پریود مردانه چیست از واقعیت تا شایعه
پریود مردانه چیست از واقعیت تا شایعه

پریود مردانه چیست از واقعیت تا شایعه

پریود مردانه چیست؟ موضوعی که در این مقاله می خواهیم کاملا به صورت علمی به آن بپردازیم و از واقعیت تا شایعه پریود شدن مردان را بازگو نماییم. در ادامه به پریود مردانه و تعریف دقیق آن خواهیم پرداخت. برای همه آقایان این اتفاق صورت نمی پذیرد اما عوامل ایجاد پریود مردان را باید بشناسید تا از بروز آن جلوگیری نمایید. اگر بدانید چرا مردان پریود می شوند می توانید بهتر در رابطه با آن تصمیم گیری نمایید.

در رابطه با اینکه پریود مردانه چیست شایعه های زیادی وجود دارد که این شایعه ها می تواند موجب بروز وحشت و گاها سو استفاده برخی از آقایان از این موضوع شود. متاسفانه برخی از آقایان به جای تلاش جهت بهبود این حالات در این دوران، حالات روانی بهم ریخته خود را بیشتر می کنند. برای مشاوره در رابطه با پریود مردانه می توانید با مشاوران دکتر فکر که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

پریود مردانه چیست ؟ بهم ریختگی خلقی که در هر ماه یک بار برای برخی از آقایان به دلیل تغییرات هورمونی می تواند صورت بگیرد و در همه آقایان نمی تواند یکسان می باشد.

پریود مردانه چیست؟

پریود مردانه چیست
پریود مردانه چیست

شاید با شنیدن این اصطلاح تصور کنید که آقایان هم مانند خانم ها پس از گذشت یک ماه، دچار خونریزی می شوند و همین مسئله موجب ایجاد درد می شود و یا اینکه دردهایی همانند خانم ها را تجربه می کنند. خیر! این تصور کاملا غلط و اشتباهی است که می توان داشت. تحقیقات نشان داده است که آقایان نیز همانند خانم ها دارای چرخه های ماهانه می باشند.

اما پریود مردانه چیست ؟ مردان همانند زنان دچار نشانه هایی از عادت ماهانه می باشند. در واقع مطالعات نشان داده است که ترشح هورمون های جنسی در مردان می تواند وجود داشته باشد. بی نظمی هورمونی آقایان همانند خانم ها نمی باشد ولی به حالت عادت ماهانه در طی یک ماه برای برخی از خانم ها می تواند صورت پذیرد.

نشانه هایی که برای این نوع عادت ماهانه ذکر شده است شامل : تحریک پذیری بالا در این زمان، عصبانیت، احساس غمگینی و ناراحتی و مشکل خلق و خو که این نشانه ها می تواند از یک تا چند روز برای آقایان وجود داشته باشد. در واقع ترشح طبیعی هورمون تسترون در هر روز موجب می شود تا از بروز حالات در بدن مرد جلوگیری به عمل آید.

برای اطلاع از اینکه چرا مردان در زمان یائسگی زنان خیانت می کنند بر روی لینک کلیک کنید.

پریود مردانه چیست ؟ از واقعیت تا شایعه پریود شدن مردان

مردان نیز همانند زنان چرخه هورمونی را تجربه می کنند و به همین دلیل است که این چرخه به عنوان استراتژی مرد یا پریود مرد تعیین شده است. آقایان به طور معمول چرخه تولید تخمک ندارند زیرا آمادگی بارور شدن را ندارند.اگر خانم ها در طول ماه رحم آن ها برای باروری آماده نباشد، همانند خانم ها نیستند که پوشش رحمی آن ها خارج شود و از این نظر نمی توان گفت آن ها پریود دارند.

برای اطلاع از مهم ترین خطرات رابطه جنسی در دوران کرونا بر روی لینک کلیک کنید.

در واقع آنچه با عنوان پریود مردانه چیست شناخته می شود، متفاوت از شرایط می باشد و می تواند بر عوامل مختلف تاثیر گذار باشد. تسترون مردانه متفاوت است و این تفاوت بر هورمون ها تاثیر می گذارد و موجب می شود تا فرد علائمی را تجربه نماید. در واقع این علائم می تواند برخی شباهت ها را با علائم PMS داشته باشد .

به طور کلی اگر بخواهیم به این سوال که پریود مردان به چه صورتی رخ می دهد پاسخ دهیم، باید بگوییم که این موضوع با دلیل تغییرات هورمونی ایجاد شده می تواند صورت پذیرد. این چرخه کاملا طبیعی است و در بسیاری از مردان می تواند اتفاق افتد.

برای اطلاع از فانتزی جنسی چیست بر روی لینک کلیک کنید.

عوامل ایجاد پریود مردان

عوامل ایجاد پریود مردان
عوامل ایجاد پریود مردان

آنچه در رابطه با پریود مردانه چیست شما در عامه مردم شنیده اید، نام علمی آن IMS می باشد. در واقع این چرخه منجر به تغییر سطح تسترون می شود و این کار می تواند نشانه ی غیرمعمولی برای فرد شناخته شود. هنگامی که این چرخه صورت می پذیرد، در واقع بدن برای تنظیم آن دست به اقداماتی می زند که بتواند با آن سازگار شود.

برای اطلاع از ده نکته برای افزایش جذابیت جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

عوامل ایجاد پریود مردان زیر می تواند تاثیر گذار باشد.

  • سن
  • داشتن اضطراب و استرس
  • وجود بیماری ها
  • بی خوابی
  • اختلال خوردن

در واقع منظور از تاثیر گذاری سن این است که، به هنگام افزایش سن، تسترون مرد می تواند کاهش پیدا کند و از اوایل سی سالگی این موضوع آغاز می شود. تمامی این عوامل بر سلامتی مرد تاثیر گذار خواهد بود و می تواند موجب بهبود سلامت روانی و یا تغییر در جهت عکس آن باشد.

برای برقراری ارتباط با بهترین مشاوره جنسی قبل از ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

چرا مردان پریود می شوند

بروز برخی از علائم در مردان می تواند با بیماری هایی همچون IMS شبیه باشد و به همین دلیل این بیماری شباهت هایی با بیماری PMS در زنان می باشد. در واقع IMS می تواند از الگوی فیزیولوژی که یک زن در طول دوران عادت ماهانه خود دارد، پیروی نکند. چراکه پایه ای از هورمون IMS وجود ندارد.

در صورتی که نشانه های این نوع بیماری به صورت منظم صورت نپذیرد، می توان گفت هیچ الگویی برای آن نیز نمی توان متصور شد و وجود نخواهد داشت. با توجه به اینکه این نشانه ها به طور معمول مبهم می باشند، در رابطه با اینکه چرا مردان پریود می شوند ؟ نمی توان دقیقا آن ها را ذکر نمود. اما می توان نشانه های عمومی را برای آن ذکر کرد:

برای اطلاع از احتمال بارداری بدون دخول بر روی لینک کلیک کنید.

  • خسته بودن
  • بهم ریختگی ذهنی و آشفتگی آن
  • سردرگمی ذهنی
  • افسردگی
  • عصبی بودن
  • کاهش عزت نفس
  • کاهش توانایی و میل جنسی
  • وجود تنش
  • حساس شدن

برای اطلاع از بهترین زمان رابطه زناشویی بر روی لینک کلیک کنید.

پریود مردانه و تعریف دقیق آن

پریود مردانه و تعریف دقیق آن
پریود مردانه و تعریف دقیق آن

پریود مردانه عنوان عارضه بدخلقی دانست. نام علمی اختصاصی آن را با IMS شناخته شده است. این عارضه موجب می شود تا فرد دچار عصبانیت زودهنگام شود و موجب حساسیت محرک های بیرونی خواهد شد. در واقع باز هم تاکید می کنیم که به دلیل وجود همین تغییرات خلقی این موضوع با نام پریود زنانه شناخته شده است و در واقع این موضوع همان پریود مردانه و تعریف دقیق آن می باشد.

برخلاف خانم ها که در زمان پریود شدن خود، احساس ناهنجاری را تجربه می کنند اما به طور معمول پس از چند روز ممکن است این احساس از بین برود. برای آقایان ممکن است این بهم ریختگی خلقی در زمان بیشتری باشد و گاها حتی نیازمند دخالت متخصصان این امر باشد که در صورت عدم درمان این حالت ها تغییری پیدا نکند.

برای اطلاع از ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

پیشنیه پژوهشی در رابطه با پریود مردانه چیست

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که آیا این موضوع علمی است و اینکه واقعا زمینه پژوهشی در این زمینه وجود دارد؟ دو پژوهشگر دانشگاه جورج تاون برای اولین بار این عارضه را معرفی کردند و تحقیقات خود را در طی 16 سال به انجام رساندند. این تغییرات هورمونی طی دوره چهار تا شش هفته ای می تواند صورت گیرد و موجب تغییرات خلقی در مردان می شود.

مطابق با تحقیقات در رابطه با پریود مردانه چیست مردانه و تعریف دقیق آن انجام شده بر روی حیوانات مشخص شد که کاهش تسترون خون جانواران پستاندار نر همانند : میش، فیل، آهو و گوزن موجب به وجود آمدن حساسیت و تغییر خلقی می شود ولی در انسان ها این تغییرات تنها منوط به کاهش سطح تسترون نمی باشد و افزایش کورتیزول و کاهش سروتونین موثر می باشد.

برای دریافت مشاوره جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

چرا برخی از آقایان پرویود مردانه را تجربه نمی کنند؟

عوامل زیادی می‌تواند در ورود به موضوع برای مردان موثر باشد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 رژیم غذایی

 تغییر در رژیم غذایی می تواند از رایج ترین دلایل بروز پریود مردانه باشد. استفاده از غذاهای چرب و همچنین غذاهایی که ساخت سبزیجات باشند موجب می شود میزان سروتونین خون کاهش پیدا کند.

افزایش وزن

 زمانی که وزن مرد بالا می رود استروژن بالا تر و تستسترون پایین تر می شود. هنگامی که نظم هورمون ها به هم می ریزد و فرد از این موضوع آگاهی لازم ندارد واکنش های غیر طبیعی را خواهد داد اگر حتی اگر ساده ترین و پیش پاافتاده ترین اتفاقات روزمره زندگی صورت گیرد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 داشتن خواب نامنظم

 در صورتی که خواب فرد نامنظم شده و همچنین کم شود  این موضوع می تواند آرزوی روزانه را ایجاد نماید.

 استرس

 در رابطه با پریود مردانه چیست و مواردی که می تواند این عارضه را در پی داشته باشد استرس مداوم و شدید است. تسترون در بدن آقایان به هنگام استرس بالا می آید و به همین دلیل دچار سندروم تحریک پذیری می شود. این نوسان هورمون ها بسیار بر رفتار و احساسات مردان تاثیر گذار می باشد.

مصرف برخی از داروها

 استفاده از برخی داروها می تواند موجب شود تنظیمات هورمون از بین برود و همین مسئله زمینه را برای مبتلا شدن به سندروم ایجاد می کند. داروهای گیاهی و طبیعی که بر روی یک نفر تاثیر می گذارد می تواند مردان را خشن و تحریک پذیر نماید.

 مصرف سیگار

 استفاده از سیگار می تواند بر هورمون ها تاثیر گذار باشد و استرس را بالا ببرد این مسئله احتمال ابتلا به این سندروم را نیز بیشتر می کند.

برای اطلاع از ده عامل خیانت زنان و مردان در زمان ازدواج بر روی لینک کلیک کنید.

درمان مناسب را برای پریود مردانه چیست بدانید

با خواندن این مطلب در رابطه با  پریود مردانه چیست ممکن است این سوال برای شما به وجود آید آیا این موضوع درمان قطعی دارد یا خیر؟  قبل از پاسخ به این سوال باید بگوییم که درصدی از مردان دچار این عارضه می شوند. عوامل ذکر شده در آن موثر است. اما به معنی بیمار بودن آنها نمی باشد. عوامل زیر می تواند در بهبود این خیانت موثر باشد.

  • تنظیم قند خون
  •  شکر را به میزان کمتری مصرف کنید.
  •  صبحانه را به صورت کامل و در تمام  روزها میل کنید.
  •  استفاده از مکمل های ویتامینی که مانند ویتامینی ب ۶ منیزیم و کلسیم می تواند به کم کردن این آدرس کمک کند.
  •  مصرف الکل زیاد موجب برهم خوردن قند خون فرد می شود.
  • استفاده از مواد فیبردار در کنار مصرف پروتئین ها می تواند بسیار موثر باشد.
  • مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در رژیم غذایی رعایت شود.
  •  مصرف مواد گردو در برنامه فرد قرار بگیرد.
  •  داشتن برنامه روزانه برای انجام ورزش.
  • برقراری رابطه جنسی می تواند به فرد برای تنظیم هورمون ها کمک نماید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با پریود مردانه چیست ارائه نماییم. همچنین به تمامی موارد از واقعیت تا شایعه پریود شدن مردان پرداختیم. اما در صورتی که مایل به اطلاع بیشتر در رابطه با پریود مردانه و تعریف دقیق آن می باشید و یا به دنبال اطلاع از عوامل ایجاد پریود مردان و اینکه چرا مردان پریود می شوند هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول موجود است تماس حاصل نمایید.

پریود مردانه چیست ؟

پریود مردانه در واقع بهم ریختگی هورمونی است که تغییرات خلقی را در ادامه می تواند در پی داشته باشد.

چگونه می توان اطلاعات دقیقی از واقعیت تا شایعه پریود شدن مردان به دست آورد؟

در این مقاله ما به تمامی مواردی که در رابطه با این بهم ریختگی خلقی وجود دارد اطلاعاتی را ارائه خواهیم نمود.

پریود مردانه و تعریف دقیق آن چیست؟

پریود مردان همانند خانم با خونریزی همراه نخواهد بود. اما در طول یک ماه برخی از آقایان ممکن است برای یک تا چند روز بهم ریختگی خلقی را تجربه نمایند.

چرا مردان پریود می شوند ؟

عوامل زیادی می تواند در این زمینه موثر باشد که برخی از آن ها را می توان در رابطه با رژیم غذایی افراد دانست که در این مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور