استفاده از ژل لوبریکانت

عوارض ژل لوبریکانت برای مردان + نحوه استفاده از آن

یکی از دغدغه ها و مشکلاتی که مردان و زنان در رابطه جنسی خود با آن مواجه می شوند خشکی واژن، عدم روان بودن حرکات آمیزشی و در نتیجه لذت نبردن از رابطه می باشد، بهتر است بدانیم یکی از راه های درمان این مشکل استفاده از ژل لوبریکانت می باشد.

متاسفانه ممکن است خیلی از افراد تاکنون از این ژل استفاده نکرده باشند و حتی اطلاعات کافی درمورد آن را نیز نداشته باشند، در نتیجه خانم ها یا خود را به درد حین رابطه عادت می دهند و یا اینکه از برقراری رابطه جنسی خودداری می کنند.

همانطور که می دانیم رابطه جنسی یکی از عوامل تاثیر گذار بر پایداری زندگی مشترک می باشند زیرا زن و شوهری که نسبت به روابط زناشویی خود رضایت ندارند و به اوج لذتی جنسی نمی رسند به تدریج از برقراری رابطه خودداری کرده، از یکدیگر دور می شوند و به دلیل فشارهای روحی که متحمل خواهند شد با کوچکترین تلنگری پرخاشگر شده و احتمال شکل گیری دعوا و اختلاف افزایش می یابد.

بنابراین توصیه می شود افرادی که با مشکل خشکی واژن و لذت نبردن از رابطه جنسی مواجه هستند در اسرع وقت برای درمان مشکل خود اقدام کنند. به دلیل اهمیت این موضوع، کمبود اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درمورد آن، ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد ژل لوبریکانت بپردازیم، طرز استفاده از آن و عوارض احتمالی استفاده از چنین ژلی را توضیح دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

ژل لوبریکانت چیست؟

ژل لوبریکانت چیست

بهتر است بدانیم ژل لوبریکانت نوعی روان کننده و ژل آمیزشی می باشد که در انواع مختلف با کاربردها و خواص متفاوت در دسترس است. همانطور که از اسم ژن پیداست یعنی برای روان کردن حرکات دخول و بهبود آمیزش آلت های جنسی زن و مرد کاربرد دارد زیرا یکی از مشکلات اساسی خانم ها خشکی واژن است که به واسطه آن در حین برقراری رابطه جنسی دچار درد و سوزش می شوند.

بنابراین استفاده از ژل های لوبریکانت می تواند به تسریع حرکت آلت کمک کرده و علاوه بر اینکه میزان درد را کاهش می دهد به همان نسبت به آرامش خانم ها و افزایش لذت جنسی آن ها کمک می کند. لازم به ذکر است که ژل لوبریکانت علاوه بر اینکه در رفع مشکل خشکی واژن موثر می باشد، برای زوجین دیگری که هیچگونه مشکلی ندارند نیز قابل استفاده بوده و به افزایش لذت جنسی آن ها کمک می کند، پس هیچ محدودیتی در میان زوج برای استفاده از روان کننده های جنسی وجود ندارد.

همچنین بهتر است بدانیم که از این ژل برای ماساژ جنسی نیز استفاده می شود زیرا ژل های لوبریکانت بر پایه روغن نیز قابل دسترس است که همانند روغن ها و لوسین های ماساژ عمل می کند، یعنی زوجین می توانند از همان ابتدای شروع تحریک جنسی از ژل استفاده کرده تا زمانی که بخواهند دخول را انجام دهند.

انواع ژل لوبریکانت

انواع ژل لوبریکانت

همانطور که گفتیم لوبریکانت انواع مختلف با خاصیت ها و کاربردهای متفاوت دارد که زوجین می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از انواع این ژل را انتخاب کرده و برای بهبود کیفیت روابط جنسی و رضایت از زندگی زناشویی خود استفاده نمایند. متاسفانه اکثر زوجین اطلاعی از کاربردهای انواع ژل لوبریکانت نداشته و به همین علت تا مدت های طولانی در روابط جنسی با مشکل مواجه خواهند شد، به همین علت در ادامه مطلب به انواع ژل های لوبریکانت اشاره می کنیم:

ژل بر پایه روغن های مصنوعی

این نوع از لوبریکانت در ترکیب خود دارای روغن های مصنوعی مانند وازلین می باشد که برای خانم ها و آقایان احتمال حساسیت زایی دارد، ولی به دلیل اینکه به راحتی پاک نمی شود ماندگاری بالایی داشته و نیازی به تمدید استفاده از آن در حین رابطه نیست، همچنین از این نوع لوبریکانت می توان برای ماساژ جنسی استفاده کرد.

لازم به ذکر است که ژل بر پایه روغن موجب آسیب زدن به کاندوم می شود و نمی توان از آن هم زمان با روش جلوگیری از بارداری با کاندوم استفاده کرد.

ژل بر پایه روغن طبیعی

در ترکیبات این ژل لوبریکانت روغن های طبیعی مانند نارگیل استفاده می شود که هیچگونه حساسیت زایی را برای مصرف کنندگان به همراه نخواهد داشت ولی همانند ژل های روغنی مصنوعی سبب آسیب زدن به کاندوم می شود. بنابراین کسانی که روش پیشگیری از بارداری آن ها کاندوم است نباید از این نوع لوبریکانت استفاده کنند.

ژل بر پایه آب

این نوع از لوبریکانت بر خلاف نوع روغنی آن ماندگاری و روان کنندگی بالایی ندارد ولی در عوض حساسیت زا نیست و به کاندوم نیز آسیب نمی رساند، به راحتی خشک شده و خاصیت آنتی باکتریالی دارد. لازم به ذکر است که از این نوع ژل برای انجام سونوگرافی شکمی، بررسی های واژینال و مقعدی نیز استفاده می شود.

همانطور که گفتیم این نوع از ژل لوبریکانت به راحتی خشک می شود پس ممکن است در حین انجام رابطه جنسی به استفاده مجدد از آن نیاز داشته باشید.

ژل تحریک کننده

ژل لوبریکانت تحریک کننده

این نوع لوبریکانت دارای ترکیبات گیاهی می باشد که خاصیت گرما بخشی و افزایش گردش خون دارد، به همین علت موجب تحریک بیشتر ناحیه کلیتوریس و در نتیجه لذت بخشی بیشتر برای خانم ها خواهد شد.

ژل جمع کننده

نوع دیگری از لوبریکانت در دسترس می باشد که خاصیت جمع کنندگی واژن را دارد در نتیجه با استفاده مکرر از آن واژن به نسبت تنگ شده و موجب افزایش تحریک و لذت جنسی زنان و مردان می شود.

ژل ضد عفونی کننده

همانطور که می دانیم واژن به دلیل محیط مرطوب و حساسی که دارد جایگاه مناسبی برای رشد میکروارگانیسم ها می باشد، ژل ضد عفونی کننده لوبریکانت با خاصیتی که دارد مانع از رشد و تجمع عوامل بیماری زا شده، در صورت وجود آن ها را از بین می برد و همچنین از انتقال عفونت به شریک جنسی جلوگیری می کند.

ژل تاخیری

نوع دیگری از ژل لوبریکانت، مدل تاخیری آن می باشد که علاوه بر خاصیت روان کنندگی موجب افزایش لذت جنسی، به ارگاسم رسیدن خانم ها و موجب درمان زود انزالی مردان می شود.

ژل حجم دهنده

برخی از زوجین از کوچک بودن قطر آلت تناسلی مرد ناراضی هستند و به دنبال روشی برای برطرف کردن این مشکل می باشند، بهتر است بدانیم که ژل حجم دهنده لوبریکانت با افزایش گردش خون در آلت تناسلی موجب افزایش حجم آن می شود و در نتیجه میزان لذت جنسی بیشتر خواهد شد.

ژل سفید کننده

یکی دیگر از انواع ژل های لوبریکانت نوع سفید کننده آن می باشد که علاوه بر خاصیت روان کنندگی اگر به مدت 3 الی 6 ماه به طور مکرر از آن استفاده شود موجب سفید شدن ناحیه اطراف آلت تناسلی و در نتیجه افزایش رضایت جنسی خواهد شد.

ژل بر پایه سیلیکون

این نوع از لوبریکانت خاصیت روان کنندگی و ماندگاری بیشتر از آب دارد ولی برخلاف ژل روغنی به کاندوم آسیب نمی رساند. به دلیل اینکه یک لایه نازک را رو پوست تشکیل می دهد موجب ایجاد محیط مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها خواهد شد، به همین علت بعد از انجام رابطه جنسی نواحی پوست بدن و واژن که با این ژل در ارتباط بودند باید با آب گرم و شوینده مناسب شستشو داده شوند.

با توجه به توضیحات گفته شده زوجین می توانند با در نظر گرفتن روش پیشگیری از بارداری خود، وجود بیماری های عفونی واژن، حساسیت به مواد شیمیایی و مصنوعی و…. نوع ژل لوبریکانت مناسب را انتخاب کرده و به درمان خشکی واژن و بهبود روابط جنسی خود کمک کنند.

طرز استفاده از ژل لوبریکانت

استفاده از ژل های روان کننده دستور خاصی ندارند به جز اینکه افراد بدانند کدام نوع از ژل ها موجب آسیب زدن به کاندوم می گردند، توصیه می شود قبل از استفاده از ژل لوبریکانت بروشور و راهنمای آن را کامل مطالعه کنید تا در صورت ایجاد حساسیت های احتمالی از آن آگاه شوید. از جمله نکاتی که می توان درمورد طرز استفاده از لوبریکانت بیان کرد موارد زیر هستند:

  • اگر در ابتدا برای ماساژ جنسی از ژل استفاده می کنید باید قبل از دخول نیز حتما برای روان کنندگی بیشتر حرکات و پوزیشن های رابطه مجدد از آن استفاده نمایید.
  • بهتر است ژل را بر روی آلت تناسلی مرد مالیده تا به هنگام دخول تمامی نواحی واژن به خوبی آغشته به ژل شوند.
  • توصیه می شود اگر از ژل بر پایه آب استفاده می کنید به هنگام احساس درد مجدد و یا کند شدن سرعت حرکات پوزیشن رابطه مجددا از ژل استفاده نمایید.
  • اگر از ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون استفاده می کنید حتما بعد از اتمام رابطه جنسی تمامی نواحی بدن که با ژل در تماس بوده را به خوبی با آب گرم و شوینده مناسب شستشو دهید.

کاربرد ژل لوبریکانت در رابطه جنسی

کاربرد ژل لوبریکانت

همانطور که گفتیم تمامی زوجین چه کسانی که از خشکی واژن و درد هنگام رابطه رنج می برند و چه کسانی که مشکل خاصی ندارند برای استفاده از ژل های لوبریکانت هیچگونه محدودیت و ممانعتی نخواهند داشت، به همین علت در ادامه مطلب به کاربردهای انواع لوبریکانت اشاره می کنیم:

درمان خشکی واژن و درد حین رابطه

مهم ترین کاربرد لوبریکانت درمان خشکی واژن، مرطوب کردن ناحیه تناسلی و همچنین کاهش و از بین بردن درد ناشی اصطکاک به هنگام دخول آلت تناسلی مرد می باشد. بهتر است بدانیم که خشکی واژن همیشه نشانه بیماری نیست، از جمله علل ایجاد خشکی این ناحیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش تحریک و لذت جنسی

بسیاری از افراد به خصوص خانم ها به میزانی که انتطار دارند از رابطه جنسی با همسرشان لذت نمی برند که این مشکل می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد ولی خوشبختانه می توان از انواع ژل لوبریکانت مانند تحریک کننده برای افزایش لذت جنسی، رسیدن به ارگاسم و حتی انزال زنان استفاده کرد.

درمان زود انزالی

یکی دیگر از کاربردهای لوبریکانت درمان زود انزالی مردان می باشد، برای این کار می توان از ژل تاخیری لوبریکانت استفاده کرد تا مدت زمان برقراری رابطه افزایش یافته، میزان لذت و همچنین اعتماد به نفس افراد بیشتر گردد.

درمان دیر انزالی مردان و زنان

علاوه بر زود انزالی برای درمان دیر انزالی نیز می توان از انواع لوبریکانت مانند تحریک کننده، روان کننده بر پایه آب و جمع کننده استفاده کرد زیرا کسانی که به دیر انزالی دچار می شوند ممکن است به میزان کافی در حین رابطه تحریک نشوند.

ایجاد آرامش روانی

بهتر است بدانیم که هرچقدر میزان درد، سوزش و خشکی واژن حین رابطه جنسی کمتر باشد به همان نسبت ایجاد لذت و آرامش روانی برای هر دو نفر بیشتر خواهد شد، بنابراین اگر شما نیز با چنین مشکلاتی در رابطه جنسی خود مواجه هستید توصیه می کنیم از ژل لوبریکانت برای بهبود کیفیت روابط خود استفاده نمایید.

عوارض ژل لوبریکانت

همانطور که توضیح دادیم هر کدام از انواع ژل های لوبریکانت ممکن است در کنار فوایدی که دارند، اثرات و عوارض منفی نیز به همراه داشته باشند ولی خوشبختانه تمامی انواع این ژل ها دارای عارضه نیستند و تعداد اثرات  منفی آن ها نیز بسیار کم می باشد. از جمله عوارض استفاده از لوبریکانت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حساسیت به واسطه وجود مواد مصنوعی و شیمیایی در ترکیبات ژل ها
  • ایجاد عفونت به دلیل رشد میکروارگانیسم ها در نوع سیلیکونی
  • آسیب زدن به کاندوم و بالا رفتن درصد خطای این روش پیشگیری از بارداری

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی روان کننده جنسی و آمیزشی به نام ژل لوبریکانت پرداختیم، همچنین انواع در دسترس این ژل را بیان کرده و تعدادی از کاربردها و عوارض استفاده از آن را توضیح دادیم. با توجه به اهمیت درمان خشکی واژن، بهبود کیفیت روابط جنسی و جلوگیری از ایجاد عوارض منفی برای زندگی زناشویی، چنانچه در این زمینه به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

آیا ژل لوبریکانت فقط برای درمان خشکی واژن است؟

خیر، زوجینی که این مشکل را ندارند نیز می توانند برای افزایش لذت جنسی و بهبود روابط خود از آن استفاده کنند

آیا ژل لوبریکانت به کاندوم آسیب می رساند؟

فقط انواع روغنی آن برای کاندوم آسیب رسان هستند

آیا ژل لوبریکانت نوع آنتی باکتریال نیز دارد؟

بله، انواع بر پایه آب و ضد عفونی کننده آن آنتی باکتریال هستند

آیا تمام انواع ژل لوبریکانت حساسیت زا هستند؟

خیر، نوع بر پایه آب لوبریکانت هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کند

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

قرص دیوالدین

قرص دیوالدین برای چیست؟ + عوارض مصرف آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور