اختلال فاخته گری

آشنایی با اختلال فاخته گری و نحوه درمان

اختلال فاخته گری موضوع مورد بحث ما در این مطلب است. ما سعی داریم در ادامه این مطلب به بررسی و کنکاش موضوع اختلال فاخته گری بپردازیم و همچنین، علل اختلال فاخته گری به همراه درمان آن را شرح دهیم. اگر از این اختلال اطلاعات کافی ندارید در ادامه همراه ما باشید تا راهنمایی های لازم به شما ارائه شود.

اختلال فاخته گری چیست؟

اختلال فاخته گری یا تریلیسم یکی از انحراف های جنسی است که بیشتر در مردان دیده می شود. در این اختلال، مرد به شنیدن روابط جنسی قبلی زن و یا مشاهده رابطه جنسی او با افراد دیگر علاقه مند است. در برخی موارد حتی مرد از همسر خود می خواهد که روابطی تخیلی را شرح دهد. این اختلال نوعی انحراف تلقی می شود؛ زیرا اگر ادامه پیدا کند، می تواند تبدیل به واقعیت شود.اگرچه ممکن است در ابتدا فقط به صورت کلامی باشد. اما این لذت به این مرحله ختم نشده و مرد از همسر خود می خواهد که زن در دنیای واقعی با مردی جدید وارد رابطه شود.

اختلال فاخته گری اصطلاحی است که به طور گسترده در جامعه غیر تک همسری استفاده شده و به نوع خاصی از رفتار جنسی مربوط می شود. Moushumi Ghose، MFT، یک درمانگر جنسی دارای مجوز، می‌گوید: اختلال فاخته گری اصطلاحی است که در جوامع برای اشاره به همسر یا معمولاً شریک زندگی شخصی که اجازه دارد با دیگران روابط صمیمی داشته باشد، استفاده می‌شود.

گوس می افزاید: در این اختلال همسر فرد به وی اجازه می دهد که همزمان با او رابطه داشته و با افراد متعدد دیگری نیز وارد رابطه گردد.

اختلال فاخته گری پدیده جدیدی نیست، اگرچه به نظر می رسد اخیراً در حال افزایش است و به فتیش های بسیار محبوبی بین زوج های متاهل تبدیل می شود که به دنبال رابطه جنسی نامناسب خارج از ازدواج هستند.

محبوب‌ترین مقاله ای که در این زمینه تا به امروز نوشته شده، مربوط به مقاله‌ای درباره “روابط فاحشه” توسط دکتر داون دکتر داون مایکل است که در سال 2014 نوشته شده است،.

اختلال فاخته گری که نام دیگر آن اختلال cuckold می باشد، به مرد یا زنی اطلاق می شود که همسرش ناآگاهانه به او خیانت کرده است.

اختلال فاخته گری چیست؟

علل اختلال فاخته گری

مانند هر پیچیدگی جنسی، چندین متغیر ممکن از جمله عوامل بیولوژیکی و اجتماعی در آن نقش داشته باشد. دلایل لذت بردن در نقش ها نیز متفاوت است.

در این سناریوها، برخی تحقیقات نشان می دهد که تماشای شریک زندگی خود با یک مرد دیگر باعث واکنش بیولوژیکی برای داشتن رابطه جنسی طولانی تر و شدیدتر می شود.

این میل اغلب منجر به انزال شدیدتر، داشتن اسپرم بیشتر در انزال و داشتن دوره نسوز کوتاه‌تر بین نعوظ می‌شود، بنابراین آنها خیلی زودتر آماده انجام مجدد آن می‌شوند.

برخی نیز می گویند دیدن روابط جنسی والدین در کودکی می تواند منجر به بروز چنین اختلالی در بزرگسالی گردد.

حسادت

دانستن اینکه شخص دیگری شریک زندگی شما را می‌خواهد، می‌تواند خواسته شما را بیش از حد تحریک کند و باعث شود که او را بیشتر بخواهید.

حسادت جنسی می تواند شدید، انگیزاننده و بسیار تحریک کننده باشد. برخی از محققان فکر می کنند که حسادت نیز بخشی از چیزی است که رقابت اسپرم را تقویت کرده و یک مرد را آماده مبارزه برای پیروزی لقاح می کند.

علل اختلال فاخته گری

درمان اختلال فاخته گری

برای درمان اختلال فاخته گری باید حتماً به یک متخصص و روانشناس مراجعه کنید. امروزه مشاوران بسیاری هستند که در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. فراموش نکنید که اگر این اختلال را دست کم بگیرید، می تواند به کلی زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده و حتی به طلاق منجر شود. در خصوص روند درمان نیز باید بدانید که مشاوران جنسی ابتدا قبل از ارائه روش درمان، به کنکاش مسئله و پیدا کردن دلایل و چرایی آن می پردازند. زیرا همانطور که در قسمت های قبل اشاره کرده بودیم، این اختلال دلیل خاصی نداشته و در هر فردی می تواند به دلایل مختلفی بروز کند. پس ضروری است که ابتدا وضعیت افراد به صورت کامل بررسی شود و پس از بررسی وضعیت، راه های درمانی پیشنهاد گردد.

Hotwifing چیست؟

بر اساس فرهنگ لغت هات وایف زنی است که آشکارا با مردان دیگر روابط جنسی دارد. او این رابطه را اغلب با رضایت کامل و تشویق شوهرش انجام می دهد. این اختلال نیز می تواند شباهت هایی با اختلال فاخته گری داشته باشد؛ اما با آن متفاوت است.

اصطلاح زن داغ همچنین می تواند به هر زن متاهلی که از نظر جنسی جذاب باشد اشاره کند که ممکن است از جلب توجه مردان دیگر در حین حضور در جمع (معمولاً با شوهرش)، با پوشیدن لباس های تحریک آمیز و به طور کلی، خوشگذرانی کردن لذت ببرند.

تفاوت بین Hotwifing و اختلال فاخته گری (Cuckolding) چیست؟

در هر دو فانتزی های جنسی برای تحقق فانتزی های جنسی مرد انجام می شود. در حالت اختلال فاخته گری، زن احساس بی کفایتی می کند و اغلب به عنوان بخشی از نوبت خود میل به تحقیر دارد، در حالی که شوهر Hotwifing معمولاً فقط در مورد رابطه جنسی همسرش با مردان دیگر خیال پردازی می کند و حتی ممکن است از آن احساس قدرت بیشتری کند.

چرا یک شوهر دوست دارد همسرش با مردان دیگر رابطه جنسی داشته باشد؟

برخی از نظریه ها عبارتند از، مسائل مربوط به عزت نفس ضعیف. اضطراب در مورد اندازه آلت تناسلی؛ مشکلات عملکرد؛ رابطه جنسی را فتیش کرده و ترس خود را به یک فانتزی تحریک‌کننده جنسی تبدیل می‌کنند.

علاقه به دوجنس گرایی در حالی که همسرشان جانشین جنسی آنهاست.

اساساً،این مردان از این واقعیت که همسرانشان مورد علاقه مردان دیگر است، از نظر جنسی هیجان‌زده می‌شوند و این باعث می‌شود آنها احساس برتری داشته باشند.

با این حال، دکتر داون مایکل هشدار می دهد: “این نوع رابطه باز می تواند برای برخی از زوج ها بسیار هیجان انگیز باشد یا برای برخی ازدواج را از بین ببرد.

درمان اختلال فاخته گری

چرا یک همسر می خواهد با مردان دیگر رابطه جنسی داشته باشد؟

این که آیا زن ابتدا این ایده را مطرح می کند، یا می تواند شوهرش را به این کار ترغیب کند یا خیر، هنوز مشخص نیست. اما گاهی ممکن است این درخواست از طرف زن نیز مطرح شود.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی اختلال فاخته گری بپردازیم. این اختلال نیز مانند سایر بیماری های جنسی دلایل نامشخصی دارد که ما برخی از رایج ترین دلایل آن را بررسی کردیم. همچنین در قسمت درمان تاکید داشتیم که باید حتماً با یک مشاور یا روانشناس ملاقات داشته باشید. اگر به نوعی با این اختلال درگیر هستید و به هر دلیلی تمایل برای استفاده از خدمات مشاوره حضوری را ندارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات کاملی در رابطه با نحوه درمان آن در اختیار شما قرار دهند. ما در دکتر فکر امین شما هستیم و بهترین راهکارها را برای درمان انواع مشکلات ارائه می دهیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر نیز می توانید برای ما کامنت بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اختلال فاخته گری چیست؟

تمایل به دیدن همسر با شرکای جنسی دیگر را فاخته گری می نامند.

دلیل نامگذاری این اختلال به فاخته گری چیست؟

دلیل آن این است که پرنده فاخته تخم های خود در لانه دیگر پرندگان رها می کند.

آیا اختلال فاخته گری درمان دارد؟

بله می توان آن را درمان کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

اختلال انطباقی

اختلال انطباقی چیست؟ + علائم، نحوه تشخیص و درمان آن

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور