سامانه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان پیرو آخرین دستور العمل سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان در فرورین ماه اجرا خواهد شد، دانش آموزان عزیزی که علاقمند به تحصیل در مدارس سمپاد می باشند، ابتدا می بایست در آزمون های ورودی این مدارس شرکت کرده و حد نصاب قبولی را بدست آورند، پذیرش آزمون همانند سنوات گذشته در دو مقطع اصلی ششم به هفتم و نهم به دهم انجام می شود.

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان در بازه زمانی 16 الی 26 فروردین 1401 انجام خواهد شد جهت انجام امور الکترونیکی ثبت نام آزمون به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه کرده و در این آزمون ثبت نام نمایید. برای ورود به این مدارس، باید نمره قبولی را در این آزمون دریافت نمایند. دانش آموزان داوطلب باید با منابع آزمون و سوالات آن به طور کامل آشنا شوند. متقاضیان گرامی دقت فرمایید کلیه امور مربوط به سامانه مدارس تیزهوشان سمپاد اعم از ثبت نام، ویرایش اطلاعات و ثبت درخواست ها به صورت اینترنتی از طریق نشانی اینترنتی azmoon.medu.ir و hoosh.medu.ir انجام می گیرد.

 

متقاضیان ثبت نام آزمون سمپاد جهت اطلاع از نحوه و شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان، منابع و سوالات و… این اطلاعیه را با دقت مطالعه نموده و در صورت وجود هرگونه سوال و ابهامی در روند ثبت نام مدارس تیزهوشان در سامانه اینترنتی می توانید از مشاوران ایران تحصیل کمک بگیرید. شایان ذکر است ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تحصیلی خصوصی است که هیچ ارتباط سازمانی با سامانه مدارس تیزهوشان سمپاد ندارد.

ثبت نام مدارس تیزهوشان
جهت ورود به سایت اصلی ثبت نام مدارس تیزهوشان کلیک کنید

 

 

اطلاعیه سازمان ملی استعدادهای درخشان جهت ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401

به اطلاع می رسانیم پیرو آخرین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی، شیوه نامه اجرایی آزمون های ورودی دبیرستان های سمپاد در دو مقطع تحصیلی هفتم و دهم به ادارات آموزش و پرورش استان ها ابلاغ گردید لذا ثبت نام مدارس سمپاد در سال تحصیلی 1401-1402 متابع این شیوه نامه های اجرایی خواهد بود.

پیرو این اطلاعیه کلیه روند، برگزاری آزمون، ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، اعلام نتایج و تمامی امور تابعه آن جهت هماهنگی بیشتر به صورت متمرکز و تحت نظر ستاد کل انجام خواهد شد.

 

توجه توجه : کلیه روند ثبت نام آزمون سمپاد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه اینترنتی azmoon.medu.ir انجام خواهد شد و دانش آموزانی که تا کنون نسبت به دریافت مشخصات کاربری سامانه همگام اقدام نکرده اند قبل از آغاز ثبت نام تیزهوشان اطلاعات لازم را از مدیران مدارس دریافت کنند.

 

توجه توجه : به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1401-1402 مبلغ 400/000 ريال معادل 40 هزار تومان می باشد که فقط از طریق سامانه azmoon.medu.ir به صورت اینترنتی قابل پرداخت خواهد بود شایان ذکر است مبلغ مذکور ثابت است و هیچ هزینه دیگری نباید پرداخت شود ضمنا هر نوع پرداختی خارج از سامانه فاقد اعتبار قانونی خواهد بود.

 

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401

به دلیل استقبال دانش آموزان و اولیای گرامی از ورود به مدارس تیزهوشان، آگاهی از زمان ثبت نام از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاریخ ثبت نام را 11 الی 25 فروردین 1401 اعلام کرده است. البته در سال های گذشته به طور معمول فرایند ثبت نام از اواخر بهمن ماه آغاز می شد و طی چندین بار تمدید زمان های اعلام شده، داوطلبان آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، و نهم به دهم توانستند در اواسط اسفند با مراجعه به سایت تیزهوشان نام نویسی خود را انجام دهند. اما، امسال این زمان به فروردین ماه انتقال پیدا کرده است.

ثبت نام سمپاد
ثبت نام سمپاد

 

 

زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان

پس از جزئیات ثبت نام مدارس تیزهوشان، به اطلاع کلیه دانش آموزان و اولیا گرامی می رسانیم که کارت ورود به جلسه آزمون ورودی مدارس سمپاد از مورخ 1401/03/21 از طریق سامانه اینترنتی azmoon.medu.ir در دسترس خواهد بود شایان ذکر است زمان برگزاری آزمون برای پایه ششم به هفتم روز پنجشنبه مورخ 1401/03/26 و آزمون پایه نهم به دهم روز جمعه مورخ 1401/03/27 معین گردید.

دانش آموزان گرامی دقت نمایند حضور در جلسه آزمون منوط به همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه با وضوح استاندارد و شامل مشخصات فردی دانش آموز، تصویر پرسنلی، اولویت مدارسی که در سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان وارد نموده اید، خواهد بود.

 

دانش آموزان گرامی دقت فرمایید با توجه به شرایط شیوع بیماری امکان تغییر زمان برگزاری آزمون سمپاد پیرو دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود خواهد داشت که در این صورت اینجا اطلاع رسانی خواهد شد لذا جهت بروز رسانی اطلاع از زمان برگزاری، این اطلاعیه را مجددا مشاهده فرمایید

 

 

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401-1402

مانند هر آزمون دیگری، ثبت نام اینترنتی تیزهوشان نیز در صورت داشتن برخی شرایط مجاز خواهد بود. به ویژه که هدف از ایجاد چنین مدارسی، جذب دانش آموزان مستعد و دارای هوش بالا است و ورود به آن ها مستلزم گذر از یک فیلتر خاص می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از شرایط ذکر شده در سایت تیزهوشان بین تمام شرکت کنندگان متوسطه اول و دوم یکسان است. اما، تعدادی از شرایط نیز در میان متقاضیان آزمون ورودی ششم به هفتم، و نهم به دهم اختصاصی می باشند. شرایط ثبت نام در این آزمون در دو مقطع دهم و هفتم شامل موارد زیر می باشند:

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان پایه ششم به هفتم

همان طور که بیان شد، داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید با شرایط و ضوابط مهم آن آشنا شده و در صورت داشتن تمامی شرایط، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. برخی از مهم ترین شرایط ثبت نام در این آزمون برای دانش آموزان پایه ششم، شامل موارد زیر می باشند:

  • دانش آموزان باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • داوطلبان باید از مدارسی که هم اکنون در آن جا درس می خوانند، گواهی اشتغال به تحصیل را دریافت کنند.
  • متقاضیان شرکت در آزمون تیزهوشان پایه هفتم، باید در تمامی دروس پایه نیمسال دوم پایه پنجم و نیمسال اول پایه ششم، نمره خیلی خوب کسب نمایند.
  • لازم به ذکر است تا بدانید که اگر دانش آموزی در بین مجموع دروس پنجم و ششم، فقط در یک درس نمره خوب کسب نماید، مجاز به ثبت نام آزمون سمپاد خواهد بود.

 

شرایط ثبت نام تیزهوشان پایه نهم به دهم

علاوه بر داوطلبان ثبت نام آزمون پایه ششم به هفتم، برخی از دانش آموزان نیز قصد شرکت در آزمون پایه نهم به دهم را دارند. این دانش آموزان نیز باید با شرایط و ضوابط مهم ثبت نام آشنا شده و سپس نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. تعدادی از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون پایه نهم به دهم، شامل موارد زیر می باشند:

  • داوطلبان این پایه نیز همانند پایه ششم باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
  • دانش آموزان پایه نهم، باید به مدارس خود مراجعه کرده و گواهی اشتغال به تحصیل را از مدیران مدارس خود دریافت نمایند.
  • معدل کل پایه هشتم این دانش آموزان باید حداقل 19 باشد.
شرایط عمومی  

  • داوطلبان تابعیت ایرانی داشته باشند، در غیر این صورت بایستی از مندرجات قید شده در بخشنامه امور مرکز بین الملل برخوردار باشند.
  • داوطلبان باید گواهی اشتغال به تحصیل داشته باشند که این گواهی را باید از مدارسی که در حال تحصیل هستند، دریافت کنند.

 

 

شرایط اختصاصی ششم به هفتم

 

  • اخذ مقیاس ” خیلی خوب ” برای همه دروس نیمسال دوم پایه پنجم
  • اخذ مقیاس ” خیلی خوب ” برای همه دروس نوبت اول پایه ششم

تبصره: اگر دانش آموزی در بین مجموع دروس پنج و ششم خود یک مقیاس ” خوب ” داشته باشد، مجاز به ثبت نام آزمون سمپاد خواهد بود.

 

شرایط اختصاصی نهم به دهم

 

 

  • در پایه نهم در حال اشتغال به تحصیل باشد
  • معدل کل وی در پایه هشتم حداقل 19 باشد

تبصره: اگر دانش آموزی در یکی از مدارس تیزهوشان در حال تحصیل باشد، نیازی به شرکت در ثبت نام آزمون سمپاد نخواهد داشت.

 

 

دانش آموزان و اولیا گرامی دقت فرمایند کلیه شرایط و حد نصاب های مذکور می بایست دقیقا با بررسی کارنامه دانش آموزان احراز گردد شایان ذکر است در صورت هرگونه مغایرت با شرایط مذکور ثبت نام مدارس تیزهوشان برای دانش آموز کان لم یکن تلقی خواهد شد

 

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام آزمون سمپاد 1401-1402

متقاضیان عزیزی که قصد ورود به مدارس استعدادهای درخشان را دارند، لازم است که قبل از مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان مدارک خود را تهیه کنند تا در هنگام بارگذاری، دچار مشکل یا وقفه نشوند. گفتنی است که این مدارک برای هر دو دوره اول و دوم متوسطه یکسان می باشد. داوطلبان باید پس از ورود به سایت مذکور، موارد زیر را جهت ثبت نام به همراه داشته و به درستی در سایت وارد نمایند.

  • وارد نمودن اطلاعات فردی همچون: نام و نام خانوادگی، نام استان یا محل سکونت، استان یا شهرستان مورد تقاضا، رشته تحصیلی مورد تقاضا، لیست مدارس تیزهوشان
  • بارگذاری جدیدترین عکس متقاضی با کیفیت و وضوح لازم ( سایز عکس بایستی 200 در 300 و یا 300 در 400 باشد. همچنین، حجم عکس باید 70 کیلوبایت باشد).
  • واریز وجه خواسته شده از طریق کارت بانکی عضو شتاب ( داشتن رمز دوم ضروری است).

 

ثبت نام اینترنتی تیزهوشان
ثبت نام اینترنتی تیزهوشان

 

راهنمای گام به گام ثبت نام مدارس سمپاد هفتم

لازم به ذکر است تا بدانید که در سال جاری، سایت ثبت نام تیزهوشان برای متوسطه اول و دوم متفاوت خواهد بود. برای این منظور داوطلبان آزمون ورودی تیزهوشان پایه ششم به هفتم می بایست از طریق سامانه hoosh.medu.ir اقدام نمایند. اما، متقاضیان آزمون ورودی تیزهوشان پایه نهم به دهم، باید از طریق سامانه azmoon.medu.ir اقدام کنند. البته برای متقاضیان هر دو آزمون این امکان فراهم شده است تا متقاضیان هر دو مقطع بتوانند در سایت azmoon.medu.ir برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند.

پیش از مراجعه به سایت های ذکر شده و شروع ثبت نام مدارس تیزهوشان، داوطلبان باید رمز عبور همگام را از طریق مدارس خود دریافت نمایند. زیرا، اگر داوطلبی این رمز را نداشته باشد، نمی تواند در سایت ثبت نام را آغاز کند. اما علاوه بر مراجعه حضوری به مدارس، می توان به صورت غیر حضوری نیز این رمز را دریافت کرد. برای دریافت غیر حضوری این رمز، داوطلبان باید وارد سایت sampad.medu.ir شوند. سپس، گزینه« ورود به سامانه ثبت نام آزمون مدارس استعداد های درخشان» را انتخاب نموده و بر روی پایه تحصیلی خود کلیک نمایند. پس از آن، باید بر روی گزینه« رمز ورود را نمی دانم» کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نمایند. پس از وارد کردن اطلاعات، رمز همگام به شماره تلفن مربوطه ارسال خواهد شد.

 

هم اکنون که داوطلبان این رمز را دریافت کردند، باید برای ثبت نام، مراحلی را با دقت و به درستی انجام دهند که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

گام اول: در هنگام شروع زمان ثبت نام سمپاد، گزینه ” ثبت نام ” در صفحه زیر فعال شده، که لازم است داوطلبان عزیز برای آغاز فرایند بر روی آن کلیک نمایند.

 

ثبت نام آزمون ورودی سمپاد
ثبت نام آزمون ورودی سمپاد

 

گام دوم: پس از ورود به سایت مربوطه، دانش آموزان باید کد ملی و رمز سامانه همگام خود را که قبلا تهیه نموده اند، وارد کنند.

 

مراحل ثبت نام سمپاد
مراحل ثبت نام سمپاد

 

گام سوم: در این صفحه، متقاضیان باید نقش خود که همان دانش آموز می باشد را به همراه عنوان سازمان یعنی نام مدرسه را انتخاب و سپس منوی ادامه را لمس نمایند.

 

مرحله دوم ثبت نام سمپاد
مرحله دوم ثبت نام سمپاد

 

گام چهارم: در این قسمت باید گزینه ” استعدادهای درخشان پایه هفتم” را انتخاب کنند.

 

مرحله سوم ثبت نام سمپاد
مرحله سوم ثبت نام سمپاد

 

گام پنجم: در این مرحله، دانش آموزان باید باکس سبز رنگ با نام ” جدید” را فشار دهند.

 

گام ششم: در بخشی که فرم ثبت نام در آن موجود است، دیگر نیازی ویرایش یا ثبت دوباره آن ها نیست و متقاضی تنها باید سایر موارد که جلوی آن ها خالی است را پر کنند. نکته حائز اهمیت این است که هر متقاضی می تواند حداکثر سه اولویت را در سایت تیزهوشان انتخاب نماید. توجه داشته باشید که همسان بودن شهرستان شرط اصلی این گزینش می باشد.

 

مرحله ثبت نام آزمون سمپاد
مرحله ثبت نام آزمون سمپاد

گام هفتم: در این مرحله دانش آموزان، باید عکس با کیفیت و پرسنلی خود را با حجم و اندازه خواسته شده بارگذاری کرده و در نهایت گزینه ” تایید ” را لمس نمایند.

 

گام هشتم: در گام بعدی نوبت به پرداخت هزینه می رسد. برای این کار، داوطلبان باید دارای کارت بانکی عضو شتاب باشند. با انجام موفقیت آمیز این کار، پروسه ثبت نام به اتمام رسیده و در همین صفحه از سایت تیزهوشان به داوطلبان یک کد رهگیری داده می شود که لازم است آن را تا روز اعلام نتایج نزد خود نگهدارند.

 

راهنمای گام به گام ثبت نام مدارس تیزهوشان پایه دهم

برای ثبت نام مدارس تیزهوشان مقطع متوسطه دوم نیز داوطلبان می توانند از طریق ورود به سامانه sampad.medu.ir اقدام کنند. البته سایت تیزهوشان azmoon.medu.ir نیز با داشتن منوی ثبت نام سمپاد پایه نهم به دهم به صفحه نام نویسی وارد شوند.

 

 

گام اول: داوطلبان باید پس از اینکه یکی از آدرس های بالا را در مرورگر وارد کردند، وارد صفحه آن شده و کد ملی و رمز سامانه همگام خود را در محل مورد نظر ثبت کنند.

 

مرحله 1 ثبت نام تیزهوشان
مرحله 1 ثبت نام تیزهوشان

 

گام دوم:پس از آن که دانش آموزان پنجره مربوط به مفاد تعهدنامه را مطالعه و تایید نمودند، نوبت به تکمیل فرم ثبت نامی می رسد. در این مرحله نیز اطلاعات فردی به صورت پیش فرض وارد شده اند و داوطلبان تنها باید اطلاعات دیگر را وارد کنند. اگر داوطلبان دارای خواهر یا برادر دو قلو هستند، باید کد ملی خواهر و یا برادر دو قلوی خود را در ردیف 11 ثبت نمایند.

مرحله 2 ثبت نام تیزهوشان
مرحله 2 ثبت نام تیزهوشان

 

گام سوم: حال، متقاضیان باید عکس را مطابق با اندازه و حجم استاندارد بارگذاری کرده و دکمه ” ذخیره و بعدی ” را لمس نمایند.

گام چهارم: در این قسمت، دانش آموزان باید هزینه ثبت نام را پرداخت نمایند. در این بخش به متقاضیان توصیه می گردد قبل از واریز، حتما اطلاعات وارد شده را یک بار دیگر بررسی و در صورت نیاز ویرایش نمایند. زیرا، اگر اطلاعات به هر دلیلی اشتباه وارد شده باشند، بعد از این مرحله دیگر امکان ویرایش آن ها وجود نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات در مورد ویرایش ثبت نام آزمون سمپاد وارد شوید

دفترچه راهنمای آزمون سمپاد 1401-1402

متقاضیانی که قصد ثبت نام مدارس تیزهوشان را دارند، می بایست از جدیدترین شرایط و ضوابط پذیرش، نحوه و زمان ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج آزمون، ظرفیت های پذیرش و اطلاعاتی از این دست آگاهی داشته باشند. به همین دلیل، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سمپاد را به طور معمول دو تا سه روز قبل از شروع تاریخ ثبت نام، در سایت تیزهوشان اختیار متقاضیان قرار می دهند تا این عزیزان بتوانند با آگاهی کامل برای نام نویسی اقدام نمایند.

البته لازم به ذکر است تا بدانید که در سال تحصیلی جدید، هنوز دفترچه راهنما منتشر نشده است. اما دانش آموزان گرامی می توانند از طریق مراجعه به سامانه ایران تحصیل و تماس با مشاورین ما، و یا عضویت درکانال تلگرامی به محض اطلاع دفترچه، آن را دریافت نمایند. علاوه بر این، کارشناسان ما همه تبصره ها و قوانین را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و به هر گونه ابهام پاسخ می دهند.

دفترچه ثبت نام تیزهوشان
دفترچه ثبت نام تیزهوشان

 

منابع مهم و سوالات آزمون سمپاد 1401-1402

پذیرش و قبولی در آزمون ورودی سمپاد، با کسب درصدهای بالا و نمره مناسب امکان پذیر است. به همین دلیل، اطلاع از منابع اصلی و مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، بهتر است تا داوطلبان با منابع آن ها به طور کامل آشنا شوند. در ادامه مقاله تمامی منابع هر دو آزمون را بیان خواهیم کرد.

 

منابع و سوالات پایه ششم به هفتم

نکته قابل توجه این است که شیوه طرح سوالات در آزمون پایه ششم به هفتم از سال 97 دچار تغییراتی شد. در سال های گذشته سوالات به دو صورت ” استعداد تحلیلی ” و ” استعداد تحصیلی ” مطرح می شدند. اما، به تازگی حوزه سوالات تنها به بخش تحلیلی اختصاص یافته و دیگر از کتب درسی سوالی طراحی نمی شود و دانش آموزان تنها باید به پرسش های هوش و استعداد پاسخ دهند. این آزمون دارای دو دفترچه و 100 سوال است که داوطلبان باید به دفترچه اول، در 60 دقیقه پاسخ دهند و به دفترچه دوم در 40 دقیقه پاسخ دهند. بنابراین، داوطلبان می بایست به مطالعه کتب کمک آموزشی بپردازند که در عین بالا بردن مهارت، سرعت آن ها را نیز افزایش دهد. مشاورین با تجربه ما که آگاهی کاملی از همه منابع مورد نیاز دارند، می توانند علاوه بر معرفی لیست کتب مورد نیاز، شما را در چینش برنامه ریزی و آشنایی با نمونه سوالات یاری رسانند. برخی از این کتاب ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • کتاب هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی ششم تا نهم انتشارات کاهه
  • هوش و خلاقیت ریاضی ششم انتشارات مبتکران
  • کتاب 33 آزمون دقت و تمرکز انتشارات پویش
  • کتاب سنجش iQ هوش و استعداد ششم گاج
  • آموزش هوش استعداد غیرکلامی 9 × 9 انتشارات مهر و ماه
  • کتاب هوش جامع نیترو پویش اندیشه خوارزمی
  • کتاب 20 ازمون شبیه ساز تیزهوشان ششم انتشارات مرشد مبتکران
  • هوش و استعداد تحلیلی ششم ابتدایی اندیشمند

 

 

منابع و سوالات پایه نهم به دهم

سوالات پایه نهم به دهم، برخلاف آزمون پایه ششم به هفتم، هم از کتاب های درسی و هم از بخش هوش و استعداد است. بنابراین، داوطلبان این آزمون باید منابع زیر را با دقت مطالعه نمایند.

  • کتاب فارسی تیزهوشان نهم – انتشارت اندیشمند
  • کتاب هوش و استعداد تحلیلی نهم سری IQ – انتشارات گاج
  • علوم تجربی هشتم و نهم
  • کتاب 100 نکته فیزیک تیزهوشان نهم – انتشارات مهر و ماه
  • قرآن و پیام‌های آسمانی پایه نهم و هشتم
  • مطالعات اجتماعی هر دو پایه
  • ریاضی هشتم و نهم
  • کتاب ریاضی تیزهوشان نهم – انتشارات خیلی سبز
  • هوش و استعداد تحلیلی نهم – انتشارات اندیشمند
  • هوش و خلاقیت و استعداد تحلیلی – انتشارات کاهه

به طور کلی برای آزمون این پایه، 100 سوال آورده می شود که 50 سوال آن تحصیلی و 50 سوال آن تحلیلی می باشد. همچنین نصف سوالات به کتب درسی پایه های هشتم و نهم اختصاص دارد. برای اطلاع از ضریب و اهمیت هر درس، به جدول زیر توجه نمایید.

 

 

نام درس تعداد سوالات ضریب گروه تحصیلی میزان ضریب مهارتی
علوم تجربی 10 ریاضی فیزیک: 2 3
علوم تجربی: 4
علوم انسانی: 2
تجربی: 1
انسانی: 1
مطالعات اجتماعی 10 ریاضی : 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1
زبان و ادبیات فارسی 10 ریاضی فیزیک: 2 2
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 4
ریاضیات 10 ریاضی فیزیک: 4 3
علوم تجربی: 2
علوم انسانی: 2
قرآن و پیام های آسمانی 10 ریاضی فیزیک: 1 1
علوم تجربی: 1
علوم انسانی: 1

 

سوالات آزمون ثبت نام تیزهوشان در بخش دین و زندگی برای دانش آموزان اقلیت های مذهبی شامل مسیحیت، زرتشتیان و کلیمی ها از منبع کتاب تعلیمات ادیان الهی پایه هشتم و نهم با کد اختصاصی 820 و 920 مطرح خواهد شد

 

منابع و سوالات آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

 

 

آیا آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نمره منفی دارد؟

دانش آموزان گرامی ملاحظه فرمایند که آزمون حتما دارای نمره منفی است لذا در صورتی که صحت پاسخی کاملا برای شما احراز نشده پاسخ ندهید ضمنا توجه داشته باشید در صورتی که برای سوالی دو پاسخ علامت زده شده باشد حتی اگر یکی از پاسخ ها صحیح باشد سوال به عنوان پاسخ اشتباه درنظر گرفته شده و نمره منفی لحاظ خواهد شد.

 

هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و هر پاسخ اشتباه 1 امتیاز منفی در کارنامه شما خواهد داشت

 

سوالات آزمون ثبت نام تیزهوشان به صورت تستی و چهار گزینه ایی مطرح می گردند و سطوح شناختی، مهارتی و هوش دانش آموزان را محک می زند شایان ذکر است کلیه سوالات از کتب درسی بوده و امکان دارد به صورت تلفیقی سوال طرح شود.

 

توجه به اولویت بندی در ثبت نام آزمون تیزهوشان

دانش آموزان و اولیا گرامی دقت داشته باشند در مرحله تعیین اولویت ثبت نام سمپاد حتما با توجه به تعداد ظرفیت پذیرش هر مدرسه اولویت بندی نمایید یعنی ترجیحا مدارسی انتخاب شود که ظرفیت پذیرش آن ها پیرو دفترچه بیشتر از اولویت های دیگر باشد.

نکته بعدی که هنگام ثبت نام سمپاد باید رعایت شود محدوده قرارگیری مدرسه است با توجه به شرایط ویژه و سخت مدارس تیزهوشان در رابطه نقل و انتقال دانش آموزان، حتما دقت داشته باشید رفت و آمد دانش آموز را در نظر بگیرید.

 

اعلام نتایج ثبت نام مدارس تیزهوشان 1401-1402

به طور معمول دفترچه سوالات آزمون در روزهای پس از برگزاری آن در اختیار داوطلبین قرار می گیرد تا پاسخ های خود را ارزیابی نمایند. اعلام نتایج آزمون ورودی استعدادهای درخشان نیز به طور معمول حدود 4 الی 6 هفته پس از آزمون، در سایت ثبت نام تیزهوشان قابل مشاهده خواهد بود. البته تاریخ های مشخص شده برای هر کدام از پایه های ششم به هفتم، و نهم به دهم متفاوت خواهد بود..

 

دانش آموزان عزیز می توانند برای دریافت کارنامه خود به سایت ثبت نام تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کنند. همچنین، چنانچه داوطلبی در این آزمون پذیرفته نشده باشد، می تواند تا حداکثر یک هفته بعد از آزمون، اعتراض خود را به ثبت برساند. قابل ذکر است که برای پذیرفته شدگان، کارنامه صادر نمی شود.

 

 

جهت اطلاع از نحوه اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان، کلیک کنید

 

 

اعلام نتایج ثبت نام مدارس تیزهوشان

 

 

نکات مهم قبولی و ثبت نام آزمون تیزهوشان سمپاد

با توجه به آن که بخش بزرگی از آینده روشن افراد هر جامعه به تحصیل و کسب موفقیت های علمی آن ها بستگی دارد، بنابراین، اشتیاق حاکم برای ورود و ثبت نام سمپاد منطقی خواهد بود. از آن جا که آزمون های ورودی و معیارهای نسبتا دشواری که بر سر راه ورود به این مدارس وجود دارد، شاید بهتر باشد که چند نکته را خدمت متقاضیان عزیز یاد آور شویم.

  • داوطلبان، باید سعی کنند که شیوه مطالعه خود را متناسب با سوالات آزمون شکل دهند. برای عنوان مثال: همان طور که گفته شد سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم به صورت تحلیلی است؛ بنابراین، دانش آموزان نباید وقت خود را با خواندن کتاب های درسی تلف کنند.
  • داوطلبان، باید کتاب ها را تا حد امکان، عمقی بخوانند و فقط کتاب ها را حفظ نکنند.
  • متقاضیان باید اعتماد به نفس بسیار بالایی داشته باشند. زیرا، اغلب داوطلبینی که در سایت تیزهوشان مشخصات خود را وارد می کنند، از نفرات برتر مدارس می باشند. به همین دلیل، داوطلبان باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشند تا در زمان رویارویی با آن ها دچار استرس و اضطراب نشوند.
  • متقاضیان بهتر است که در زمان ثبت نام و در کل روند این آزمون از یک مشاور کمک بگیرند.

 

مشاوره موفقیت در آزمون تیزهوشان

همان طور که بیان شد داوطلبان ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان، بهتر است که از یک فرد متخصص و مشاور کمک بگیرند. زیرا، مشاوران در تمامی جنبه های مختلف دانش آموزان را آماده می کنند. جنبه های مختلفی همچون: نحوه صحیح مطالعه و استراحت، بهترین منابع، شیوه تست زدن، افزایش سرعت پاسخ دهی، تخمین رتبه، کاهش استرس و … مواردی هستند که یک مشاور به راحتی می تواند در مدیریت آن ها به دانش آموزان یاری رساند.

خوشبختانه متخصصین ایران تحصیل با تجربه بسیار زیادی که در این زمینه دارند، هیچ گاه دانش آموزان را تنها نگذاشته و آماده ارائه هر گونه خدمات آموزشی می باشند. بنابراین، متقاضیان می توانند در هر زمانی که مایل بودند، از طریق شماره های 9099072952 (تماس از سراسر کشور) و 9099072952 (تماس از استان تهران) با ما در ارتباط باشند. همچنین می توانند به سایت ایران تحصیل مراجعه کرده و با ما در ارتباط باشند.

مشاوره داوطلبان آزمون تیزهوشان

 

 

آخرین اخبار پیرامون مدارس تیزهوشان 1401

39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد در البرز تجلیل شدند

سالار قاسمی، مدیر کل آموزش و پرورش البرز، در سالن سپاه امام حسن مجتبی(ع) از 39 دانش آموز نخبه و مدیر مدارس سمپاد تجلیل کرد.

 

محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار تمام دانش آموزان قرار می گیرد

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با اشاره به عمومی سازی محتوای مدارس استعدادهای درخشان اعلام کرد: به زودی محتوای درسی مدارس استعدادهای درخشان، از طریق بستر مجازی در اختیار تمامی دانش آموزان قرار می گیرد.

 

مدارس استعدادهای درخشان فارس در کشور اول شدند

یونس غلامی، رئیس اداره مدارس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: خوشبختانه در آزمون پیشرفت تحصیلی دوره اول و دوم متوسطه، دانش آموزان سمپاد فارس حائز مقام اول کشوری شدند.

 

 

جهت دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل در مورد زمان و نحوه ثبت نام مدارس تیزهوشان، شرایط ثبت نام و … آشنا کنیم. اگر می خواهید در این آزمون، احتمال قبولی خود را دو بالا ببرید، می توانید از راهنمایی ها و مشاوره همکاران ما در ایران تحصیل بهره ببرید. کارشناسان ما تا به امروز توانسته است در زمینه مشاوره ورود به مدارس استعدادهای درخشان، عملکرد چشمگیری را داشته باشد. شما عزیزان می توانید در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره موجود در سامانه با ما همراه باشید و همچنین، می توانید برای ما کامنت بگذارید تا همکاران ما به شما کمک کنند.

منبع : سایت ثبت نام تیزهوشان

به این پست امتیاز دهید

همچنین ببینید

انواع نشانه های آدم دروغگو

نشانه های آدم دروغگو و نحوه برخورد با این افراد

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور