ترک اعتیاد آسان
ترک اعتیاد آسان

ترک اعتیاد آسان

با توجه به انواع مختلف مواد مخدر، نحوه ترک اعتیاد نیز می تواند با روش های متفاوتی صورت گیرد. از این حیث، 12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده توسط کارشناسان و کاربران، کمک بزرگی در راستای ترک اعتیاد آسان باشد. در صورتی که کارشناسان دکتر فکر را برای برای این منظور انتخاب نموده اید، این امکان برایتان فراهم شده است تا با دریافت مشاوره اختصاصی برای ترک اعتیاد در صورت لزوم از دارو درمانی و روان درمانی نیز بهره مند شوید.

یکی از مهمترین کارهایی که در روان درمانی صورت می پذیرد، ایجاد انگیزه برای ترک در فرد مصرف کننده می باشد. اگر شخص از لحاظ روانی آمادگی کافی داشته باشد، برای راحت تر کردن فرایند درمان از داروهای مناسب تر نیز استفاده خواهد شد. چنانچه می خواهید از چند و چون ترک اعتیاد آسان دکتر فکر مطلع شده و یا مشاوره دریافت کنید، می توانید به شکل تلفنی یا آنلاین با همکاران ما تماس حاصل فرمائید.

چه زمانی نیاز به ترک اعتیاد آسان وجود دارد؟

چه زمانی نیاز به ترک اعتیاد آسان وجود دارد؟

قبل از اینکه به دنبال اصولی ترین راه ترک اعتیاد باشیم، ابتدا باید این تشخیص به درستی داده شود که  آیا فرد واقعا معتاد شده است یا خیر؟ عوامل و نشانه هایی در مورد اعتیاد یک فرد وجود دارد که مهم ترین آن ها عبارتند از وابستگی زیاد به مصرف مواد، بی قراری در صورت عدم مصرف و همچنین مشکلات جسمانی به وجود آمده ناشی از مصرف و اختلال در عملکرد روزانه فرد. 

 افرادی که معتاد به مواد مخدر می باشند، در صورت تمایل به ترک، ابتدا باید از میزان ماده موجود در بدن خود اطلاع یابند. برای این منظور، آزمایش‌های مختلفی وجود دارد. نوع این آزمایش ها با توجه به نوع ماده مصرفی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی امکان سنجش میزان ماده یا مواد مورد استفاده از طریق کیت تست اعتیاد در منزل نیز تا حدودی وجود خواهد داشت.

 یکی از اصول مهم و لازم برای ترک اعتیاد آسان ، تمایل فرد و داشتن اراده برای پیمودن این راه می باشد. چرا که در صورت عدم پشتکار و تنها بنا به اجبار دیگران، هرگز این ترک اعتیاد ادامه دار نخواهد بود و حتماً حتی در صورت قطع مصرف، باز هم احتمال بازگشت به اعتیاد وجود دارد. ضمن اینکه مراحل ترک به راحتی نیز صورت نمی گیرد.

منظور از ترک اعتیاد آسان و راحت چیست؟

اگر شما مصرف کننده مواد بودید و تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اید، می‌توانید با مراکز ترک اعتیاد و یا مشاوران مربوطه تماس حاصل نمایید. چنانچه یکی از اعضای خانواده و یا دوستان و آشنایان شما تصمیم به ترک مواد مخدر گرفته اند، می توانید از طریق مشاوره تلفنی با مشاوران و کارشناسان ما، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

یکی از سوالاتی که معمولاً مراجعین از ما دارندف این است که مدت زمان جلسات مشاوره برای ترک اعتیاد آسان چند جلسه می باشد؟ در این مورد باید بگوییم این موضوع بستگی به میزان و همچنین مدت زمان مصرف خواهد داشت. میزان وابستگی افراد به ماده مخدر یکسان نمی باشد. به هر اندازه وابستگی به ماده مخدر بیشتر باشد، نیاز به تعداد جلسات بیشتری برای ترک اعتیاد خواهد بود.

 گرچه نمی توان گفت همیشه، اما درمان اعتیاد بدون بستری شدن در کمپ و تنها در خانه می تواند بسیار خطرناک باشد. به ویژه در مواردی که وابستگی به ماده مخدر بیش از حد شده و فرد با قطع ناگهانی دچار مشکلات جدی جسمی و حتی روحی می گردد. متاسفانه گاهی این شیوه های اشتباه منجر به مرگ بیمار می شود. به همین دلیل هم توصیه اکید ما برای کاهش درد های ناشی از عدم مصرف مواد و همچنین یک ترک اصولی اعتیاد، کمک گرفتن از یک روانپزشک می باشد.

12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده

منظور از ترک اعتیاد آسان و راحت چیست؟

همانطور که ذکر شد، اعتیاد می تواند به انواع مواد مخدر باشد. بر اساس نوع ماده مصرفی، رویکرد های ما برای درمان و 12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده فرق دارد. بهترین نوع ترک اعتیاد در واقع آن است که بازگشت مجدد فرد به مواد را به حداقل ممکن برساند. قبل از پرداختن به انواع ترک اعتیاد آسان بهتر است چند اصطلاح را با هم مرور کنیم.

 وابستگی جسمی : در صورت عدم مصرف و یا از بین رفتن این ماده به پاره ای از اختلالات شدید جسمی مبتلا خواهید شد. آبریزش بینی، دردهای شدید استخوان، بی قراری، اضطراب و دل پیچه را موجب می شود.

 وابستگی روانی :  تجربه لذت بخش اولیه و تکرار آن برای مصرف مواد که این احساس را در فرد به وجود خواهد آورد و موجب خوشنودی وی خواهد شد. این نوع وابستگی نه تنها نسبت به مواد مخدر، بلکه به شرایط محیطی و آدابی که مخصوص افراد مزبور می باشد نیز به وجود می آید..

تحمل : سازگاری انسان با ماده ی مصرفی پدیده ایی کاملا طبیعی و از بدترین مشکلات اعتیاد است. کاهش واکنش های جسمی نسبت به مقدار معمول مصرف و نیاز به بیشتر کردن آن از جمله نشانه های انواع وابستگی به مواد مخدر است. بدین معنا که مصرف کننده باید هر از چندگاهی دوز یا مقدار مصرفی خود را بالاتر ببرد تا لذت بیشتری را تجربه نماید. در واقع تحمل حالتی است که فرد مجبور است برای تسکین خود مصرف را ادامه دهد.

داروهای مناسب برای ترک اعتیاد

داروهای مورد نیاز برای ترک اعتیاد داروهای آگونیست اُپیوئیدی می باشد. این نوع داروها در واقع با اتصال به گیرنده های اُپیوییدی در مغز- محل اتصال و اثر مواد افیونی – و فعال کردن آنها اثراتی مشابه مواد افیونی را ایجاد می کنند. از جمله این اثرات می توان به : بوپرنورفین، متادون و اُپیوم تینکچر اشاره نمود.

داروهای آنتاگونیست اُپیوئیدی

از جمله داروهایی که با اتصال به گیرنده های مواد افیونی در مغز، مانع فعال شدن این گیرنده ها می شوند، داروهای آنتاگونیست اُپیوئیدی است. از نظر دارو شناختی، تاثیر اینگونه داروها بر روی گیرنده، اثرات فیزیولوژیک و رفتاری عوامل دارویی آگونیست را مهار می کند. برای مثال،  نالترکسون یک آنتاگونیست اوپیوییدی است و مصرف آن باعث انسداد گیرنده های اپیوییدی و ممانعت از فعال سازی آن ها می شود.

درمان نگهدارنده با داروهای اُپیوئیدی

اگر داروهای آگونیست به مدت طولانی مصرف شده باشند، با کاهش مصرف یکباره احتمال آسیب به بخش هایی از مغز زیاد خواهد بود. اصطلاح درمان نگهدارنده یا درمان جایگزین این داروها نامی معادل برای ترک اعتیاد در چنین مواردی است و بر این موضوع تأکید دارد که برای کاهش عوارض مصرف ماده افیونی و غیر قانونی از یک داروی جایگزین استفاده می شود

البته اصطلاح نگهدارنده بهتر از واژه اصلاح جایگزین متبادر کننده اثرات درمانی ترک اعتیاد است. زیرا همه جا از اصطلاح درمان نگهدارنده برای توضیح این روش درمانی استفاده شده است.

درمان اعتیاد با متادون

12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده

 یکی از داروهای مسکن و در عین‌حال اعتیاد آور متادون می باشد. ترک با متادون یکی از شیوه های کاهش مصرف و درد ناشی از ترک می باشد. مصرف این ماده نه تنها به کاهش درد، بلکه به تسریع روان درمانی نیز کمک زیادی خواهد نمود. البته این در صورتی است که بر اساس تجویز و صلاحدید پزشک باشد.

درمان بیماری های زمینه ایی قبل از ترک اعتیاد

 یکی از دلایلی که افراد به خاطر آن به ماده مخدر روی می آورند، وجود بیماری های زمینه ای می باشد. گاهی این بیماری ها می تواند به وجود آوردنده بیماری های جسمانی نیز باشند و در برخی موارد مشکلات خطرآفرینی را موجب شوند. در این بین، اضطراب و افسردگی ماژور از جمله مواردی است که شخص را به سمت اعتیاد سوق می دهد. همچنین ممکن است به دلیل وجود مشکلات جسمی و انواع اختلالات جنسی همانند زود انزالی فرد به مصرف مواد ترغیب شود.

در این شرایط در صورت ترک اعتیاد باز هم بیماری های زمینه ای به قوت خود باقی خواهند ماند. از این رو، توصیه می کنیم که قبل از ترک اعتیاد، مشکلات زمینه ای را به طور کامل حل و فصل نمایید. زیرا در صورتی که هنوز این مشکلات به قوت خود باقی مانده باشند، شخص دچار عوارض بسیار شدیدتری خواهد شد.

بسیاری از افرادی که از این بیماری های زمینه ای فرار می کنند و مصرف کننده مواد می شوند، نه تنها بیماری آن ها درمان نخواهد شد، بلکه یک مشکل دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد. نداشتن مهارت تصمیم گیری، برقراری روابط سالم و قدرت نه گفتن از مهم ترین مواردی است که گیر افتادن در دام اعتیاد را افزایش می دهد.

نکات مهم برای مشاوران ترک اعتیاد

دریافت مشاوره اختصاصی برای ترک اعتیاد

هنگامی که یک فرد معتاد از شما طلب کمک می نماید و می خواهید به او کمک کنید، به عنوان یک روان درمانگر حتما باید به این موارد زیر توجه نمایید.

  خطرات و عواقب مصرف مواد را برای مراجع شرح دهید

 هر مشاوری که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می کند، وظیفه دارد تا مراجع را از مضرات مصرف مواد و فواید ترک آسان به صورت علمی آگاه نماید. چرا که پذیرش درونی و تصمیم خود شخص مهم ترین گام در دستیابی به یک نتیجه مطلوب است.

 علائم ترک اعتیاد را توضیح دهید

 ممکن است فردی در رابطه با عوارض جسمانی ترک اعتیاد اطلاعی نداشته باشد.  گاهی نیز ناآگاهی ها منجر به وحشت و ترس های واهی می شود. بنابراین، در صورتی که در مشاوره روانشناسی آنلاین تلاش می شود تا شخص به دیدگاه های منطقی در این باره دست یابد و از نگرانی بیش از حد او کاسته شود.

 در رابطه با  نقش اراده فرد برای ترک اعتیاد توضیح دهید

 برخی از مصرف کنندگان در رابطه با علل و عوامل ترک اعتیاد اطلاعات کافی را ندارد و همین مسئله موجب می شود انگیزه آن ها کم باشد. خانواده در چنین مواقعی می تواند نقش بسزایی ایفا نمایند. در صورتی که خانواده و یا دوستان فرد را به ترک اعتیاد ترغیب نموده و او را حمایت کنند، او بهتر می تواند در برابر مشکلات ترک مقاومت کند.

دارو درمانی اعتیاد

درمان دارویی همان گونه که ذکر شد می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد. اما اگر میزان اعتیاد شدید باشد، از سم زدایی برای جلوگیری از عود مجدد استفاده می شود. برای برخی از مواد نوظهور همچون حشیش دارو، کاربرد کمتری دارد و بیشتر از روان درمانی جهت ترک این ماده به کار برده می شود.

انجام سم زدایی در روش های سریع و فوق سریع وجود دارد. گرچه روش دفع سریع از مزایای زیادی برخوردار است، اما خالی از ایراد نیز نخواهد بود. 

عوارض مصرف مواد مختلف بر روی بدن

عوارض مصرف مواد مختلف بر روی بدن

همانطور که می دانید مواد مخدر اثرات متفاوتی بر جای می گذارد. که هر یک از این مواد عوارض کوتاه مدت و بلند مدت را برای فرد مصرف کننده در پی خواهد داشت.  در ادامه به عوارض هر یک از این مواد اشاره خواهیم نمود.

 عوارض مصرف سیگار

 عوارض مصرف سیگار را می توان به دو صورت عوارض کوتاه مدت و بلند مدت دانست. توجه داشته باشید که میزان مصرف فرد معتاد به سیگار می تواند یکی از موارد بسیار مهم در رابطه با تعیین عوارض آن باشد.

 عوارض کوتاه مدت

  • افزایش ضربان قلب
  •  افزایش فشار خون
  •  تغییر رنگ دندان ها
  •  بوی بد دهان
  •  تنفس بد
  •  گلودرد و سرفه

 عوارض بلند مدت

  • مشکلات قلبی و عروقی
  • آمفیزم
  •   سکته قلبی
  •  آب مروارید چشم
  •  بیماری های مزمن ریوی
  •  احتمال ابتلا به سرطان های ریه،  خون،  دهان، گلو،  لوزالمعده،  کلیه،  نای و مثانه
  •  کاهش ویتامین ث
  •  چروک پوست و پیری زودرس
  •  آسم
  •  زخم معده
  •  کاهش توانایی در حرکات ورزشی

عوارض مصرف قلیان

مصرف قلیان نیز همانند سایر مواد مخدر دیگر دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی را به همراه دارد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم نمود.

عوارض کوتاه مدت

  • افزایش ضربان قلب
  •  افزایش سطح مونوکسید کربن و نیکوتین و پلاسما در خون
  •  آلرژی و حساسیت در اثر مصرف تنباکو میوه ای
  •  تاثیراتی مخرب در دو عضو حیاتی ریه ها و قلب در بدن

 عوارض بلند مدت

  • سرفه های مزمن
  •  موارد ابتلا به انواع سرطان‌ها مانند ریه، دهان و مثانه
  •  بیماری انسداد ریوی مزمن
  • آمفیزم
  •  پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد در صورت مصرف قلیان برای مادر باردار
  •  افزایش حملات و ذات الریه
  •  ورود مواد سمی و سرطان زا به بدن در اثر واکنش ذغال و فویل آلمینیومی
  •  انتقال باکتری های موجود در لوله قلیان مانند باکتری سل
  •  بیماری های عفونی مانند هپاتیت ب بر اثر استفاده مشترک از شیلنگ و سری آن
  •  مصرف مداوم قلیان موجب تحرک و طول عمر اسپرم در مردان را کاهش میدهد.
  •  وجود فلزات سنگین همانند : آرسنیک، کروم، سرب که موجب کاهش تولید اسپرم می شود.
  •  اختلال در سیستم تخمک گذاری در خانم ها و کاهش قدرت باروری در صورت عدم ترک اعتیاد
  • ایجاد اختلال در جذب کلسیم و ساخت استخوان و همچنین کاهش وزن و تخریب هورمون های جنسی
  •  به دلیل جذب بیشتر نیکوتین در خانم ها آسیب به زیبایی و پوست برای آنها بیش از آقایان خواهد بود.
  •  ابتلا به بیماری های دهان و دندان

عوارضی مصرف الکل

عوارضی مصرف الکل
  • تصادفات جاده ای و شهری
  •  مصدومیت به علت شلیک با اسلحه
  •  افتادن
  •  خودکشی
  •  حوادث شغلی و صنعتی
  •  غرق شدن
  •  پرخاشگری،  تجاوز و خشونت خانگی
  • ابتلا به سندرم کورساکوف
  • ابتلا به سندرم ورنیکه
  • مشکل حافظه بویژه حافظه کوتاه مدت
  • جنون زودرس
  • فراموشی و گیجی
  • از دست دادن بصیرت و حس زمان و مکان
  • مختل شدن قضاوت
  • کاهش توانایی یادگیری
  • مشکل در تصمیم گیری
  • از دست دادن هوشیاری، بی هوشی
  • کاهش حس بازداری و انجام رفتارهای خطرناک
  • افسردگی
  • اضطراب
  • کاهش حس واکنش

آسیب ناشی از مصرف الکل به مری، نای و حنجره

  • خونریزی مری
  • سرطان حنجره
  • سرطان مری
  • عفونت مری

عروق

  • فشار خون بالا
  • اتساع عروق خونی

نخاع

  • آسیب به سیستم اعصاب مرکزی
  • آسیب به سیستم اعصاب پیرامونی
  • کاهش هماهنگی حسی – حرکتی

پانکراس

  • عفونت پانکراس (پانکراتیت)
  • سرطان پانکراس
  • تورم پانکراس

کبد

  • سیروز کبد
  • از بین رفتن توانایی بازسازی کبد
  • سرطان کبد
  • عفونت کبد

معده

  • گاستریت (عفونت مخاط معده)
  • خونریزی معده
  • زخم معده
  • ورم معده

جنین

  • سندرم جنین الکلی
  • عقب ماندگی ذهنی نوزاد
  • بیش از اندازه کوچک بودن نوزاد
  • وزن کم نوزاد
  • رشد کم نوزاد
  • ناهنجاری ها در فرم صورت و استخوان ها

دست 

  • لرزش دست
  • بی حس شدن انگشتان
  • تورم اندام ها (دست و پا)
  • خارش پوست

بینایی و چشم

  • کاهش حس بینایی در صورت عدم ترک اعیتاد
  • گشاد شدن مردمک های چشم، هنگام مرف زیاد تنگ شدن مردمک های چشم
  • زرد شدن سفیدی چشم
  • تار شدن دید

عوارض مصرف کانابیس

عوارض مصرف کانابیس

عوارض مصرف کانابیس با توجه به میزان مصرف فرد، متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی می توان گفت که یک سری عوارض در میان افراد معتاد فراوانی بیشتری دارند که شامل موارد زیر می باشد.

  • خواب آلودگی زیاد
  • تغییرات اداراکی و حسی که البته این تغییرات عموماً مبالغه در تجربیات لذت بخش است.
  • توهم و احساس بدبینی
  • احساس بهم ریختگی زود گذر
  • تحریف حس زمان
  • عدم تمرکز و حافظه کوتاه مدت
  • فقدان انرژی و انگیزش و از بین رفتن حافظه

بروز این عوامل در صورت عدم ترک اعتیاد می تواند بیشتر شود.

علائم جسمی و روانی مصرف ترامادول

  • تاثیر مواد مخدر بر قرمزی چشم
  • نگاه های مات به صورت طولانی مدت به اطراف
  • عدم تعادل در حرکات
  • بی توجهی به نظافت
  • بی علاقگی به کار و فعالیت روزانه
  • بی قراری شدید
  • وجود بوهای بد از بدن
  • تغییرات ناگهانی خلق در فرد

عوارض مصرف ترامادول

عوارض قطع ناگهانی ترامادول

  • اضطراب
  • تعریق زیاد
  • بی خوابی
  • تهوع و لرز
  • اسهال
  • درد عضلانی
  • سندرم پای ب یقرار
  • ترس و بیقراری
  • گُرگرفتگی و گِزگِز اندام ها
  • تحریك پذیری
  • تشنج
  • استفراغ و درد شکم
  • توهم
  • مشکلات تنفسی

عوارض مصرف ریتالین

  • عصبی شدن و بی خوابی در صورت عدم ترک اعتیاد به ریتالین
  • حالت تهوع و استفراغ
  • احساس سرگیجه و سردرد
  • تغییرات ضربان قلب و فشارخون كه معمولاً به صورت افزایش آن و
  • در مواردی نیز به شكل كاهش دیده می شود
  • خارش پوست و جوش
  • دردهای شكمی، كاهش وزن و مشكلات معده
  • بروز افسردگی پس از قطع مصرف
  • بروز علائم روان پریشی (جنون) یا علائم وابستگی به ریتالین
  • درد سینه و مفصل
  • حرکات غیر قابل کنترل بدن

عوارض مصرف بالای ریتالین

  • از دست دادن اشتها و سوء تغذیه
  • لرزش و پرش عضلات
  • تب، تشنج و سردرد
  • نامنظم شدن ضربان قلب و تنفس
  • تكرار حركات و اعمال بی هدف (رفتارهای کلیشه ای)
  • بروز حالت های پارانوئید(سوءظن)، توهم و هذیان
  • احساس حركت و جنبش حشرات درزیر پوست
  • ریتالین (مانند كوكائین و آمفتامین) با ایجاد التهاب در عروق مغز،
  • خطر سكته مغزی را افزایش می دهند

مراحل ترک اعتیاد به مواد مخدر

یکی از کارهایی که برای درمان و ترک اعتیاد در مراکز مربوطه انجام می شود، ارزیابی و غربالگری است. در غربالگری، اولین قدم تشخیص اختلال است. در این روش، در واقع امکان تدوین یک برنامه مراقبت انفرادی متناسب با فرد ارائه می شود و از آموزش های لازم در این زمینه بهره مند می شود.

 ایجاد احساس اعتماد و برقراری رابطه دوستانه مناسب از جمله اقدامات اخلاقی جهت درمان و ترک اعتیاد می باشد. در واقع یک مشاور بایستی بدون هیچ گونه قضاوتی با فرد مصرف کننده همدلی کند. علاوه بر کمک به ترک اعتیاد، ممکن است خانواده درمانی، مشاوره برای حل مشکلات و دعوای زناشویی، روش های بالا بردن اعتماد بنفس، کاهش احساس گناه و … نیز ارائه شود.

جمع آوری اطلاعات لازم در مورد میزان مصرف مواد مخدر، زمان شروع مصرف، مدت زمان و همچنین دلایل روی آوردن به این مواد می تواند از اقدامات بعدی یک روانپزشک یا روان درمانگر محسوب شود. گاهی نیاز به ارجاع فرد بیمار به سایر مراکز درمانی خواهد بود.

ایجاد انگیزه برای ترک اعتیاد

ایجاد انگیزه برای ترک اعتیاد

 گاهی مراجعین ترک اعتیاد به مواد مخدر را افرادی تشکیل می دهند که دلایل زیادی برای ترک ماده مخدر دارند اما از انگیزه کافی برخوردار نیستند. این موضوع موجب می‌شود تا قدمی برای ترک اعتیاد بر ندارند و یا با کمترین مشکل، از ادامه روند منصرف گردند.

 ارائه اطلاعات در رابطه با تاثیرات و عوارض ماده مصرفی می تواند برای ایجاد انگیزه برای ترک اعتیاد کمک نماید. گاهی نیز دریافت معنای حقیقی زندگی و، بیرون آمدن از یک رابطه سمی،درگیر شدن در روابط دوستانه و عاطفی سالم، تقویت عزت نفس، و … می تواند شروع بسیار خوبی برای ترک باشد. زیرا بسیاری از افراد به دلیل خلا عاطفی و روحی به سمت اینگونه مواد کشیده می شوند.  شناخت فرد از خود نیز می‌تواند از دیگر اقدامات مناسب در رابطه با روند درمانی محسوب شود.

حل مشکلات خانوادگی و یا زندگی زناشویی نیز اقدام بسیار موثر و انگیزه بسیار مهمی برای بازگشت مجدد به زندگی خانوادگی است. داشتن یک شغل هم موجب می شود تا فرد انگیزه لازم را برای ادامه ترک اعتیاد داشته باشد.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با شرایط ترک اعتیاد آسان اطلاعاتی را ارائه نماییم. در صورتی که مایل به اطلاع بیشتر در رابطه با 12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده می باشید و همچنین برای دریافت مشاوره اختصاصی با شماره های موجود در جدول زیر تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما می باشند.

ترک اعتیاد آسان به چه صورتی امکان پذیر است؟

کاهش درد و داشتن یک برنامه منسجم و منظم می تواند موجب شود تا فرد به بهترین شکل و آسان ترین نوع اعتیاد را ترک کند.

12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شده چیست؟

برای اطلاع از تمامی این موارد می توانید وارد سایت شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

آیا امکان ترک اعتیاد در منزل وجود دارد؟

بله. برای ترک اعتیاد در منزل باید بتوانید قدم اصولی و درستی بردارید که می توانید تحت نظر یک کارشناس آن را انجام دهید.

چه مدت برای ترک اعتیاد زمان نیاز است؟

ترک اعتیاد می تواند به روش های مختلفی صورت بگیرد. این موضوع همچنین با توجه نوع مواد مصرفی می تواند متفاوت باشد.

ترک اعتیاد آسان | 12 گام طلایی + رژیم غذایی و دارویی تست شد

5/5 - (3 امتیاز)

همچنین ببینید

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

نظر مراجع در مورد مصرف ناس

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور