روحیه دادن به دیگران

10 روش روحیه دادن به دیگران در محیط کار

روحیه دادن به دیگران موضوع بسیار مهمی است که می تواند حتی سرنوشت افراد را متغیر سازد. اگر شما این توانایی را دارید که برای دیگران الهام بخش باشید و به افراد روحیه و انگیزه دهید، حتماً این کارانجام داده و از آن امتناع نورزید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار و همچنین روش های روحیه دادن به دیگران در محیط کار بپردازیم، در ادامه همراه ما باشید.

مفهوم روحیه دادن

ما در این قسمت قصد داریم مفهوم روحیه دادن را تشریح کرده و به شما بگوییم که معنای الهام بخش بودن برای دیگران چیست؟ الهام را می توان به عنوان فرآیندی تعبیر کرد که مغز انسان را تحریک می کند تا خلاقانه فکر کرده و عمل نماید.

الهامی که ما دریافت می کنیم می تواند به شکل الهام از زندگی، الهام از کار، و اشکال مختلف الهام دیگر باشد. راه های زیادی توسط افراد برای الهام گرفتن در زندگی انجام می شود. به عنوان مثال، آنها قبل از شروع فعالیت ها به طور منظم ورزش می کنند تا بتوانند روحیه صبحگاهی داشته باشند.

اگر احساس می‌کنیم که همیشه مشتاق هستیم و اغلب کلمات الهام‌بخشی را می‌یابیم که ممکن است برای بسیاری از افراد نیز مفید باشد، پس وظیفه بزرگی داریم که دیگران را تشویق کنیم که به اندازه ما دارای روحیه باشند.

مفهوم روحیه دادن

تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار

آیا می دانید پشت هر کاری که انجام می دهیم الهام بخشی وجود دارد؟ به عنوان مثال، عوامل زیادی می توانند کارمندان را به کار سخت ترغیب کنند. آنها ممکن است بخواهند درآمد بیشتری کسب کنند، تأثیر خوبی روی رئیس بگذارند یا ارتقا پیدا کنند. چنین عواملی می تواند آنها را تشویق کند تا با فداکاری کامل کار کنند. بنابراین، بله، الهام گرفتن برای ارائه بهترین کار به چیزی بسیار مهم است.

اما، چرا باید این کار را در سطح فردی انجام دهیم؟ الهام گرفتن در محل کار برای خودتان چه فایده ای دارد؟ آیا این تفاوتی در عملکرد یک سازمان دارد؟ و مهمتر از همه آیا تفاوتی در عملکرد شما ایجاد می کند؟

ایجاد انگیزه بیشتر

ایجاد انگیزه و خودباوری می تواند مهم ترین دلیل برای دادن روحیه به کارکنان باشد. موفقیت یک سازمان به تلاش متقابل کارکنان آن بستگی دارد. وقتی هر کارمندی سخت تلاش می کند تا بهترین کار خود را ارائه دهد، دستیابی به اهداف آسان می شود.

کم کردن استرس

اگر کاری را کسل کننده بدانید، در نهایت از آن ناامید خواهید شد. از طرف دیگر، از انجام کاری که به شما الهام می‌دهد احساس خوشحالی می‌کنید. استرس بیش از حد نه تنها بر آرامش روانی شما تأثیر می گذارد، بلکه بر بهره وری شما نیز تأثیر منفی می گذارد.

افزایش انرژی مثبت

یکی دیگر از دلایل دادن روحیه به افراد، افزایش انرژی مثبت در محل کار است. محل کار جایی است که همه چیز مسری است و اگر فقط یک کارمند حال خوب یا حال بد داشته باشد می تواند آن حال را به دیگران نیز منتقل نماید.

هنگامی که افراد الهام بخش در سازمان خود دارید، بر سایر کارمندان به شکل مثبتی تأثیر می گذارد. همچنین رقابت سالم در محل کار را تشویق می کند.

تقویت خلاقیت

اگر یک کارمند یک کار را با تمام وجود انجام دهد، راه های زیادی برای انجام کارآمد و موفقیت آمیز آن پیدا خواهد کرد. بنابراین، مهم است که یک کار را چالش برانگیز و جالب کنید، به طوری که طوفان فکری را تشویق کند. به یاد داشته باشید، نوآوری برای یک سازمان برای رویارویی با چالش های دنیای رقابتی ضروری است.

تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار

روش های روحیه دادن به دیگران در محیط کار

روحیه دادن به دیگران کاری است که می تواند روی روح و روان افراد تاثیر مثبتی را بگذارد. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه قصد داریم روش های روحیه دادن به دیگران در محیط کار و همچنین تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار را بیشتر بررسی کنیم.

اهداف کوچکتر را دنبال کنید

اگر یک کار را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید، کاری را خسته کننده یا دشوار نمی بینید. این قسمت های کوچکتر را به اهداف روزانه خود تبدیل کنید و شروع به کار کنید تا آنها را یکی یکی تکمیل نمایید. به این ترتیب می توانید با سهولت کامل به اهداف بزرگ برسید.

برای دستیابی به اهداف، حتی کوچکتر، به خود پاداش دهید

فراموش نکنید که برای دستیابی به اهداف کوچک به خود پاداش دهید. این طبیعت انسان است که انتظار بیشتری داشته باشد. بنابراین، پاداش ها ما را تشویق می کنند تا بیشتر تلاش کنیم. به عنوان مثال، اگر کار کوچک‌تری را تمام کرده‌اید، هنگام ناهار از خود با یک شکلات پذیرایی کنید و همیشه می توانید به پاداش های بزرگتر برای دستاوردهای بزرگتر فکر کنید.

با زبان عشق و دوستی افراد آشنا شوید

به صورت کلی پنج نوع زبان عشق وجود دارد که افراد به وسیله این زبان های عشق، دوست داشتن را به یکدیگر هدیه می دهند.

گری چپمن در کتاب خود، پنج زبان عشق، توضیح می‌دهد که نیازهای عاطفی همه به یک شکل برآورده نمی‌شود و مهم است که یاد بگیریم خودمان را با نیازهای آنها وفق دهیم. پنج زبان عشق عبارتند از: ابراز عشق کلامی، ابراز عشق با هدیه، ابراز عشق با رابطه فیزیکی، ابراز عشق با دادن هدیه، ابراز عشق با وقت گذاشتن برای یکدیگر. باید شما بدانید از چه روشی استفاده کنید که بیشترین تاثیر را روی فرد مقابل بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید در مورد سبک های ارتباطی با دیگران مطالعه کنید.

اگر فکر تشویق کننده ای به ذهنتان رسید، آن را به اشتراک بگذارید!

اجازه ندهید کمرویی شما را از این کار منصرف کند. اگر صبر کنید ممکن است همان اثر را نداشته باشد.

وقتی کسی را معرفی می کنید، چند کلمه تحسین برانگیز برای توانایی ها و دستاوردهای او اضافه کنید.

یکی از بهترین روش های روحیه دادن به دیگران در محیط کار، استفاده از چند کلمه تحسین برانگیز هنگام معرفی آن ها است. شما با استفاده از کلمات تحسین برانگیز می توانید می توانید تاثیر خوبی روی افراد بگذارید.

 ارسال گل

شاید فرستادن گل برای افراد بیشتر در روابط عاشقانه کاربرد داشته باشد. اما به طور مثال اگر مدیر یک مجموعه باشید می توانید با ارسال گل به مناسبت اعیاد برای کارمندان خود به آن ها روحیه بدهید.

می توانید این کار را برای کسی که می‌شناسید روی یک پروژه بزرگ کار می‌کند، انجام دهید. به این صورت که در ابتدای پروژه یک گل برای تشویق او بفرستید و بعد از اتمام آن یک دسته گل کامل بفرستید.

هنگامی که فردی دلسرد یا آسیب دیده است، کمک عملی و خاص ارائه دهید. همیشه وضعیت افراد را در نظر گرفته و سعی کنید در موقعیت های مختلف به آن ها کمک نمایید. زیرا گاهی افراد در موقعیت هایی قرار می گیرند که نمی توانند به صورت مستقیم درخواست کمک کنند به همین دلیل شما خودتان باید در این مواقع دست به کار شده و به آن ها کمک کنید.

 یک یادداشت بفرستید

اگرچه امروزه بیشتر ارتباطات دیجیتالی است اما فرستادن یک یادداشت مانند یک گل می تواند برای روحیه دادن به افراد کارساز واقع شود.

تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار

 اجازه دهید مردم بدانند که برای آنها دعا می کنید

ممکن است به دلایل مختلف شما برای افرادی که در کنارتان هستید، دعاگو باشید. از این که آن ها را در جریان این کار قرار می دهید، خجالت نکشید و به آن ها بگویید که همیشه برای شان بهترین ها را می خواهید .

جشن های کوچک و بزرگ برگزار کنید

برای تمامی اتفاقات کوچک و بزرگی که در محل کارتان رخ می دهد، جشن بگیرید. می توانید این کار را با صرف یک فنجان قهوه و یا با هم بودن در یک ناهار و شام برگزار نمایید.

وقتی می بینید که شخصی در زندگی خود تغییرات مثبتی ایجاد می کند، آن را تأیید کنید.

فقط کافی است برای این کار جملات تایید کننده برای افراد به کار برده و به آن ها کمک کنید که بدانند در حال پیشرفت هستند.

به صورت غیر مستقیم الهام بخش باشید

شاید تصور کنید روحیه دادن به دیگران  تنها با انجام دادن فعالیت های مستقیم و آشکارا امکان پذیر است، اما اتفاقاً این طور نیست و شما می توانید به صورت غیر مستقیم برای افراد دیگر در محل کار الهام بخش باشید. تشویق به این صورت حتی می تواند نتایجی خارق‌العاده‌تر از آنچه قبلا تصور می کردید، ایجاد کند.

به طور مثال به جای اینکه مستقیم به خود شخص این اطمینان را بدهید که از پیشرفت او راضی هستید به همکاران وی و یا مدیر بالاسری او تعریف شخص را نمایید.

با سخت کوشی به دیگران الهام ببخشید

راه دومی که می توانیم انجام دهیم این است که با سخت کوشی بودن الهام بخش دیگران باشیم. این روشی است که اغلب توسط افرادی استفاده می شود که فاقد کلمات الهام بخش هستند، اما آنها با اعمال، یا عملکرد خود الهام بخش بسیاری از افراد خواهند بود. بنابراین، دیگران آنها را الگوهایی می دانند که ارزش تقلید را دارند.

با تبدیل شدن به یک رهبر الهام بخش به دیگران الهام ببخشید

راه بعدی که می توانیم انجام دهیم این است که برای همه دستاوردها، توانایی ها، خوبی ها در ایجاد انگیزه در دیگران و برای کار سختی که انجام داده ایم، یک رهبر الهام بخش شویم. به عبارت دیگر، تبدیل شدن به یک رهبر الهام بخش با انجام سه نکته اول که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم شروع می شود. یک رهبر الهام بخش نه تنها از پشت سر دیگران را حمایت و الهام می بخشد، حتی با دستاوردهای خودش نیز الهام بخش خواهد بود.

خلاصه مطلب

ما سعی کردیم در این مطلب به بررسی مفهوم روحیه دادن به دیگران بپردازیم. اینکه تاثیر روحیه دادن به دیگران در محیط کار چیست و روش های روحیه دادن به دیگران در محیط کار چگونه است نیز بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

بهترین روش روحیه دادن در محل کار چیست؟

بهترین روش بستگی به نوع محیط کار و شخصیت فرد دارد.

آیا برای روحیه دادن به همکاران و کارکنان باید از علم روابط آگاه باشیم؟

بله قطعاً زیرا روحیه دادن نوعی تاثیرگذاری است و می تواند با اطلاع از این علم موثرتر باشد.

آیا برای دادن روحیه به افراد باید مجهز به مهارت خاصی باشیم؟

خیر با گذاشتن یک یادداشت ساده و یا فرستادن یک گل می توان این کار را انجام داد.

5/5 - (2 امتیاز)

همچنین ببینید

زندگی موفق

سبک زندگی موفق با 10 کلید آموزنده

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور