آمادگی مردان برای ازدواج

مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج

آمادگی مردان برای ازدواج موضوع مهمی است که حتماً باید به آن توجه شود. مردانی که آمادگی کافی برای ازدواج را ندارند، اغلب بیش از حد به خانواده و مخصوصاً به مادر خود وابسته هستند و نمی توانند از عهده کنترل یک زندگی بربیایند. این افراد حتی همسرشان را قربانی مشکلات کرده و نمی توانند مسئولیت های پدرانه و همسرانه را بر عهده بگیرند. در ادامه همراه ما باشید تا مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج را بیشتر بررسی کنیم.

اهمیت آمادگی مردان برای ازدواج

همانطور که می دانید بسیاری از طلاق های امروزی به دلیل نرسیدن یک یا دو طرف به بلوغ عاطفی، اجتماعی و نداشتن آمادگی مناسب برای ازدواج است. افرادی که این مرحله را پشت سر گذاشته اند، از پس چالش های ازدواج خیلی بهتر برآمده و می توانند زندگی شیرین تری را تجربه کنند. از آنجایی که آمادگی مردان برای ازدواج به اندازه آمادگی زنان مهم است، ما در ادامه نشانه های این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

آمادگی عاطفی مردان برای ازدواج

چگونه می توانیم آمادگی مردان برای ازدواج بهتر را در بین جوانان ترویج دهیم؟

برای بسیاری، پاسخ به این سؤال شامل ترویج سه چیز است:

1) تشویق به تأخیر در ازدواج تا دهه سی یا بعد از آن.

2) تأیید در سالهای جوانی به طوری که فرد آماده استقرار یابد و بعداً ازدواج کند.

3) اصرار بر زندگی مشترک در دوران نامزدی به منظور آزمایش درست آمادگی رابطه برای ازدواج.

اما آیا این الگوها واقعاً کیفیت و ثبات زناشویی بعدی را که انتظار می رود ارائه کنند، ارائه می دهند؟ واقعیت این است که مسیری که بسیاری از جوانان امروزی در تلاش برای آمادگی بهتر برای ازدواج پایدار دنبال می‌کنند، در واقع خلاف آنچه را که قصد دارند ایجاد می‌کند.

برای مطالعه پرسش نامه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج

ما درباره ازدواج‌هایی که شکست می‌خورند، مردانی که نمی‌توانند متعهد شوند و زنان سردرگمی در تلاش برای قضاوت در مورد وضعیت رابطه‌شان، چیزهای زیادی می‌شنویم. بنابراین چگونه یک زن می داند که یک مرد چه زمانی برای ازدواج آماده است؟ در این قسمت همراه ما باشید تا مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج را بیشتر بررسی کنیم.

کنارگذاشتن عادت های بد

یک نشانه مطمئن از آمادگی مرد برای ازدواج این است که عادت های بد خود را کنار گذاشته است. سنت پل روشن می کند که این یک فرآیند بلوغ طبیعی است که باید طی شود، وقتی می گوید: «وقتی بچه بودم، مثل یک بچه صحبت می کردم، مثل بچه فکر می کردم، مثل بچه ها استدلال می کردم. وقتی مرد شدم، روش های کودکانه را کنار گذاشتم.»

مردی که برای ازدواج آماده است نمی تواند راه پسرانه خود را با خود در پیش بگیرد. یک بلوغ باید اتفاق بیفتد.

 توجه به موضوعات ناراحت کننده برای همسر

اگر متوجه شدید که همسر آینده شما تمامی رفتارهایش را مطابق با خواسته هایتان تنظیم می کند که مبادا شما ناراحت شوید، مطمئن باشید او به بلوغ کافی برای ازدواج رسیده است.

مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج

تمایل برای پذیرش یک هویت جدید

وقتی مردی ازدواج می کند نه تنها زن می گیرد، بلکه شغل همسری و پدری را نیز به عهده می گیرد. این یک تغییر واضح از زندگی قدیمی او است، یک گرفتن کامل از یک هویت جدید. بنابراین مردی که برای ازدواج آماده است، آماده است تا کاملاً آن هویت جدید را بپذیرد.

این هویت جدید با اقتدار خاصی همراه است، اقتدار یک پدر. این اقتدار در نوع عشقی است که توسط سنت پولس در افسسیان بیان شده است: “شورا، زنان خود را دوست بدارید، همانطور که مسیح کلیسا را ​​دوست داشت و خود را برای او تسلیم کرد تا او را مقدس و بی عیب کند. مردی که برای ازدواج آماده است، آماده است که شبیه مسیح شود و جان خود را برای همسرش فدا کند، همانطور که مسیح جان خود را برای کلیسا فدا کرد.”

احساس ماموریت

این مورد می تواند از بهترین خصوصیات مردان برای ازدواج باشد. وقتی یک مرد ازدواج می کند، حتی هدف شغل و کارش تکامل می یابد. حرفه او دیگر فقط مربوط به او نیست. این دیگر صرفاً در مورد جاه طلبی، پیشرفت شغلی یا آنچه که نفس او را ارضا می کند نیست. درعوض، حس عمیق تری از ارائه ایجاد می شود. ما می توانیم در اینجا دوباره ارتباط نقل قول افسسیان را ببینیم. شوهر فقط “رئیس خانواده” نیست. او بر همسرش مسلط نیست اما در عوض احساس خدمت دارد، یک مأموریت جدید، که محافظت و خدمت به عروسش و به دنیا آوردن زندگی است. این حس ماموریت به مفهوم کلاسیک شوالیه جوانمردی برمی گردد که خانم را پیروز می کند و برای کشتن اژدهایی که او را آزار می دهد به دور و بر سفر می کند. در زندگی واقعی، این نوع ماموریت بزرگ در خدمت زندگی روزمره قرار می گیرد، اما نیاز به نگرشی دارد که اهمیت آن کمتر از اسطوره ها و افسانه های مردانگی محافظ نیست. این نگرشی است که ویژگی مهم هر مردی است که آماده پذیرش ازدواج است.

عشق بی قید و شرط

مردی که به ازدواج نزدیک می شود نباید برای نامزدش شرط بگذارد.

مرد باید زن را همانطور که هست دوست داشته باشد. به طرز متناقضی این مسیر رشد واقعی است. ما به این معنا رشد می کنیم که دوست داشته باشیم. این عشق بی قید و شرط را نمی توان به تنهایی به دست آورد.

اما مهمترین چیز این است که هر یک از همسران، دیگری را همان طور که هستند دوست دارند. این همان چیزی است که یک زن واقعاً باید در یک شوهر به دنبالش باشد: کسی که او را همانطور که هست دوست داشته باشد.

برای اطلاع از نحوه برخورد با شوهر بی توجه کلیک کنید.

پارادوکس های آماده سازی ازدواج

آنچه ما امروز در فرهنگ خود داریم، ظهور «پارادوکس‌های آماده‌سازی ازدواج» است. اینها رفتارهایی هستند که اعتقاد بر این است، شانس موفقیت در ازدواج را افزایش می دهند اما در واقع به طور متوسط ​​شانس داشتن یک ازدواج دوست داشتنی و پایدار را کاهش می دهند. نکته کلیدی در اینجا این است که این رفتارها به عنوان یک انحراف از ازدواج یا به این دلیل که جوانان از ازدواج منصرف می شوند، پذیرفته نمی شوند، بلکه بیشتر به این دلیل است که بسیاری از جوانان به اشتباه فکر می کنند که ازدواج آینده خود را تقویت می کنند. برای اینکه این الگوها تغییر کنند، منطق معیوبی که در زیر آنها وجود دارد باید آشکار و اصلاح شود.

اهمیت آمادگی برای ازدواج در مردان

زندگی مشترک

شاید بهترین مثال پارادوکس زندگی مشترک باشد. دلیل اصلی که امروزه جوانان و والدین و خانواده‌هایشان برای تشویق زندگی مشترک قبل از ازدواج بیان می‌کنند این است که این یک «آزمایش» خواهد بود. حتی برخی این روش را به عنوان توصیه قبل از ازدواج به دیگران می دهند که واقعاً اشتباه است. به طور خلاصه، اعتقاد بر این است که این روشی برای کاهش خطر و شانس طلاق بعدی است.

در واقع، بسیاری از بهترین و باهوش‌ترین ذهن‌های ما در زمینه علوم اجتماعی در دهه 1980 ادعا می‌کردند که تنها بهترین روابط شانس بقا پس از ازدواج را خواهند داشت.

خوب، ما اکنون 30 سال مطالعه داریم که دقیقاً برعکس را نشان داده است. زندگی مشترک قبل از ازدواج از نظر تاریخی با احتمال بیشتری برای طلاق همراه بوده است. در حالی که برخی از مطالعات اخیر نشان داده اند که ممکن است این ارتباط ضعیف شود، هیچ مطالعه ای تا به امروز نشان نداده است که زندگی مشترک عامل محافظتی در طلاق باشد.

کاشت جو وحشی ( نوعی اصطلاح برای داشتن رابطه جنسی قبل ازدواج)

مثال دیگر چیزی است که من آن را پارادوکس کاشت جو وحشی می نامم. من نمونه هایی از این پارادوکس را همیشه در تحقیقاتم روی جوانان می بینم. بسیاری از جوانان و والدین آنها به دوران بزرگسالی جوان به عنوان زمانی برای آزمایش های جنسی اشاره می کنند که برای داشتن تجربیات جنسی متنوع با افراد مختلف اشاره دارد. منطق اصلی پشت این شیوه آمادگی برای ازدواج این است که جوانان باید این کار را انجام دهند تا “آن را از سیستم خود خارج کنند” تا آماده “قرار گرفتن” در ازدواج باشند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آنچه در حال رخ دادن است دقیقا برعکس است. آزمایش های جنسی قبل از ازدواج هیچ کمکی به خارج کردن چنین نگرش ها و رفتارهایی از سیستم شما نمی کند، بلکه آنها را وارد سیستم شما می کند. ده‌ها مطالعه نشان داده‌اند که افرادی که دارای الگوهای بی‌بند و باری جنسی هستند و شرکای جنسی بیشتری دارند، در هنگام ازدواج شانس طلاق بالاتری خواهند داشت.

شناخت ویژگی های رفتار جنسی

شناخت ویژگی های رفتار جنسی مورد بعدی است که به عنوان پارادوکس در نظر گرفته می شود.

فرهنگ کنونی دوستیابی اغلب تأکید می کند که دو نفر قبل از تعهد به یکدیگر باید “شیمی جنسی” خود را آزمایش کنند. این نوع سازگاری اغلب به عنوان یک ویژگی ضروری برای افراد برای جستجو در روابط عاشقانه، به ویژه آنهایی که می تواند منجر به ازدواج شود، ذکر می شود. زوج‌هایی که قبل از تعهدات انحصاری، نامزدی و ازدواج، شیمی جنسی خود را آزمایش نمی‌کنند، اغلب خود را در معرض خطر ایجاد رابطه‌ای قرار می‌دهند که در آینده آن‌ها را راضی نمی‌کند – بنابراین احتمال نارضایتی زناشویی بعدی آنها افزایش می‌یابد.

با این حال، دو مطالعه منتشر شده اعتبار آزمایش شیمی جنسی را در اوایل دوستی زیر سوال می‌برند. این مطالعات از این فرضیه حمایت می کنند که درگیری جنسی ممکن است به درگیری های عاطفی ناسالم منجر شود که پایان دادن به یک رابطه بد را دشوار می کند. مجدداً، این تحقیق نشان می‌دهد که الگوی مهار جنسی – جایی که تعهد مقدم بر رابطه جنسی است – بهترین الگو را برای کاهش خطر انحلال رابطه ایجاد می‌کند.

تقویت آمادگی ازدواج واقعی در مردان

چگونه می توانیم با این پارادوکس های آماده سازی ازدواج مقابله کنیم و فرهنگ آمادگی ازدواج واقعی را تقویت کنیم؟

آمادگی زنان برای ازدواج

پنجره فرصت را شناسایی کنید.

اول، ما باید به شناسایی فرصت بهینه برای ایجاد ازدواج های پایدار کمک کنیم. در حالی که خطرات ازدواج نوجوانان مدت هاست درک شده است، خطرات احتمالی مرتبط با ازدواج های بالای 30 سال تازه در حال درک شدن هستند. با توجه به افزایش میانگین سنی ملی ازدواج، نیاز به توجه بیشتر به ازدواج های بعدی وجود دارد.

واقعیت های استخر دوستیابی را بپذیرید.

به احتمال زیاد برخی از مزایای ازدواج در سنین بعدی با تطابق کمتر از حد ایده آل به دلیل کاهش استخر دوستیابی جبران می شود. بسیاری از والدین و دیگران این ایده اشتباه را به فرزندان خردسال خود منتقل می کنند که آمادگی ازدواج و انتخاب همسر صرفاً یک موضوع ترجیحی و آمادگی شخصی است. استخر دوستیابی پویا است و در طول زندگی جابجا می شود و باعث می شود که تطابق با کیفیت بالا با افراد ازدواج و خانواده محور در آینده کمتر شود.

در مورد پتانسیل ازدواج های بیست و چند ساله تجدید نظر کنید.

یک یافته قابل توجه در بسیاری از مجموعه داده‌ها و ده‌ها مطالعه این است که بسیاری از ازدواج‌هایی که از اوایل تا اواسط دهه 20 زندگی زوج‌ها شروع شده‌اند، چقدر خوب بوده‌اند. این امر به ویژه زمانی صادق است که مسیرهای آموزشی حفظ شود. مزایای تحصیلات دانشگاهی چه قبل و چه بعد از ازدواج باشد. به جای نگرانی بیش از حد در مورد ازدواج‌های بعدی، داده‌ها نشان می‌دهند که ما باید نسبت به ازدواج‌های بیست و چند ساله‌ای بازتر باشیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

بین انتخاب و محدودیت تمایز قائل شوید.

در حالی که برخی ممکن است تأخیر ازدواج را دلیلی بدانند که جوانان فکر می کنند ازدواج منسوخ شده است یا دیگر به این نهاد اعتقاد ندارند، شواهد این نتیجه را تأیید نمی کند. در گزارش Knot Yet در سال 2013، نشان داده شد که تا سن 25 سالگی، تقریباً دو سوم از زنان یا ازدواج کرده اند (33%) یا آرزو می کنند ازدواج کرده باشند (30%). و تقریباً نیمی از مردان در سن 25 سالگی یا متاهل هستند (29٪) یا آرزو می کنند که ازدواج کنند (19٪).

این ارقام باید به ما یادآوری کنند که اگرچه سن ازدواج با زمان مورد نظر ازدواج مرتبط است، اما همیشه یک عامل انتخابی نیست. بسیاری از جوانان از فرسایش خواستگاری در فرهنگ ما و دشواری هایی که در قرار ملاقات و ازدواج با آن روبرو هستند، ناامید شده اند.

ارتقای عوامل فردی و زوجی.

پس از سال‌های نوجوانی، مطالعات نشان داده‌اند که سن ازدواج با پیامدهای زناشویی مرتبط است، اما پیش‌بینی‌کننده‌ای قوی برای رضایت زناشویی یا تمایل به طلاق نیست. بهتر است درک بیشتری از عوامل فردی و زوجی که پیش‌بینی‌کننده‌های قوی کیفیت زناشویی هستند و بزرگسالان جوان را تشویق می‌کنند تا در صورت امکان روابط با کیفیت بالا را دنبال کنند، به جای منتظر ماندن برای سن ازدواج انتخابی خودسرانه، ارتقاء دهیم.

بیش از 80 سال تحقیق بر روی پیش‌بینی‌کننده‌های پیش از ازدواج نتایج ازدواج نشان داده است که شایستگی یا آمادگی واقعی زناشویی شامل کمک به جوانان برای توسعه ظرفیت عشق ورزیدن و ظرفیت برقراری ارتباط است. بنابراین عوامل اساسی بلوغ فردی، آمادگی عاطفی، تعهد، گذشت، فداکاری مذهبی، خویشتن داری جنسی، مهارت های ارتباطی و مدیریت تعارض، پیش‌بینی‌کننده‌های بسیار قوی‌تری برای مسیر ازدواج نسبت به سن یک فرد در زمان ازدواج است.

در نهایت، ما باید بر «توالی موفقیت» تشکیل خانواده نیز تأکید کنیم که شامل کسب بلوغ و تحصیلات قبل از ازدواج و ازدواج قبل از بچه دار شدن است. زمان آن فرا رسیده است که بخش تحصیل کرده فرهنگ ما شروع به موعظه کردن آنچه که در مورد الگوهای تشکیل خانواده به کار می برند، کنند.

خلاصه مطلب

مهم ترین نشانه های آمادگی مردان برای ازدواج موضوع مورد بحث ما در این مطلب بود که بررسی شد. اگر در آغاز فرآیند ازدواج هستید مهم است که از آمادگی همسرتان برای ازدواج اطمینان حاصل کنید، با کسب اطمینان از این موضوع می توانید دوام و شادی زندگی مشترک تان را تضمین نمایید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید و یا دوست داشتید که به صورت خصوصی در این مورد مشاوره ازدواج دریافت کنید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آمادگی برای ازدواج دقیقاً شامل چه مواردی می شود؟

این مورد شامل، رسیدن فرد به بلوغ های مورد نیاز برای ازدواج است.

آمادگی در ازدواج برای مردان مهم تر است یا زنان؟

در هر دو جنسیت مهم است و باید به آن توجه شود.

آیا از دکتر فکر می توان برای دریافت مشاوره آمادگی ازدواج کمک گرفت؟

بله کارشناسان ما در این زمینه آماده هستند تا به شما کمک کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

همچنین ببینید

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

با عروس لجباز و گستاخ چطور رفتار کنیم؟

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مشاور