیل های استفاده نشده در یک یا چند حوزه زندگی برخوردار بوده و این پتانسیل ممکن است منتظر کلمات دلگرم کننده شما باشد. شاید همسر شما نیاز به ثبت نام در دوره ای برای توسعه توانایی های خود داشته باشد. شاید شوهر شما نیاز به ملاقات با افرادی داشته باشد که در زمینه مورد علاقه خود موفق شده اند و می توانند در مورد گام بعدی به او بینش دهند. کلمات شما ممکن است شجاعت لازم را برای برداشتن اولین قدم فراهم کنند. بسیاری از ما پتانسیل بیشتری نسبت به آنچه که در حال توسعه آن هستیم، داریم. چیزی که ما را عقب می اندازد اغلب عدم شجاعت است. یک همسر دوست داشتنی می تواند آن کاتالیزور مهم را تأمین کند.

اقدامات حمایتی داشته باشید

تنها گفتن کلمات دلگرم کننده برای حمایت از همسر کافی نیست، شما باید اقدامات حمایتی را نیز انجام می دهد، که یکی دیگر از راه های کمک به همسر شما برای موفقیت است. منظور ما این نیست که کورکورانه از هر کاری که همسرتان می کند، حمایت کنید، بلکه منظور این است که او را آگاه کرده و به طور مثال بخواهید قبل از انجام هر کاری ابتدا با مشاوران و متخصصات مشورت نماید. مخصوصاً اگر تجربه نامطلوب قبلی را نیز داشته است و یا حتی خودتان جلساتی را با متخصصان و مشاورانی که می توانند به او کمک کنند، ترتیب دهید.

به همسرتان بگویید از او الهام می گیرید

اگر انتخاب درستی انجام داده باشید که قطعاً همین طور هم هست، با شخصیتی که کاملاً مکمل شما است ازدواج تان رقم خورده است. زوج هایی که مکمل هستند، با زندگی در کنار هم می توانند مطالب بسیاری را از شریک شان بیاموزند. خوب است که هر چه از همسرتان به عنوان نکات مثبت می آموزید، به وی یادآور شده و خاطرنشان کنید که او شخصیتی الهام بخش برای شما است.

در زمانهای خوب و بد در کنار همسرتان باشید

حمایت از همسر نباید فقط در انجام کارهای بزرگ و یا شادی ها باشد. گاهی ممکن است اتفاقاتی تلخ رخ دهد که همسرتان نیاز به حمایت شما داشته باشد. به طور مثال در زمان ورشکستگی، بیماری و بسیاری موارد دیگر که فرد مقابل نیاز به حمایت دارد.

همیشه حمایت خود را از همسرتان اعلام کنید

لازم نیست یک موقعیت ویژه برای شما باشد که به آنها اطلاع دهید که شما به آنها اهمیت می دهید و پشت آنها هستید. شما می توانید از هر موقعیت کوچکی برای اعلام حمایت خود نسبت به همسرتان استفاده نمایید. حتی زمانی که به وی نگاه کرده و از زیباییش لذت می برید. ازدواج آسان نیست؛ مسئولیت حمایت عاطفی از انسان دیگر کار مشکلی است.

دیدگاه خود را تغییر دهید

وقتی به استرس اجازه می دهیم وضعیت ارتباط ما با شریکمان را کنترل کرده و بر آن غلبه کند، این موضوع می تواند احساس تنش و قطع ارتباط ایجاد نماید. و اگر این امر تداوم یابد، می تواند منجر به رابطه ای سرد شود که از عشق، اشتیاق و شادی که قبلاً مشترک بود خالی است. افرادی که در روابط و زندگی موفق هستند می دانند چگونه دیدگاه خود را تغییر دهند تا مشکلات تبدیل به فرصت شوند. وقتی ما استرس را فرصتی برای تقویت رابطه خود و رشد انسانی می دانیم، می تواند ما را به هم نزدیک کرده و باعث شود بیشتر از همیشه احساس تیم بودن را داشته باشیم.

 نکات گفتگوی خود را آماده کنید

شریک زندگی شما از طریق کلماتی که به کار می برید،احساس اطمینان و آرامش قوی پیدا می کند. احساس اینکه چگونه می توانید یک شریک حمایتی باشید، اغلب با صحبت کردن در مورد کلمات تشویقی مناسب در زمان مناسب راحت می شود. نگران این هستید که چه بگویید؟ یک اسکریپت بیاورید. هنگام تماشای تعامل با خانواده و دوستان، چند نکته در مورد خاص بودن همسرتان را تهیه کنید. هرچه تصاویر واضح تر و توصیفی تر باشد، بهتر است.

به شریک خود باور داشته باشید

اغلب اوقات، یک شریک حمایتی چیزی بیش از این نیست که به شریک خود بگویید که به او باور دارید. کلمات یک شریک دوست داشتنی می تواند آرامش و اطمینان زیادی را به همراه داشته باشد، به ویژه اگر به صورت ملایم و محبت آمیز گفته شود. نیازی نیست که احساس کنید باید یک چیز پیچیده را بیان کنید. در حقیقت، گاهی اوقات یک عبارت قلبی می تواند برای شریک زندگی شما که در یک موقعیت استرس زا گیر افتاده است، تفاوت ایجاد کند.

از لحاظ احساسی در دسترس باشید

برای اینکه بفهمید چگونه می توانید شریک حمایتی باشید، باید از نظر احساسی در دسترس او قرار بگیرید. این بدان معناست که حاضر باشید آسیب پذیر باشید، احساسات واقعی خود را به اشتراک بگذارید و با ترس های خود در روابط و فراتر از آن روبرو شوید. دسترسی عاطفی می تواند برای شخصیت های مردانه دشوارتر باشد، زیرا تمایل دارند به جای راه حل مشکلات، به دنبال مشکلات باشند. با این حال، شخصیت های زنانه نیز می توانند در اینجا مشکل داشته باشند، به خصوص اگر در روابط گذشته آسیب دیده باشند. یادگیری بخشش و رها کردن زندگی در گذشته کلیدی است.

تمرین عمیق گوش دادن را داشته باشید

گوش دادن عمیق یکی از مهم ترین ویژگی های همسر حمایتی است و اگر به دنبال نکات کلیدی حمایت از همسر هستید، باید به او عمیقاً گوش دهید. اغلب، ما به طور کامل بر آنچه شرکایمان می گویند تمرکز نمی کنیم. ما به تلفن های خود نگاه می کنیم، به کار فکر می کنیم یا وقتی را برای گوش دادن به رسانه های اجتماعی اختصاص می دهیم. تمرین گوش دادن عمیق به معنای تماس چشمی، دادن بازخورد غیر کلامی مانند لبخند یا سر تکان دادن، استفاده از زبان بدن باز و مطمئن و اطمینان از حضور کامل شما است.

از او بپرسید که به چه چیزی نیاز دارد

ممکن است شوهر شما همیشه بیرون نیاید و به شما بگوید در چه موردی به کمک نیاز دارد. به جای فرضیات احتمالی خودتان، ازاو بپرسید! چه کاری می توانید انجام دهید تا بار او کمی سبک تر شود؟ چه کاری می توانید برای کمک به او در رسیدن به هدف بعدی خود انجام دهید؟ چگونه می توانید از او حمایت کنید؟ بنشینید و در مورد آن صحبت کنید. شاید از پاسخ هایی که دریافت می کنید شگفت زده شوید. و به محض دریافت این پاسخ ها، مایل باشید نیازهای او را برآورده کنید.

به نصیحت او گوش کنید

همه خانم ها حداقل برای یک بار هم که شده این جمله را از شوهرشان شنیده اند که به او می گوید، تو به حرف من گوش نمی دهی! بله درست حدس زدید، برای حمایت از همسر باید سعی کنید به حرف ها و نصیحت هایش تا جای ممکن جامه عمل بپوشانید. البته فراموش نکنید این موضوع در مورد مردان نیز صدق می کند. پس به شوهرتان بفهمانید که تمامی حرف ها او برای شما ارزشمند است.

عدم حمایت شوهر از همسر

انعطاف پذیر و مایل به فداکاری باشید

گاهی برای حمایت از همسر، باید اقدامات فداکارانه ای انجام دهید. به طور مثال اگر همسرتان قصد ادامه تحصیل دارد و شما تصمیم بر بچه دار شدن داشته اید، لازم است این تصمیم را به تعویق بیاندازید. این موارد می توانند بنابر زندگی هر شخص، کاملاً متفاوت باشند. آنچه مهم است، تشخیص درست این موقعیت ها و حمایت از همسر در موقعیت های حساس است.

شاید بتوانید برنامه های زندگی خود را کمی تغییر دهید تا بتوانید از همسرتان حمایت کامل کنید. این بدان معنا نیست که هنوز نمی توانید به اهداف خود برسید. اما، ممکن است مجبور شوید زمان، پول و غیره را قربانی کنید تا در کوتاه مدت یا بلند مدت به همسر خود کمک کنید. امیدواریم فداکاری های شما در نهایت ارزشش را داشته باشد و همیشه می توانید از او بخواهید که وقتش به وقت شما برسد.

به یاد داشته باشید که او چه چیزی را دوست دارد

به علایق و سرگرمی های شوهر خود توجه کنید. هر چیزی که او دوست دارد را تا حد توان برایش فراهم کنید. این روش حمایت از همسر می تواند شامل موارد خیلی کوچک باشد. به طور مثال اینکه غذای مورد علاقه همسرتان را آماده کنید.

با او متحد باشید

بدون شک همسر شما در برخی مواقع با سختی روبرو می شود. نشان دادن جبهه متحد با او یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن حمایت از همسر است. خواه با فرزندان خود، سایر اعضای خانواده، دوستان، شغل او و غیره باشید. اگر اشتباه می کند، خصوصی نه در حضور افراد دیگر با او تماس بگیرید. احترام یکی از مواردی است که یک مرد کاملاً به آن احتیاج دارد. اگر آن را بردارید خرد می شود.

هر روز با هم بخندید

خندیدن آسان و مکرر چیزی آرامش بخش و سرگرم کننده است. جوکی را که در فیس بوک دیدید برای آنها بخوانید. درباره چیزهای خنده داری که در روزنامه می خوانید به آنها بگویید. کمی از طنز خودخواهانه استفاده کنید. طنز را در اتفاقات به ظاهر غیر طنز بیابید.

علاوه بر این، خندیدن با دیگران ارتباط عاطفی عمیقی با آنها ایجاد می کند که موانع را از بین می برد. بسیار سخت است که با کسی بخندید و همچنان از دست او عصبانی باشید.

 عذرخواهی کنید

عذرخواهی می گوید شما خطای خود را می بینید و متوجه می شوید که به شریک خود صدمه زده اید.

آن هشت حرف ساده، صادقانه بیان شده، می تواند تجربه ای فروتنانه و در عین حال پاک کننده باشد. شاید عذرخواهی کردن برای مردان نسبت به زنان سخت تر باشد، اما فراموش نکنید که با این کار به همسرتان ثابت کرده اید که یک مرد واقعی هستید.

صداقت را تمرین کنید

بسیار مهم است که با شریک خود صادق باشید. اگر مراقب لحن صدا باشید و افکار و احساسات صادقانه خود را به آرامی به تصویر بکشید، رابطه شما رونق می یابد.

با این روش ها نه تنها از همسرتان حمایت خواهید کرد، بلکه می توانید از آن ها برای به دست آوردن دل همسر خود نیز استفاده کنید.

حمایت عاطفی در رابطه چیست؟

حمایت عاطفی در یک رابطه توانایی نشان دادن درک، شفقت و عشق است. این بدان معناست که شریک خود را همانطور که هست بپذیرید، احساسات او را تأیید کنید و رویاهایش را تشویق کنید. ظاهر آن در عمل برای هر رابطه متفاوت خواهد بود، اما ویژگیهای مختلفی وجود دارد که همه شرکای حمایتی با آنها اشتراک دارند:

تسلط عاطفی

 آیا عوامل استرس زای رابطه باعث می شوند که بخواهید از عصبانیت یا ناامیدی منفجر شوید؟ این که بتوانید احساسات منفی را به شیوه ای مولد شناسایی، پردازش و کنترل کنید، برای یک شریک حمایتی ضروری است. بر احساسات خود مسلط شوید و بر روابط خود مسلط شوید.

اعتماد به نفس

 شما همیشه پشت شریک زندگی خود را دارید، حتی وقتی با او مخالف هستید. شما گرفتار احساس حسادت یا مالکیت نمی شوید. شما با اوقات تنهایی راحت هستید و حتی آن را تشویق می کنید. همه اینها ناشی از اعتماد به نفس تکان ناپذیر و اعتقاد عمیق به خودتان است.

مهارت های ارتباطی

 یادگیری نحوه تبدیل شدن به یک شریک حمایتی در مورد ارتباط عمیق تر است. سوالات معنی دار بپرسید  و به پاسخ ها اهمیت دهید. تلفن خود را کنار بگذارید و برای شریک زندگی خود زمان بگذارید. مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید و پایه اعتماد را برای روابط خود ایجاد کنید.

مثبت و متمرکز 

 ارائه حمایت عاطفی همچنین می تواند به شریک زندگی شما کمک کند تا دیدگاه مثبت تری داشته باشد و در محل کار بهتر تمرکز کند.

رضایت بیشتر

 علاوه بر مزایای مربوط به کار، کسانی که از حمایت قوی همسر برخوردار هستند، پاداش شخصی بیشتری نیز دریافت می کنند. آنها 50٪ میزان رضایتمندی بیشتری در روابط خود داشته ، 25٪ میزان خستگی بعد از کار کمتر دارند. آنها همچنین بدون شک درک بهتری از نحوه حمایت از زندگی و فعالیت های روزمره خود خواهند داشت.

پیامدهای عدم حمایت از همسر

نحوه جلب حمایت همسر چگونه است؟

در این قسمت قصد داریم نحوه جلب حمایت همسر را بررسی کنیم. از آنجایی که حمایت از همسر مهم است و باید حتماً در زندگی زناشویی وجود داشته باشد؛ اما متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم که زوجین نمی توانند این حمایت را از یکدیگر داشته باشند. اگر شما هم چنین موردی را تجربه کرده اید، در ادامه همراه ما باشید تا نحوه جلب حمایت همسر را به شما بگوییم

یکی از راه هایی که می توانیم در رابطه با نحوه جلب حمایت همسر بدان اشاره کنیم، این است که خودتان همسری حامی باشید. در واقع هنگامی که خود شما به این موضوع اهمیت داده و برای همسرتان حامی باشید، وی نیز سعی می کند که این ویژگی را در قبال شما داشته باشید.

مورد بعدی جلب محبت و اعتماد همسر است. اگر همسرتان به شما اعتماد نداشته باشد، مطمئن باشید هرگز حامی نیز نخواهد بود. برای در خصوص نحوه جلب حمایت همسر می توانید از راه های جلب اعتماد نیز بهره ببرید.

پیامدهای عدم حمایت از همسر

از جمله مهم ترین پیامدهای عدم حمایت از همسر می توان به طلاق عاطفی اشاره کرد. به طور مثال تصور کنید که مرد از زن حمایت مالی نکرده وزن نیز حمایت عاطفی خود را نثار مرد نمی کند، خوب مشخص است که در این زندگی فقط دو نفر همخانه باقی می مانند که هیچ حسی به یکدیگر نداشته و تنها با هم زندگی می کنند. اگر از عدم حمایت شوهر از همسر رنج می برید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اگر در این رابطه فرزندی نیز وجود داشته باشد، آسیب های بسیاری نیز از نظر روانی روی فرزندان وارد خواهد شد و آن ها نیز باید برای بررسی مشکلات احتمالی بررسی شوند. پس پیامدهای عدم حمایت از همسر را جدی بگیرید و سعی کنید قبل از اینکه دیر شود، نسبت به این موضوع رسیدگی های لازم را کرده باشید.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی بهترین روش های حمایت از همسر بپردازیم. اینکه عدم حمایت شوهر از همسر چه پیامدهایی خواهد داشت و همچنین نحوه جلب حمایت همسر چگونه است نیز بررسی شد. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص پیامدهای عدم حمایت از همسر داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بهترین راه نشان دادن حمایت از همسر چیست؟

اینکه با او متحد باشید و نشان دهید که بهترین ها را برای وی می خواهید.

آیا حمایت از همسر فقط مختص مردان است؟

خیر زنان نیز در این رابطه مسئولیت بسیاری دارند.

اگر شوهر یا همسر حامی نداشته باشیم، راه حل چیست؟

برای دریافت مشاوره در این رابطه می توانید با کارشناسان دکتر فکر تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور