باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی
باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی

ناگفته های بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی

اغلب مشکلاتی که در ارتباط جنسی بین زوجین به وجود می آید، به دلیل عدم اطلاع از باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی می باشد. یکی از مهم ترین این نکات، کاهش استرس و ترس از قضاوت در اولین رابطه جنسی به ویژه برای خانم ها است. همچنین، برای بانوان بسیار این سوال پیش می آید که آیا اولین رابطه جنسی دردناک است؟ در ادامه دراین باره توضیح خواهیم داد و راه های داشتن آرامش برای اولین رابطه را عنوان می کنیم.

علاوه بر همه این ها، امکان دریافت مشاوره خصوصی و اختصاصی در رابطه با این موضع توسط مشاوران دکتر فکر نیز فراهم شده است. از جمله مهمترین ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی ارائه آموزش مراقبت و سلامت بهداشتی پوزیشن های جنسی و داشتن یک سکس کامل می باشد که در ایجاد یک احساس خوشایند بسیار تاثیرگذار است.

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در شب زفاف

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در شب زفاف

شب زفاف یعنی همان شبی که در فرهنگ ما اولین رابطه جنسی برقرار می شود، از مهم ترین مراحل زندگی زناشویی برای تمامی زوجین است. البته این در صورتی است که باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در نظر گرفته شود.

برای این منظور، در جلسات مشاوره جنسی تلاش می شود تا با جلوگیری از استرس زوج ها به ایجاد آرامش خاطر آن ها کمک کنند. یکی از مواردی که باعث بروز این استرس و اضطراب در زنان و گاهی مردان می شود، قضاوت در اولین رابطه جنسی است. این مورد همواره از بزرگترین ترس های بانوان به شمار می رود. اما چه باید کرد؟

برای خانم ها و آقایان گاهی شب زفاف به بدترین خاطره و برای برخی دیگر نیز به لذت بخش ترین شب زندگی تبدیل می شود. اما چرا این اتفاق نتایج متفاوتی را به بار می آورد؟ تمامی این موارد به آنچه در هیپوتالاموس اتفاق می افتد، مربوط می شود. در واقع این موضوع می تواند کاملا جنبه شناختی داشته باشد.

در خانوادهای سنتی متاسفانه رسم و رسوماتی وجود دارد که در شب عروسی حتما و حتما باید مقاربت انجام شود و به نوعی خانواده های دختر و پسر منتظر مشاهده خونریزی حاصل از پارگی پرده بکارت دختر می باشند. از سویی خستگی ناشی از انجام رسومات عروسی و عقد می تواند خستگی جسمی و فشار ذهنی زیادی را برای زوجین به وجود آرد. همچنین عدم آمادگی روانی نیز مزید بر علت می شود تا نتیحه مطلوب خاصل نشود.

یکی از مهمترین نکات بهداشتی قبل از ازدواج که توسط متخصصان در باب باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی توصیه می شود، اهمیت انجام پیش نوازی قبل از رابطه است. گاهی حتی با پیش نوازی های دوران عقد و یا رابطه جنسی تقریبی در این دوران، باز هم استرسی زیاد ناشی از شنیده های اشتباه موجب می شود تا آمادگی روانی به طور کامل به وجود نیاید. بنابراین کسب اطلاعات موثق در این مورد اهمیت دارد.

باید های اولین رابطه جنسی

باید های اولین رابطه جنسی

در ادامه در لیست جداگانه به باید ها و نباید های رابطه جنسی خواهیم پرداخت و ویژگی های یک سکس خوب را برای شما توضیح خواهیم داد.

باید های اولین رابطه جنسی

  • بهترین نوع رابطه جنسی رابطه ای است که در آن تمامی حواس پنج گانه زوج درگیر باشد.
  • برای ایجاد حس لامسه توصیه می شود که زوجین، نقاط حساس بدن زن و مرد را بخوبی بشناسند تا با پرداختن به آن ها لذت را چند برابر نمایند.
  • حس بینایی خصوصا برای آقایان باید درگیر باشد. البته اما این بدین معنا نیست که برای خانم ها حائز اهمیت نمی باشد و آن ها هم باید از نظر بصری ارضا شوند.
  • حس چشایی می تواند با استفاده انواع کاندوم های طعم دار ایجاد شود.
  • حس بویایی برای آقایان با بو کردن خط سینه خانم، بو کردن گردن و واژن وی می تواند ایجاد شود.
  • حس بویایی برای خانم ها می تواند با بود کردن آلت تناسلی در مردان و بوی تن آن ها ایجاد شود. البته آقایان باید در این مورد باید نظافت را رعایت نمایند .
  • حس شنوایی برخلاف گذشته که تنها برای خانم ها مهم بود، امروزه برای هر دو جنسیت اهمیت دارد. به هنگام برقراری رابطه جنسی در گوش یکدیگر از بدن او تعریف کنید و حرف های عاشقانه به او بزنید.

نظافت را رعایت نمایید

خستگی و یا استرس زیاد و شاید گرما موجب شده باشد تا بدن شما به هنگام روز عرق کرده و به همین دلیل شریک جنسی شما نه تنها جذبتان نخواهد شد، بلکه از شما فرار نیز خواهد کرد. بنابراین، این نکته را در رابطه باید مد نظر داشته باشید و اگر شرایطتان به این گونه است، حتما قبل از سکس دوش بگیرید.

نقاط حساس بدن یکدریگر را بشناسید

یکی از مسائلی که می تواند به شما برای داشتن یک سکس عالی کمک کند، همین مسئله می باشد. هر چه شناخت در این زمینه بیشتر باشد و آموزش رابطه زناشویی خوبی را دریافت نموده باشید، بهتر می توانید در سکس عمل کنید. نقاط حساس خانم ها بیش از آقایان می باشد. اما این بدان معنا نیست که آقایان تنها یک نقطه حساس به نام آلت تناسلی خواهند داشت.

در رابطه با نوع پوزیشن های مورد علاقه و فانتزی جنسی خود با همسرتان صحبت کنید و او را هدایت نمائید که بیشتر بر روی چه مناطقی مانور دهد. به او بگوئید که علاقه شما برای داشتن یک رابطه جنسی چیست؟ در نهایت اطلاع از تمامی این موارد موجب می شود تا شما یک رابطه جنسی بسیار خوب را داشته باشید.

نباید های اولین رابطه جنسی

نباید های اولین رابطه جنسی

اما در بین باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در ادامه به نباید های این رابطه خواهیم پرداخت.

چراغ خاموش حرکت نکنید

همانطور که ذکر شد، به هنگام برقراری رابطه جنسی باید تمامی حواس شما درگیر باشد. بنابراین، هرگز چراغ ها را خاموش نگذارید و حتما آن ها را در حین رابطه روشن نگه دارید. همچنین زیر پتو نباشید. بهتر است تمامی لباس های شما از تن در آمده باشد و هر دو کاملا برهنه باشید و بدن یکدیگر را ببنید.

استرس، اضطراب، گلایه و… ممنوع

به هنگام در بستر رفتن، شما و همسرتان باید کاملا از نظر روانی آمادگی لازم را داشته باشید. زیرا وجود هر یک از مسائل روانی، موجب ایجاد مشکل می شود. به عنوان مثال، در خانم ها، استرس می تواند موجب منقبض کردن لگن شود و همین مورد منجر به ایجاد اختلال واژنیمسوسدر آن ها خواهد شد. در آقایان نیز استرس می تواند باعث اختلال نعوظ شود.

اگر بخواهیم یک جای نامناسب برای گلایه کردن برشماریم، رختخواب شما خواهد بود. “اینکه مادر تو فلان حرف رو به من زد، پدرت از من این ایراد رو گرفت، تو زمان عقد فلان کردی و… ” این شب را به بدترین شب زندگی مشترک برای شما تبدیل خواهد نمود.

جلوگیری از استرس در زوج ها

می توانید به ما بگویید که دلیل استرس شما چیست؟ پاسخ به ریشه یابی و کاهش استرس کمک می کند. از چه چیزی واهمه دارید، آیا می ترسید که این رابطه به درستی برقرار نشود؟ اگر دچار این دغدغه های ذهنی می باشید، باید بگوییم که در واقع شما دارید به افزایش تشویش هایتان کمک می کنید. یادتان باشد که استرس و نگرانی بیش از حد تنها باعث پریشانی و انتقال آن به همسرتان می شود.

گاهی عدم اطلاع از باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی و صحبت نکردن در مورد رابطه جنسی در دوران دوستی یا به عبارتی مدت آشنایی ازدواج، موجب قرار گرفتن در یک موقعیت جدید و پر استرس می شود. توصیه ما به تمامی زوجینی که دچار این احساس می شوند، این است که برای جلوگیری از نگرانی های به وجود آمده در شب زفاف فقط به نوازش بپردازید و در شب های بعدی سکس کامل را در برنامه خود داشته باشید.

آیا اولین رابطه جنسی دردناک است ؟

آیا اولین رابطه جنسی دردناک است ؟

این سوال که آیا اولین رابطه جنسی دردناک است؟ به طور عمده برای خانم ها به وجود می آید. این موضوع عمدتا به دلیل شنیده هایی است که از دیگران در این رابطه نقل می شود. اما این مسائل چقدر می تواند حقیقت داشته باشد؟ باید بگوئیم این مائیم که یک حقیقت را می سازیم. اگر در گذشته تفکرات اشتباهی وجود داشته است، دلیلی ندارد که ما هم به این رویه ها ادامه دهیم.

لوله های رحم زنان به صورتی است که موازی با یکدیگر نمی باشد. به هنگام تحریک جنسی این لوله ها در روبه روی یکدیگر قرار می گیرند و به همین دلیل این موضوع موجب می شود تا مقاربت به شکل درستی انجام شده و دردی به هنگام رابطه وجود نداشته باشد. البته اگر واژن خشک باشد، احتمالا خانم دچار درد شود.

نوع پوزیشن از جمله نکات باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی می باشد که می تواند در ایجاد درد نقش داشته باشد. نداشتن یک پوزیشن درست موجب ایحاد این درد برای آقایان هم می شود. برای پاره کردن پرده بکارت بهترین پوزیشن بالا بودن پاهای خانم در حالت دراز کش و انجام دخول پس از عشق بازی به صورت یکباره می باشد.

قضاوت در اولین رابطه جنسی

نه تنها در رابطه با قضاوت در اولین رابطه جنسی ، بلکه در هر مسئله دیگری باید بدانید که هر فردی بر اساس زاویه دید خود مسائل می نگرد.این موضوع بدین معناست که لزوما شما آنچه که دیگران تجربه نموده اند را تجربه نخواهید کرد. انجام رابطه جنسی بسته به شخصیت شما، تجربه های قبلی و همچنین نوع برقراری رابطه جنسی می تواند با دیگری متفاوت باشد.

مسلما ما در رابطه با هر چیزی که قضاوت منفی داشته باشیم، همان نیز رخ خواهد داد. اولین رابطه جنسی می تواند تجربه لذت بخشی باشد که گاهی برای برخی از افراد حتی چندین بار در همان شب تکرار شود. خلقت و غریزه ای که خداوند در وجود ما انسان ها گذاشته است موجب شده تا در صورت انجام درست آن تجربه بسیار لذت بخشی را داشته و همواره مایل به انجام آن باشیم. البته نباید فراموش کرد که گاهی میزان لذت زن نسبت به مرد در رابطه جنسی فرق دارد و نباید از هر دو جنسیت یک توقع یکسان داشت.

دیدگاه شما نسبت به رابطه جنسی چیست؟ آیا معتقد هستید که این رابطه می تواند یک تجربه لذت بخش برایتان باشد؟ یا اینکه تصور می نمایید رابطه جنسی یک وظیفه است و باید آن را انجام دهید؟ اگر دیدگاه این چنین دارید، هرگز لذتی را تجربه نخواهید کرد و حتی بسیار ناراحت کننده و تلخ نیز خواهد بود. به همین دلیل هم باید مجددا بر تلاش برای اطلاع از باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی تاکید نمود و آگاهی های خود را در این زمینه بالا ببریم.

عوامل منفی در اولین رابطه جنسی

عوامل منفی در اولین رابطه جنسی

از نظر شما عوامل منفی در اولین رابطه جنسی چه می تواند باشد؟ گاهی مشکلات روانی حل نشده قبلی می تواند موجب ایجاد دیدگاه منفی نسبت به سکس شود. متاسفانه برخی از مادران به جای راهنمایی های درست در رابطه با داشتن یک سکس خوب و ایجاد حس مثبت برای فرزند خود، گلایه ها، تجربه های ناخوشایند و احساس تحقیر شدن در رابطه جنسی با همسرشان را مطرح نموده و دیدگاه منفی را به وجود می آورند.

احساس ضغف و بی حالی قبل از شروع رابطه جنسی نیز می تواند از دیگر عوامل منفی کننده محسوب شود. همچنین، عدم شناخت دقیق از نگرش و رویکرد فرد مقابل نیز موجب می شود تا آن ها رابطه درستی نداشته باشند. مثلا برخی از خانم ها تصور می کنند که اگر آن ها شروع کننده ماجرا باشند، به بی حیایی یا موارد دیگر متهم می شوند.

عدم ابراز تمایلات، احساس گناه در رابطه و همچنین منفعل بودن می تواند یک رابطه جنسی را نابود کند. لازم به ذکر است که اگر علائم انواع افسردگی و یا اضطراب دارید،سعی کنید که حتما برای درمان اقدام نمائید. داشتن مکان مناسبی به دور از سر و صدا و با حفظ حریم خصوصی می تواند از جمله موارد بسیار مهم در این زمینه باشد.

داشتن آرامش برای اولین رابطه

برای چندین بار خدمت شما عزیزان تاکید می کنیم که اگر آموزشاطلاعات خود را در مورد باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی بالا ببرید، با یک دید باز و فراغ خاطر به استقبال آن خواهید رفت.

می دانید که ما انسان ها در موقعیت هایی که اطلاعی در آن رابطه نداشته باشیم و یا اینکه برایمان قابل پیش بینی نباشد، احساس اضطراب و ترس خواهیم داشت. در نتیجه بهم ریختگی روانی دور از انتظار نخوهاد بود. لمس برخی از نقاط حساس می تواند موجب داشتن آرامش برای اولین رابطه در بین زن و مرد شود. حرکات تن آرامی می تواند موجب ایجاد احساس لذت بیشتر شود.

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در رابطه با نقاط حساس بدن زن و مرد

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در رابطه با نقاط حساس بدن زن و مرد

شاید با خواندن این مقاله تا به اینجا متوجه اهمیت موضوع شده باشید و با ضرورت و اهمیت باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی آشنا شده باشید. در ادامه نیز به دیگر مسائل خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید که تمامی این عوامل و نکات باید از فرد سوال شود. زیرا هر فردی دارای ویژگی های شخصیت منحصر بفرد خود بوده و نیازمند روش های متفاوتی است.

نقاط حساس بدن مرد

جالب است بدانید 90 درصد نقاط تحریک در آقایان در آلت تناسلی آن ها می باشد. اما نقاط حساس دیگری نیز وجود خواهند داشت که حتما باید توسط خانم تحریک شود.

  • آلت تناسلی
  • بیضه ها
  • نوک آلت تناسلی
  • پشت گوش
  • سینه های مردان
  • لب ها

نقاط حساس بدن خانم ها

در رابطه با خانم ها نیز همانند آقایان باید دقت کنید که این موارد باید با او مطرح شود تا بتوانید شناخت دقیق تری در این زمینه به دست آورید.

  • لب
  • گوش
  • گردن
  • سینه
  • خط مابین سینه
  • واژن
  • باسنن
  • ران

دقت داشته باشید که نوک سینه ها در خانم ها بسیار حساس است و پس از آمادگی کامل باید به به این نقطه دست زد. در واقع باید ابتدا دور سینه و اطراف نقطه قرمز را به خوبی لمس نمود و پس از آمادگی کامل نسبت به لمس و یا خوردن نوک سینه اقدام نمود.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی ارائه نماییم. در صورتی که مایل به کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می باشید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در وب سایت موجود است تماس حاصل نمایید. دریافت مشاوره اختصاصی در رابطه با جلوگیری از استرس در زوج ها ، و اینکه آیا اولین رابطه جنسی دردناک است ، قضاوت در اولین رابطه جنسی ، عوامل منفی در اولین رابطه جنسی، داشتن آرامش برای اولین رابطه با تماس با جدول زیر امکان پذیر است.

منظور از باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی چیست؟

تمامی آنچه موجب می شود تا شما بهترین سکس را داشته باشید و یا دچار اختلال شوید را شامل خواهد شد.

برای جلوگیری از استرس در زوج ها چه کاری می توان انجام داد؟

بهترین راه آموزش و اطلاع دقیق می باشد که ما همه ناگفته های باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی را در این مقاله ارائه نمودیم.

چگونه می توان قضاوت در اولین رابطه جنسی را تغییر داد؟

بهتر است عوامل منفی در اولین رابطه جنسی را از خود دور نمایید تا نتیجه بهتری را به دست آورید.

چگونه می توان به داشتن آرامش برای اولین رابطه کمک نمود؟

داشتن عشق بازی در اولین رابطه جنسی می تواند بسیار به این موضوع کمک نماید.

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی | جلوگیری از استرس در زوج ها


آیا اولین رابطه جنسی دردناک است
قضاوت در اولین رابطه جنسی
عوامل منفی در اولین رابطه جنسی
داشتن آرامش برای اولین رابطه

5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

درمان زود انزالی

درمان زود انزالی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور