تست اعتیاد به تریاک چگونه است

سه روش رایج برای منفی شدن تست اعتیاد به تریاک

امکان تقلب در تست اعتیاد به تریاک وجود دارد. برای اینکه بدانید چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟ بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. لازم به ذکر است راه های منفی شدن تست تریاک در گذشته و امروز متفاوت می باشد. با توجه به مدت زمان و میزان مصرف، می تواند زمان باقی ماندن این ماده بر روی بدن متفاوت باشد و به همین دلیل، پنهان کردن آن می تواند به شکل های مختلفی باشد.

انجام تست اعتیاد به تریاک می تواند با استفاده از کیت تست های اعتیاد در منزل و همچنین انجام آن در آزمایشگاه صورت پذیرد. متاسفانه گاهی برخی از افراد سه روش رایج برای منفی شدن تست اعتیاد به تریاک به صورت نادرست استفاده می کنند و به همین دلیل علاوه بر مبتلا شدن به مواد مخدر دیگر، دچار عوارض زیادی می شوند. توصیه می شود برای اطلاع از این موارد با مشاوران دکتر فکر تماس حاصل نمایید.

انجام تست اعتیاد به تریاک در منزل و همچنین در آزمایشگاه ها به روش های مختلف امکان پذیر است.

انواع تست اعتیاد به تریاک

انواع تست اعتیاد به تریاک

توجه به مواد مخدر در تمامی بدن فرد تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل برای مشخص شدن آثار آن، از روش های مختلفی استفاده می شود. یکی از انواع تست مصرف تریاک آزمایش نمونه خون می باشد. به طور کلی می توان گفت اعتیاد به مورفین از طریق بزاق دهان، عرق، ادرار و مو قابل تشخیص می باشد. هر یک از این ها می تواند در بازه زمانی مشخصی میزان اعتیاد را نشان دهد.

 به طور کلی می توان گفت اعتیاد به مورفین از راه نمونه ادرار در آزمایشگاه های مختلف صورت می پذیرد. گاهی برخی از افراد تصور می‌کنند که می‌توانند با روش هایی، آزمایش ادرار را دور بزنند و جواب آن را منفی کنند. امروزه آزمایش های اعتیاد، بسیار بالا رفته و همچنین در صورتی که شک و شبهه ای در تست اعتیاد به تریاک وجود آید، حتما آزمایش را به گونه دیگری تکرار می‌کند و یا مجدداً با استفاده از همان ظرف بار دیگر آن را به انجام می رسانند.

 برخی از افرادی که آزمایش اعتیاد می گیرند، برای آزمایش های پیش از ازدواج می باشد و در صورتی که تقلب صورت گیرد، می تواند موجب از بین رفتن زندگی و آینده فرد شود. بنابراین بهترین و دقیق ترین آزمایش می تواند نشان دهنده اعتیاد فرد باشد آزمایش مو می باشد. این آزمایش می تواند زمان دقیق تر ماده مصرفی را به صورت دقیق نشان دهد.

برای اطلاع از عوارض مصرف شیره در بارداری بر روی لینک کلیک کنید.

سه روش رایج برای منفی شدن تست اعتیاد به تریاک چیست؟

روش های مختلفی برای منفی کردن تست اعتیاد وجود دارد اما اینکه آیا این روش ها می تواند موثر واقع شود یا خیر موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 قطع مصرف ماده مخدر

اولین راهی که به ذهن فرد معتاد و یا اطرافیان او برای منفی کردن تست اعتیاد به تریاک ممکن است انجام دهد، قطع مصرف ماده مخدر می باشد. این مورد شاید با توجه به میزان مصرف برخی از افراد بتواند موثر واقع شود اما به طور کلی می توان گفت با توجه به اینکه ماده مخدر ماندگاری متفاوتی در بدن دارد، تعداد روزها و زمان های ماندن این ماده در بدن با توجه به نوع ماده متفاوت می باشد.

در صورت عدم مصرف این ماده در زمان خاصی، کم کم این ماده از بدن فرد خارج شده و موجب می شود که آزمایش فرد منفی شود. اما یکی از مسائل مهم در این رابطه این است که برای مدت زمان زیادی مصرف این ماده را کنار بگذارد؟ گاهی درد خماری ناشی از عدم مصرف مواد آنقدر برای او غیر قابل تحمل است که عملاً انجام این کار را غیر ممکن می‌کند.

خالصی و یا ناخالصی ماده مخدر نیز به نوبه خود می تواند در نتیجه آزمایش تاثیر گذار باشد. گاهی ممکن است به دلیل مشکلاتی که در نوع ماده مخدر وجود دارد حتی در صورت عدم مصرف آن باز هم آزمایش مثبت باشد که در این صورت شاید میزان ماندگاری این ماده بیشتر شود.

برای اطلاع از بهترین راه های تقلب در تست اعتیاد بر روی لینک کلیک کنید.

جابه جا کردن نمونه ادرار

تقلب در تست اعیاد به تریاک

در گذشته به دلیل جابجایی نمونه ادرار در برخی از افراد گاهی تست اعتیاد به تریاک منفی می شد. این مسئله به نوبه خود منجر به اشتباهات و تقلبات می گردید. پس از گذشت مدت زمانی، برای جلوگیری از این تخلف یک مامور نیروی انتظامی و یا آزمایشگاه به اتفاق فرد در سرویس بهداشتی بود تا از بروز تخلف جلوگیری کند اما به دلیل رعایت شئونات اسلامی تصمیمات دیگری برای این مورد اخذ گردید.

امروزه در کلیه آزمایشگاه ها دوربین های مداربسته نصب شده  است که می تواند از بروز این تخلف جلوگیری به عمل آورد. بنابراین امکان این جابه جایی را به صفر خواهد رساند. موضوع دیگر این است که دمای ادرار می تواند نشان دهد که این نمونه متعلق به فرد دیگری است و به همین دلیل آزمایشگاه با شما تماس خواهند گرفت و از شما می خواهند تا مجددا این نمونه را تکرار نمایید.

برای اطلاع از سیر تا پیاز پاسخ به آیا ناس تست اعتیاد را مثبت میکند؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 تقلب در تست اعتیاد با استفاده از دارو

یکی دیگر از اقداماتی که افراد برای منفی کردن تست اعتیاد از آن استفاده می کنند، استفاده از دارو می باشد. مصرف داروهایی به اسم B و M و داروهای ضد بارداری،  استفاده از جوهر لیمو و یا جوش شیرین، از دیگر پیشنهادات و همچنین مواردی است که ممکن است به ذهن افرا خطور نماید. در این رابطه باید بگوییم که مصرف هر یک از این داروها می تواند عوارضی به همراه داشته باشد که بدون تجویز پزشک دردسر آفرین خواهد بود.

در پاسخ به این سوال که چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟ باید بگوییم تحقیقات نشان داده است که مصرف داروی بی، می تواند تنها به از بین بردن حالت خماری فرد کمک کند. یکی از عوارضی که برای این دارو وجود دارد، این است که وی را بسیار وابسته تر به ماده مخدر می نماید. البته که می تواند موجب سم زدایی شود اما عوارض دیگری را نیز در پی خواهد داشت.

برای تشخیص اعتیاد به گل بر روی لینک کلیک کنید.

راه های منفی شدن تست تریاک بزاق دهان

انجام آزمایش با استفاده از بزاق دهان خیلی شایع و معمول نمی باشد. اما به طور کلی می توان راه هایی را برای انجام این پیشنهاد داشت که البته این راه ها نمی‌تواند به طور ۱۰۰% مورد اطمینان باشد و امکان خطا در آنها وجود خواهد داشت. برخی از افراد عنوان کرده‌اند که پس از مصرف  قرص آسپرین آزمایش آنها منفی شده است این آزمایش با استفاده از راه های منفی شدن تست تریاک کیت تست بزاق انجام شده است.

 نوع دیگری که برای منفی کردن تست بزاق در برخی از افراد به کار برده اند استفاده از دهانشویه ها می باشد. دهان شویه موجب منفی کردن آن خواهد شد. البته این روش‌ها در گذشته شاید کارساز تر بوده اند اما امروزه با توجه به دقت بالای ابزار های آزمایشی نمی تواند به طور کامل در این زمینه نظر قطعی داد چرا که کیت تست بزاقی در برندهای مختلفی وجود دارد.

برای اینکه تمامی آنچه در رابطه با کیت تست اعتیاد باید بدانید بر روی لینک کلیک کنید.

 چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟

منفی کردن تست اعتیاد به تریاک

ورزش، یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن مختلف در بدن می باشد. انجام ورزش های متفاوت علاوه بر کمک به از بین بردن اعتیاد شما موجب منفی کردن آزمایش شما نیز خواهد شد. انجام ورزش باید به طور منظم و هر روزه صورت گیرد تا بتواند تاثیر لازم را برای دفع آن در بدن بر جای بگذارد در غیر این صورت تاثیر زیادی نخواهد داشت.

 باز هم تاکید می‌شود که انجام تمامی این همایش ها و این موارد در صورتی می‌تواند موثر واقع شود که فرد مدت زمان کمی ماده مخدر را مصرف نموده باشد. همچنین به طور منظم و یکنواخت تمامی ورزش های مناسب را به انجام رسانده باشد. در غیر این صورت امکان موثر واقع شدن این روش وجود نخواهد داشت. و این همان این پاسخ چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟ می باشد.

برای اطلاع از نحوه تشخیص افراد متادونی بر روی لینک کلیک کنید.

روش های تشخیص مواد مخدر

روش های مختلفی برای تست اعتیاد به تریاک و تشخیص آن وجود دارد، سه روش مناسب و کلی برای انجام تست وجود دارد که شامل روش های زیر می باشد.

  • روش های شیمیایی 
  • روش های کروماتوگرافی
  • روش های ایمونولوژیک

برای تشخیص افراد شیشه ای بر روی لینک کلیک کنید.

روش های شیمیایی برای تشخیص اعتیاد

یکی از قدیمی ترین روش ها و برای تشخیص اعتیاد فرد استفاده از روش های شیمیایی می باشد. این مورد خصوصاً برای شناسایی آلکالوئیدها آرایشگاه مناسب می باشد. در واقع این روش برمبنای واکنش های شیمیایی تعبیه شده است نشان دهنده وجود مورفین در بدن فرد است. برای انجام این نوع آزمایش، ابتدا نسبت به استخراج مایع بیولوژیک اقدام می کنند و پس از آن دو معرفه فرود و مارکی را مورد استفاده قرار می دهند.

برای اطلاع از نشانه های افراد تریاکی چیه؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 روش های کروماتوگرافی

روش کروماتوگرافی در تست اعتیاد به تریاک

 یکی از معروف ترین و معمول ترین راه های تست اعتیاد به تریاک در مایعات بیولوژیک استفاده از همین روش می باشد. در واقع تمام انواع کروماتوگرافی از اجزایی همانند فاز ثابت (Mobile phase) و فاز متحرک (Stationary phase) تشکیل شده است. فاز متحرک در واقع همان مایع یا گاز می باشد. فاز ثابت نیز می تواند به صورت مایع یا جامد باشد.

فاز متحرک در واقع جریانی است که است که از کنار یا درون فاز ثابت عبور می کند و بر اساس تمایل اجزای مختلف نمونه مورد نظر با سرعت های مختلف توسط فاز متحرک شسته می شود. در صورتی ک فار  متحرک سریعتر  شسته شود و همچنین فاز ثابت تمایل بیشتری داشته باشد. این ترتیب مواد از هم تفکیک می‌شود. انواع مختلفی برای انجام آزمایش کروماتوگرافی وجود دارد که شامل :

  • کروماتوگرافی روي کاغذ Paper Chromatography (PC)
  • کروماتوگرافی روي لایه نازك Thin Layer Chromatography (TLC )
  • کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا High Performance Liquid Chromatography (HPLC)
  • کروماتوگرافی گازي Gas Chromatography (GC)

برای کسب اطلاع در رابطه با تشخیص فرد سیگاری بر روی لینک کلیک کنید

تست اعتیاد به تریاک با روش های ایمونولوژیک

تمامی روش های ایجاد شده بر این اساس برای اتصال آنتیژن به آنتی بادي می باشد. با توجه به اینکه آزمایش های غربالگری تشخیص مواد مخدر از در ادرار تنها از راه ایمونوکروماتو گرافی استفاده می شود، تعدادی از روش ها به شرح زیر می باشد.

  • RIA رادیوایمونواسی (Radioimmunoassay)
  • FIA فلوئورسانس ایمونواسی (Flurescentimmunoassay)
  • EIA (Enzymeimmunoassay) که این سیستم خود شامل ELISA و EMIT میباشد. 
  • ممانعت از آگلوتیناسیون (Agglutination Inhibition)
  • روش ایمونوکروماتوگرافی (Immunochromatography)

برای اطلاع از راه های منفی کردن تست سیگار بر روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا در رابطه با تست اعتیاد به تریاک ارائه نماییم.برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با پاسخ این سوال که چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟ و همچنین کسب اطلاعات دقیق در رابطه با راه های منفی شدن تست تریاک با مشاوران دکتر فکر که شماره های آنان در وب سایت زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

سه روش رایج برای منفی شدن تست اعتیاد به تریاک چیست؟

استفاده از دارو، عدم مصرف ماده مخدر و همچنین انجام ورزش می باشد.

چگونه تست تریاک را منفی کنیم؟

برای منفی کردن تست اعتیاد راه های مختلفی وجود دارد که راه هایی برای تشخیص آن ها نیز وجود دارد.

چگونه می توانیم از راه های منفی شدن تست تریاک اطلاع یابیم؟

در این مقاله به طور کامل در این رابطه اطلاعات را ارائه نموده ایم.

آیا امکان تست اعتیاد به تریاک به صورت کامل وجود دارد؟

بسته به نوع ماده مصرفی و همچنین مدت زمان مصرف این موضوع می تواند متفاوت باشد.

4.3/5 - (7 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور