سرد مزاجی زنان چیست

علائم سرد مزاجی زنان + نحوه درمان آن

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد چه زنان و چه مردان در روابط جنسی خود با آن مواجه هستند بی میلی جنسی یا سرد مزاجی می باشد. متاسفانه آمار سرد مزاجی زنان بیشتر از مردان است ولی به معنای این نیست که تمام زنان به طور همیشگی نسبت به برقراری روابط جنسی بی میل هستند، بلکه این مشکل می تواند گذرا و موقت باشد و با روش های درمانی ساده برطرف گردد.

بهتر است بدانیم برخی از خانم ها به دلیل باورهای اشتباهی که در میان مردم رواج یافته از بی میلی خود نسبت به روابط جنسی حرفی به میان نمی آورند زیرا تصور می کنند که زنان به طور کلی برای رفع نیاز جنسی نسبت به مردان میل زیادی ندارند، در رابطه تحریک نمی شوند و حتی ممکن است در تعداد محدودی از رابطه های خود به ارگاسم برسند، به همین دلیل بی میلی را عادی تلقی کرده و بر خلاف احساسات و تمایلات خود به درخواست رابطه از طرف همسرشان پاسخ مثبت می دهند.

لازم به ذکر است که بی میلی یا کاهش چشمگیر تمایل به برقراری رابطه جنسی اگر به موقع مورد درمان کامل و تخصصی قرار نگیرد ممکن است عوارض جدی مانند مختل شدن روابط زناشویی و دوری از همسر را به دنبال داشته باشد.

به همین علت ما در این مقاله به بررسی موضوع مهم سرد مزاجی زنان می پردازیم، مهم ترین علل ایجاد این مشکل و نشانه های وجود آن را بیان کرده و همچنین راه های درمان و کنترل آن را توضیح می دهیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید. همچنین می توانید برای توضیحات بیشتر در این زمینه با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

علائم و نشانه های سرد مزاجی زنان

علائم سرد مزاجی زنان

همانطور که گفتیم سرد مزاجی به معنای کاهش چشمگیر و یا عدم وجود میل جنسی می باشد در حالی که این تمایل به طور غریزی در ذات انسان ها قرار گرفته ولی متاسفانه به دلایل گوناگون میزان چنین تمایلی کاهش پیدا می کند.

لازم به ذکر است که میل جنسی به معنای برانگیختگی احساسی درونی برای برقراری رابطه جنسی، رسیدن به لذت و در نهایت پاسخ به چنین احساسی می باشد. درمورد حس غریزی تمایل به برقراری رابطه جنسی ذکر این نکته ضروری می باشد که این تمایل به دو صورت ممکن است بروز کند، گاهی به صورت کاملا ناخواسته و گاهی به واسطه تحریک جنسی.

درست است که تمایل به برقراری رابطه و برطرف شدن این نیاز ذاتی می باشد ولی از دوران کودکی بروز نخواهد کرد زیرا میل به برقراری رابطه جنسی یکی از نشانه های بلوغ است و به واسطه ترشح هورمون های جنسی افزایش می یابد، حال اگر بلوغ زودرس دختر پیش بیاید میل جنسی نیز خیلی زودتر از حد معمول در دختران برانگیخته می شود که احتمال ایجاد مشکلاتی در این زمینه نیز وجود خواهد داشت.

همچنین بهتر است بدانیم که تمایل به برقراری رابطه جنسی در پسران خیلی زودتر از دختران هم سن و سالشان شکل می گیرد ولی بی میلی و سرد مزاجی زنان و حتی مردان در هر سنی امکان شکل گرفتن دارد و لزوما افزایش سن تنها دلیل رخ دادن این اختلال نیست زیرا عوامل مختلفی از قبیل فرهنگی، محیطی، سبک زندگی، اجتماعی و روابط میان زوجین نیز می توانند در به وجود آمدن بی میلی و سرد مزاجی نقش داشته باشند.

همانطور که گفتیم سرد مزاجی زنان اگر به موقع شناسایی و درمان نشود ممکن است عوارض جدی و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، به همین علت آشنایی با نشانه های این اختلال از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین نشانه های بی میلی زنان اشاره می کنیم:

عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی

نشانه مشترکی که درمورد همه خانم های سرد مزاج بروز می کند، کاهش چشمگیر و یا عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی است، یعنی این افراد همانند گذشته هیجانی برای نزدیکی با همسر خود ندارند.

درمورد این موضوع بهتر است بدانیم که برخی از خانم ها با اتکا به فرهنگی اشتباه از مشکلی که دارند با همسر خود صحبت و مشورت نمی کنند، زمانی که با درخواست های مکرر شریک جنسی رو به رو شوند با بی میلی و به اجبار درخواست او را قبول کرده و ممکن است در هیچ لحظه از رابطه جنسی نه تحریک شوند و نه به طور کلی به ارگاسم برسند.

پیش قدم نشدن برای برقراری رابطه

نشانه سرد مزاجی زنان

خوشبختانه با توجه به آگاهی بخشی بیشتر و تشکیل دوره های آموزشی بسیاری از خانم ها باورهای اشتباه گذشته مبنی بر پیش قدم شدن مردان برای رابطه جنسی را کنار گذاشته و آن ها نیز تمایل خود را برای برطرف کردن نیازهایشان بیان می کنند، حال اگر فردی دچار سرد مزاجی زنان شده باشد تا زمانی که به طور کامل درمان نشود از همسر خود درخواست برقراری رابطه نخواهد کرد.

کاهش تحریک اندام تناسلی

برخی از خانم ها به هنگام مراجعه به پزشک زنان و یا مشاور بیان می کنند که اندام تناسلی آن ها همانند گذشته به هنگام برقراری رابطه جنسی تحریک نمی شود و به همین علت دچار سرد مزاجی شده و نسبت به روابط خود بی میل هستند.

در چنین مواقعی پزشک متخصص زنان اندام تناسلی و واژن فرد را بررسی می کند و به احتمال خیلی زیاد مشکلی فیزیکی مانند خشکی، التهاب، آسیب و زخم را شناسایی خواهد کرد. چنین افرادی برای درمان مشکل بی میلی جنسی خود باید در ابتدا بیماری های جسمی ناحیه تناسلی را درمان کنند.

کاهش چشمگیر و یا عدم لذت در حین رابطه

یکی دیگر از نشانه های سرد مزاجی زنان مربوط به حین رابطه جنسی می باشد، برخی از خانم ها از طریق هیچ کدام از انواع رابطه واژینال و یا دهانی تحریک نشده، لذت نمی برند و به همین علت به ارگاسم و انزال نیز نخواهد رسید. در چنین شرایطی خانم ها فقط برای دور نشدن همسرشان از آن ها رابطه جنسی را آغاز می کنند بدون اینکه از مشکل خود حرفی به میان آورند.

از بین رفتن تفکرات و فانتزی های جنسی

همه افرادی که رابطه جنسی دارند در ذهن خود برای برقراری رابطه نقشه می کشند و به تفکر می پردازند، یا از رویاها و فانتزی های جنسی که دارند با همسرشان صحبت می کنند، بهتر است بدانیم که از نشانه های سرد مزاجی زنان از بین رفتن چنین تفکراتی می باشد، در نتیجه این خانم ها هیجانی برای برقراری رابطه با همسر خود نخواهند داشت.

علت سرد مزاجی زنان

همانطور که گفتیم بی میلی و سرد مزاجی زنان بدون علت نیست و عوامل مختلفی در به وجود آمدن این مشکل نقش دارند، شناسایی عامل اصلی برای برطرف کردن و درمان تخصصی آن ضروری و مهم می باشد زیرا تا زمانی که مشخص نشود بی میلی مربوط به مشکل جسمی است یا روحی و یا اینکه نتیجه تاثیرات باورهای اشتباه عامیانه می باشد نمی توان به صورت تخصصی نسبت به درمان آن اقدام کرد، به همین علت در ادامه مطلب به علل ایجاد سرد مزاجی زنان اشاره می کنیم:

مشکلات روحی

علت سرد مزاجی زنان

یکی از عوارض بسیاری از بیماری های روحی و روانی مانند افسردگی و همچنین اضطراب بیش از حد، سرد مزاجی زنان و بی میلی جنسی می باشد. توصیه می شود افرادی که دچار بیماری های روحی هستند و به تدریج متوجه کاهش میل جنسی خود شده اند در اسرع وقت به مشاور مراجعه کرده و از شدت گرفتن این اختلال جلوگیری کنند.

بیماری های سیستم تناسلی

همانطور که گفتیم هرگونه زخم، التهاب، خشکی واژن و عوارض جسمی بیماری های سیستم تناسلی زنان که در حین رابطه جنسی درد و سوزش ایجاد کنند، در کاهش میل جنسی نقش داشته و تا زمانی که به طور کامل درمان نشوند مشکل سرد مزاجی ادامه دار خواهد بود.

بهتر است بدانیم در چنین مواقعی ممکن است خانم ها به طور ذهنی شرطی شوند و تصور کنند با برقراری رابطه جنسی دچار درد خواهند شد، بنابراین برای پیشگیری از ایجاد مشکلات بیشتر درمان باید در اسرع وقت انجام گیرد.

مشکل در روابط عاطفی

بهتر است بدانیم که تحریک کردن زنان در هنگام رابطه برای افزایش میل جنسی و یا برطرف کردن بی میلی کافی نیست، بلکه خانم ها به روابط عاطفی در طول زندگی مشترک نیاز دارند تا بتوانند به همسر خود نزدیک شده، به تفکرات و فانتزی های جنسی خود دامن بزنند و در نتیجه یک رابطه جنسی همراه با لذت را داشته باشند. بنابراین یکی از علل سرد مزاجی زنان می تواند عدم ارتباط عاطفی خوب، دعوای زناشویی، اختلافات و مشکلات خانوادگی باشد.

عدم تحریک کافی در روابط جنسی

خانم هایی که برای طولانی مدت در حین روابط خود با همسرشان به خوبی تحریک نمی شوند و بدون مقدمه دخول صورت می گیرد، به ارگاسم و حتی انزال نمی رسند و حتی ممکن است بعد از گذشت مدتی دچار بی میلی و سرد مزاجی شوند.

اعتیاد

دلیل سرد مزاجی زنان

یکی دیگر از علل ایجاد سرد مزاجی زنان مشکل اعتیاد به مشروب، الکل و یا مواد مخدر می باشد. بهتر است بدانیم که مصرف چنین مواردی به تدریج با ایجاد آسیب های روحی مانند افسردگی سبب بی اهمیت شدن افراد نسبت به روابط جنسی و به طور کلی زندگی مشترک می شود.

تغییرات هورمونی

همانطور که گفتیم بروز تمایلات جنسی با شروع دوره بلوغ و به دلیل ترشح هورمون های جنسی انجام می شود، حال اگر خانم ها به واسطه دوره بارداری و یا شروع یائسگی دچار عدم تعادل هورمونی شوند ممکن است با بی میلی نسبت به روابط جنسی مواجه گردند.

بهتر است بدانیم که مشکلات هورمونی بعد از زایمان به تدریج برطرف می شوند مگر در مواردی نادر نیاز به درمان داشته باشند ولی عدم تعادل هورمونی دوران یائسگی و در نتیجه سرد مزاجی خانم ها نیاز به درمان تخصصی خواهد داشت.

خستگی و بی خوابی

اکثر زوجین زمان آخر شب را برای انجام روابط جنسی در نظر می گیرند در حالی که ممکن است یکی از آن ها و یا هر دو خسته و خواب آلود باشند و به همین علت یک رابطه خوب و هیجانی را تجربه نکنند و خانم ها به تدریج دچار سرد مزاجی شوند.

مصرف دارو

یکی از عوارض مصرف داروهای درمان کننده بیماری های روحی و همچنین داروهایی که حاوی هورمون های مختلف هستند، کاهش میل جنسی می باشد. در چنین مواردی بیماران اگر با سرد مزاجی رو به رو شوند باید به پزشک خود برای جایگزینی داروها مراجعه نمایند.

درمان سرد مزاجی زنان در رابطه زناشویی

همانطور که گفتیم تشخیص و درمان به موقع بی میلی جنسی در زنان برای جلوگیری از ایجاد عوارض جدی مانند دوری از همسر، دعوا، اختلاف و همچنین فرو پاشی زندگی مشترک ضروری می باشد. شاید برخی از افراد تصور کنند که سرد مزاجی زنان درمان ندارد و باید با مشکل خود کنار بیایند، یا اینکه درمان هایی سخت در انتظارشان است، در حالی که چنین تصوراتی کاملا اشتباه می باشد، به همین علت در ادامه مطلب به راه های درمان سرد مزاجی و بی میلی زنان اشاره می کنیم:

روان درمانی

درمان سرد مزاجی زنان

تقریبا همه خانم هایی که سرد مزاج هستند به روان درمانی و سکس تراپی نیاز دارند، حتی اگر مشکل جسمی دلیل بی میلی آن ها باشد برای برگشتن به حالت عادی و ایجاد فانتزی های جنسی به مشاوره نیاز خواهند داشت. بنابراین توصیه می شود خانم هایی که دچار این مشکل هستند برای بهبود و تسریع بخشیدن به روند درمان خود به مشاور مراجعه نمایند.

دارو درمانی

برخی از خانم ها برای درمان آسیب های فیزیکی و بیماری های دستگاه تناسلی حتما به درمان دارویی نیاز دارند. برخی دیگر نیز به واسطه عدم تعادل هورمونی باید هورمون درمانی برایشان آغاز شود.

کلاس های آموزشی

یکی دیگر از راه های درمان سرد مزاجی زنان شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی می باشد تا با این روش خانم ها باورهای اشتباه درمورد روابط زناشویی را کنار گذاشته، بتوانند از مشکلات خود با همسرشان صحبت کنند و به طور کلی راه لذت بردن از روابط جنسی خود را یاد بگیرند.

درمان خانگی سرد مزاجی زنان

بهتر است بدانیم که درمان های دارویی و مشاوره ای به تنهایی کافی نیستند و درمان سرد مزاجی زنان به رعایت نکات دیگر که به عنوان راه های مکمل و کمکی در نظر گرفته می شوند، ضروری است زیرا اگر سبک زندگی تغییر نکند بعد از مدتی اثرات داروها و صحبت های مشاور نیز از بین خواهد رفت، به همین علت در ادامه مطلب به بررسی درمان خانگی بی میلی جنسی می پردازیم:

کاهش اضطراب

بهبود سرد مزاجی زنان

یکی از راه های کمک کننده به درمان بی میلی جنسی در زنان به کارگیری تکنیک های کنترل و کاهش استرس می باشد زیرا هرچقدر میزان استرس بیشتر باشد به همان نسبت تمایل به برقراری رابطه نیز کاهش می یابد. برای این کار خانم ها می توانند از تکنیک های یوگا و همچنین شنا استفاده کنند.

ورزش منظم

انجام حرکات ورزشی و پیاده روی به صورت روزانه و منظم برای کاهش تجمع چربی در بدن، جلوگیری از به هم خوردن تعادل هورمون های جنسی و در نتیجه کمک به درمان سرد مزاجی زنان بسیار مفید می باشد. همچنین ورزش های منظم و بدون وقفه به کنترل استرس، افزایش هیجان و سرزندگی کمک می کنند.

حل اختلافات زناشویی

همانطور که گفتیم دعوا و مشکلات زناشویی یکی از علل دور شدن زوجین از یکدیگر و در نتیجه بی میلی جنسی زنان می باشد، بنابراین حل اختلافات، درک متقابل، رعایت احترام و همچنین مراجعه به مشاور خانواده برای بهبود و درمان سرد مزاجی بسیار تاثیر گذار هستند.

دوری از شرم در رابطه

رابطه جنسی یک کار و حق حلال برای زن و شوهر می باشد و توصیه شده که خانم ها شرم و حیا را درمورد رابطه با همسر خود کنار بگذارند، زیرا با این کار می توانند انتظارات خود را از رابطه بیان کرده، اگر مشکلی دارند با همسر خود در میان بگذارند و در نتیجه بتوانند بهترین و لذت بخش ترین رابطه را تجربه کنند.

ترک اعتیاد

همانطور که گفتیم اعتیاد به مشروب، الکل و مواد مخدر به علل گوناگون مانند تغییر شرایط جسمی و ایجاد مشکلات روحی باعث بروز سرد مزاجی زنان می شوند، بنابراین برای درمان خانم هایی که دچار بی میلی جنسی هستند باید ترک اعتیاد انجام شده و جلسات مشاوره برای آن ها تشکیل گردد.

تغییر رژیم غذایی

برای کمک به روند درمان بی میلی جنسی زنان توصیه می شود این بیماران با متخصص طب گیاهی و سنتی مشورت کنند تا میزان غذاهای با طبع سرد را در برنامه غذایی خود کمتر کرده و به همان نسبت غذاهای با طبع گرم را جایگزین کنند.

درمان سرد مزاجی زنان یائسه

کنترل سرد مزاجی زنان

همانطور که گفتیم زنانی که وارد دوره یائسگی می شوند با تغییرات و به هم خوردن تعادل هورمونی مواجه خواهند شد و به همین علت به احتمال خیلی زیاد دچار سرد مزاجی زنان می شوند. خوشبختانه راه های درمانی برای حل این مشکل نیز وجود داشته و نیازی نیست خانم ها تصور کنند که چون در حال مسن شدن هستند دیگر نباید از روابط خود لذت ببرند، به همین علت در ادامه مطلب به بررسی روش های درمان بی میلی جنسی در خانم های یائسه می پردازیم:

هورمون درمانی

پزشک متخصص در این مورد می تواند با تجویز داروهای هورمونی بی میلی جنسی را کاهش دهد ولی نکته مهم این است که خانم ها نباید خودسرانه اقدام به تهیه چنین داروهایی کنند زیرا هر دارویی دُز و مدت زمان مصرف خاص خود را دارد که بیماران از آن ها اطلاع ندارند.

لیزر مونالیزا تاچ

در برخی از موارد بانوان با خشکی، التهاب و نازک شدن دیواره داخلی واژن رو به رو هستند و به همین دلیل نیز نسبت به انجام روابط جنسی بی میل می شوند. برای درمان این مشکل دستگاهی لیزری وجود دارد که با وارد شدن به واژن و ایجاد سوراخ های کوچک در دیواره آن، کلاژن سازی و احیای پوست دیواره واژن را تحریک کرده و از این طریق مشکلات ساختاری این ناحیه را برطرف می کند. بهتر است بدانیم که استفاده از این دستگاه نیازی به بیهوشی ندارد و تقریبا یک روش راحت و بدون دردسر محسوب می شود.

دوری از افکار اشتباه

برخی از بانوان با اتکا به باروهایی اشتباه مانند هرچقدر سن بالاتر برود میل جنسی کاهش می یابد، خانم ها آنچنان گرم مزاج نیستند، راهی برای درمان این مشکل وجود ندارد و… خود را از لذتی که حقشان است محروم می کنند. بنابراین یکی از راه های موثر در کاهش و درمان سرد مزاجی زنان خودداری از اتکا به چنین باورهای اشتباهی می باشد.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله به بررسی موضوع مهم سرد مزاجی زنان پرداختیم، تعدادی از نشانه ها و علل ایجاد این مشکل را بیان کرده و راه های درمان آن را توضیح دادیم. با توجه به تاثیر سرد مزاجی بر روابط میان زوجین و زندگی مشترک، چنانچه در این زمینه به مشاوره تخصصی نیاز دارید، می توانید با مشاوران دکتر فکر تماس بگیرید.

معنی سرد مزاجی چیست؟

سرد مزاجی به معنای کاهش چشمگیر و یا عدم میل جنسی می باشد، یعنی بیماران تمایلی برای برقراری رابطه جنسی ندارند

آیا سرد مزاجی زنان قابل درمان است؟

بله، در قدم اول علت ایجاد این مشکل باید مشخص شود و سپس درمان تخصصی و مناسب آغاز گردد

آیا سرد مزاجی فقط مختص زنان است؟

خیر، ممکن است مردان نیز بنا به دلایل گوناگون دچار بی میلی جنسی شوند

آیا سرد مزاجی زنان می تواند ناشی از بیماری های تناسلی باشد؟

بله، یکی از علل ایجاد بی میلی جنسی مشکلات فیزیکی سیستم تناسلی است

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

خیانت زن

نشانه های خیانت زن و نحوه برخورد با آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور