برخورد با شوهر بی توجه
برخورد با شوهر بی توجه

برخورد با شوهر بی توجه

نحوه برخورد با شوهر بی توجه یک دغدغه بسیار مهم برای خانم هایی است که محبت و توجه کافی را از همسر خود دریافت نمی کنند. این دسته از بانوان که یک خلا بزرگ را در خود احساس می کنند، همواره از ما سوال می پرسند که با بی توجهی شوهرم چه کنم؟ در این میان، راهکارهای انتخاب شده برای بی توجهی مردان توسط زنان متفاوت است و عده ای با واکنش نادرست، تنها زندگی را دچار تنش می کنند.

در صورتی که قبل از هر چیز لازم است که این مسئله ریشه یابی شود و سپس متناسب با دلیل یا دلایل موجود، بهترین شیوه برخورد با شوهر بی توجه را به کار برد. عملی کردن این موارد گاهی اوقات از عهده افراد خارج است زیرا احساسات منفی بر آن ها غالب شده و علم درستی درباره نحوه برخورد درست ندارند. برای این منظور، توصیه می کنیم که مقاله حاضر را مطالعه فرمائید و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس حاصل نمائید.

ریشه یابی علت بی توجهی برای اتخاذ برخورد درست با شوهر بی توجه

ریشه یابی علت بی توجهی برای اتخاذ برخورد درست با شوهر بی توجه

بی توجهی می تواند علل متفاوتی داشته باشد. گاهی این بی توجهی از ابتدای زندگی مشترک وجود داشته است و مسائل به صورت حل نشده از همان ابتدای زندگی تا به امروز ادامه داشته اند. برخی اوقات نیز بی توجهی و تغییر رفتار مردان پس از ازدواج و گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک بروز می کند که در این صورت علت‌های متفاوتی می تواند داشته باشد.

نحوه برخورد با شوهر بی توجه بر اساس علت بی توجهی مرد تعیین می شود. همچنین ویژگی های شخصیت همسر و نوع دیدگاه او تاثیر زیادی در راه حل انتخابی خواهد داشت. علاوه بر آن، گاهی لازم است برای درمان این بی توجهی، خانم هم مورد آموزش و درمان قرار بگیرد چرا که احتمال دارد خانم هم به نوبه این بی‌توجهی را دامن زده باشد.

 در برخی موارد هم امکان دارد این بی توجهی تنها در ذهن خانم ها وجود داشته باشد و در زندگی واقعی نتوان مصداق زیادی برای آن پیدا کرد. همچنین اگر انتظارات زنان در زندگی نامعقول باشد و شوهر نتواند آن ها را برآورده کند، زن احساس می کند که همسرش نسبت به او بی توجه شده است زیرا نیازهای او به درستی برآورده نمی شود که در این صورت دیدگاه همسر باید تغییر کند. 

برخورد با شوهر بی توجه با 6 روش معجزه کننده

برخورد با شوهر بی توجه + 6 روش معجزه کننده 

همه ما زمانی که مورد بی توجهی قرار می گیریم احساس بدی داریم. گاهی حتی ممکن است احساس بی ارزشی و کمبود اعتماد به نفس به ما دست دهد. در چنین شرایطی، زندگی روزمره و عادی برای ما خواهد شود و نمی توانیم همانند گذشته به زندگی خود ادامه دهیم. در ادامه مناسب ترین شیوه های برخورد با شوهر بی توجه را برای خانم هایی که دائما می پرسند با بی توجهی شوهرم چه کنم؟ ارائه خواهیم کرد.

1. رفتار مثبت او را تقویت کنید

 یکی از بهترین راهکارهایی که می توان به خانم های عزیز در مورد بی توجهی مردان توصیه کرد، این است که هر وقت همسرتان نسبت به شما توجه لازم را داشت، در همان لحظه او را تقویت کنید. این تقویت می تواند حس خوبی به او منتقل کند و با قدردانی شما تشویق به انجام دوباره آن شود.

 منظور از «تقویت» در واقع همان تشویق به زبان عامیانه است. به عنوان مثال، پس از توجه همسرتان می توانید با یک جمله احساسی مثل “دوستت دارم” و یا اینکه “احساس خوبی به من دست می‌دهد وقتی که اینگونه با من حرف میزنی” او را متوجه این مسئله کنید که از رفتار او بسیار خوشحال و خرسند هستید و وی را به تکرار تشویق نمائید.

 ممکن است برای برخی آقایان شنیدن این جملات خوشایند و رضایت بخش نباشد و به همین دلیل می توانید از راه‌های دیگری همانند پختن یک غذای دلچسب و مورد علاقه و یا هدیه دادن در حد بضاعت خود و با توجه به روحیات و علاقه های او این کار را انجام دهید.

2. آنچه را خودتان دوست دارید برای همسرتان انجام دهید

با بی توجهی شوهرم چه کنم؟
با بی توجهی شوهرم چه کنم

همان‌طور که شما نیازمند توجه و محبت هستید و تمایل دارید این محبت را از همسرتان دریافت کنید. مردان هم همین‌گونه هستند. برخلاف تصور عموم مردم که مردان احساساتی نیستند، اگر به دلایل طلاق توجه کنید، متوجه می‌شوید که مردان هم نسبت به محبت و توجه بسیار حساس هستند و همواره نیاز دارند که همسرشان با روش های مختلف به آن ها ابراز علاقه کند.

 یکی از توصیه‌های ما به تمامی خانم های عزیز برای مقابله با بی توجهی مردان این است که تلاش کنند تا شناخت بهتری نسبت به همسرشان داشته باشند و به نیازهای او توجه بیشتری کنند. چرا که برآورده شدن نیازهای عاطفی وی به او نشان می دهد که شما نیز تمایل دارید اینگونه باشد و به نوعی رفتارهای عملی را به او خواهید آموخت.

یکی از اصول همسرداری این است که از شوهرتان بپرسید در چه زمینه هایی نسبت به شما انتقاد دارد و یا اینکه چه نوع رفتاری را در شما نمی پسندند. این سوال ها می تواند نشانه خوبی برای توجه شما به همسرتان محسوب شود. علاوه بر آن ممکن است او نیز متقابلاً همین سوالات را از شما بپرسد و به همین دلیل راهی برای ابراز خواسته‌های خود خواهید یافت.

3. برای مقابله با بی توجهی مردان گله و شکایت ممنوع

از جمله مواردی که بسیاری از خانم ها برای برخورد با شوهر بی توجه انجام می دهند، شکایت‌های دائمی و گوناگون است. آن ها تصور می کنند که با این روش می توانند اعتراض خود را نسبت به رفتار همسرشان ابراز کنند و در عملکرد او تغییراتی به وجود آورند. این در حالی است که تمامی مردان نسبت به اینگونه رفتارها موضع‌گیری خواهند داشت.

 نوع ابراز گله و شکایت ها به نوبه خود از مهم ترین مواردی است که باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، برخی از خانم ها زمان مناسبی را برای ابراز شکایت های خود انتخاب نمی‌کنند و یا لحن درستی در انتقاد از همسر ندارند. به همین دلیل اوضاع از آنچه که هست بدتر خواهند کرد.

شما می توانید به صورت های دیگری نارضایتی‌ها و گله و شکایت های خود را مطرح کنید و به تغییری که می خواهید دست پیدا کنید.

4. بررسی توقعات خود

دلایل بی توجهی مردان

 منظور شما از بی توجهی چیست؟ این سوال بسیار مهم است و پاسخ آن تعیین کننده راهکارها و حتی روش برخورد با شوهر بی توجه می باشد. به عنوان مثال، برخی از آقایان، روز تولد همسرشان را فراموش می کنند و یا اینکه مناسبت های مختلف همانند سالگرد ازدواج و غیره را به خاطر ندارند. این مسائل از سوی خانم نشانه مهمی از بی توجهی می باشد.

 بسیاری از ما هنگامی که دغدغه های ذهنی زیادی داریم، امکان فکر کردن به موارد مختلف را نخواهیم داشت و تا حدودی می توان گفت فراموش کار می شویم. به همین دلیل است که مناسبت های مختلف را فراموش می کنیم و این امر بسیار طبیعی خواهد بود. اگر در گذشته همسرتان به شما توجه نموده ولی اخیراً این موضوع اتفاق نیفتاده است، بهتر است عوامل متعدد را مورد بررسی قرار دهید.

برخی از خانم‌ها نیز بر اساس ذهنیت و تصورات خود بدون اینکه به رفتار عملی همسرشان توجهی داشته باشند، تصور می کنند که همسرشان علاقه‌ ای به آنها ندارد و یا او را مورد بی توجهی قرار داده است. در حالی که پس از بررسی های لازم مشخص می شود که این اتفاق نمود حقیقی و واقعی ندارد و علت اصلی چنین تصوری عزت نفس پائین خانم است.

5. عدم چشم پوشی از احساسات خود یکی از روش های برخورد با شوهر بی توجه

 برخی از خانم ها به دلیل ترس از دست دادن همسر، می خواهند همیشه توجه خود را به او معطوف کنند و نسبت به بی توجهی های او کاملا بی عکس العمل می باشند. در حالی که افراط در توجه به همسر می تواند به اندازه بی توجهی نادرست باشد. هر چقدر که شما خود را به عنوان یک شخص با ارزش نادیده بگیرید، همسرتان نیز همین تصور را نسبت به شما خواهد داشت.

در واقع منظور این نیست که بیش از حد حساس باشید و یا کوچکترین حرکات را نیز زیر ذره بین قرار دهید، زیرا گاهی لازم است که نسبت به برخی از بی توجهی ها چشم پوشی کرد اما چشم‌ پوشی کامل و نادیده گرفتن همه احساسات و عواطف خود منجر به ایجاد مشکلات شخصی بیشتری برای شما خواهد شد.

اگر نادیده گرفتن احساسات شما بسیار زیاد شود، به همسرتان یاد خواهید داد که شما می توانید همیشه از احساسات خود بگذارید و او نیز به مرور در مقابل نیازهای شما توجهی نشان نخواهد داد و حتی آن ها را انکار می کند.

6. یکبار دیگر نیازهای همسرتان را بررسی کنید

برخورد با شوهر بی توجه

 طبیعی است زمانی که ما از جانب دیگری نیازهایمان برطرف نشود، نسبت به او بی علاقه و بی توجه شویم. بهتر است در این مورد یک بار دیگر به همسر خود توجه کنید و رفتارهای او را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. آیا شما توانسته اید به درستی به نیازهای همسرتان پاسخ دهید؟ آیا او کمبودی از نظر توجه از جانب شما احساس می کند؟ آیا ارزش قائل شدن برای همسر را جدی گرفته اید؟

 خوب است که گاهی قبل از اینکه دیگری را مقصر و مسبب تمام مشکلات بدانیم، خودمان نیز به رفتارهایمان توجه کنیم و آنها را مورد بازبینی قرار دهیم تا از این طریق شناخت بهتری نسبت به دیگری پیدا کنیم و بتوانیم تا حدود زیادی عملکرد و احساسات او را نسبت به خود تغییر دهیم.

 برخی از مردان هنگامی که مورد بی توجهی قرار می گیرند، عکس العمل متقابل را انجام می دهند. بنابراین این راهکار اصلا برای برخورد با شوهر بی توجه درست نیست. زمانیکه صحبت های مرد ناشنیده باقی بماند و یا عکس العمل مثبتی نسبت به صحبت های او وجود ندارد، بتدریج مقدمات سرد شدن رابطه زناشویی فراهم می شود.

با بی توجهی شوهرم چه کنم؟

اولین اقدامی که ما به شما برای برخورد با شوهر بی توجه توصیه می کنیم، این است که تلاش کنید تا ریشه و علت‌ مشکل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. به نظر شما چرا همسرتان نسبت به شما بی توجه شده است؟ از چه زمانی این بی توجهی بیشتر آشکار شده و واکنش شما نسبت به آن چه بوده است؟

 به طور معمول هنگامی که ما ریشه و علت یک مسئله را متوجه شویم، بهتر می توانیم با آن کنار بیاییم یا به دنبال راه حل های اصولی برای حل آن باشیم. برخی اوقات حساسیت های بیش از حد خانم ها و مقایسه همسر با دیگران، این احساس را به وجود می‌آورد که همسرم نسبت به من بی توجه است.

اگر بتوان تمام بی توجهی را نسبت به مرد در نظر گرفت، باز هم خانم می‌تواند با استفاده از تکنیک های تغییر رفتار و رفتار درمانی تا حدود زیادی به این موضوع خاتمه دهد. شناسایی علت و استفاده از راهکارهای مختلف برای عموم مردم کمی دشوار است، به همین دلیل توصیه می‌شود که به مشاوره خانواده و ازدواج در این زمینه مراجعه شود.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با برخورد با شوهر بی توجه به شما عزیزان ارائه نماییم. در صورتی که مایل به دریافت مشاوره در رابطه با راههای درمان و مقابله با بی توجهی مردان می باشید و یا اینکه به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با اینکه با بی توجهی شوهرم چه کنم؟ هستید، می توانید با مشاوران ما که شماره های آنان در جدول زیر موجود است تماس حاصل نمایید.

نحوه برخورد با شوهر بی توجه چگونه باید باشد؟

برای بی توجهی به همسر می توانید ابتدا علت های این بی توجهی را در قدم اول شناسیایی نمایید، سپس نسبت به تغییر آن اقدام کنید.

چگونه می توان به مقابله با بی توجهی مردان اقدام نمود؟

بهترین راه استفاده از روش های تغییر مثبت رفتار است که در واقع شما رفتار مثبت همسرتان را با این کار تقویت می نمایید.

با بی توجهی شوهرم چه کنم؟

اولین اقدام بررسی علت ها و همچنین رفتار خود شماست و در مراحل بعدی نباید خود را به طور کامل کنار بگذارید و اینکه زیاد مورد توجه قرار دهید.

چگونه می توانم برای درمان برخورد با بی توجهی شوهر مشاوره دریافت نمایم؟

برای دریافت مشاوره می توانید وارد سایت شوید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

همچنین ببینید

برخورد با شوهر بی کار

برخورد با شوهر بی کار

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور