علائم بارداری پنهان
علائم بارداری پنهان

علائم بارداری پنهان و نحوه تشخیص آن

علائم بارداری پنهان موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی دلایل و علائم بارداری پنهان بپردازیم و همچنین روش های شناسایی بارداری پنهان برای جلوگیری از مشکلات احتمالی را نیز بررسی کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا از این موارد اطلاعات لازم را بدست آورید.

علائم بارداری پنهان یا بارداری کریپتیک چیست؟

بارداری پنهان یکی از موارد نادری است که علاوه بر بارداری خارج از رحم و بارداری بدون دخول، ممکن است برخی آن را تجربه کنند.

حاملگی پنهان زمانی اتفاق می‌افتد که فرد تا نیمی از بارداری یا گاهی تا زمان زایمان  از آن بی خبر باشد.

 که در انتظار بارداری است. تحقیقات موجود تخمین می‌زند که از هر 475 بارداری، 1 مورد تا مرز 20 هفته (5 ماهگی) ناشناخته هستند.

چندین دلیل بالقوه برای داشتن یک بارداری مرموز وجود دارد، مانند فقدان علائم بارداری معمولی، نتیجه منفی کاذب تست بارداری و یا یک سری موارد دیگر.

به نظر نمی‌رسد که عوامل خطر خاصی وجود داشته باشد، زیرا متخصصان قادر به تعریف مجموعه‌ای از ویژگی‌های مشخصی نیستند که احتمال بارداری مرموز را افزایش می‌دهد.

حاملگی کریپتیک حاملگی است که ناشناخته یا نادیده گرفته می شود، بنابراین ممکن است علائم بارداری معمولی مانند خستگی، تهوع و استفراغ، پریود نشدن، و تورم شکم وجود نداشته باشد.

از آنجایی که علائم بارداری پنهان تثبیت شده نیستند، ممکن است این علائم با موارد دیگر به اشتباه گرفته شود.

، ممکن است به اندازه کافی کاهش یابد یا مبهم باشد که به علت دیگری نسبت داده شود. برای مثال، می‌توان تهوع صبحگاهی را به‌عنوان ناراحتی معده یا عدم وجود دوره‌ای تا بی‌نظمی چرخه قاعدگی حذف کرد.

از آنجایی که هیچ نشانه واضحی از بارداری مرموز وجود ندارد، تشخیص آن حتی توسط بستگان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می تواند دشوار باشد. به همین دلیل، افزایش آگاهی و آموزش در مورد بارداری مرموز مورد نیاز است تا در صورت لزوم، افرادی که حتی دارای علائم بارداری مبهم هستند، مورد ارزیابی پزشکی قرار گیرند.

دلایل بارداری پنهان

آشنایی با موارد احتمالی در علائم بارداری پنهان

در حالی که دلیل یکسانی برای داشتن یک حاملگی مرموز وجود ندارد، کارشناسان چندین سناریو مختلف را شناسایی کرده اند که می تواند در بارداری ناشناخته نقش داشته باشد.

فقدان علائم بارداری

 علائم شایع بارداری مانند حالت تهوع، گرفتگی لگن، کمردرد و بزرگ شدن ناحیه شکم برای هر فرد متفاوت به نظر می رسد و ممکن است قابل توجه نباشد.

چرخه قاعدگی نامنظم

 پریودهای نامنظم می تواند تعیین اینکه آیا یک دوره قاعدگی را از دست داده اید یا خیر، به خصوص اگر سیکل شما بیشتر از میانگین 28 روز باشد، دشوار است. برای کسی که ممکن است در سال پریودهای زیادی را تجربه نکند، فقدان پریود ممکن است علامت قرمز فوری بارداری نباشد.

لکه بینی متناوب

 خونریزی و لکه بینی که ممکن است در دوران بارداری اتفاق بیفتد ممکن است با یک دوره سبک اشتباه گرفته شود.

مسائل مربوط به سن و باروری

 علائم بارداری گاهی اوقات می تواند منعکس کننده علائم یائسگی اولیه باشد، در حالی که تشخیص قبلی ناباروری ممکن است باور احتمالی بارداری را دشوار کند.

نتایج آزمایش حاملگی نادرست

 تست‌های بارداری معمولاً بسیار دقیق هستند، اما احتمال اشتباهاتی وجود دارد که می‌تواند نتیجه آزمایش منفی کاذب را در زمانی که فرد واقعاً باردار است، ایجاد کند.

عدم وجود “برآمدگی نوزاد” برجسته

 اگر فردی دارای اضافه وزن یا چاقی باشد ممکن است چاقی ناشی از بارداری را با این عوامل به اشتباه بگیرد.

عدم احساس حرکت نوزاد

 محل جنین و جفت می تواند بر احساس حرکت جنین در فرد باردار تأثیر بگذارد. با قرار دادن جفت قدامی، ممکن است احساس کردن حرکات بیشتر طول بکشد و تشخیص آنها ممکن است دشوارتر باشد.

مهم ترین علائم بارداری پنهان

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS

PCOS می تواند باعث عدم تعادل هورمونی شود که می تواند تخمک گذاری را از بین ببرد و منجر به بارداری غیرمنتظره شود که ممکن است مورد توجه قرار نگیرد.

استفاده از کنترل باردار

کنترل بارداری همیشه بی‌خطر نیست. حتی اگر به درستی مصرف شود، ممکن است باردار شوید.

بارداری پس از زایمان

 زمان باروری پس از زایمان در افراد مختلف متفاوت است، بنابراین ممکن است تخمک گذاری زودتر از آنچه فکر می کنید رخ دهد. پس از زایمان اخیر، علائم اولیه بارداری ممکن است چندان واضح نباشد.

بیماری روانی

 در حالی که به نظر می رسد نادرتر است، برخی تحقیقات نشان داده اند که برخی از اختلالات سلامت روان می تواند پذیرش واقعیت بارداری را دشوار کند و منجر به انکار شود.

بارداری پنهان

عوارض بارداری پنهانی

ناآگاهی از بارداری، حتی اگر فقط برای 20 هفته اول باشد، می تواند سلامت مادر و نوزاد را به خطر بیندازد. وقتی فردی متوجه بارداری خود نمی شود، مراقبت های پزشکی دوران بارداری را که برای یک بارداری سالم مهم است دریافت نمی کند.

تحقیقات نشان می دهد که نوزادانی که از یک بارداری مرموز به دنیا می آیند ممکن است بیشتر دچار کمبود وزن بوده و یا نارس به دنیا بیایند.

در طول حاملگی مرموز، کودک به درستی تحت نظر قرار نمی گیرد و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی اطلاعاتی در مورد ناهنجاری ها، عوارض احتمالی یا ایمن ترین روش زایمان ندارند. عوارض دوران بارداری، مانند فشار خون بالا، دیابت بارداری و پره اکلامپ نیز باشد.

علاوه بر این، فرد باردار ممکن است مشروبات الکلی یا تنباکو مصرف کرده باشد که در دوران بارداری بی خطر نیست. به علاوه، اگر حاملگی مرموز تا زمان تولد طول بکشد، ممکن است فرد متوجه نشود که در زمان شروع زایمان در حال زایمان است و ممکن است مجبور باشد بدون هیچ کمکی نوزاد را به دنیا بیاورد.

برای اطلاعات بیشتر از مزایای مصرف شیره در بارداری کلیک کنید.

آیا می توانید علائم اولیه بارداری را تشخیص دهید؟

این چیزی نیست که فقط در زیر مجموعه خاصی از زنان اتفاق بیفتد. حاملگی پنهان یا انکار شده می تواند در هر گروه اجتماعی-اقتصادی، نژاد، مذهب و غیره اتفاق بیفتد. بی اطلاعی از بارداری، حتی برای 20 هفته اول، می تواند سلامت مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.

اگر از نظر جنسی فعال هستید و افزایش وزن مداوم و غیرقابل توضیح، پریود نشدن یا هر علامت دیگری که می تواند با بارداری مرتبط باشد را تجربه کردید، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

با وجود منفی بودن تست بارداری چه باید کرد؟

زنانی که از بارداری خود مطمئن هستند، علیرغم منفی بودن تست بارداری، باید با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دیگر صحبت کنند.

مشخص ترین و دقیق ترین آزمایش بارداری آزمایش خون است. HCG هورمونی است که جفت ترشح می کند.

چرا تست بارداری ممکن است منفی کاذب شود؟

اگر خانمی دستورالعمل های تست بارداری ادرار خانگی را به درستی دنبال کند، نتایج معمولا قابل اعتماد هستند.

موقعیت های دیگر ممکن است باعث یک نتیجه منفی کاذب شود. این به این معنی است که افراد باردار هستند، اما آزمایش نتیجه منفی داده است.

عواملی که می توانند منجر به یک نتیجه منفی کاذب شوند عبارتند از:

تست را خیلی زود انجام دهید

استفاده از ادرار رقیق شده برای آزمایش بارداری

بررسی نتایج آزمایش خیلی زود

برخی از داروها نیز می توانند بر روی نتایج تست بارداری تاثیر بگذارند و باعث نتیجه مثبت کاذب شوند. این به این معنی است که در زمانی که یک زن باردار نیست، آزمایش برای بارداری مثبت است.

داروهایی که بر نتایج آزمایش بارداری تأثیر می گذارند عبارتند از:

  • پرومتازین
  • داروهای بیماری پارکینسون
  • داروهای ضد اضطراب
  • داروهای ضد روان پریشی
  • دیورتیک ها
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای باروری

برخی از مارک های تست بارداری نسبت به سایرین کمتر قابل اعتماد هستند و حساسیت آنها ممکن است از آزمایشی به آزمایش دیگر متفاوت باشد. بسته بندی تست بارداری ادرار در منزل باید نشان دهنده حساسیت تست باشد.

اگر خانمی معتقد است باردار است، اما آزمایش ادرار منفی است، باید چند روز دیگر دوباره ادرار خود را آزمایش کند. اگر آزمایش هنوز منفی است، باید با پزشک صحبت کرده و آزمایش خون را درخواست کند.

خلاصه مطلب

بررسی علائم بارداری پنهان و نحوه تشخیص آن موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه تشخیص علائم بارداری پنهان بپردازیم و همچنین به شما کمک کردیم تا بتوانید با علائم احتمالی بارداری آشنایی بیشتری پیدا کنید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در رابطه با علائم بارداری پنهان و یا بارداری خارج از رحم داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دلایل بارداری پنهان چیست؟

دلایل آن می تواند شامل وجود برخی بیماری های روانی، چاقی، پریود نامنظم و بسیاری موارد دیگر باشد.

برای تشخیص بارداری پنهان بهترین راهکار چیست؟

بهترین راهکار استفاده از روش های دقیق برای تشخیص بارداری و بودن تحت نظر پزشک است.

خطرات بارداری پنهان چیست؟

خطرات بسیاری از جمله زایمان زودرس، تولد نوزاد نارس و بسیاری مشکلات دیگر است.

بارداری پنهان تا چه زمانی می تواند پنهان بماند؟

اکثراً تا هفته بیستم می تواند پنهان بماند.

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

سنجش هورمون hCG

هورمون hCG چیست و چه زمانی ترشح می شود؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور